Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:44

pmarena schreef:
Kuggur schreef:
"Lijkt het".
Dit is als je er over nadenkt een absurde situatie. Je weet van de meest belangrijke persoon in je leven, degene waar je een duurzame relatie mee aan het opbouwen bent, niet hoe hij over het hebben van kinderen denkt. Dat is een beslissing die hoe dan ook een gigantische impact op de rest van je leven zal hebben.
Alle speculatie hier is totaal nutteloos tot je zelf beslist wat je zelf wil én je van je vriend weet wat hij wil.

Veel (jonge) mensen weten het zelf gewoon nog niet goed of ze het "later" wel willen maar blijven steken op "nu in ieder geval voorlopig nog niet".

Dan weet niet alleen jij niet hoe je partner over het hebben van kinderen denkt....maar die partner zelf ook niet. Dus helemaal niet zo gek dat de ander het dan ook niet weet en absoluut geen absurde situatie maar 1 die best veel voor komt denk ik :)

Ongetwijfeld. Maar een persoon tegenkomen waar je een goede stabiele relatie mee kunt aangaan is relatief zeldzaam.
De ts heeft 4.5 jaar geinvesteerd in haar relatie. Ze is jong, maar wel degelijk volwassen. En dan is het verstandig eens goed na te denken over wat voor doelen je in je leven stelt. Het wel of niet stichten van een gezin heeft, zoals ik zei, een enórme invloed daarop. Ik zou argumenteren, weinig zaken waar je zelf een zekere controle over hebt meer.
Als het belangrijk is kinderen (proberen) te krijgen voor haar dan is de vraag aan haar partner wel of niet een hele redelijke. Ze moet dan voor haar zelf natuurlijk goed duidelijk hebben wat de consequenties zullen zijn van zijn antwoord. Ook vind ik dat in dit stadium de ts geen genoegen hoeft te nemen met het op de lange baan schuiven van een concrete beslissing.
Geloof me, het leven is korter dan je denkt.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:56

karuna schreef:
Ik val onder geen van de categorien. Heb geen kinderen wil geen kinderen.

Maar een van je zinnen maakt me wel verdrietig. Hoezo moet je op zoek naar een nieuwe partner als je huidige vriend geen kinderen wil. Waarom is het willen krijgen van kinderen (nog maar de vraag of je ze kunt krijgen) belangrijker dan een fijn leven met een fijne partner?

Is de drang zo groot dat je je prettige leven om wil,gooien en overhoop trekken voor een kans om kinderen te krijgen. Ik snap dat niet, hoor het helaas veel en wordt daar altijd verdrietig van.

Mag ik jou de vraag dan ook terug vragen? Daar alles 2 kanten heeft en t natuurlijk makkelijk is om te zeggen dat iemand dan maar z'n droom moet weg gooien als je zelf niet die droom deelt. Bijvoorbeeld mij zou t niks nada nopes interesseren als ik niet meer zou kunnen voetballen, ik hoef ook niet maandelijks te gaan uiteten etc etc. Voor mij zijn andere dingen belangrijker voor mijn geluk dan voor iemand anders... Voor mij zou t dan ook makkelijk gezegt kunnen zijn wat t probleem is en je dan maar niet meer voetbalt of minder vaak gaat uiteten (of welk voorbeeld dan ook) zo wilt de een ook maar 1x per maand sex en de ander 25x

Persoonlijk vind ik niet dat Je zo kunt praten als je zelf niet ook andersom toch zou overwegen kinderen te nemen als een relatie super goed is.

Dus; is de drang om geen kinderen te willen voor jou zo groot daar een relatie voor aan de kant te zetten als t voor de andere heel belangrijk is? Of zou je dan toch overwegen zwanger te raken?

Ik zou bv echt niet zonder dieren in m'n leven gelukkig kunnen zijn. Ik zal altijd iets missen. Iemand anders heeft dat weer met iets totaal anders. Ik zou ook niet graag midden in de stad willen wonen, daar zou ik gewoon niet gelukkig zijn. Een ander wilt juist t liefst in een hele drukke wereldstad wonen en zou niet gelukkig zijn in een rustigere omgeving. Ik ben dan niet de gene die zegt dat dat onzin is... Iedereen is nu eenmaal anders.
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 15-09-17 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannetje86

Re: Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:16

Ik was er zo makkelijk in :') "Ow je wilt kinderen, ow dan ben je exit, houdoe."

