Pijnlijke relatie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7480
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:20

Ik heb ook een relatie gehad met een jongen die anderhalf uur verderop woonde. Ik had gelukkig een auto en een rijbewijs maar volgens mij is dat niet jullie enige probleem als ik het zo lees.

Misschien is het een optie om de relatie voor nu 'on hold' te zetten tot de situatie verbeterd en jullie elkaar makkelijker en vaker kunnen zien.
Bovendien ben je 17. ik kan er ook volledig naast zitten, maar 9 van de 10 keer zijn het kalverliefdes. DUs je denkt dat je ontzettend verliefd en gelukkig bent met elkaar, maar eigenlijk als je 1 of 2 relaties verder bent, kun je beseffen dat deze relatie eigenlijk helemaal niet zo diepgaand is/was.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 19:37

Er is idd zeker geen sprake van fysieke pijn, alleen mentaal.

Tieneke

Berichten: 21704
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:39

Ik ga mee met wat aanvankelijk gezegd werd: als je echt van elkaar houdt, doe je elkaar geen pijn en probeer je net samen die situaties te overwinnen.

Edit: ts, als ik terugdenk aan je vorig topic... Heb je daar al meer hulp in? Want natuurlijk hangt het ene vast aan het andere he.

Ik dacht ook ooit dat ik van iemand hield en het duurde zo lang eer ik afstand kon nemen. Moest gewoon beseffen dat ik vooral bang was om alleen te zijn en dat ik zelf meer verdiende dan continu al die oliebol. En nu ben ik 7 jaar met mijn man samen, is er in 99% van de tijd gewoon rust. En dat is gewoon zalig!

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 19:53

RoyceMack schreef:
Ik heb ook een relatie gehad met een jongen die anderhalf uur verderop woonde. Ik had gelukkig een auto en een rijbewijs maar volgens mij is dat niet jullie enige probleem als ik het zo lees.

Misschien is het een optie om de relatie voor nu 'on hold' te zetten tot de situatie verbeterd en jullie elkaar makkelijker en vaker kunnen zien.
Bovendien ben je 17. ik kan er ook volledig naast zitten, maar 9 van de 10 keer zijn het kalverliefdes. DUs je denkt dat je ontzettend verliefd en gelukkig bent met elkaar, maar eigenlijk als je 1 of 2 relaties verder bent, kun je beseffen dat deze relatie eigenlijk helemaal niet zo diepgaand is/was.


Maar het is gewoon. Wat hij door staat om met mij te zijn, zouden sommige 20+ jarige niet eens doen. Vandaar...

Birdie60

Berichten: 8405
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:59

Ik snap er niet echt veel van, te weinig informatie.
Sorry!

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:22

Vanuit ervaring kan ik alleen het advies geven: pas goed op jezelf! Als in: bewaak je eigen grenzen, en maak jezelf niet totaal (emotioneel) afhankelijk van iemand anders en zijn goedkeuring. Dat laatste is moeilijk, maar maakt je wel onafhankelijk en dus beter in staat voor jezelf op te komen en zelfstandig te zijn. :(:) Zorg goed voor jezelf en je eigen leven. Pas je eigen leven niet constant aan of 'pauzeer het' om iemand anders te kunnen behouden of gelukkig te maken; ook niet als je diegene heel dankbaar bent voor wat hij voor je heeft gedaan. En: realiseer je dat 'houden van' soms gewoon niet genoeg is. Iemand kan heel leuk zijn en je kan ontzettend veel van diegene houden, terwijl je ook het slechtste in elkaar naar boven haalt of de situatie gewoon te onstabiel is. :n

Een voorbeeld uit mijn eigen leven (misschien heb je er wat aan, misschien niet):
Toen ik 17 was heb ik een relatie gehad van ruim een jaar. Aan het begin dacht ik al meteen aan het hele leven dat we samen zouden inrichten, de toekomst die we zouden hebben (waar we hardop over droomden) etc. etc. De moeilijke (thuis)situaties die we hadden zouden we overwinnen! Echter, aan het eind was de relatie meer frustratie en irritatie dan dat het leuk/gezellig was om bij elkaar te zijn. We bleken ons ontzettend te kunnen ergeren aan hoe de ander met bepaalde situaties omging, en hadden ook heel andere verwachtingen en ideeen, en (heftige) ruzies over keuzes die we maakten, juist omdat we zo erg aan elkaar gehecht waren.. Dit leidde tot veel frustratie & pijn, want we hielden wel van elkaar. Uiteindelijk was het gek genoeg ook wel een opluchting dat het uitging, en inmiddels ben ik alweer jaren samen met mijn vriend, die veel beter bij mij past.

Ik wil niet zeggen dat jullie/jij het meteen moet(en) uitmaken, maar wel dat het perspectief "dit is de liefde van mijn leven en ik vind nooooit meer iemand die zo goed bij mij past" niet de in steen gebeitelde waarheid is (ook al voelt dat nu natuurlijk wel zo :(:) ). En natuurlijk kun je pijn, frustraties, en "moeilijke periodes" overwinnen: met mijn huidige vriend heb ik ook moeilijke periodes meegemaakt en hebben we wel eens tijden (weken of zelfs maanden) gehad dat de relatie stroever liep en er meer irritatie was, vooral in stressvolle periodes.

