Vriend gaat uit met andere vrouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij het normaal als je vriend elke week of zelfs vaker alleen afspreekt met andere vrouwen?

Ja, ik vind dat normaal
109 (27%)
Nee, ik vind dat niet normaal
281 (72%)

Totaal aantal stemmen: 390

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:57

xyzutu2 schreef:
Denk je? In mijn ogen zijn alle vrouwen even gevaarlijk. ~~}>

Ze moeten het wel tegen mij opnemen e.

#teamnofear

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:59

xyzutu2 schreef:
Ik vind het wel interessant dat mensen schrijven dat het ligt aan hoe lang hij die andere vrouw al kent, en dat het anders is als ze elkaar al jaren kennen dan wanneer hij haar een maand geleden in de kroeg/op het werk ontmoet heeft. Alsof vriendinnen van jaren terug 'veilig' zijn ;) en vrouwen die je pas ontmoet hebt standaard sletteriger zijn. :D

Het lijkt mij dat als je man vrouwelijke vriendinnen mag hebben, hij niet alleen oude vriendschappen mag onderhouden maar ook nieuwe vriendschappen mag vormen met andere vrouwen.
Ik stuur de resultaten in elk geval door, super dat zoveel mensen de moeite hebben genomen om te reageren! :j

LOL ik vind het eigenlijk al creapy dat jullie er een onderzoekje van willen maken. Een relatie is een aangelegenheid tussen twee personen. Jouw rol is dus al geheel niet zuiver op de graad in dit.
Mss interessant, mss leuk, maar betuigt toch alles van weinig respect en vooral vertrouwen richting die man.
Uit jouw reacties voel ik al een soort rancune of standpunt/veroordeling. Terwijl je er het fijne niet van weet. Of ben je eigenlijk de vriendin zelf ;-)

1à2 keer in de week, als dat al effectief zo is op wekelijkse basis, is toch nog maar max 2/7 dagen.
Tijdsbesteding is iets dat het koppel zelf moet uitwerken.
Een relatie is ook de andere respecteren en laten verder groeien op alle vlakken. Bestaande en nieuwe vriendschappen horen daar ook bij, al dan niet samen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:00

Mijn vriend en ik zijn beide in meer of mindere mate bi, het zou mooi worden als we geen sociaal leven meer mochten hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:01

Azmay schreef:
Mijn vriend en ik zijn beide in meer of mindere mate bi, het zou mooi worden als we geen sociaal leven meer mochten hebben :')

_O- _O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:10

Azmay schreef:

_O-

Maargoed, ik zou dat niet fijn vinden. Waarom niet?
Ik vertrouw mijn vriend volledig, maar ik ken de vriedinnen wel, want ze horen in onze vriendengroep. Prima meiden, wel losse handjes, als je snapt wat ik bedoel... Dus nee, ik vind dat niet prettig. Ik weet dat die meiden hem willen aanraken, of zelfs meer proberen.

En gelukkig heeft mijn vriend daar respect voor en ben ik er meestal gewoon bij. :)
We spreken sowieso vrijwel altijd met zijn allen af, en daar hoor ik gewoon bij. :P

Destination

Re: Vriend gaat uit met andere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:13

Het is denk ik ook afhankelijk van hoe vaak je elkaar ziet in een relatie. Als je samen woont en elkaar vaak genoeg ziet, moet het imo kunnen. Het wordt een ander verhaal als je elkaar niet zo vaak ziet en hij dan de voorkeur geeft aan vriendinnen die hij nog heeft van vroeger.
Mijn vriend en ik zien elkaar ongeveer om het weekend door lange afstand en dan zou ik het niet kunnen waarderen als hij een middag op stap gaat met een vriendin := Als wij echter zouden samen wonen, zou ik er geen probleem in zien als hij met een vriendin naar de bioscoop gaat. Je moet ook nog je eigen leven hebben. En dat dan toevallig vrouwen zijn, tja, dat is dan maar zo. Je moet elkaar imo genoeg vertrouwen dat het mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:15

AlwaysH schreef:
_O-

Ik vertrouw mijn vriend volledig, maar ik ken de vriedinnen wel, want ze horen in onze vriendengroep. Prima meiden, wel losse handjes, als je snapt wat ik bedoel... Dus nee, ik vind dat niet prettig. Ik weet dat die meiden hem willen aanraken, of zelfs meer proberen.

