Spoed! Meisje wordt bedreigd, welk nummer bellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:00

Annet_Dottie schreef:
Emma, logisch dat ze zo gepikeerd doet ;) Enig idee hoeveel mensen tegenwoordig hun nek er op verdraaien om te kijken wat er aan de hand is maar toch door fietsen en helemaal niks doen?

Jammer van alle reacties weer dat ze gelijk had moeten bellen en ze nu te laat was, ze heeft in ieder geval gebeld en de politie doet er niks mee dus had ook niks gedaan als ze wel gelijk had gebeld.

Top gehandeld TS, dat de politie weer eens niks onderneemt verbaasd me helaas niet, zelf ook vaak genoeg bijzondere/verdachte situaties mee gemaakt/gezien en dan waren ze ook vaak iets te laks..

er was geen verdachte situatie meer toen ts eindelijk belde, want ze waren samen weggereden op een scooter. Wat moet de politie dan nog doen dan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:02

Citaat:
Ik wist het nummer niet,

ezelsbruggetje
0900 TUIG, kijk maar dat klopt :)

wemkelover

Re: Spoed! Meisje wordt bedreigd, welk nummer bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:05

Ik vind het ook lastig wanneer je 112 moet bellen of het normale nummer.
Zo zijn wij een keer getuigen geweest van een jong meisje dat savonds laat voor die leeftijd door de straat werd getrokken wel 3 a 4 keer door een oudere man. Mijn vriend was nog naar buiten gegaan, en gevraagd wat er aan de was. Ja ze is dwars werd gezegd. Daarna toch maar politie gebeld normale nummer en toen werd er ook gezegd dat dit soort situaties ook 112 gebeld mag worden. Ze waren binnen 5 minuten in onze straat, helaas hebben ze die man en meisje niet meer gevonden. Ze zijn nog bij ons aan de deur geweest en weer gezegd zie je ze weer bellen 112

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:05

bruintje123 schreef:
0900 bokt lijkt me wel de logische keuze ja. |(

Niemand zal er boos om worden als je hiervoor 112 belt.
Maar 0900 tuig kan ook natuurlijk.

0900 tuig. Nu kan ik eindelijk het 0900 nr onthouden. Dank je, dat was langs mij heen gegaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:20

Billy schreef:
Annet_Dottie schreef:
Emma, logisch dat ze zo gepikeerd doet ;) Enig idee hoeveel mensen tegenwoordig hun nek er op verdraaien om te kijken wat er aan de hand is maar toch door fietsen en helemaal niks doen?

Jammer van alle reacties weer dat ze gelijk had moeten bellen en ze nu te laat was, ze heeft in ieder geval gebeld en de politie doet er niks mee dus had ook niks gedaan als ze wel gelijk had gebeld.

Top gehandeld TS, dat de politie weer eens niks onderneemt verbaasd me helaas niet, zelf ook vaak genoeg bijzondere/verdachte situaties mee gemaakt/gezien en dan waren ze ook vaak iets te laks..

er was geen verdachte situatie meer toen ts eindelijk belde, want ze waren samen weggereden op een scooter. Wat moet de politie dan nog doen dan?

"Eindelijk"... wauw. :+ De beste stuurlui staan aan wal, blijkt maar weer eens.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:38

Ik snap de 0900 tuig niet

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:39

Nou, ik weet niet of het ook allemaal op mij slaat, maar ik zou direct hebben gebeld eigenlijk. Maar ik ben een type wat misschien ook te snel tussen ruzies ed springt. Ook niet helemaal goed natuurlijk....

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:40

Beetje volwassener reageren zou je sieren ts. ;)

En ja, als je de tijd hebt gehad om een topic op bokt te openen dan kan het inderdaad goed zijn dat het te laat is voor de politie om hier direct actie aan te ondernemen. Helaas, zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Het is goed van je dat je wel gebeld hebt, en het kenteken door hebt gegeven! Denk dat het meerendeel van bokt gewoon door was gefietst.

Wat ik niet netjes vind, is om nu de schuld bij de politie neer te leggen dat ze er niks (meer) mee kunnen doen. En het niet goed genoeg met internet zijn, om niet het nummer van de politie kunnen vinden, vind ik een beetje een lamme smoes. :o Het is echt niet erg dat je niet direct wist wat je moest doen, maar wees daar dan gewoon eerlijk over.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:41

theadora99 schreef:

Als je tuig typt is het 8844

Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:41

theadora99 schreef:

Dat is met "oude" toetsen.

0900 8844 is het echte nummer.

Onder nummer 8 op een telefoontoetsenbord staan zowel de letters t als u. Onder nummer 4 op een telefoontoetsenbord staan zowel g als i.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:43

Resistance schreef:
Billy schreef:

"Eindelijk"... wauw. :+ De beste stuurlui staan aan wal, blijkt maar weer eens.

sorry, maar je bent 20, kent het nummer 112 niet en gaat op bokt vragen wat je moet doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:51

Tuurlijk ken ik 112. Maar zoals velen wist ik niet dat je ook 112 kon bellen tijdens niet levensbedreigende situaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:51

TS, met je 'beste stuurlui staan aan wal', draai jij eens een dienst mee met de politie voordat je weer durft te zeggen 'wat heb je aan de politie.. niets dus'.

