Kleding drama, ik weet niet wat ik aan kan, help!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:20

lovelyfiefy schreef:
Shanna schreef:

Ik heb maat 38, niet echt heel groot dus :+
Hema basics zitten me allemaal te strak rond mn buik, en dat wil ik dus niet meer, daar heb ik niet de buik meer voor..

Ik zie wel allemaal winkels genoemd worden waar ik nooit van gehoord had!

Vriendinnen heb ik ook niet overigens, en mn vriend hoef ik ook niet om zijn mening te vragen :')

Wat betreft te strak om de buik..
Hebben ze bij H&M op de wat 'nettere' afdeling.
(deze hebben ze overigens niet overal, maar hier in alkmaar toevallig wel)
Wel de gewone H&M en niet de kinder versie zal maar zeggen.
Van die shirtjes die wat losser zitten, super mooi soort donker groen heb ik gekocht
(ben zelfs terug gegaan voor een 2e)
en toen kwam ik er achter dat ze ook gewoon andere kleurtjes en ook andere stofjes hebben van dat shirtje
maar hij zit lekker los en ik ben laatst inderdaad bewust gaan zoeken naar shirtjes die wat losser zitten voor deze tijd van het jaar :P

.. volgens mij woon je niet echt in de buurt,
maar misschien dat iemand anders hier van bokt wel in de buurt woont en eens met je mee wilt?
Mocht je wel in de buurt komen, of eens in Alkmaar om omstreken willen shoppen.
Wil ik best mee ;)

Waren dat toevallig deze shirtjes? http://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.04 ... 0heideroze

Die zijn echt mijn favoriet <3 Voor zowel casual als netjes mogelijk, goed te stijlen met jasjes en vestjes, lekker stofje. H&m heeft wel meer van dit soort shirtjes. Vallen iets groot, mocht je online willen bestellen. (Ik heb maat 36/38/s/m en heb zowel s als xs van deze shirtjes. Die xs zit ook heel prima).

Sowieso heel veel winkels hebben veel van dit soort wijdere modellen waardoor je dus een buikje niet/amper ziet. Weekday heeft ook fijne, vallen wel heel groot.

Qua stijl zou ik eens op Pinterest gaan rondneuzen. Sla outfits op die je aanspreken, dan kom je waarschijnlijk wel een beetje op een bepaalde stijl uit. En dan kun je gaan kijken welke kledingstukken en kleuren handig te combineren zijn.

Shoeby doet ook aan leuk advies geven. Geen idee of ze het bij elke keten aanbieden, maar in Den haag hebben ze een arrangement waarbij je een hele/halve dag op pad gaat http://winkels.shoeby.nl/denhaag/nl_NL/arrangementen/

Kinke

Re: Kleding drama, ik weet niet wat ik aan kan, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:29

ik was vanmiddag even bij de Didi (in Deventer), hing heel veel wat flink afgeprijsd is. Misschien de moeite waard om even te kijken? Ze helpen daar sowieso ook goed.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:13

Diel_zor,

Nee dat is niet die.
De gene die ik heb is met een zakje op de borst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:05

Ik ben er inderdaad al heel lang uit.. ik weet wel wat ik mooi vind, het staat me alleen niet meer. Met dat esprit jurkje had ik gewoon echt geluk, hij stond me precies zoals ik hoopte, maar verdere kledingstukken helaas allemaal niet.

Ik heb echt enkel wat ik benoemde als bruikbare kledingstukken, kan er niet meer van maken behalve door te kopen :Y)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:12

Even terug gelezen. Ik zie je kleding niet, dus op de gok.

Wat denk je van een leuk vestje die over een jurkje of topje heen kan?
Een leuk blousje die zo op een broek kan, maar ook onder 1 van je blazers?

Dan hangt de stijl ook een beetje van je schoenen of laarzen af.

Als je budget 150 is, hoeft dat niet meteen precies op. Haal iets en ga wat combineren. Evt nu bij uitverkoop wat basic truitjes/shirtjes. Dat hoeft echt niet duur te zijn. En van goedkoop is het juist fijn dat het geen regelrechte ramp is als je het minder draagt of als het toch stuk gaat.

Ik ben een type dat als iets goed zit, ik makkelijk iets bij koop in zelfde maat, maar andere kleur en dan heb je al snel 2 leuke blousjes bijv.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:16

Bij zalando kun je 100 dagen retourneren en gratis. Verschillende kledingstukken kopen en wat niet bevalt terug sturen

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:26

Ben je wel eens bij een kleding-ruil-feestje geweest? Daar ben ik vaak geïnspireerd om eens iets anders te dragen dan wat ik normaal zou doen. Erg prettig! En natuurlijk ook gewoon erg gezellig en goedkoop met een leuke groep meiden!

