En dan wordt je van je bed gelicht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:54

TS, als je ermee stopt kijk je hier over 5 jaar enorm opgelucht op terug. Blijf erbij weg, je wil dit niet. Door bevriend te zijn met de verkeerde mensen is hij nu in de bak beland, wat denk je dat er met jou gaat gebeuren? Het ene moment wordt je om een kleine gunst gevraagd, het andere moment word je gearresteerd en heb je een strafblad en kom je nooit meer aan een baan.

Stop ermee. Deze liefde is niet je leven waard.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:54

Janneke2 schreef:
Citaat:
En wist niet dat ze als prostituee gebruikt werden? Serieus, wat dacht ie dan waar die meiden voor zijn :?

Tja, geen mens (v/m) die gedwongen wordt tot prostitutie vertelt dat onbevangen aan een vreemde.
(De taalbarrière niet meegerekend.)

Soms worden ook vrouwen 16 uur per dag te werk gesteld in de champignons, ook niet direct iets om een vreemde te vertellen.

Nee, dat vertellen ze niet. Maar er zitten twee meiden in je huis die drugsbaas daar neer heeft gezet. Als het niet illegaal was, hadden ze wel een normaal huis.
Vind het erg naïef om dan maar te zeggen dat je van niks wist en het niet op z'n minst gaat melden bij de politie dat er twee meiden op een dubieuze manier in je huis terecht zijn gekomen.

En ja, hij werd bedreigd, maar er is ook nog zoiets als anoniem melding maken.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:56

Mijn vriend had het moeilijk op dat moment. Had geen baan, zit in de schulden, wil graag werken maar hij zat in de oliebol. Hij had een 'vriend', waardoor hij aan de drugs was. Nadat hij mij heeft leren kennen is hij daar gelijk mee gestopt.

Dat moet je nog maar zien he |( , als je verslaafd bent stop je zomaar niet, daarbij is meneer 29 denk je nou echt dat hij niet weet wat er aan de hand is ???? wees voorzichtig hoor en succes

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 19:58

sassefras schreef:
Mijn vriend had het moeilijk op dat moment. Had geen baan, zit in de schulden, wil graag werken maar hij zat in de oliebol. Hij had een 'vriend', waardoor hij aan de drugs was. Nadat hij mij heeft leren kennen is hij daar gelijk mee gestopt.

Dat moet je nog maar zien he |( , als je verslaafd bent stop je zomaar niet, daarbij is meneer 29 denk je nou echt dat hij niet weet wat er aan de hand is ???? wees voorzichtig hoor en succes

Gelukkig leef ik 24/7 in mijn huis met hem vanaf december dus ja, dat weet ik zeker.

bruintje123 schreef:
Danzzz, ik sta gerust op, want zulke fouten heb ik nooit gedaan.
En met zulke losers ben ik ook noot omgegaan dus de kans dat ik in dat circuit een fout maak is ook erg klein.
En met mij denk ik wel 80% van Nederland.

Ik sta zelf ook op.
Maar om andere mensen dan losers te noemen.
Nou, nee.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:59

bruintje123 schreef:
Danzzz, ik sta gerust op, want zulke fouten heb ik nooit gedaan.
En met zulke losers ben ik ook noot omgegaan dus de kans dat ik in dat circuit een fout maak is ook erg klein.
En met mij denk ik wel 80% van Nederland.

jij gaat mij nu echt vertellen dat jij niet tussen je 15de en 30ste niet EEN fout hebt gemaakt die voor jou consequenties had die toen niet goed ingecalculeerd had? ON- MO-GE-LIJK kan niet, zelfs niet in sprookjesboeken!

Ennuh for your information, je hoeft helemaal geen looser te zijn om verslaafd te raken, ik ken gruwelijk intelligente, maatschappelijk zeer goed gepositioneerde mensen die zo verslaafd zijn als de neten, zal ik jou eens vertellen wat de "Haagse Ziekte" is? Dat zijn al die cokesnuivende parlementsmedewerkers in Den Haag, Google er maar eens op.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:00

@ wemkelover: deze meneer heeft zelf van niks afstand gedaan: het is gestopt door de politie... Hij heeft de ballen er niet voor om er zelf iets aan te doen...
Hij was gestopt met drugs omdat hij zich beter voelt door zijn relatie met ts, niet omdat hij het licht gezien heeft...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:01

Ik bedoel met looser M.

