hoeveel betaal/verdien je (als)(de) babysit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:12

Dat is wel heel weinig! Zou wel het dubbele per keer vragen of nog meer..

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:20

Alle babysits die hier tot nu toe geweest zijn hadden een "tarief" van 5 € / uur. Ik rond altijd wat naar boven af en als het iemand is die met zijn eigen wagen komt, geef ik een ruime kilometervergoeding zodat alle kosten zeker gedekt zijn.

Ladygiroc schreef:
Mag ik inhaken op dit topic? Waar halen jullie je oppas vandaan? Via via of is er een bepaalde site ofzo?

Onze eerste drie babysits waren allemaal volwassen kennissen waarvan ik wist dat ze het graag en regelmatig deden, toevallig kende ik hen alle drie via de paarden. Jammergenoeg kregen die het allemaal op een bepaald moment te druk om nog te babysitten en nadat de derde ook geen tijd meer had kon ik niemand meer bedenken. Nu komen er bij ons af en toe twee zussen van 16, vind ik nog jong (heb ik lang over getwijfeld) maar in geval van nood zijn hun ouders vlakbij aangezien het buren zijn. Wij hebben altijd heel veel geluk gehad met onze fijne, betrouwbare babysits en hebben nog nooit iemand moeten zoeken via een app of de Gezinsbond ofzo.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:21

Onze oppas is 15 en krijgt 3€ per uur.
We ronden altijd uren en geld af naar boven laatste x paste ze 3.5 uur op en was ze 11€ rijker.

Ons kind is 18 maanden en makkelijker slaper dus geen werk aan. We hebben tv,internet, chips drinken en 3 lieve huistijgers.
Maar onze oppas past ook wel eens op zondag van 08:00-11:30 en dan is het pittig want ons kind wil vermaakt worden.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:28

WoW wat een verschillen lees ik hier. Bij mij varieerd het van 3 tot 5 euro per uur. Hangt er van af waar ik oppas. Bij mijn buurmeisje kom ik gemiddeld maar 2x per jaar en krijg ik 3 euro in het uur. Dit is vaak dan maar 2 uurtjes bij een condoleantie of gesprek op school. Bij mijn buurjongetjes het zijn er 3 om precies te zijn krijg ik 4 euro per uur. Hier zit ik vaak van 6 tot 10 als ouders aan het sporten zijn of een vergadering hebben. Bij mijn andere oppas adresje een stukje verderop krijg ik 5 euro per uur. Dit wordt vaak wel nacht werk. Denk aan tijden van 21.00 tot 02.00. Ze brengen me dan altijd wel netjes thuis.

Ik vraag standaard 3 euro in het uur. Als het meer is vind ik dat mooi meegenomen Maar is zeker niet vereist.

Ik ben overigens bijna 17 en pas zo'n 2 jaar op. Ik vind het vooral leuk om te doen en als de kinderen naar bed zijn pak ik die momenten vaak om aan school te werken.

Mijn oppasadressjes heb ik voornamelijk gevonden door het zelf aan te bieden. ik ken de buren natuurlijk al en het bij het andere adresje hebben ze mij een keer gevraagd voor nood en inmiddels pas ik daar bijna wekelijks op.

StonedRomy

Re: hoeveel betaal/verdien je (als)(de) babysit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:13

Ik pas nu niet meer op kinderen eigenlijk ( te druk met honden oppas ) maar kreeg bij 1 gezin met 2 jonge kinderen zo'n 10 euro per uur. Bleef er ook soms slapen als het niet meer nodig was, maar ik het te laat vond om nog terug naar huis te lopen. Dan stopte de werktijd gewoon.

Ander gezin kreeg ik 5 euro per uur.

Honden krijg ik 8 eurobwandelen, 15 euro dagopvang makkelijke hond, 30 euro dagopvang met training niet gevaarlijk gedrag. 60 euro dagopvang training met gevaarlijk gedrag ( bijten etc ) nacht zo'n 5 euro extra en gevaarlijke honden worden niet geaccepteerd om in de nacht te blijven.

Laatste zet ik erbij omdat ik hier een vraag las of je verschil mag maken in tarief naar gedrag. Imo wel, mits je kennis en opleiding hebt. als het gedrag van het kind zo ernstig is, kan niet iedereen erop oppassen en mag je meer vragen.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:31

Ik kreeg 5 euro per uur en als ik bleef slapen 50 euro :). 1x 70 euro gehad omdat er een vriendin van de mensen waar ik oppaste zonder oppas zat en ik toen 5 kids had. Dit was wel toen ik 17 was tot een jaar of 22 (ze hebben geen oppas meer nodig, kids worden ouder helaas :( ).