Voorlopig was het wel o.a. de politie die gister heel adequaat handelden bij een mogelijke terreurdreiging. Was het ook de politie die je in ieder geval wel te woord konden staan en zo hebben ze nog wel honderd andere taken.

Omdat jij te belabberd was om 'telefoonnummer politie' te googlen (want dat is alles wat je hoefde te doen!) krijgt de politie nu de schuld dat ze niet genoeg doen in jouw ogen, maar mogen we vooral jouw handelen niet veroordelen. Beetje zelfreflectie zou op zijn plaats zijn.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:56

_Zoe schreef:
theadora99 schreef:

[ [url=m/KfZLJd.png]Afbeelding[/url] ]

Denk dat ik gewend ben aan oude nokia ofzo, ik kwam op deze manier dan op 8 88 444 4 haha :p Maar begrijp m wel

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:59

theadora99 schreef:
_Zoe schreef:

[ [url=m/KfZLJd.png]Afbeelding[/url] ]

Denk dat ik gewend ben aan oude nokia ofzo, ik kwam op deze manier dan op 8 88 444 4 haha :p Maar begrijp m wel

Dat is ook zo, maar de letters zitten onder de nummers 8 en 4. Dus vandaar tuig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:02

Je mag zelfs 112 bellen als je met pech staat op de vluchtstrook van een grote snelweg. ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:05

Billy schreef:
sorry, maar je bent 20, kent het nummer 112 niet en gaat op bokt vragen wat je moet doen?

Dit was ook mijn reactie. Waarom in vredesnaam eerst op Bokt posten en vragen wat je moet doen :? Dat is toch 300% duidelijk!
Het zou niet eens in me op komen om eerst hier live verslag te doen :=

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:15

Doen ze toch ook als peerd half dood ligt te gaan? Of crepeert van de pijn? Gaan ze een topic aanmaken en dan komen de boktdokters van stal aangerend.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:17

Soms is snel handelen handig, maar als je twijfelt of je weet iets niet... nouja dan gaat er nu eenmaal tijd overheen toch? Ik vind dat niet meteen een fout van ts of een fout van de politie dat er dan 'te laat' is gehandeld. Ts hééft gehandeld, en dat is imo helemaal niet zo vanzelfsprekend nog tegenwoordig, dat er iemand actie onderneemt en opstaat om te helpen. Pluim voor jou ts dat je in elk geval wou helpen, en misschien zijn ze alsnog geholpen met je telefoontje en het nummerbord.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:24

Ik denk dat het ts wel duidelijk is dat de helft van jullie het echt super super dom en stom vinden dat ze eerst een topic aan heeft gemaakt.. zoals hierboven ook al wordt gezegd, het is goed dat ts überhaupt heeft gehandeld naar mijn mening, denkt dat er een heleboel mensen gewoon waren doorgefietst en er helemaal niks mee hadden gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:40

Anoniem schreef:
TS, met je 'beste stuurlui staan aan wal', draai jij eens een dienst mee met de politie voordat je weer durft te zeggen 'wat heb je aan de politie.. niets dus'.

Voorlopig was het wel o.a. de politie die gister heel adequaat handelden bij een mogelijke terreurdreiging. Was het ook de politie die je in ieder geval wel te woord konden staan en zo hebben ze nog wel honderd andere taken.

Omdat jij te belabberd was om 'telefoonnummer politie' te googlen (want dat is alles wat je hoefde te doen!) krijgt de politie nu de schuld dat ze niet genoeg doen in jouw ogen, maar mogen we vooral jouw handelen niet veroordelen. Beetje zelfreflectie zou op zijn plaats zijn.

Ik snap oprecht niet waarom je überhaupt mijn handelen zou "veroordelen". Ik heb niets fout gedaan. Wellicht niet snel genoeg, en volgens velen ben ik kennelijk te dom om een telefoonnummer op te zoeken, maar ik heb gehandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:41

Telpeva schreef:
Soms is snel handelen handig, maar als je twijfelt of je weet iets niet... nouja dan gaat er nu eenmaal tijd overheen toch? Ik vind dat niet meteen een fout van ts of een fout van de politie dat er dan 'te laat' is gehandeld. Ts hééft gehandeld, en dat is imo helemaal niet zo vanzelfsprekend nog tegenwoordig, dat er iemand actie onderneemt en opstaat om te helpen. Pluim voor jou ts dat je in elk geval wou helpen, en misschien zijn ze alsnog geholpen met je telefoontje en het nummerbord.

Dankjewel :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:43

Ts inderdaad, beste stuurlui staan aan wal.
Goed gehandeld TS.
Ik denk niet dat ze dit verdiend, ben benieuwd hoe jullie reageren.
Wees blij dat ze gereageerd heeft, de meeste lopen door en doen net of hun neus bloeit.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:53

Door het late handelen, was er wel niets meer om te melden. Zodoende kon de politie ook niet veel doen. Om dan af te geven op de politie, vind ik dan wel wat bizar, aangezien ts zelf de reden is waarom de politie niets meer kon doen.

Of ze nu gebeld had of niet, maakte geen verschil in de uitkomst.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:01

Sjonge, wat een reacties. TS wist even niet of ze 112 hiervoor moest/kon bellen, dat is niet zo gek hoor. Toch slim dat ze dat hier komt checken, meestal wordt er supersnel gereageerd. Alleen een beetje k*treacties, dat dan weer wel.. :+