Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

quarterH schreef:De tem is prima, van mij mag dit topic dicht of verwijderd.
Sorry, maar ik vraag naar ervaringen en wordt vervolgens aangevallen over mijn rijgedrag (volgens mij heeft niemand hier bij mij in de auto gezeten), dat ik smoesjes zou willen verzinnen of zelfs zou willen liegen over hulpdiensten enzo... Terwijl dit absoluut NIET het geval is! Ik wilde alleen kijken of er legitieme opties zijn, thats it.
Zou jij dat leuk vinden?
Sorry, maar ik vraag naar ervaringen en wordt vervolgens aangevallen over mijn rijgedrag (volgens mij heeft niemand hier bij mij in de auto gezeten), dat ik smoesjes zou willen verzinnen of zelfs zou willen liegen over hulpdiensten enzo... Terwijl dit absoluut NIET het geval is! Ik wilde alleen kijken of er legitieme opties zijn, thats it.
Zou jij dat leuk vinden?
Zou jij dat leuk vinden?
quarterH schreef:Ik hoor altijd verhalen van mensen die zeggen boetes ed aan te vechten en niet hoeven te betalen (en lees het op websites als je googled op boete aanvechten).... Terwijl ik het normaal altijd netjes gewoon betaal zonder überhaupt foto's op te vragen of na te gaan of ik het wel gedaan heb... Maar gezien het hoge bedrag nu dacht ik 'als het zo normaal is aan te vechten, en ik ben de enige gekke henkie die maar altijd gewoon betaald, ga ik toch maar eens kijken of het zin heeft aan te vechten, voor dit bedrag wil ik die moeite wel eens doen'.
Maar schijnbaar is die gedachte heeeeeel raar...
Ik ga maar in een hoekje zitten en me schamen...

quarterH schreef:Ik hoor altijd verhalen van mensen die zeggen boetes ed aan te vechten en niet hoeven te betalen (en lees het op websites als je googled op boete aanvechten).... Terwijl ik het normaal altijd netjes gewoon betaal zonder überhaupt foto's op te vragen of na te gaan of ik het wel gedaan heb... Maar gezien het hoge bedrag nu dacht ik 'als het zo normaal is aan te vechten, en ik ben de enige gekke henkie die maar altijd gewoon betaald, ga ik toch maar eens kijken of het zin heeft aan te vechten, voor dit bedrag wil ik die moeite wel eens doen'.
Anthea schreef:Resistance schreef:Ik zou het vooral niet leuk vinden wanneer ik van m'n fiets wordt gereden door iemand die door rood rijdt en mij niet gezien heeft. Wat zomaar kan gebeuren.
Was jij niet diegene die op de stoep fietste omdat je haast had? Wellicht had TS ook haast![]()
quarterH schreef:Ja jongens fijn jullie meningen, maar daar heb ik dus niks aan.
Zoals ik schreef, weet dat het mijn fout is, en is stom.
Ik ben op zoek naar tips en ervaringen, niet naar belerende vingertjes.
Terwijl je het voor elkaar krijgt om het 2 keer in slechts een week tijd te doen.
Maar hier zat dus a de agent fout en b heeft de jongen in kwestie dus zelf geen fout begaan. xxCYNNxx schreef:misschien dan eens aankaarten bij de gemeente dat de stoplichten niet te overzien zijn met vrachtwagens die voor een personenauto staan? Misschien dat met het plaatsen van bv spiegels dit al een stuk zichbaarder gemaakt kan worden?
Polsen via een advertentie in bv een plaatselijk krantje om te achterhalen of meer mensen dit probleem hebben (wat betreft die zichtbaarheid), immers hoe meer mensen aangeven dit probleem te kennen, hoe eerder de gemeente hier wat aan zal doen.
quarterH schreef:ik heb 2 boetes gekregen, moet de foto's nog bekijken of ik het ook daadwerkelijk gedaan heb.
Het zou kunnen, aangezien ik dagelijks bij dat stoplicht ben, deze heel kort op groen staan en het heel lang duurt voor de andere kant groen krijgt en er regelmatig vrachtwagens voor je staan waardoor je het stoplicht niet op tijd kunt zien.
Maar fijn dat jullie het zo nodig vinden te reageren met 'jammer dan' hoop dat jullie er een goed gevoel van krijgen en er beter door slapen ofzo.
Voor de serieuze reacties waar info in staat over welke redenen acceptabel zijn: dankjewel, dat is waar ik naar op zoek ben.
Datjaa schreef:zelfs dan mag je niet. Door rood. Als er een ambulance aan komtTsja.
Als je voor jezelf even nagaat en bedenkt, was er in de situatie toen je door rood reed een ambulance of andere hulpdienst waarvoor je ruimte moest maken en door rood reed, of was er (vracht)auto heel dicht achter je waardoor je het verstandiger vond om door rood te rijden?
Nee? Dan was het een domme en gevaarlijke actie en zul je moeten betalen. Ipv ervaringen met redenen vragen waarmee je het zou kunnen aanvechten. Maar dat is mijn mening.
quarterH schreef:En weet iemand hoe het zit met oranje?