Op mijn 14e kreeg ik 3 euro per uur, dat was wel overdag, of vroeg in de avond..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 07:19

Hier heb ik trouwens voornamelijk via via oppasadresjes. Ik begon bij m'n buurvrouw en die kende weer ouders in de buurt die oppas zochten en zo ging dat verder. Maar ook heb ik gezinnen via oudermatch.nl en oppasbron.nl. Hier pas ik ook al jaren op. Soms kreeg ik via zo'n site zelfs een last minute oppasvraag, dan ging ik dezelfde avond nog oppassen bij een nieuw gezin haha.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:04

Ik paste vroeger op twee jongens die een gebruiksaanwijzing hadden (autisme en adhd). Daar kreeg ik €10, per uur voor als 16-jarige :) als ik 's avonds op een buurjongetje paste en hij sliep, kreeg ik €5,- per uur, inclusief pizza :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:17

Mijn babysit krijgt niks.
Maar ze rijdt ook 3/4x per week op ons paard en daar betaald ze niet voor.

Ik maak er geen misbruik van ik denk gemiddeld 1 avond per 1,5 maand.

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:38

Het ligt eraan als de kinderen wakker zijn/worden 5 euro en anders 3 euro ongveer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:49

Nico_lette schreef:
Deetjeeuh schreef:
Dat is, onafhankelijk van je leeftijd, echt heel weinig :=

Ik pas ook gemiddeld 4x pw op bij hetzelfde oppasadresje, zelfde aantal uren als jij (soms uitloop tot half 12) en krijg standaard 40 euro per avond

Ik ben 14, bijna 15.. Zoals ik het hier nu lees is het inderdaad écht heel weinig :=

Je leeftijd speelt wel een rol hierbij. Kreeg toen op jouw leeftijd rond de 15-20 euro :j

Maar nog steeds meer dan wat je nu krijgt

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:04

Ik kreeg 3 euro per uur voor twee, en later drie, kinderen. Maar om de dag mocht ik mee eten 's avonds (samen met de kids eten), dus die kosten bespaarde ik al :D

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:23

Ik pas op een schatje van 10 maanden, ben zelf 24 en verdien €7 per uur.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:34

Wij hebben 2 nichtjes van 14jaar die om beurten oppassen. Ze krijgen €4 per uur. Geen verschil in wakker of op bed en ook geen verschil in 1 of 2 kindjes. Ene keer heeft ze het makkelijk omdat ze alleen op de jongste past die 's middags 2,5 uur slaapt en soms heeft ze beide kids die wakker zijn. Ze passen heel graag op!

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:45

Toen ik als 16-jarige oppaste kreeg ik ook niet zo veel, ik denk ongeveer 3,5 euro per uur. Eén gezin had 5 kinderen, en dat was best veel werk op een avond, terwijl een ander gezinnetje twee kinderen had die de hele avond doorsliepen en je niets hoefde te doen dan aanwezig zijn, dus zo compenseerde dat elkaar een beetje. :) Maar het was prima 'werk', er stonden altijd flink wat soorten nootjes en chips klaar, en een fles frisdrank, en omdat ik nog geen rijbewijs had werd ik ook netjes thuisgebracht.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:01

Bij mij wisselt het tussen de 7 en 10 euro per uur. Voor een hele dag (8-18 uur) krijg ik meestal €50 euro, voor een avond tussen de 15 en 25 euro (afhankelijk van het aantal uren). Deze bedragen zijn zelf door de oppasgezinnen voorgesteld trouwens.

Overigens heb ik een afgeronde SPW opleiding en bijna afgestudeerd MWD. Ik pas incidenteel ook op bij kinderen met een beperking, die hebben vaak meer zorg nodig, dus krijg ik dan ook wat meer.
Ik hanteer geen verschil in slapen/wakker, neem in de avonden mijn vriend mee eens in overleg. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn bij een tweeling waar ik oppas, bij een groter gezin, maar ook gewoon voor de gezelligheid (spelletje doen).

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:29

Ik pas wel eens op 2 kids op en verdien 5 euro per uur (21 jaar). :)

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:18

Ik pas ook weleens op en krijg 5€ per uur betaald voor 2 kindjes

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:26

Ik heb heel veel opgepast toen ik 15/16 was.
Kreeg €5 - €7,50 per uur, kwartieren etc. werden vaak naar boven afgerond :P