Te vaak iemand gezien die er achteraf spijt van had dat die bij een partner bleef die het niet wilde, of het juist voor de partner deed en achteraf ging het mis...

Het kan altijd veranderen, maar ik blijf baby's vreselijk vinden :') Nu de kinderen van vrienden ouder zijn vind ik ze kei leuk, daar niet van... Maar dat is dan een paar uur. Dat is toch heel wat anders dan zelf kinderen hebben.

Maar heel bot gezegd, iemand moet in je toekomstbeeld passen; en natuurlijk dien je je hier en daar aan te passen aan elkaar. Maar met dit soort onderwerpen vind ik ze wel zo groot dat het op 1 lijn moet zitten. (Zelfde is in de stad of in een dorp wonen... in een stad in een appartement ben ik nooit thuis want ik voel me er op gesloten. Vind iemand in de stad wonen geweldig en heeft ie een hekel aan het buitengebied, kan ie niet tegen de rust in een dorp etc. Dan is het geen match...)

Als je langer bij elkaar bent dan snap ik wel dat je het niet zo maar aan de kant schuift door zoiets.. Maar dan maak je het bespreekbaar. Wie weet wat daar uit komt...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:18

Ik begrijp niet hoe je "verdrietig"kan zijn over mensen die andere prioriteiten stellen in hun leven dan jij, Karuna.
Verbazingwekkend zelfs.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:26

AlexandraM schreef:
Dus; is de drang om geen kinderen te willen voor jou zo groot daar een relatie voor aan de kant te zetten als t voor de andere heel belangrijk is? Of zou je dan toch overwegen zwanger te raken?

Ik heb meerdere relaties verbroken omdat de heren kinderen wilden. En eentje ben ik echt heel verdrietig om geweest.

Maar ik mag niet ongelukkig worden om een ander gelukkig te maken. En een ander mag niet ongelukkig worden omdat er iets ontbreekt wat ik niet wil geven.
Dus soms moeten er hele pijnlijke keuzes gemaakt worden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:27

Sabini schreef:
_Caitlinnn schreef:
Máár ik wil niet uitsluiten dat ik ooit wel graag zelf een kindje zou willen proberen te krijgen. Het hoort bij het leven, je hebt een echt levensdoel en het groot brengen van je eigen kind is volgens mij super bijzonder (ook zwaar :+ ).
Over deze zin struikel ik een beetje. Kinderen krijgen hoort absoluut niet bij het leven.

Maar dat is hoe de TS het voelt, voor haar hoort dat er bij....Of dat dan zo mag zijn is een 2e.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:31

Kuggur schreef:
Ik begrijp niet hoe je "verdrietig"kan zijn over mensen die andere prioriteiten stellen in hun leven dan jij, Karuna.
Verbazingwekkend zelfs.

Ik word verdrietig dat mensen zo ver in hun drang "moeten" gaan dat ze daarvoor een goede fijne relatie verbreken. Omdat die al zo zeldzaam zijn. -O- simpel,omdat er dan eigenlijk twee levens overhoop gegooid worden voor een oerdrang.

En nee zwanger worden is hier uitgesloten en ernstig afgeraden door arts ook. Gelukkig inmiddles de leeftijd dat het ook onmogelijk is geworden.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:33

Palmera schreef:
AlexandraM schreef:

Ik heb meerdere relaties verbroken omdat de heren kinderen wilden. En eentje ben ik echt heel verdrietig om geweest.

Maar ik mag niet ongelukkig worden om een ander gelukkig te maken. En een ander mag niet ongelukkig worden omdat er iets ontbreekt wat ik niet wil geven.
Dus soms moeten er hele pijnlijke keuzes gemaakt worden.