Nee fouten in drugs, diefstallen of wat ook tegen de wet, geen, helemaal geen.

Anoniem

Re: En dan wordt je van je bed gelicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:07

Jeuj, bokt zit vol met rechters en mensen die blijjkbaar heel goed inzicht hebben in een persoon door een schermpje heen. Als ik dat eens kon...

Ts, ik vind het sterk van je dat je zo achter hem staat. En wat heftig voor je dat je van je bed bent gelicht, alsof ze dat niet even overdag konden doen... (ok, wellicht is t niet gepland en heeft de politie deze actie niet anders kunnen doen, maar toch.)

Sterkte, en schroom zelf ook niet om om hulp te vragen bij een huisarts als het allemaal op je af komt, het is namelijk niet niks wat jij meemaakt. Al is het maar even om tegen de praktijkondersteuner van je af te praten.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:09

Ts ik kan maar 1 ding zeggen wacht het proces af...soms is niets wat het lijkt.
Voor de mensen die reageren met rennen en waarom heeft de vriend van ts geen aangifte gedaan van prostituees.
Als je zelf nooit in een soortgelijke situatie als ts haar vriend hebt gezeten weet je ook niet hoe gevaarlijk het wereldje op zich kan zijn, als je dat wel weet dan begrijp je namelijk misschien ook waarom haar vriend het niet gemeld heeft.
Ts succes en sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:12

NoGo schreef:
Voor de mensen die reageren met rennen en waarom heeft de vriend van ts geen aangifte gedaan van prostituees.
Als je zelf nooit in een soortgelijke situatie als ts haar vriend hebt gezeten weet je ook niet hoe gevaarlijk het wereldje op zich kan zijn, als je dat wel weet dan begrijp je namelijk misschien ook waarom haar vriend het niet gemeld heeft.
Ts succes en sterkte!

Als je weet hoe gevaarlijk het wereldje is, zou je mensen die er (nog) niet inzitten moeten adviseren om er zover mogelijk bij weg te blijven. :) zo denk ik erover.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:14

bruintje123 schreef:
Ik bedoel met looser M.

ik zei ook niet fouten in drugs, ik zei fouten, en dan bedoel ik ook fouten. Deze jongen heeft ook fouten gemaakt en daar moet hij nu de prijs voor betalen, zoals het hoort

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:16

danzzz schreef:
bruintje123 schreef:
Ik bedoel met looser M.

ik zei ook niet fouten in drugs, ik zei fouten, en dan bedoel ik ook fouten. Deze jongen heeft ook fouten gemaakt en daar moet hij nu de prijs voor betalen, zoals het hoort

En dan kom ik op de enige fout dat ik mijn lijf kapot heb gewerkt. Heb net op jou vraag zitten denken, maar verder kom ik echt niet.

Maar mijn jeugd was een hel door verslaafde in huis, dus mijn beslissingen zijn heel overwogen geweest.
En dat is wegblijven van verslaafde. En dat heb ik als 15 jarige dan ook voor gezorgd bij mezelf. Ze liegen, bedriegen en weten inderdaad van niets.
Nee alle andere zijn fout.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:24

Resistance schreef:
NoGo schreef:
Ts succes en sterkte!

Als je weet hoe gevaarlijk het wereldje is, zou je mensen die er (nog) niet inzitten moeten adviseren om er zover mogelijk bij weg te blijven. :) zo denk ik erover.

Mijn opmerking was bedoeld tegen de mensen die zeggen dat ts haar vriend aangifte had moeten doen.
Ik adviseer volgens mij nergens dat men zich er mee in moet laten?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:29

bruintje123 schreef:
danzzz schreef:

En dan kom ik op de enige fout dat ik mijn lijf kapot heb gewerkt. Heb net op jou vraag zitten denken, maar verder kom ik echt niet.

Maar mijn jeugd was een hel door verslaafde in huis, dus mijn beslissingen zijn heel overwogen geweest.
En dat is wegblijven van verslaafde. En dat heb ik als 15 jarige dan ook voor gezorgd bij mezelf. Ze liegen, bedriegen en weten inderdaad van niets.
Nee alle andere zijn fout.

En dat is dus ook zo een fout, een fout die iedereen kan maken behalve de mensen die slim genoeg waren om niet hun lijf kapot te werken op jonge leeftijd.

