En dan wordt je van je fiets geduwd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:46

Meneer had je geen duw mogen geven maar jij had ook niet op de stoep moeten fietsen. Beide zaten fout. Volgende keer gewoon even afstappen geen grote moeite toch?
Je hebt je les geleerd denk ik zo

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:47

purny schreef:
Meneer had je geen duw mogen geven maar jij had ook niet op de stoep moeten fietsen. Beide zaten fout. Volgende keer gewoon even afstappen geen grote moeite toch?

Ach kom nou

waarom doet iedereen hier alsof hij/zij heiliger dan de paus is? Kleine kinderen mogen ook niet fietsen op de stoep, ga je dan zelf ook breeduit lopen Justme_Lisaa of ga je dan wel een klein stapje opzij?
Of ga jij altijd met je paard over een 80 weg rijden ipv op het fietspad? Want in theorie zou dat ook moeten :+

purny

Re: En dan wordt je van je fiets geduwd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:49

Zoals al eerder aangegeven is meneer misschien vaker van z'n sokken gelopen. Een stoep hoor je op te lopen en niet te fietsen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:53

Dat is wel een aanname zeg, dat die man dan misschien wel vaker omver gefietst is. Misschien is het gewoon een agressieve ouwe knar die zn kans schoon zag, wie weet...

Nee, fietsen op de stoep mag niet, maar iemand zo van de fiets duwen is gewoon geweldpleging. Ze had nog veel lelijker terecht kunnen komen, het kan gewoon echt niet.

En justme_lisa hij hoefde helemaal niet op de rand te lopen, hoefde zelfs niet opzij voor zover ik uit het verhaal begreep. Het is vast veel normaler om iemand van zn fiets te meppen...

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:03

Wat een mafketel die man!
Eerst duwt hij je van je fiets, dan ben je gewond en dan helpt hij je niet eens.

Zeker aangifte doen van geweldpleging tegen deze man.

Ik ben blij dat vele mensen hier op bokt roomser zijn dan de paus, maar ik schrik ervan dat ze dus geweld even goedpraten. Als ik alle keren dat ik een fietser op de stoep zie er iets aan moet doen dan heb ik er een dagtaak aan. Leven en laten leven is misschien een idee voor sommige gefrustreerde mensen ;-)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:04

purny schreef:

Mijn god, die twee dingen zijn toch totaal niet vergelijkbaar. Over een stoep fietsen is echt niet net zo'n misdaad als geweldpleging...

Zijn reactie was buiten proportioneel voor het 'delict' wat ze pleegde. Daarnaast mag je in Nederland geen eigen rechter spelen en mensen op zo'n manier 'corrigeren'. Gelukkig maar. Het is simpelweg zinloos geweld.

TS had wel wat ergers op kunnen lopen dan een wond op haar hoofd en een schaafplek op haar elleboog. Dat vind ik al erg genoeg trouwens, maar wat als ze van haar fiets was gevallen en met haar hoofd op een stoeprand was gekomen, een hersenschudding opliep, een arm had gebroken door de val of alle nare dingen die kunnen gebeuren als iemand je van een fiets af duwt.

Ik fiets ook vaak genoeg over de stoep heen, bijvoorbeeld als er werkzaamheden zijn. Ik stop wel als er mensen lopen en er geen ruimte is, maar anders fiets ik gewoon over de stoep. Zoals velen met mij. Dienen die allemaal dan maar mishandeld te worden voor hun oh zo verschrikkelijke misdaad?

Kom op, ze reed niemand van de sokken, er was ruimte zat.

Ik zou zeker aangifte doen.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 05-09-17 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:04

Niet het hele topic gelezen want ik had daar simeplweg geen zin in.

Toen ik op de basisschool zat heb ik exact het zelfde meegemaakt. Ik kwam van de dokter en de straat voor mijn school lag open (zat in groep 4 ofzo) dus moest ik een klein stukje over de stoep en toen was ik al op het schoolplein.

Een oudere man zag dat ik op de stoep fietste, kwam als een bezetene op me af rennen en smeet me van mn fiets af en gooide vervolgens mijn fiets op straat. Meteen mn ouders gebeld en mijn vader is hem nog gaan zoeken in de wijk. Mijn moeder en ik zijn aangifte gaan doen meteen. :)

Dus ik raad je ook zeker aan om aangifte te doen. Is gewoon mishandeling dit TS. Beterschap!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:06

Over de stoep fietsen is behoorlijk asociaal en kan echt niet en dat keur ik ook niet goed maar de acties van de heer in kwestie zijn buiten proportioneel en daar had je gewoon aangifte van moeten doen. Dat kan overigens nog altijd, als je getuigen hebt zou ik dat dan ook zeker doen.

Stap de volgende keer netjes af. Beterschap!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:08

Je hoort inderdaad niet te fietsen op het voetpad, maar de reactie van meneer gaat veel te ver :wow: Hoe reageerde hij toen je viel?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:09

Citaat:
Mijn god, die twee dingen zijn toch totaal niet vergelijkbaar. Over een stoep fietsen is echt niet net zo'n misdaad als geweldpleging...