Maar een relatie moet ook een steun zijn, en een manier om helemaal jezelf te zijn en te ontspannen. Als de pijn, stress en spanning er constant is, kun je je afvragen of ze nog wel een aanvulling op je leven is of juist een zware taak of verantwoordelijkheid is geworden. Zeker relaties die je als tiener hebt zouden vooral leuk en zonder (grote) spanning, frustratie en stress binnen de relatie moeten zijn. Afhankelijkheid, angst, en elkaar pijn doen zijn niet gezond in een relatie, en daarover praten (met je vriend of (ook) met een vertrouwenspersoon of therapeute, als je die hebt) lijkt me op z'n minst verstandig. :j

Birdie60

Berichten: 8405
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:18

Ts bedankt voor je pbtje, ik snap je goed nu.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:39

Zou ik ook een pb mogen? Voor nu snap ik namelijk niet waar het over gaat :n

Sunnda

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:39

Hier hetzelfde, snap er niets van. :+

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:46

TS, ik vind je verhaal wel interessant en kan me misschien een klein beetje aansluiten bij jou verhaal. Daarom zou ik ook graag een pb willen met wat meer info, ik wil je graag helpen. :j

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 00:52

Ik snap er ook echt heel weinig van! Ben ook benieuwd naar de achterliggende gedachten en wil je ook graag evt advies/hulp/tips bieden! Mag ik ook een pb?

Palmera

Berichten: 9495
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 01:16


GabberGill

Berichten: 5978
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 02:47

Ik wil wel een pb. Zo te zien heb je gewoon een dikke knuffel nodig en helemaal geen commentaar. Na een pb snappen meer mensen je blijkbaar.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 02:55

TS, ik snap totaal niet wat de hele vraag is met dit topic.

wel wil ik je heel veel sterkte en wijsheid wensen

pateeke
Berichten: 2276
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 05:30

_Femkeeex schreef:
dat je erover na denkt of het voor de andere niet beter is om zonder jou verder te gaan


Je kan daar wel over nadenken, maar jij kan imo nooit in iemand anders zijn plaats bepalen wat die wil of wat beter is voor hem. Draai het ff om: wat is best voor jezelf?
Wat je wel kan doen is erover praten met z'n tweeën en vragen naar hoe het voor de ander is.

Fortitude

Berichten: 3091
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 06:51

Ik zou ook wel graag een pb willen. Heb in het verleden ook het een en ander meegemaakt, misschien kan ik je nog van advies voorzien(?)

XiiaaooNaa

Berichten: 2866
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:02

Heb geprobeerd met het hele topic te lezen er iets van te
maar zou ik ook een PB mogen? Ik snap er nu nog niks van haha.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:13

Hier ook graag een pb.

Voor ik iets zeg wat juist overbodig is en ik gericht advies zou willen geven

Muga

Berichten: 2089
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:22

Als ik zo je verhaal lees, snap ik de reacties wel. Ook mijn eerste ingeving is, kan niet gezond/fijn zijn zo'n relatie. Je hoort elkaar sterker te maken en aan te vullen.

Wil je mij ook een pb doen? Dan kan ik een volledige mening vormen.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:43

Ik denk niet dat iemand het snapt... ik kan je denk ik ook niet helpen maar krijg graag een pb!

othelloster

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:56

ik zou graag advies willen geven, ik zal ook graag een PBtje willen.

xPabloBokt

Berichten: 9528
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:14

Ook ik wil je graag helpen, dus hier ook een PB-verzoekje :)

kiki1976

Berichten: 16925
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:25

Ja mag me altijd een pb sturen.

Maar gaat het puur omdat het je pijn doet dat jullie elkaar zo weinig kunnen/mogen zien?

Ik heb mijn partner leren kennen tijdens de vakantie. We woonde 165 km bij elkaar vandaan. Beide geen rijbewijs in het begin, later hij wel.
Zagen elkaar in het begin ook erg weinig, later werd dat ieder weekend. En ook ik haalde uiteindleijk mijn rijbewijs en toen werd het allemaal veel makkelijker.
Heb het ook een tijd met het openbare vervoer gedaan, en ja ik zat ook 2 uur in de trein en werd bij hem ook van het station afgehaald (woonde hij 20/25 bij vandaan).
En ja ook wij miste elkaar door de weeks, was nog geen internet. Dus was een ouderwetse brief en wel belde.
Echte liefde overwint alles, kregen in '95 een relatie en ondertussen zijn we nog steeds samen, getrouwd, kinderen.

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:35

Het klinkt meer als een obsessie dan een gezonde relatie.....

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:49

Als alles per pb moet geef dan meer informatie of sluit het topic.

Maar een gezonde relatie is elkaar geen pijn doen.
Wat de achterliggende reden ook is.