Werken naast je studie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:59

SusanH schreef:
@Kimmie: ik kreeg gewoon heel slecht betaald. Een rijksdaalder (jaja zo lang is het geleden :') ) per uur. Dat is natuurlijk een lachertje. Maar ik was niet zo assertief vroeger en durfde ook geen nee te zeggen.

Haha heb hier even moeten vragen hoeveel een rijksdaalder van waarde was :') ik heb alleen de euro meegekregen.

xSannee

Re: Werken naast je studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:44

Ik heb eigenlijk altijd gewerkt naast mijn studie. Op dit moment heb ik niet zoveel lesuren meer maar zeker de eerste 2 jaar waren behoorlijk vol.

Dan vertrok ik om half 7 's ochtends en kwam ik om 5 uur thuis, koken, eten, om 6 uur op het werk staan, tkt een uur of half 12. En dan de volgende dag hetzelfde riedeltje.

Ik werkte meestal 3 dagen in de week maar in drukke periodes zo 5 dagen. Daar zaten dan ook wel weekenddagen tussen.

Ik merkte wel dag ik er een ritme in moest krijgen. De eerste week was ik gesloopt. 2e week ging beter. 3e week was ik gewend en was het prima.
En dan na de zomervakantie was het altijd weer een nieuw ritme aanwennen haha.

Maar het is heel persoonafhankelijk hoeveel en of je kunt werken naast je studie...

Warboel

Re: Werken naast je studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:51

Ik zit nu in het 4e en laatste jaar van de kunstacademie. Toevallig ben ik afgelopen week zo goed als zeker aangenomen bij een nieuw bijbaantje, dus we gaan zien hoe dat gaat!
Het lastige is wat Resistance ook al aangaf op de vorige pagina, kunstacademie is gewoon mega veel zelfstudie en dat is af en toe gewoon erg lastig plannen. Daarnaast zit daar ook een soort "gevaar" in voor jezelf; ik heb maar 10 contacturen per week op school, maar de studiebelasting ligt veel hoger dan dat.

In mijn eerste jaar heb ik niet gewerkt en gewoon op de reserves van m'n zomerbaantje + stufi geleefd (werkte toen in de vakanties in een drukkerij en dat betaalde best wel heel goed, en woonde toen nog thuis). In de 2e en een klein stukje van de 3e heb ik een zaterdagbaantje gehad, en de rest van de 3e heb ik ook niet gewerkt; ook ivm stage waar ik wel 40-60 uur per week mee bezig was.

Dusja ik ben nog niet begonnen bij m'n baantje maar we gaan zien hoe het gaat lopen :+