Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Indestal schreef:Nou voedselbank is wel wat anders ja....daar kom je sowieso alleen als je in een huurhuis woont en niet in een eigen huis...
Overigens denk ik dat je nog te laag op de ladder staat om dit fenomeen zelf mee te mogen maken.....
Indestal schreef:Nou voedselbank is wel wat anders ja....daar kom je sowieso alleen als je in een huurhuis woont en niet in een eigen huis...
Overigens denk ik dat je nog te laag op de ladder staat om dit fenomeen zelf mee te mogen maken.....
, je wijsheid in deze komt zeker uit de hemel vallen. 
Ik ben al blij als ik 50 euro in de maand kan sparen. miccamaaike schreef:LinsxDot schreef:Er is een verschil van nu warmpjes bij zitten met een x bedrag en dat dan af moeten staan aan gastouder en niks meer over houden. Wat je nu overhoud kan je hele hoop van doen ja maar dan niet meer en kan je net aan boodschappen doen
Ik geloof dat ik je bericht niet echt begrijp.
Als je weinig kinderopvangtoeslag krijgt, betekent dat dat je een vrij riant (gezamenlijk) salaris hebt en dan kun je dus doorgaans ook meer missen. Tsja ik had die 500 euro per maand ook graag in m'n eigen zak gehouden, maar we kunnen het wel missen dus t is niet anders.
Ninette schreef:Maar heb hebben van kids kost sowieso veel geld dus dan heb je zelf ook minder te besteden of te sparen. Dat hoort toch bij (wel of niet gepland) kinderen krijgen?
LinsxDot schreef:Zal het uitleggen stel je inkomen is x bedrag. Van ons samen. Van mijn vriend gaat alles bijv naar vaste lasten. Mijn x bedrag is voor boodschappen sparen tanken enz. Wij houden een x bedrag over nu per maand om te sparen, stel ik heb een kind en volgens de berekening van de belasting zou mijn hele salaris voor 4 dagen naar kdv gaan en we houden dan dus niks over. Dus waar we nu warmpjes bij zitten heb je dan niks over zelfs heel weinig voor boodschappen. Dus vraag me serieus af hoe mensen dat doen
dromertje2 schreef:Ik denk wel dat in sommige gevallen diegene die minder verdient, meer te besteden heeft dan diegene die meer verdient op het einde van de rit.
T ligt er soms aan dat je misschien 1 euro teveel verdient om toeslagen te missen of veel minder.
Rivendell schreef:Ben ik nou zo ouderwets dat ik vind dat je gewoon thuis moet blijven met kinderen?
Ik heb geen kinderen en wil ze ook niet. Maar toch snap.ik niet waarom kinderen allemaal naar een crèche moeten
die belastingtoeslag komt van mensen die geen kinderen hebben en betalen dus en voor kinderbijslag en voor kindgebonden budget en voor kinderopvang ; en als je dat 600 euro aan extra belasting kost omdat de gezinnen met weinig inkomen kinderwensen heeft en ook nog 50 euro willen sparen......diegene door de 600 af te romen ook in het plaatje neerzet dat sparen onmogelijk is...enfin! Dit is al jaren zo, nou roepen alle moeders, ik betaal ook belasting! Jaaaa maar dat krijg je met je andere hand weer volltalig terug
elke overuur dat gewerkt wordt die het jaarinkomen verhoogd gaat als extra belasting aan het eind van jaar naar papa staat om weer over de balk te kunnen smijten..
daarom is er ook zo veel ontevredenheid in Nederland en roept men werken loont niet meer....Indestal schreef:Om de discussie op te laaiendie belastingtoeslag komt van mensen die geen kinderen hebben en betalen dus en voor kinderbijslag en voor kindgebonden budget en voor kinderopvang ; en als je dat 600 euro aan extra belasting kost omdat de gezinnen met weinig inkomen kinderwensen heeft en ook nog 50 euro willen sparen......diegene door de 600 af te romen ook in het plaatje neerzet dat sparen onmogelijk is...enfin! Dit is al jaren zo, nou roepen alle moeders, ik betaal ook belasting! Jaaaa maar dat krijg je met je andere hand weer volltalig terug
_Nelleke_ schreef:Er is wel een bepaalde groep in NL die helaas net tussen wal in schip valt. Verdienen allemaal net iets te veel om in aanmerking te komen voor toeslagen maar verdienen ook weer niet zo veel dat ze er heel ruim bij zitten. Dat de buurman meer overhoudt omdat hij minder werkt en daardoor wel toeslagen krijgt is dan best frustrerend ja. Dat je niet weet hoe je het gaat regelen als je eenmaal kinderen hebt omdat de kinderopvang net zo duur is als jouw hele maandsalaris, dat is ook best frustrerend, zeker als je collega's hebt die bijna het volledige bedrag terugkrijgen van de belasting.
Rivendell schreef:Offtopic, een huis kopen op twee salarissen is nooit handig. Als één van de twee z'n baan verliest, hang je.
Indestal schreef:Pettykous, te weinig kinderen op de wereld? Of in Nederland? Denk je echt? En denk je echt dat alles gaat werken??? Zeker met het aai aai stelsel?
De grootste armoe moet nog komen...de subsidies worden betaald uit de pensioenpot, maar als die tot de bodem zit, is het snel voorbij hoor...over 30-40 jaar is de armoe in Nederland eem stinkend meer.
Een groot gedeelte van de middeklasse is nl zeer bezig met emigratie...ga eens naar de emigratie beurs, kijk eens wat er rondloop en hoor eens hoe ontzettend veel belangstelling voor emigratie.
Hier thuis ook hoor, ga echt het zuur verdiende opgespaarde geld niet geven aan de lamballen als ik traks 67 ben...subsidies zullen er nl deze kant niet opkomen...is huis berkopen en opeten en elk jaar een vermogensbelasting tot het op is....
Sparen in dit land is het domste wat je kunt doen...
Ik zit hier prima overigens.