Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
purny schreef:Meneer had je geen duw mogen geven maar jij had ook niet op de stoep moeten fietsen. Beide zaten fout. Volgende keer gewoon even afstappen geen grote moeite toch?
Je hebt je les geleerd denk ik zo
purny schreef:Meneer had je geen duw mogen geven maar jij had ook niet op de stoep moeten fietsen. Beide zaten fout. Volgende keer gewoon even afstappen geen grote moeite toch?

Citaat:Mijn god, die twee dingen zijn toch totaal niet vergelijkbaar. Over een stoep fietsen is echt niet net zo'n misdaad als geweldpleging...

Gillbo schreef:purny schreef:Meneer had je geen duw mogen geven maar jij had ook niet op de stoep moeten fietsen. Beide zaten fout. Volgende keer gewoon even afstappen geen grote moeite toch?
En nu is haar vader boos omdat zijn dochter gewond is geraakt en slaat meneer in elkaar.
Probleem opgelost want tja meneer heeft zijn lesje wel geleerd dat zijn reactie buiten proportie was en ook fout was.
Zo lossen we de problemen op
Resistance schreef:Gillbo schreef:quote="purny"]Meneer had je geen duw mogen geven maar jij had ook niet op de stoep moeten fietsen. Beide zaten fout. Volgende keer gewoon even afstappen geen grote moeite toch?
/quote
En nu is haar vader boos omdat zijn dochter gewond is geraakt en slaat meneer in elkaar.
Probleem opgelost want tja meneer heeft zijn lesje wel geleerd dat zijn reactie buiten proportie was en ook fout was.
Zo lossen we de problemen op
Mijn vader slaat absoluut niemand in elkaar, is een enorme formele, vriendelijke man.
.
Resistance schreef:Inmiddels hebben we gebeld en zijn we naar het bureau geweest. Ze vatten het zeer serieus op. Uiteraard ook te horen gekregen dat ik ook fout zat aangezien ik op de stoep fietste, en dat begrijp ik ook zeker. Ik krijg geen boete omdat ze het niet gezien hebben.
Ze kunnen er verder weinig mee aangezien ik geen namen enzo heb, wel heb ik een beschrijving van de man gegeven en de plaats en tijd gegeven.
Heb inmiddels wel enorme hoofdpijn. Wellicht nog even terug naar de huisarts.
En ik vind het hier nog anders: zo'n echt brede stoep van 3 meter vind ik heel anders dan zo'n smal stoepje van een meter. Wat een belachelijke vent. Idd aangifte doen. En nu wil ik geen vooroordelen hebben (
) maar loop morgen eens rond dezelfde tijd (half uur ervoor t/m half uur erna) een aantal keer op en neer door die straat. Of ga een uurtje posten rond die tijd. Oude mensen zijn toch een beetje 'gewoontedieren' (hoe ouder ze worden hoe meer ze vasthouden aan regelmaat) dus grote kans dat hij daar weer langsloopt. Kun je meteen zn naam vragen
(Of volgende week op dezelfde dag als het gebeurd is)
) ook een schijthekel aan als mensen op t voetpad fietsen (als er mensen lopen). Ik zal dan ook midden op t pad gaan lopen en die fietsbel? Die negeer ik. Ik loop waar dat mag, jij daarintegen fietst niet waar dat hoort. Maar NOOIT zal ook maar 1 haar op mijn lijf bedenken om ook maar welk lichaamsdeel uit te steken waardoor de fietser zou kunnen vallen. Ik gebruik dan liever mijn mond en maak het fietsen door mijn positie wel graag wat lastiger. Overigens wil ik wel duidelijk maken dat ALS ik op de stoep fiets ik dat alleen doe als er niemand loopt. Juist omdat ik er zelf een hekel aan heb wil ik die last zelf ook niet een ander bezorgen. Zoolgangster schreef:Nee je mag niet op de stoep fietsen, maar op een stoep van 3 meter breed, zodat niemand last van je heeft, vind ik het onzin om eigen rechtertje (en beul) te spelen, wat die meneer dus wel deed. Terecht dat je aangifte doet, wat die man doet is veel gevaarlijker dan over de stoep fietsen. Bovendien heel begrijpelijk aangezien de weg opengebroken is, nou dan fiets ik, die anders braaf op het fietspad rijd, nog wel eens over de stoep.