pmarena schreef:Kuggur schreef:"Lijkt het".
Dit is als je er over nadenkt een absurde situatie. Je weet van de meest belangrijke persoon in je leven, degene waar je een duurzame relatie mee aan het opbouwen bent, niet hoe hij over het hebben van kinderen denkt. Dat is een beslissing die hoe dan ook een gigantische impact op de rest van je leven zal hebben.
Alle speculatie hier is totaal nutteloos tot je zelf beslist wat je zelf wil én je van je vriend weet wat hij wil.
Veel (jonge) mensen weten het zelf gewoon nog niet goed of ze het "later" wel willen maar blijven steken op "nu in ieder geval voorlopig nog niet".
Dan weet niet alleen jij niet hoe je partner over het hebben van kinderen denkt....maar die partner zelf ook niet. Dus helemaal niet zo gek dat de ander het dan ook niet weet en absoluut geen absurde situatie maar 1 die best veel voor komt denk ik
Ongetwijfeld. Maar een persoon tegenkomen waar je een goede stabiele relatie mee kunt aangaan is relatief zeldzaam.
De ts heeft 4.5 jaar geinvesteerd in haar relatie. Ze is jong, maar wel degelijk volwassen. En dan is het verstandig eens goed na te denken over wat voor doelen je in je leven stelt. Het wel of niet stichten van een gezin heeft, zoals ik zei, een enórme invloed daarop. Ik zou argumenteren, weinig zaken waar je zelf een zekere controle over hebt meer.
Als het belangrijk is kinderen (proberen) te krijgen voor haar dan is de vraag aan haar partner wel of niet een hele redelijke. Ze moet dan voor haar zelf natuurlijk goed duidelijk hebben wat de consequenties zullen zijn van zijn antwoord. Ook vind ik dat in dit stadium de ts geen genoegen hoeft te nemen met het op de lange baan schuiven van een concrete beslissing.
Geloof me, het leven is korter dan je denkt.

"Ow je wilt kinderen, ow dan ben je exit, houdoe."
).
simpel,omdat er dan eigenlijk twee levens overhoop gegooid worden voor een oerdrang.