En gelukkig heeft mijn vriend daar respect voor en ben ik er meestal gewoon bij. :)
We spreken sowieso vrijwel altijd met zijn allen af, en daar hoor ik gewoon bij. :P

Ik snap echt niet waarom je dan nog in een vriendinnengroep met dat soort meiden zit. Ik heb ook vriendinnen die graag flirten maar die zouden dus echt wel van een vent afblijven als die met mij mee is. Dat is toch gek?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:16

Destination schreef:
Het is denk ik ook afhankelijk van hoe vaak je elkaar ziet in een relatie. Als je samen woont en elkaar vaak genoeg ziet, moet het imo kunnen. Het wordt een ander verhaal als je elkaar niet zo vaak ziet en hij dan de voorkeur geeft aan vriendinnen die hij nog heeft van vroeger.
Mijn vriend en ik zien elkaar ongeveer om het weekend door lange afstand en dan zou ik het niet kunnen waarderen als hij een middag op stap gaat met een vriendin := Als wij echter zouden samen wonen, zou ik er geen probleem in zien als hij met een vriendin naar de bioscoop gaat. Je moet ook nog je eigen leven hebben. En dat dan toevallig vrouwen zijn, tja, dat is dan maar zo. Je moet elkaar imo genoeg vertrouwen dat het mogelijk is.

Klopt helemaal, maar ik denk dat het wel logisch is als je wilt weten hoe die vriendin dan is. Je kan je vriend wel vertrouwen, maar het is natuurlijk altijd vervelend als meiden dan alsnog klef gaan doen.
Dan moet je vriend daar ook een lijn kunnen trekken vind ik. Lijkt me meer dan logisch eigenlijk.
(Lees mijn post hierboven)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:20

Ik heb n beste vriendin en n beste vriend.
En met beiden doe ik veel.
En dat heeft mn partner te maar respecteren.

We doen niks... Behalve naar motoren en trekkers enz kijken.
Nou ik vind t best.

Partner mag ook best met zn beste vriendin op stap gaan.
Als het vertrouwen niet goed zit is je relatie al verloren.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:21

Emmaa_ schreef:
AlwaysH schreef:
_O-

Ik snap echt niet waarom je dan nog in een vriendinnengroep met dat soort meiden zit. Ik heb ook vriendinnen die graag flirten maar die zouden dus echt wel van een vent afblijven als die met mij mee is. Dat is toch gek?

Ze doen het ook niet opzettelijk, tis gewoon stom jeugdig gedrag van ze, het is echt de jeugd van tegenwoordig... en als ze wel wat doen waardeert mijn vriend dat niet. En ja, ik ben zelf ook nog de jeugd van tegenwoordig, en het valt me op dat meiden zich ook naar jongens die bezet zijn erg hangen, al zijn ze nog zo aardig tegen je... :*
Ik woon in een stad met nogal veel van die typische straat-hang-jongeren, snap je.
Nu heeft mijn vriend daar ook een streep gezet en spreekt hij vrijwel nooit met de meiden af als ik er niet ben, alleen als de jongens er bij zijn. Hij weet dat ik dat vervelend vind.

Edit: We zijn allebei al eens boos op een van de meiden geweest, (die inmiddels een vriend heeft) dus die houdt er ook rekening mee. :')
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 22-08-17 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:22

bulck schreef:
LOL ik vind het eigenlijk al creapy dat jullie er een onderzoekje van willen maken. Een relatie is een aangelegenheid tussen twee personen.

Dat is absoluut waar, alleen zijn Nederlanders niet altijd op zoek naar 'wat is normaal' en 'hoe vaak is gemiddeld'? Wat is het gemiddelde BMI in Nederland? Hoe vaak hebben Nederlanders gemiddeld seks? Hoeveel vrienden/vriendinnen heeft de gemiddelde persoon? Is het normaal om niet te ontbijten?
Die uitkomsten vind je al na 1 seconde googelen, maar op de vraag naar hoe normaal is als iemand die in een relatie zit af blijft spreken met het andere geslacht is het wat lastiger een antwoord te vinden. Vandaar dit topic, en dat leverde een mooi overzicht van hoe Bokkers over deze materie denken, dus dat geeft precies het antwoord op de vraag. Niets mysterieus aan.

De vraag 'is dit normaal' is namelijk ook een heel andere vraag dan 'Moet ik dit gedrag veroordelen'. Het klinkt alsof je die twee door elkaar haalt, terwijl dat helemaal niet nodig is.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:22

AlwaysH schreef:
Destination schreef:

Klopt helemaal, maar ik denk dat het wel logisch is als je wilt weten hoe die vriendin dan is. Je kan je vriend wel vertrouwen, maar het is natuurlijk altijd vervelend als meiden dan alsnog klef gaan doen.
Dan moet je vriend daar ook een lijn kunnen trekken vind ik. Lijkt me meer dan logisch eigenlijk.
(Lees mijn post hierboven)

