gebroken dienst, 3 keer laten komen, mag dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: gebroken dienst, 3 keer laten komen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:49

Wat een aparte en slechte 'oplossing' van je werkgever. Ik werkte toen ik nog studeerde ook op een stal, en echt heel soms moest ik eens een keer terug om te voeren. Maar dat was absoluut niet standaard. Ik zou hier ook niet mee akkoord gaan, je offert je hele zondag op voor slechts 2,5 uur, die ook nog eens niet uitbetaald worden.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:05

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:09

Citaat:
De reistijd is je eigen verantwoordelijkheid. Jij wist dat toen je daar ging werken

...en banen liggen voor het oprapen?

TS: fijn dat je werk hebt, al doet je baas vervelend met dit rooster.
Maar de reistijd is een gege, waar ook de baas rekening mee dient te houden.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:25

Pff ben je lekker mee zo'n baas.. Staan er pensionklanten? Ik had dan mn klanten gevraagd of er interesse voor zo'n dienst draaien zou zijn in ruil voor wat korting op het stalgeld, de meesten komen zondags toch wel op hun vrije dag. Of een weekeindhulp aannemen..

In jou geval had ik het juridisch loket denk ik gebeld voor advies wat mag en niet, extra lastig zo zonder cao.. Bij ons moeten we minimaal zoveel uur achterelkaar ingeroosterd staan, maar dat is de sport cao en heb jij weinig aan..

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 15:40

olijf schreef:
Twee zondagen in de week zou ook knap zijn, ik ga ervan uit dat je bedoelt jij twee zondagen en je collega twee zondagen per maand?
Is het misschien een idee om ze te splitsen dus jij de ochtend tot middag voer en je collega de avond? En andersom?
Mocht je een paard hebben staan kun je die tussendoor rijden en degene met de avond dienst hoeft dan alleen ff heen en weer om te voeren zo iets?
Scheelt jullie beide het heen en weer reizen en of het blijven hangen tussendoor...
En dit natuurlijk alleen als je er echt uit wil komen, als je het helemaal niet ziet zitten zou ik een andere baan zoeken.

ik bedoel inderdaad 2 zondagen per maand. Helaas juist paarden weg gehaald van mijn werk zodat ik daar op mijn vrije dagen niet hoefde te zijn.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 16:03

Ik heb net het juridisch loket gesproken. In overleg zouden deze werktijden mogen maar dan moet beide partijen overeenkomen. Zolang de werkgever niet op mijn voorstellen ingaat of ik ook niet op haar voorstel in te gaan. Ik moet zorgen dat ik gewoon mijn vaste dagen blijf werken zodat het niet op werkweigering kan lijken. Als werkgever het wil aankaarten moet ze naar de rechter. Maar met haar reden ik heb zelf geen zin meer om te werken dus dan moeten zij het maar doen is niet voldoende voor de rechter om haar in haar gelijk te stellen.

dus eigelijk komt het erop neer dat het een welles nietes spelletje blijft .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:06

Dus... Je blijft er werken? En ook die zondagdiensten draaien?

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 16:16

Anoniem schreef:
Dus... Je blijft er werken? En ook die zondagdiensten draaien?

Nee ik ga zeker zeker ergens anders solliciteren. Die zondagdiensten ga ik niet accepteren.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:02

Ik zou dat niet open en bloot gooien dat je elders gaat solliciteren

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:41

StalNollie schreef:
Ik zou dat niet open en bloot gooien dat je elders gaat solliciteren

Aan haar profiel te zien is ze redelijk onbekend. Tenzij de baas of pension klanten net op Bokt het tegen komen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:48

Wat een redelijke kans is gezien het om een stal gaat paard gerelateerd

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:52

Nou en? Wat maakt dat uit, ze vraagt niks raars, degene die gekke dingen doet is de stal baas. Er is geen mens die ik ken die voor een kwartier werk op zondag 40 minuten in de auto gaat zitten. Misschien zijn er juist wel mensen die een goede stal hulp zoeken

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:50

Ergens anders solliciteren is niet verboden, waarom zou ze dat stiekem moeten doen? Bovendien als de eigenaar mee zou lezen, kan ze ook wel bedenken dat ze het rare werktijden zijn, gezien de vele reakties die TS gelijk geven. Misschien dat het haar dan toch wel serieus aan het denken zet om er toch eens anders naar te kijken, mocht ze er een goede kracht aan verliezen.