Mee eens hoor ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:34

Maar, zoals je ongetwijfeld weet Pamlera, de zaak was oneindig véél pijnlijker geworden als je die knoop niet had doorgehakt, en dit verschil van mening de relatie jaren later op de klippen had geholpen.
En dat is de punt van mijn eerdere raad; je moet duidelijk krijgen wat jezelf wil, en wat je partner wil wat dit betreft.
Dit kan uiteraard óók vaststellen zijn dat je het beide nog niet zeker weet, en samen besluit het open te laten ( dat geeft dan in ieder geval aan dat het nú geen hoge prioriteit heeft). Maar heeft één van jullie wél een sterke mening hierover dan gaat die vlieger niet op.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:36

karuna schreef:
Kuggur schreef:
Verbazingwekkend zelfs.

Ik word verdrietig dat mensen zo ver in hun drang "moeten" gaan dat ze daarvoor een goede fijne relatie verbreken. Omdat die al zo zeldzaam zijn. -O- simpel,omdat er dan eigenlijk twee levens overhoop gegooid worden voor een oerdrang.

En nee zwanger worden is hier uitgesloten en ernstig afgeraden door arts ook. Gelukkig inmiddles de leeftijd dat het ook onmogelijk is geworden.

Denk je werkelijk dat een kinderwens uitsluitend het gevolg is van een biologische drang?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:43

Wat dat betreft komen er ook wel (veel) minder diepgaande redenen langs dan (g)een kinderwens hebben, waarvoor relaties die heel goed leken, toch verbroken worden.

Als er een punt komt waarop je allebei een hele andere kant op wilt en je geen middenweg naar ieders tevredenheid kan vinden, dan is de voorheen goede relatie simpelweg vanaf dat punt ineens niet goed meer...altijd balen maar dat is het veranderlijke aan het leven :(:)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 15-09-17 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:44

karuna schreef:

Je doet net alsof we het hier hebben over een onenigheid zoals over wat te eten vanavond. :=

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:44

karuna schreef:
Kuggur schreef:
Verbazingwekkend zelfs.

Voor jou is het maar een oerdrang. Voor jou is het niet belangrijk. Voor een ander wel...
Het is geen oerdrang een eigen paard te hebben. maar voor mij is dat wel bijna net zo belangrijk als dat iemand anders kinderen wilt. Dat gemis zorgt voor een leegte, zelfs op de gelukkigste momenten.
T hoeft niet altijd een oerinstinkt te zijn. Er zijn mensen die Kids gewoonweg geweldig vinden.

Ik vind het persoonlijk anders als t niet kan door bv financieel niet haalbaar of door medische dingen iets niet kunnen. En dan een weg vinden. Er bestaat ook iets als adoptie en zoveel opties om toch een kind te hebben die dan besproken worden als de wens te groot is.

Soms lig je met dingen gewoon niet op een lijn. Men kan niet oordelen hoeveel het opweegt tegen de rest. jij wilt geen kinderen, een ander wel... t zij zo. Allemaal prima.

Net als t vergelijk dat de een graag midden in een drukke wereldstad woond en daar ziels gelukkig is maar echt doodongelukkig erbuiten en andersom....

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:51

karuna schreef:
Kuggur schreef:
Verbazingwekkend zelfs.

Voor jou is het maar een oerdrang. Voor jou is het niet belangrijk. Voor een ander wel...
Het is geen oerdrang een eigen paard te hebben. maar voor mij is dat wel bijna net zo belangrijk als dat iemand anders kinderen wilt. Dat gemis zorgt voor een leegte, zelfs op de gelukkigste momenten.
T hoeft niet altijd een oerinstinkt te zijn. Er zijn mensen die Kids gewoonweg geweldig vinden.

Ik vind het persoonlijk anders als t niet kan door bv financieel niet haalbaar of door medische dingen iets niet kunnen. En dan een weg vinden. Er bestaat ook iets als adoptie en zoveel opties om toch een kind te hebben die dan besproken worden als de wens te groot is.

Soms lig je met dingen gewoon niet op een lijn. Men kan niet oordelen hoeveel het opweegt tegen de rest. jij wilt geen kinderen, een ander wel... t zij zo. Allemaal prima.

