Verkeersboete aanvechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Verkeersboete aanvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 00:48

De tem is prima, van mij mag dit topic dicht of verwijderd.
Sorry, maar ik vraag naar ervaringen en wordt vervolgens aangevallen over mijn rijgedrag (volgens mij heeft niemand hier bij mij in de auto gezeten), dat ik smoesjes zou willen verzinnen of zelfs zou willen liegen over hulpdiensten enzo... Terwijl dit absoluut NIET het geval is! Ik wilde alleen kijken of er legitieme opties zijn, thats it.

Zou jij dat leuk vinden?

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:49

Tsja.
Als je voor jezelf even nagaat en bedenkt, was er in de situatie toen je door rood reed een ambulance of andere hulpdienst waarvoor je ruimte moest maken en door rood reed, of was er (vracht)auto heel dicht achter je waardoor je het verstandiger vond om door rood te rijden? :)
Nee? Dan was het een domme en gevaarlijke actie en zul je moeten betalen. Ipv ervaringen met redenen vragen waarmee je het zou kunnen aanvechten. Maar dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:50

quarterH schreef:
Sorry, maar ik vraag naar ervaringen en wordt vervolgens aangevallen over mijn rijgedrag (volgens mij heeft niemand hier bij mij in de auto gezeten), dat ik smoesjes zou willen verzinnen of zelfs zou willen liegen over hulpdiensten enzo... Terwijl dit absoluut NIET het geval is! Ik wilde alleen kijken of er legitieme opties zijn, thats it.

Zou jij dat leuk vinden?

Quarter.. er is toch ook geen ander zinnig antwoord te geven op je vraag?

Was jij fout? Ja.
Moet je daarvoor boeten? Ja.
Kun je dat aanvechten? Ja
Gaat dat werken? Nee.

Slaap lekker :(:)

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:53

Inderdaad banketstaaf maar niks aan te doen. Ik ben vandaar perongeluk op een gehandicaptenparkeerplaats gaan staan, was al donker en bord was bijna niet te zien doordat er bomen voor stonden. Maar toch gebeld door politie dat ik de keus had om hem zelf direct weg te halen + boete van €370 of hij zou worden weggesleept €250 + boete van €370. Natuurlijk gelijk zelf weggehaald zodat die vrouw er kon gaan staan, maar het is idioot duur inderdaad voor een kleine fout. Ik zie het zelf als een wijze les en zal voortaan zeker dubbel checken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:55

quarterH schreef:

Zou jij dat leuk vinden?

Ik zou het vooral niet leuk vinden wanneer ik van m'n fiets wordt gereden door iemand die door rood rijdt en mij niet gezien heeft. Wat zomaar kan gebeuren.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:58

quarterH schreef:

Zou jij dat leuk vinden?

Ja maar wat verwacht je nu eigenlijk. Mensen die ook door rood zijn gereden, maar niet hoefden te betalen omdat het zo duur was? Je bent door rood gereden, twee keer, en niet omdat je niet anders kon omdat je ruimte moest maken voor hulpdiensten o.i.d.
Wat voor legitieme reden zou er nu dan moeten zijn waardoor je één of beide boetes niet hoeft te betalen? Omdat het zo veel geld is? Dat is natuurlijk ook, omdat het een behoorlijke verkeersovertreding is.
Of je nu wel of niet geflitst was de eerste keer. Na een keer door rood rijden schrik je toch waardoor je net nog iets beter op gaat letten dat je niet meer door oranje of zelfs weer tot rood rijdt?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 01:07

Ik hoor altijd verhalen van mensen die zeggen boetes ed aan te vechten en niet hoeven te betalen (en lees het op websites als je googled op boete aanvechten).... Terwijl ik het normaal altijd netjes gewoon betaal zonder überhaupt foto's op te vragen of na te gaan of ik het wel gedaan heb... Maar gezien het hoge bedrag nu dacht ik 'als het zo normaal is aan te vechten, en ik ben de enige gekke henkie die maar altijd gewoon betaald, ga ik toch maar eens kijken of het zin heeft aan te vechten, voor dit bedrag wil ik die moeite wel eens doen'.

Maar schijnbaar is die gedachte heeeeeel raar...

Ik ga maar in een hoekje zitten en me schamen...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:21

quarterH schreef:
Ik hoor altijd verhalen van mensen die zeggen boetes ed aan te vechten en niet hoeven te betalen (en lees het op websites als je googled op boete aanvechten).... Terwijl ik het normaal altijd netjes gewoon betaal zonder überhaupt foto's op te vragen of na te gaan of ik het wel gedaan heb... Maar gezien het hoge bedrag nu dacht ik 'als het zo normaal is aan te vechten, en ik ben de enige gekke henkie die maar altijd gewoon betaald, ga ik toch maar eens kijken of het zin heeft aan te vechten, voor dit bedrag wil ik die moeite wel eens doen'.