Dat jij vervelende ervaringen hebt met verslaafden snap ik heus, en dat je erbij vandaan wil blijven snap ik ook heus, dat je TS op jouw manier wil beschermen begrijp ik ook heus. Ik ben een verslaafde! Al jaren clean and sober, was heus een klus kan ik je vertellen, en ging niet zomaar overnacht. En al die schuld en schaamte over de foute beslissingen die je in die tijd gemaakt hebt hoef je niet heel je leven te dragen, op een gegeven moment is dat klaar! Of moet in jouw ogen een verslaafde maar blijven bewijzen dat die niet meer actief in zijn verslaving is? Hoe lang dan, en hoe dan?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:30

Citaat:
Nee, dat vertellen ze niet. Maar er zitten twee meiden in je huis die drugsbaas daar neer heeft gezet. Als het niet illegaal was, hadden ze wel een normaal huis.
Vind het erg naïef om dan maar te zeggen dat je van niks wist en het niet op z'n minst gaat melden bij de politie dat er twee meiden op een dubieuze manier in je huis terecht zijn gekomen.

En ja, hij werd bedreigd, maar er is ook nog zoiets als anoniem melding maken.

Wie is hier nu naief...?

"Als het niet illegaal was, zaten ze wel ergens anders" - kom op, zeg!
Als alles volgens de regels ging, had meneer M. er nooit gewoond - laat staan andere mensen laten wonen.
...en wie weet: hadden deze 2 vrouwen ook wel indirect de functie van spion.

Ja, er bestaat 'meld misdaad anoniem'.
Maar als ik in de houdgreep van een louche figuur zat, zou ik dit enkel per telefoon van iemand anders melden.
Volgende vraag: waar vind ik een telefoon van iemand die ik echt vertrouw...? (Toen oma nog jong was hadden we openbare telefooncellen, die zijn zeldzaam geworden.)
Not to mention de vraag of de politie wel te vertrouwen is (= ik vind van wel, maar wie in genoemde houdgreep zit, voelt dat soms toch anders).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:31

Op het moment dat je van je bed gelicht word is het nog niet lang genoeg.
Als de liefde zo diep is zou ik zeggen, klop over 5 jaar clean zijn nog maar eens aan en dan kijken we verder.
Maar ik betwijfel of ts hem dan nog moet, want een kerel van 29 die van niets weet?
Echt niet.
Ben dan een vent en ben eerlijk, dat is het minste wat kan. Dan is er nog vertrouwen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:36

Luvyou schreef:
Mavelle schreef:
Als hij echt onschuldig is dan zal dat wel blijken.

Vind het wel zeer zorgwekkend dat hij twee slachtoffers van mensenhandel in huis heeft en zich niet genoodzaakt voelt dat ergens te melden.

Hij voelde zich zeker genoodzaakt. Maar durfde het gewoon niet.
Zij hebben ook 'maar' hooguit 3 weken in zijn huis gezeten.
Daarbij wist hij niet dat zij als prostituee gebruikt werden.

Dus hij wist het wel? In een ander berichtje schrijf je dat hij van niets wist?
Ik vind je eerlijk gezegd ook wat naïef. Want aan de drugs door een anders is natuurlijk onzin; hoe labiel je ook bent, je bent er zelf bij als je drugs neemt.
Verder is het inderdaad een rotsituatie. Ook voor jou en jouw ouders. Jullie zullen wel geschrokken zijn.
Ik zou echter wel een beetje op jezelf passen. Dat zeg ik uit bezorgdheid, want een vent in dit soort toestanden.... ik zou echt een beetje voorzichtig zijn, ook al denk je hem blind te kunnen vertrouwen.

Sterkte meid.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:36

maximuss schreef:
@ wemkelover: deze meneer heeft zelf van niks afstand gedaan: het is gestopt door de politie... Hij heeft de ballen er niet voor om er zelf iets aan te doen...
Hij was gestopt met drugs omdat hij zich beter voelt door zijn relatie met ts, niet omdat hij het licht gezien heeft...

Puur formeel: wij weten niet waarom de vriend van TS gestopt is met drugs doen.

Maar wat zou het verschil zijn tussen "zich beter voelen door de relatie met TS" (plus werk, woning bij 'schoonouders' en "wijf")
en 'het licht zien'...?
(Wij weten tenslotte ook niet hoe hij in de drugs terecht is gekomen.)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:39

Ik begrijp dat je van die jongen houd.