Net als t vergelijk dat de een graag midden in een drukke wereldstad woond en daar ziels gelukkig is maar echt doodongelukkig erbuiten en andersom....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:06

Ingewikkeld voor je TS, en inderdaad goed om over na te denken. Het lijkt me sowieso verstandig het gesprek met je vriend aan te gaan. Ook al is het gevoelig en heeft hij misschien niet direct een antwoord (kan heel goed dat hij niet weet wat hij wil), hij mag toch op zijn minst weten dat je hiermee worstelt.

Overigens snap ik de vriend van TS wel. Ik ben 29 en weet ook niet of ik ooit kinderen wil. Op dit moment absoluut niet (ik heb ook geen relatie), dus nu ik aan het daten ben kijk ik vooral naar mannen die ook geen kinderen willen, of het nog niet weten. Maar eerlijk, ik kan echt niet zeggen wat er gebeurd als ik wel een tijdje samen ben met 'de prins op het witte paard'. Eierstokken kunnen altijd nog gaan rammelen, hoe raar me dat nu ook lijkt.
TS en haar vriend zijn nog een stuk jonger. Ik vind 'nu niet, maar misschien ooit' dan ook helemaal niet zo'n gek antwoord.

En misschien is het goed om ook eens omgekeerd te denken. Of ik ooit kinderen wil weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat zonder kinderen óók gelukkig ben. Als mijn 'nu niet maar misschien ooit' zo lang duurt dat ik te oud ben om kinderen te krijgen, dan is het dus geen probleem. Ook dan zal ik een prima leven hebben :) Dat haalt de druk om snel te beslissen er wel af voor mij.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:56

Mijn vriend en ik waren al jong samen, en rond mijn 18e hebben we zeker besproken hoe we de toekomst zien. Hij keek er heel anders tegenaan als ik. Hij wist het absoluut niet, en ik wist wel dat ik ze ooit wel zou willen. Nu, 7 jaar later weet ik het allemaal niet meer :') hij staat er ook neutraal in.

Beiden hebben we besloten te kijken wat er gebeurt en als ik geen kinderen zou willen zou hij daar prima mee kunnen leven. Als ik ze wel zou willen zou hij dat ook prima vinden. Wel hebben we besloten dat mocht het niet zo mogen zijn, dat hij of ik geen kinderen zouden kunnen krijgen, of als de omstandigheden er echt niet goed voor zijn, of als ik later door alle twijfel al te oud ben, dat we dat ook zouden accepteren en het erbij laten.

Ik denk dat je gewoon eens met je vriend hierover moet gaan praten. Eerst eens zien hoe hij er tegenaan kijkt. Opmerkingen als: dit is waarom ik geen kinderen wil oid, maak ik namelijk ook regelmatig :+ terwijl ik er helemaal nog niet over uit ben haha.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:58

Ik begrijp echt niet hoe in een goede relatie dit onderwerp niet bespreekbaar is. Klinkt dan niet zo goed eigenlijk, dus daar zou ik in investeren.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:08

Wij wilden toen we bij elkaar kwamen ook beiden geen kinderen, maar na een aantal jaren begon het bij mij toch wel te kriebelen terwijl andermans kinderen ons niet interesseerden. Dus in overleg hebben we besloten hét te proberen om zwanger te worden, en dat ging binnen een x aantal maand.

En nu is de oudste 4 jaar, de jongste 1 jaar en ben alweer 20 week zwanger van nummer 3 haha, kan snel gaan en raar lopen!! Een eigen kind is absoluut heel anders dan een kind van een ander, eigen kinderen vind ik geweldig en heb werkelijk alles voor ze over.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:41

Ach lastig, jullie zijn beiden nog erg jong.

Ik leerde mijn man kennen toen ik al een zoontje van een jaar had uit een vorige relatie. Hij was op dat moment 25 en had als vast motto: Geen vrouw, geen kind en geen vaste vloerbedekking. Het heeft een maand of 7 voor hem geduurd om aan de situatie te wennen, we zijn zelfs nog even uit elkaar geweest omdat hij niet wist of hij zich wel aan zulke grote verantwoordelijkheden wilde binden, maar zocht vervolgens zelf de mogelijkheden voor een eventuele erkenning en adoptie uit.
Vlak na ons trouwen gaf hij zelf uit het niets aan dat het hem wel leuk zou lijken om ook samen een kindje te hebben (en schrok zich kapot toen ik hem diezelfde maand nog een positieve test liet zien). Inmiddels hoogzwanger van nummer 3 en hij zou ze voor geen goud willen missen.

