En dan ineens, een motorrijder op mijn weghelft...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Re: En dan ineens, een motorrijder op mijn weghelft...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 22:11

Aah kijk dan heb je een betere verzekering dan ik heb hahaha!

Ik heb een blackvue uit de 650 serie, haarscherp beeld. Zelfs snachts heb je echt goed helder en scherp beeld. Het gebeurd maar een enkele keer dat een kenteken slecht of niet zichtbaar is....het is een dure dashcam, maar zeker als je veel op de weg zit is het wel waar voor je geld....

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:39

Heftig joh! Met een zijspan rijden is moeilijk. De ene kant op moet je hem de bocht in remmen en de andere kant op moet je juist gas geven. Dat is constant nadenken, maar voor weinig mensen is het een automatisme. En daardoor gaat het ook vaak fout..

Gelukkig lichamelijk goed afgelopen zoals het nu lijkt, maar nu alles nog afhandelen.. succes en sterkte!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:30

Ricie schreef:
Aah kijk dan heb je een betere verzekering dan ik heb hahaha!

Ik heb een blackvue uit de 650 serie, haarscherp beeld. Zelfs snachts heb je echt goed helder en scherp beeld. Het gebeurd maar een enkele keer dat een kenteken slecht of niet zichtbaar is....het is een dure dashcam, maar zeker als je veel op de weg zit is het wel waar voor je geld....

Zal vanavond eens kijken naar deze dashcam. Succes bij de huisarts!

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 17:15

Nou, de huisarts heeft gezegd dat het sowieso niet mijn wervels zijn en zoals het er naar uit ziet alleen mijn spieren. Het zou de komende dagen wss nog erger worden en zou dan volgende week af moeten gaan nemen. Als ik over een paar weken nog last had moest ik terug komen.

Ook bericht gehad over de auto....die is helaas total loss, dus das flink balen....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:13

Verstandig dat je even bij de ha bent geweest. Ik dacht bij mijn ongeluk dat het ook wel mee viel. Had mijn baas gebeld dat ik iets later was. Maar dat alles oké was. Uurtje later lag op een behandeltafel voor een drain. Bleek ik een klaplong en gebroken ribben te hebben. Door de adraline voel je dat niet altijd. Ik hoop dat je een beetje van de schrik bekomen bent TS. En sterkte met je spierpijn

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:42

Bah wat een naar ongeluk. Gelukkig dat iedereen er nog zo goed vanaf gekomen is, vooral voor de motorrijder had het heel anders af kunnen lopen.

Wel gek om te lezen dat het schijnbaar niet meer zo normaal is dat een ambulance komt. Heb zelf vorig jaar mijn auto totallos gereden tegen een winkelpand, ging toen max 50 km per uur, en dat is ruim genomen. Maar de ambu stond er binnen de kortste tijd bij, terwijl ik toen ik aan de lijn was met politie nog zei dat het echt niet nodig was. Ze wilden toch perse komen.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 22:24

Jaa dat is inderdaad wel apart. Aan de ene kant zegt mijn verstand "Misschien een verschil tussen de centralist die er zit". Maar aan de andere kant zou dat natuurlijk niet moeten mogen en zou dat gelijk moeten zijn....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:26

Ik ben zelf werkzaam in de spoedzorg en heb dit ook aan een aantal collega's voorgelegd en die vinden het allemaal niet te geloven dat er geen ambulance is gekomen, of eigenlijk dat die niet is opgeroepen en vroegen zich dan ook allemaal af wat er doorgegeven toen er 112 is gebeld.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 22:39

Ik durf niet precies meer te zeggen wat er allemaal gezegd is. Op het moment na de aanrijding ben ik na een paar seconden uitgestapt nadat ik zelf besefte wat er gebeurd was. Heb als eerste gekeken hoe het met de motorrijder was en heb hem omhoog geholpen. Toen duidelijk was dat het met ons beide goed ging heb ik eerst familie in kennis gesteld. Daarna heb ik ivm de locatie waar we stonden even 0900-8844 gebeld aangezien we niet heel handig stonden.

Toen heb ik verteld dat ik zojuist een aanrijding heb gehad met een motorrijder maar dat er geen gewonden waren. Heb de situatie beschreven en aangegeven dat ik het verstandig zou vinden als er een eenheid zou komen aangezien we niet heel veilig stonden. Toen hebben ze me doorgezet naar de meldkamer, die hebben alleen exacte locatie uitgevraagd en een motoragent gestuurd.....thats all....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 23:49

Je hebt dus niet de snelheid genoemd? Dat zou een reden kunnen zijn, stom dat ze daar niet zelf naar gevraagd hebben dan.

Was pas bij een eenzijdig ongeval ter plaatse en toen ik de meldkamer aan de telefoon had en vertelde wat wij gezien hadden en dat meneer naast me stond was de eerste vraag : ademt de patiënt? Euh.. Nou hij staat naast me dus :+

Laat het een les zijn, vertel altijd de snelheid waarmee je een ongeval hebt gehad en ga geen conclusies trekken over verwondingen en/of ongedeerd zijn, daar is het ambu personeel voor opgeleid.
Voor nu een goede les :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 00:13

Jaaa inderdaad, dat was al vrij snel een les inderdaad. Maar goed, moet heel eerlijk zijn. Als ik er zelf naar kijk zoals het gegaan is is het ook wat jij zegt dat het stom is dat ze daar niet naar gevraagd hebben. Vind het ook eerder een fout van de meldkamer dan van mij, maar goed....het is zoals het gegaan is en terugdraaien kunnen we het niet meer.

Een leerpunt is het zeker!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 07:19

Ik blijf het ook gek vinden dat je verzekering niks doet.

Ook al ben je wa verzekerd....het is jouw schuld niet.
Bewijs heb je.
Dan kunnen ze het toch oppakken.
Wat slecht zeg!

Krijg je nu wel wat vergoed van de tegenpartij?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 07:47

linnie050 schreef:
Ik blijf het ook gek vinden dat je verzekering niks doet.

Ook al ben je wa verzekerd....het is jouw schuld niet.
Bewijs heb je.
Dan kunnen ze het toch oppakken.
Wat slecht zeg!

Krijg je nu wel wat vergoed van de tegenpartij?

Bijzonder dat jullie dit allemaal vinden....

Vinden jullie ook dat als ik bij de supermarkt alleen voor mijn brood betaal, ik desondanks ook een biefstukje mag meenemen? Want dat is eigenlijk wat jullie zeggen.
Bij een verzekering verzeker je een bepaald risico en daarop wordt de premie berekend.
WA - schade die jij aan andere veroorzaakt
Casco - je eigen schade
Rechtsbijstand - verhaal van je schade

Ben je alleen WA verzekerd, zou het een beetje gek zijn als je dus ook een product krijgt/eist waarvoor je niet betaald.

Anyway, hoe gaat het ts? Klinkt alsof jullie eide geluk hebben dat je er zo vanaf gekomen bent! Lijkt me een heftige ervaring..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 07:58

Ik vind dat inderdaad ook iets raars, dat men dat kennelijk verwacht als je daar niet voor verzekerd bent.

Bij mij hebben ze toen echt uit coulance omdat er zoveel gebeurde in korte tijd de afhandeling opgepakt en daar heb ik ze ook met een enorme taart voor bedankt en bij mijn volgende auto heb ik dus wel rechtsbijstand afgesloten.