Die mensen vechten het aan omdat
A) er misschien écht een fout is gemaakt

B) op goed geluk

A is op jou niet van toepassing. Twee keer door rood is gewoon twee keer door rood, ondanks je leermoment na de eerste binnen gekomen boete. De tweede overtreding had je toen tenslotte al begaan.
In het geval van B: succes! Wie niet waagt die niet wint. Maar ik geef je weinig kans omdat je tenslotte twee keer die overtreding hebt begaan. :)

En: dat iedereen aanvecht wil niet zeggen dat iedereen gelijk krijgt. Maar aanvechten mag altijd.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:32

quarterH schreef:

Joh wat let je dan, vecht het aan. Als je al zoveel verhalen hebt gehoord en gelezen waarom vraag je het dan nog op bokt?! Verzin een mooie rede waarom je er maar 1 zou moeten betalen zou ik zeggen. Succes +:)+

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:38

Echt? In mijn eerste post had ik nog wel een beetje met je te doen, een boete is rotpost.
Maar je rijdt 2x in een week door rood en vliegt ook in dit topic volledig uit de bocht. Ik vind het bij nader inzien je eigenlijk wel gegunt dat je nu een dubbele boete krijgt, want het klinkt niet echt alsof je gezag hebt voor stoplichten dus misschien dat het wat helpt..

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 02:09

Zo hoog is het bedrag niet ten op zichte van wat er had kunnen gebeuren. Aanvechten.....nee lijkt mij verstandig om dat niet te doen. Jij maakte 2x de keuze om door rood te rijden dan moet je daar ook de consequenties van inzien.

Jij bent zelf de baas over je rem en gaspedaal en koos voor het rode licht dan ook niet de terechte boetes gaan aanvechten. Je weet dat het gebeurd is dus neem die schuld op je. Doordat iemand ook fouten maakte in het verkeer heb ik al jaren moeten boeten. Financieel en lichamelijk een zware straf door 1 fout van een ander!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 03:52

Resistance schreef:
Ik zou het vooral niet leuk vinden wanneer ik van m'n fiets wordt gereden door iemand die door rood rijdt en mij niet gezien heeft. Wat zomaar kan gebeuren.

Was jij niet diegene die op de stoep fietste omdat je haast had? Wellicht had TS ook haast :') :')

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 05:28

Je stelt deze vraag duidelijk op het verkeerde forum :') flitsservice.nl , daar zou ik even vragen of er mogelijkheden zijn.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 05:33

Anthea schreef:
Resistance schreef:

Was jij niet diegene die op de stoep fietste omdat je haast had? Wellicht had TS ook haast :') :')

Ik vind een stukje over de stoep fietsen, en daarbij rekening houden met de voetgangers, toch een stuk minder erg dan bewust 2 keer door rood rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 05:47

Volgens mij is het allebei niet zo netjes. :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 05:55

quarterH schreef:

Misschien een gekke vraag maar hoelang heb jij de tijd dan om ze te betalen? Ik kreeg namelijk zeker 2/3 mnd de tijd.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 06:33

Ts wat wil je dan horen? Dat we je helpen? Die mogelijkheid is er niet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 06:41

quarterH schreef:
Ja jongens fijn jullie meningen, maar daar heb ik dus niks aan.
Zoals ik schreef, weet dat het mijn fout is, en is stom.
Ik ben op zoek naar tips en ervaringen, niet naar belerende vingertjes.

Je kan het altijd proberen maar denk sat je vrij kansloos bent met aanvechten.

Ik zal sowieso je verlies nemen en de volgende keer zal je het toch niet meer doen
zie het als een dure en terechte les voor jou en de veiligheid van je medeweggebruikers :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 06:55

Hahaha wat een hilariteit op de vroege ochtend. _O- _O-

Je bent 2 keer bewust door rood gereden. Krijgt 2 boetes maar je zou graag willen dat 1 daarvan wordt kwijtgescholden, want het is o zo duur? Lieve TS waarom denk je dat er boetes voor door rood rijden bestaan? :o?

En waarom verwacht jij de uitverkorene te zijn waarvan ze zeggen ach meisje is toch goed. We schrappen een van de boetes maar niet meer doen he! :(:) Terwijl je het voor elkaar krijgt om het 2 keer in slechts een week tijd te doen.

Over een boete aanvechten, een vriend van mij heeft dit gedaan en zijn gelijk gekregen. Hij reed ergens waar hij mocht rijden met zijn snorscooter echter werd hij bekeurd omdat een politie agent zijn huiswerk over verkeersborden nooit heeft gedaan. :D Maar hier zat dus a de agent fout en b heeft de jongen in kwestie dus zelf geen fout begaan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:05

xxCYNNxx schreef:
misschien dan eens aankaarten bij de gemeente dat de stoplichten niet te overzien zijn met vrachtwagens die voor een personenauto staan? Misschien dat met het plaatsen van bv spiegels dit al een stuk zichbaarder gemaakt kan worden?
Polsen via een advertentie in bv een plaatselijk krantje om te achterhalen of meer mensen dit probleem hebben (wat betreft die zichtbaarheid), immers hoe meer mensen aangeven dit probleem te kennen, hoe eerder de gemeente hier wat aan zal doen.

Is het niet kunnen zien van het stoplicht niet inherent aan het te dicht achter een vrachtwagen rijden? Even wat afstand houden, kijken of het groen, oranje of rood is en je beslissing nemen.