Maar wie zegt dat hij het zo hard bedoelde?
Het ging vanuit zijn kant misschien ook wel meer fout dan hij bedoelde en schrok hij toen net zo hard als ts.

We kennen de man niet, zijn verhaal niet, zijn bedoelingen niet.
Goede les, op het voetpad loop je :)

Beterschap ts.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:12

purny schreef:

En nu is haar vader boos omdat zijn dochter gewond is geraakt en slaat meneer in elkaar.
Probleem opgelost want tja meneer heeft zijn lesje wel geleerd dat zijn reactie buiten proportie was en ook fout was.
Zo lossen we de problemen op :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:29

Gillbo schreef:
purny schreef:

En nu is haar vader boos omdat zijn dochter gewond is geraakt en slaat meneer in elkaar.
Probleem opgelost want tja meneer heeft zijn lesje wel geleerd dat zijn reactie buiten proportie was en ook fout was.

Mijn vader slaat absoluut niemand in elkaar, is een enorme formele, vriendelijke man.

De man reageerde niet echt toen ik viel, bleef doorschreeuwen en liep ongeveer rood aan. Het leek echt een beetje een woede aanval. Zelf "bevroor" ik van schrik omdat het zo uit het niets was gekomen, ben daarna verdergelopen met scheve fiets. Meneer heeft nog wat nageschreeuwd, maar ik ben gauw weggegaan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:58

Wat een idioot , beetje eigen rechter gaan spelen.. en eigenlijk niet eens.. gewoon mishandeling.

Ik had aangifte gedaan.

Fietsen op het voetpad... Er zijn ergere dingen. Meneer had ook gewoon wat kunnen zeggen (of desnoods schelden )maar zijn handen had die thuis moeten houden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:33

Inderdaad aangifte doen.

Wat mij het meeste shockt is dat hij nadat je viel gewoon door liep , al scheldend.

Ik kan me voorstellen dat je uit frustratie iemand een zetje geeft maar als je ziet dat dat zetje helemaal mis gaat en iemand gewond raakt, dan help je toch?
Daar moet die man toch echt op aangesproken worden!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:40

Aangifte tegen wie? Dat moet je wel een naam hebben.

Ik ben het er zeker mee eens dat hij er op aan gesproken moet worden. Maar ik denk dat dat nu niet zo gemakkelijk gaat helaas. (wat ik begrijp in de situatie dat ts zat)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:41

Resistance schreef:
Gillbo schreef:
quote="purny"]Meneer had je geen duw mogen geven maar jij had ook niet op de stoep moeten fietsen. Beide zaten fout. Volgende keer gewoon even afstappen geen grote moeite toch?
/quote

Mijn vader slaat absoluut niemand in elkaar, is een enorme formele, vriendelijke man.

.

Ik bedoelde ook niet op jou. Tuurlijk doet je vader dat niet.
Het was een reactie op de quote dat je nu wel je lesje hebt geleerd.
Alsof je ook maar had kunnen bedenken dat je zo'n duw zou krijgen terwijl je niemand in de wegrijd.

Ik denk dat de meeste niet in Amsterdam of wat voor een grote stad moeten komen, je schrikt je rot van alle regels die overtreden worden. Dat wordt een hoop geduw en getrek als we allemaal zo zouden reageren als de meneer op jou reageerde

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:50

Jeetje dat is schrikken. En ja, je mag niet over de stoep fietsen. Maar kom op zeg, die man heeft jou letsel toegebracht omdat jij een kleine overtreding beging. Dan had hij de politie moeten bellen ofzo. Als een voetganger door rood oversteekt, zal ik hem de volgende keer dan maar aanrijden?

Het had ook nog naar af kunnen lopen. Ik ben als tiener een keer van m'n fiets getrokken door een stel jongens (ik fietste wel op het fietspad). Ik heb toen m'n neus gebroken. Een automobilist zag het gebeuren, heeft 112 gebeld en de jongens zijn aangehouden, hebben een nachtje in de politiecel doorgebracht en mochten een schadevergoeding van €500,- betalen. Bij mij nam de politie het dus erg serieus. Dit is gewoon mishandeling, ongeacht het feit dat jij iets deed dat niet mocht.
Ik zou zeker aangifte doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:53

Inmiddels hebben we gebeld en zijn we naar het bureau geweest. Ze vatten het zeer serieus op. Uiteraard ook te horen gekregen dat ik ook fout zat aangezien ik op de stoep fietste, en dat begrijp ik ook zeker. Ik krijg geen boete omdat ze het niet gezien hebben.

Ze kunnen er verder weinig mee aangezien ik geen namen enzo heb, wel heb ik een beschrijving van de man gegeven en de plaats en tijd gegeven.