Ik zou me er op dit moment nog niet heel erg druk over maken: Je hebt zelf een hele mooie leeftijd en bevind je in theorie nog zeker 15 jaar in een goed vruchtbare leeftijd. In 15 jaar kan er zoveeeeeel gebeuren, en je hebt best kans dat tegen die tijd alle puzzelstukjes voor jullie beiden op de plaats vallen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:59

Toen mijn man nog mijn date was, wilde hij ook geen kinderen. We hebben toen afstand genomen, ik wilde misschien nog wel mijn kinderwens opzij zetten maar hij wilde die verantwoordelijkheid niet dragen. En terecht want ik denk dat ik zonder kinderen nooit echt gelukkig had kunnen zijn en als hij me de kans niet had gegeven had ik hem dat op de lange termijn kwalijk genomen misschien.

Na een maand nadenken van zijn kant wilde hij het tóch wel maar op de lange termijn en 3 jaar later hebben we een fantastisch jongetje gekregen en hij is een ontzettend toegewijde vader.

Veel sterkte ts, dit zijn lastige situaties.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 00:38

GDG schreef:
Ik begrijp echt niet hoe in een goede relatie dit onderwerp niet bespreekbaar is. Klinkt dan niet zo goed eigenlijk, dus daar zou ik in investeren.

Dit was ook mijn gedachte.
Succes ts!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:21

karuna schreef:
Kuggur schreef:
Verbazingwekkend zelfs.

Hoe lang blijft de relatie goed als je beide een ander doel in het leven wil?
Hoe lang blijft de 1 gelukkig bij het gemis van een kind, omdat de partner het niet wil of juist andersom?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:57

Jullie zijn nog jong, toen ik jullie leeftijd had moest ik ook nog niks van kinderen weten, kende mijn man nog niet eens.
Toen ik 28 was, kreeg een vriendin van mij haar 2de zoontje en toen ineens begon mijn kinderwens ineens. We hebben daarna nog een jaar gewacht voor dat we het gingen proberen en in 2014 op 30 jarige leeftijd is onze zoon geboren.

Als voorbeeld of een man nog om kan slaan in zijn mening: ook dat kan. Een beste vriend van mij heeft op jongere leeftijd een relatie verbroken omdat zij graag kinderen wilde en hij absoluut niet.
Bij zijn huidige partner heeft hij op 33 (bijna 34) jarige leeftijd alsnog toch een dochtertje gekregen, hij heeft zich ontpopt tot een fantastische vader, terwijl ik hem nu 17 jaar ken en hij zeker 12 jaar geroepen heeft geen kinderen te willen, het daarna nu nog niet werd en toen dus wel.
Maar goed of dat ook voor jou vriend geldt kom je alleen maar achter door te praten, is het een definitieve nee of een nu nog niet?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:04

Sneeuwpop: inderdaad, waarom moet de 1 haar/ zijn geluk opgeven voor de ander.
Waarom is de ander zijn/ haar wens/ geluk gewichtiger dan de ander?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:15

karuna schreef:
Ik val onder geen van de categorien. Heb geen kinderen wil geen kinderen.

Maar een van je zinnen maakt me wel verdrietig. Hoezo moet je op zoek naar een nieuwe partner als je huidige vriend geen kinderen wil. Waarom is het willen krijgen van kinderen (nog maar de vraag of je ze kunt krijgen) belangrijker dan een fijn leven met een fijne partner?

Is de drang zo groot dat je je prettige leven om wil,gooien en overhoop trekken voor een kans om kinderen te krijgen. Ik snap dat niet, hoor het helaas veel en wordt daar altijd verdrietig van.

Draai het om en je hebt je antwoord. Dus als jij een partner hebt dat echt ineens kinderen wil. Gooi jij dan die leuke relatie weg?