Verder lijkt het mij een kwestie van jammer dan.... ook al wil je dat liever niet horen TS, er zal niet veel anders op zitten dan betalen.

En nee, ik ben geen heilig boontje, maar een actie heeft gevolgen en hiervoor neem je je verantwoordelijkheid.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:05

Pfff...neem gewoon verantwoordelijkheid voor je acties...eerst zeg je..2x door rood stom ik weet het...vervolgens weet je het ineens niet meer zeker en kan het en vooral het stukje: normaal betaal ik mijn boetes gewoon....normaal???? Boetes zijn niet normaal. En ik ben niet roomser dan de paus...heb al een keer rijbewijs in moeten leveren een maand (duitsland...26km te hard). Was ik ook ziek van, maar het is zo...juist doordat ik mijn verantwoordelijkheid nam heb ik kunnen regelen dat ik hem gelijk in kon leveren (normaal moet alles opgevraagd worden etc.) zodat ik hem na mijn vakantie terug had....sindsdien nooit meer te hard gereden...auto met cruise control gekocht om dat te voorkomen.
Dus als ik jou was zou ik contact opnemen met het cjib voor een betalingsregeling...betaal je elke maand een klein bedrag en kom je er niet door in de problemen...dat is echt het enige wat je kunt doen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:09

quarterH schreef:
ik heb 2 boetes gekregen, moet de foto's nog bekijken of ik het ook daadwerkelijk gedaan heb.

Het zou kunnen, aangezien ik dagelijks bij dat stoplicht ben, deze heel kort op groen staan en het heel lang duurt voor de andere kant groen krijgt en er regelmatig vrachtwagens voor je staan waardoor je het stoplicht niet op tijd kunt zien.

Maar fijn dat jullie het zo nodig vinden te reageren met 'jammer dan' hoop dat jullie er een goed gevoel van krijgen en er beter door slapen ofzo.

Voor de serieuze reacties waar info in staat over welke redenen acceptabel zijn: dankjewel, dat is waar ik naar op zoek ben.

Echt, wat wil je nou? Tuurlijk is het niet leuk, maar feit is en blijft dat je 2x door rood bent gereden. Sterker nog, je geeft zelf toe dat het fout en stom is - je hebt dus geen goede reden waardoor de boete onterecht zou zijn. Het verzinnen van een reden om maar niet te hoeven betalen is domweg fraudereb.

Het is heel veel geld, ik zou eerder zoeken naar een afbelingsregeling met het CJIB als je het niet in 1x kan / wil betalen.

*ohja ik ben ook niet roomser dan de paus, maar wel een keer geschept door een vrachtwagen die op een t-splitsing door rood reed en ons met 80 km/h vol achter het voorwiel raakte. Mijn auto was compleet total loss, en ik kan geen andere reden dan karma bedenken dat we er zo goed vanaf zijn gekomen. Ik heb dus een beetje een hekel aan mensen die door rood rijden en al helemaal aan mensen die door rood rijden en dan hun boete willen ontduiken.
Laatst bijgewerkt door nps op 07-09-17 07:14, in het totaal 1 keer bewerkt

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:10

Datjaa schreef:
Tsja.
Als je voor jezelf even nagaat en bedenkt, was er in de situatie toen je door rood reed een ambulance of andere hulpdienst waarvoor je ruimte moest maken en door rood reed, of was er (vracht)auto heel dicht achter je waardoor je het verstandiger vond om door rood te rijden? :)
Nee? Dan was het een domme en gevaarlijke actie en zul je moeten betalen. Ipv ervaringen met redenen vragen waarmee je het zou kunnen aanvechten. Maar dat is mijn mening.
zelfs dan mag je niet. Door rood. Als er een ambulance aan komt

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:23

Geen kans! Mijn vader is ooit een keer met een pan soep in de auto door rood geremd, omdat anders de soep er overheen zou gaan. Daarna is hij achteruitgereden door rood om weer goed voor het stoplicht te staan. Ook boete twee keer door rood. terwijl je aan de tijd goed kunt zien wat er gebeurde. Bezwaarschrift ingediend. Maar ze gaven niet thuis, dus ook twee keer boete voor door rood rijden. Was een duur pannetje soep zal ik je zeggen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:27

quarterH schreef:
En weet iemand hoe het zit met oranje?

Oranje = stoppen tenzij niet anders veilig mogelijk, maar een flitser gaat niet af bij oranje.

Een flitser gaat trouwens ook niet af vanaf seconde 1 dat het licht op rood staat. Meestal gaan daar zeker 3 seconden tussen, dus in principe kan het zelfs niet dat iemand flitst omdat je het licht last minute op rood hebt zien springen en er toch net nog door was.

Lijkt mij een gevalletje 'oranje dus ik geef gas bij, maar die vrachtwagen voor mij is zodanig traag dat ik niet anders meer kan dan door rood rijden'.

Geen enkele rechter gaat die kwijtschelden. Met wat pech kom je af met argumenten die hen zelfs helemaal niet zinnen en doen ze er nog wat bovenop.