Heb inmiddels wel enorme hoofdpijn. Wellicht nog even terug naar de huisarts.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:05

Je had moeten doen alsof je zwaargewond was geraakt, en bijna dood ging door een verborgen wond :D
Misschien leert meneer daar dan wat van :P

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:09

Resistance schreef:
Inmiddels hebben we gebeld en zijn we naar het bureau geweest. Ze vatten het zeer serieus op. Uiteraard ook te horen gekregen dat ik ook fout zat aangezien ik op de stoep fietste, en dat begrijp ik ook zeker. Ik krijg geen boete omdat ze het niet gezien hebben.

Ze kunnen er verder weinig mee aangezien ik geen namen enzo heb, wel heb ik een beschrijving van de man gegeven en de plaats en tijd gegeven.

Heb inmiddels wel enorme hoofdpijn. Wellicht nog even terug naar de huisarts.

Kan je geen oproepje plaatsen op de locale Facebookpagina waar je bijv dingen verkoopt ofz. Misschien heeft iemand het gezien, of weet iemand wie het was aan de hand van de omschrijving.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:14

Inderdaad, alsof iedereen hier een heilige is :+ En ik vind het hier nog anders: zo'n echt brede stoep van 3 meter vind ik heel anders dan zo'n smal stoepje van een meter. Wat een belachelijke vent. Idd aangifte doen. En nu wil ik geen vooroordelen hebben ( :Y) ) maar loop morgen eens rond dezelfde tijd (half uur ervoor t/m half uur erna) een aantal keer op en neer door die straat. Of ga een uurtje posten rond die tijd. Oude mensen zijn toch een beetje 'gewoontedieren' (hoe ouder ze worden hoe meer ze vasthouden aan regelmaat) dus grote kans dat hij daar weer langsloopt. Kun je meteen zn naam vragen :D (Of volgende week op dezelfde dag als het gebeurd is)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:15

Heel bot misschien...maar het kan mij geen bal schelen of die man al eens voor z'n sokken is gereden of niet. Je kan niet als iets je niet zint zelf maar maatregelen nemen die verwondingen tot gevolg kunnen hebben. Hoogstens even schelden en schreeuwen dat je er niet mag fietsen maar je blijft met je handen van andere mensen af!

Ik heb er (ondanks dat ik er zelf soms ook schuldig aan ben - hoe hypocriet eigenlijk dus := ) ook een schijthekel aan als mensen op t voetpad fietsen (als er mensen lopen). Ik zal dan ook midden op t pad gaan lopen en die fietsbel? Die negeer ik. Ik loop waar dat mag, jij daarintegen fietst niet waar dat hoort. Maar NOOIT zal ook maar 1 haar op mijn lijf bedenken om ook maar welk lichaamsdeel uit te steken waardoor de fietser zou kunnen vallen. Ik gebruik dan liever mijn mond en maak het fietsen door mijn positie wel graag wat lastiger. Overigens wil ik wel duidelijk maken dat ALS ik op de stoep fiets ik dat alleen doe als er niemand loopt. Juist omdat ik er zelf een hekel aan heb wil ik die last zelf ook niet een ander bezorgen.

Ik denk overigens ook dat de beste man van mij ook een peut had gekregen. Ondanks dat hele "respect voor ouderen". Dat werkt bij mij alleen als je gedrag dat verdient. Jammer dat je zijn naam niet weet TS, wat willen ze nu dan met de aangifte gaan doen?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:42

Nee je mag niet op de stoep fietsen, maar op een stoep van 3 meter breed, zodat niemand last van je heeft, vind ik het onzin om eigen rechtertje (en beul) te spelen, wat die meneer dus wel deed. Terecht dat je aangifte doet, wat die man doet is veel gevaarlijker dan over de stoep fietsen. Bovendien heel begrijpelijk aangezien de weg opengebroken is, nou dan fiets ik, die anders braaf op het fietspad rijd, nog wel eens over de stoep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:01

Zoolgangster schreef:
Nee je mag niet op de stoep fietsen, maar op een stoep van 3 meter breed, zodat niemand last van je heeft, vind ik het onzin om eigen rechtertje (en beul) te spelen, wat die meneer dus wel deed. Terecht dat je aangifte doet, wat die man doet is veel gevaarlijker dan over de stoep fietsen. Bovendien heel begrijpelijk aangezien de weg opengebroken is, nou dan fiets ik, die anders braaf op het fietspad rijd, nog wel eens over de stoep.

Straat was inderdaad helemaal opgebroken. Omleiding was een km... zelfs als je geen haast hebt is dat vervelend.

Maar goed. Volgende keer ga ik in ieder geval gewoon lopen, wil niet nog meer duwende oude mannetjes tegenkomen. :+

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:05

Jeetje, je kan me niet vertellen dat sommige nog nooit over de stoep hebben gefietst hoor ... :roll:

Anyways, wat een idioot!! Heb ook een keer een klap in me gezicht gehad van oudere man (ik was 13) omdat ik op de stoep fietste....