Mwah, mijn vriend heeft genoeg collega's die hij buiten werktijd om ook ziet, aangezien ze op de kazerne wonen. Die vrouwelijke collega's ken ik niet, maar ik hoef ook niet per se te weten wie ze precies zijn. Ik ga ervan uit dat mijn vriend weet waar de grens ligt en dat hij in staat is om die grens ook aan zijn vrouwelijke collega's duidelijk te maken. Als ze klef zijn terwijl ze weten dat mijn vriend een relatie heeft, zijn ze bij hem snel klaar hoor :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:51

Zolang hij niet met (al) die vrouwen het bed heeft gedeeld in het verleden vind ik het geen probleem :Y) als het allemaal exen zijn zou ik er niet zo happig op zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:57

Ayasha schreef:
Als het voor hem niks anders is dan wat hij met een mannelijke vriend ook zou doen zie ik niet in waarom hij speciaal moet vermelden dat hij met een vrouw gegaan is. :?
Hij is gewoon met een bevriend iemand wat gaan doen.
Waarom zou hij niet elke week mogen afspreken met een vrouwelijke vriendin maar wel met een mannelijke vriend dan?

Inderdaad. Tjonge, wat een moeilijk gedoe bij de meesten in dit topic.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:10

een man die 2 keer per week op stap gaat met zijn vriendinnen.
Gaat hij dan ook nog een paar keer per week op stap met zijn vrienden.

Want ik ken mannen met alleen maar vriendinnen en bijna geen vrienden.
De meesten daarvan komen uiteindelijk toch bij de mannen uit.

Niks mis mee.
Maar dacht ga de vraag toch even stellen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:38

Ik heb een grote voorraad platonische vrienden en zou het niet tof vinden als ze plotseling niet meer met mij op stap mochten omdat hun vriendin ervanuit gaat dat ik gevaarlijk ben omdat ik toevallig van het andere geslacht ben. Niet elke andere vrouw is erop uit om een man met relatie het slechte pad op te leiden, you know :P Maar andersom heb ik toch liever dat mijn vriend alleen maar mannelijke vrienden heeft :D :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:39

Als het om 1 of 2 vriendinnen gaat echt geen punt, maar hij moet niet elke week met een andere (vage) kennis de hort op gaan want dan hoeft ie niet meer terug te komen :n Kent zij ze?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:53

Relaxed schreef:
Ik vraag me vooral af waarom die jongen niet met zijn vriendin die leuke uitjes gaat doen :+

Dat dus............dat vraag ik mij ook af.

Mannen mogen best vrienden zijn met vrouwen, zolang die maar niet vreemdgaat zoals zoenen of sex.

Maar besteed ie veel meer tijd aan de vrouwelijke vrienden waarvan je denkt dat er iets niet klopt en je het niet vertrouwd en hij besteed ook nog eens minder tijd aan zijn eigen vriendin waarmee hij wel een relatie heeft............dan heb ik daar wel mijn vraagtekens bij en zou ik het ook niet leuk vinden en ermee direct kappen, dan doet ie dat maar verder zonder mij.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:55

Als ik de dames in kwestie maar ken en er daardoor zou kunnen weten dat het van beide kanten puur vriendschappelijk is heb ik er geen moeite mee.

Mijn vriend is vorig jaar met een vriendin van hem een weekend naar een beurs in het buitenland geweest, 2 nachten op dezelfde kamer ook. Wel gescheiden bedden, stelde hij me gelijk gerust. Ach, wij zijn al jaren samen, zij heeft een vriend. Als ze wat zouden willen hadden ze dat al wel gedaan denk ik dan. Ik kon niet mee naar die beurs en heel eerlijk gezegd is het mijn ding ook niet zo, dus heel veel plezier samen!

Zou het iemand zijn die ik niet ken, of iemand die ik niet vertrouw zou ik het niet leuk vinden, maar dat is nog nooit voorgekomen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:22

Even andersom gestelt
Ik ga met grote regelmaat met vrienden iets doen
Die vrienden zijn mannen
Mag dat ?
Moet ik dan elke keer tegen mijn vriend zeggen
" schat , ik ga op pad met x... een man"
Of met lesbische vriendinnen
Ojee... nog meer concurrentie :oo

Van mij mag hij
Ik vertrouw hem en hij mij
Als dat vertrouwen er niet is , kap ik er mee want vertrouwen is de basis

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:51

cjb schreef:
een man die 2 keer per week op stap gaat met zijn vriendinnen.
Gaat hij dan ook nog een paar keer per week op stap met zijn vrienden.

Want ik ken mannen met alleen maar vriendinnen en bijna geen vrienden.
De meesten daarvan komen uiteindelijk toch bij de mannen uit.

Niks mis mee.
Maar dacht ga de vraag toch even stellen.

Want?