Als je het als ouder met woorden niet af kan en je handen moet laten wapperen vind ik niet dat je het waard bent om kinderen te hebben.
Ik ga ook mee met Wipher, vind het heel erg banketstaaf dat er zo gereageerd word terwijl je alleen maar je verhaal wil doen en je je heel erg alleen voelt. Ik weet hoe het is als je huis geen 'safe haven' meer is en dat is zeer onprettig en eenzaam omdat je je problemen niet aan je 'vriendenkring' wil ophangen omdat je niet als een zeikerd over wil komen (bijvoorbeeld)
Celiien schreef:Hooo hoo, (niet alleen deze quote, maar voor de rest hierboven ook).
Ik heb wel altijd voor mezelf moeten werken, maar het is echt niet zo dat m'n ouders me aan m'n lot over lieten.
2.Echter heb ik het wel gezien bij vriendinnen toen. Die waren alleen maar aan het zeuren dat t zo slecht was en dat ze niks konden etc. Zonder zelf maar een poot uit te steken. Tot opeens t besef kwam van heh, wacht even ik kan zelf ook wat veranderen. Nu zeg ik absoluut niet dat TS alleen maar op haar luie reet zit, maar wel dat ze zelf ook wat kan doen om wat te veranderen aan haar instelling.
1. Nee precies, dus jij kan je ook totaal niet verplaatsen in TS blijkbaar, want TS word dus wel aan haar lot over gelaten.
2. TS doet alles in huis en vraagt eigenlijk alleen maar om wat meer aandacht van haar ouders, is dat al teveel gevraagd en moet ze zichzelf een schop onder haar kont geven en denken: Ze gaan me toch geen aandacht geven ik ga wel alleen verder? Word zeer makkelijk voor een 17 jarige die hoogstwaarschijnlijk niet weet waar ze moet beginnen. Ze kan bijna geen hulp ontvangen misschien omdat ze een huishouden alleen moet runnen, moet werken én nog op school zit, op het VWO notabene, wat ook niet makkelijk is. Ik word een beetje misselijk van je nu.
TS lekker negeren al die nare comments, ik raad je wel aan om met je mentor te praten op school en misschien dat hij je door kan verwijzen naar de vertrouwenspersoon op school, misschien dat die samen met jou en je ouders kan gaan zitten en jou woorden wat volwassener kan verwoorden zodat jij niet in de stress schiet, mits je hier natuurlijk tijd voor kan vinden