Eén advies: laat je nooit meesleuren in de ellende van een ander. (nu kan het nog, bedoel ik)
Blijf altijd bij jezelf, je moet altijd met jezelf verder kunnen.
Laat je niet verblinden en blijf realistisch.
Zorg dat je altijd onafhankelijk blijft en leen hem nooit geld.

Het klinkt niet echt alsof je hier wat aan hebt.
Maar het is de enige manier om er eventueel nog wat van te maken met die jongen.
Dat zal dus grotendeels van hem afhangen.
Je kan hem steunen natuurlijk en van hem houden, maar niet dat je erin verstrikt raakt en je gemanipuleerd gaat worden.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 03-09-17 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 20:43

Barbet schreef:
Ik begrijp dat je van die jongen houd.

Eén advies: laat je nooit meesleuren in de ellende van een ander. (nu kan het nog, bedoel ik)
Blijf altijd bij jezelf, je moet altijd met jezelf verder kunnen.
Laat je niet verblinden en blijf realistisch.
Zorg dat je altijd onafhankelijk blijft en leen hem nooit geld.

Het klinkt niet echt alsof je hier wat aan hebt.
Maar het is de enige manier om er eventueel nog wat van te maken met die jongen.
Dat zal dus grotendeels van hem afhangen.

Dat is 1 ding wat zeker is.
En dat bewijst hij nu aan me dat hij er wat aan wil doen. Hij onderneemt stappen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:44

@ janneke2: waarschijnlijk zoals de meesten: geen ruggengraat om zijn problemen aan te pakken en daarom maar een toevlucht zoeken in verdovende middelen... Alsof dat het gaat oplossen... Dat past ook bij de beschrijving van de ts.

@ ts: nu is het gemakkelijk om stappen te ondernemen, hij kan niet anders...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:45

Citaat:
Ik vind je eerlijk gezegd ook wat naïef. Want aan de drugs door een anders is natuurlijk onzin; hoe labiel je ook bent, je bent er zelf bij als je drugs neemt.
Verder is het inderdaad een rotsituatie.

Helaas, was het maar zo.

Vroeger kregen nogal wat probleemkinderen 'ritalin'.
Een bijwerking was, dat die kinderen in de drugsscene belandden.
Gewoon: tegenwoordig krijgen kinderen met dezelfde problemen een pilletje "dat net zo goed speed bevat", maar concerta heet.
Concerta slik je 'smorgens bij je ouders aan het ontbijt en werkt de hele dag.
Ritalin moest je meerdere keren per dag innemen - dus pilletjes mee naar school.
Waar ongure louche rotzakken de kinderen er uit wisten te pikken "en in ruil voode pilletjes kregen ze snoep".

Tja - "je bent er zelf bij".
"Je kiest er zelf voor..."
"Natuurlijk is een ander mens niet degene die dat bepaalt, dat jij drugs gaat doen..."

Mooie zinnen, maar kan iemand aan mij uitleggen wat bovenstasnd jongetje (...hoogst zelden zijn get meisjes...) anders had moeten doen?

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:46

Knap dat iedereen weet hoe die wereld in elkaar steekt...
Zoals ik het lees is de vriend van ts er behoorlijk ingeluisd door meneer de dealer. Deze personen worden gebruikt, zowel als loopjongen als gebruik van woonruimte in ruil voor een beetje drugs. Vriend van ts was ws zo naief en zwak op dat moment om te denken dat ze vrienden waren.
Ik hoop dat de grote bazen opgepakt worden en vriend gewoon vrijuit kan gaan zonder nasleep.
Sterkte ts! Waak voor jezelf dat jij niet meegesleept word in deze ellende!
Laatst bijgewerkt door maxie op 03-09-17 20:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:47

maximuss schreef:
@ janneke2: waarschijnlijk zoals de meesten: geen ruggengraat om zijn problemen aan te pakken en daarom maar een toevlucht zoeken in verdovende middelen... Alsof dat het gaat oplossen... Dat past ook bij de beschrijving van de ts.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord op mijn vraag aan jou.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:52

@ janneke: hangt samen met de cultuur van tegenwoordig: voel je je wat down, neem een pilletje; heb je een beetje pijn, neem een pilletje; ben je een beetje ziek, neem een pilletje...
Pijn, verdriet en tegenslag horen bij het leven en daar geraak je zonder medicatie, drugs of alcohol ook wel door... Neem zelf je leven in handen en verbeter het maar nee, dat is te moeilijk en het toch altijd een ander zijn/ haar schuld... Maar het brengt goed op voor big pharma, big alcohol en co...