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:26

Waar woon je ergens? In veel (net wat luxere) kledingwinkels bij mij in de buurt hebben ze op het moment 70% korting. Gewoon goed opletten. Vandaag een shirt en truitje van Expresso gekocht die normaal samen 100€ zouden kosten, nu samen voor 30€

Met jouw budget moet je op dit moment echt nog wel wat leuks kunnen vinden in de final sale. Alleen moet je dan in dorpswinkels kijken, in de grote steden is de sale vaak al weer weg.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:34

Ik draag vaak bloesjes die lekker los vallen. Niet zo los, maar dat ze mooi afkleden. Die scoor ik vaak voor €15/€20 bij Only/VeroModa. Ook mijn broeken scoor ik daar vaak voor €30/€35. Only heeft nu een nieuwe lijn in broeken voor €20. Zitten fijn, beetje elastisch zodat het fijn zit.

Ik heb vorige week dit gescoord voor €81,00 bij de Only. En de drie paar laarsjes in de uitverkoop bij Van Haren voor €70,00 totaal.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:38

Ik woon in [plaatsnaam], shop meestal in [plaatsnaam].

Dit is het jurkje van esprit uit 2015 waar ik dus wel tevreden over ben;

Afbeelding

Dit ben ik met een ander jurkje;

Afbeelding

Dit ben ik met mn jeans en blazer;

Afbeelding

En dit was ik c.a. 8 jaar geleden en 2 a 3 kledingmaten kleiner met mn lievelingsjurk (tevens de duurste die ik ooit gekocht heb) waar ik nu helaas niet meer in pas..

Afbeelding

De rest van mijn garderobe kan ik niet meer online vinden helaas :+
Maar dat is dan ook al uit 2014 of eerder :')

Gewoon zwarte losse shirts met 3-kwart mouwen en knoopjes aan de v-halslijn. En een groene die nog wat meer casual is.

En dit is mn enige t-shirt, alleen is die van mij aan de zijkanten normaal genaaid en dus niet met witte veters.

Afbeelding

Het grootste probleem is dat ik dat lijf van 8 jaar geleden prima wist te kleden, maar wat toen mooi stond (kokerrokken bijvoorbeeld, en normale/ strakke blousjes) kan ik nu echt niet meer hebben maar ik vind nog wel het zelfde mooi.. het lijf wat ik nu heb daar weet ik me echt geen raad mee, vooral mn buik is de probleemzone, na de zwangerschap nooit meer in model gekomen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-17 23:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:53

ik ben nu 19 en zit ook in een kleding drama :')

1. Ik ben nog heel erg op zoek naar mijn eigen stijl, op het moment is dat: Grote truien met zwarte leggins of een skinny jeans eronder met m'n Nike Air Max gympen. Verder als ik naar festivals ga draag ik vaak m'n korte Australian broek met een merchandise hemd en eveneens m'n air max gympen.

2. Ik ben niet blij met m'n figuur maar sporten is geen optie, ben bezig met m'n eetpatroon maar gaat moeizaam, zit nu op maat 42/44 maar qua truien en shirts draag ik het liefst 3XL :')

Verder heb ik een paar zomerdingen, een jumpsuit met korte broekspijpen die mooi over m'n schouders valt ( ik heb nog al dikke armen dus iets vinden wat het een beetje afschermt is een uitdaging)

En nog een jumpsuit waarvan de broekspijpen ongeveer tot midden van m'n scheenbeen loopt en aan de zijkanten open is. Staat me ook erg leuk!

Maar ja, het liefst kruip ik lekker weg in mijn grote truien en vesten maar met warm weer word dat zo lastig :')

Dus als iemand tips heeft voor een 1.70, 80 kilo vierkant figuur, kom maar op :Y)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 05:06

Ik vind die 2 foto's wel erg mooi overigens!
Dat jurkje staat je prima
en de outfit met het blazertje is ook top.

Ik heb ook niet echt het idee dat jij een moeilijk figuur heb
als ik naar deze foto's kijk.
Ik heb zelf heel veel jurkjes in het model van het jurkje op de 2e foto.
Dus daar zou jij er ook meer van moeten kunnen vinden.
Nu kan je inderdaad niet altijd een jurkje aan :P
Dus is het ook handig als je wat andere dingen in de kast heb liggen.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:11

Misschien ook een leuke winkel voor je: de tuunte. Wel laatst falliet verklaard, maar als ik de foto's zo zie wel jou stijl. En ivm falissement dus waarschijnlijk flinke kortingen :+ in filiaal in Enschede hebben ze mij erg netjes geholpen/geadviseerd, andere filialen geen ervaring mee.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:15

Mooi die bordeaux :o. Staat je goed.
Persoonlijk 1 van mijn favo kleuren.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:51

Je zou eens bij circleoftrust.nl kunnen kijken. Die hebben fijne spullen voor elke dag. Het voordeel is dat ze de modellen niet veranderen maar de kleuren wel. Ik heb twee en types, baggy en skinny. En die koop ik dan weer in een kleur die ik dan weer leuk vind. Prima spullen voor elke dag. Ze hebben altijd een goeie sale. Wel zou ik je aanraden om de eerste keer naar de winkel te gaan en alles lekker door te passen. En neem dan wat je nog hebt ook mee. Het is toch niet zo veel meer dan kun je het combineren.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:05

Ik heb een prima figuur al zeg ik het zelf, maar ik ben er achter dat ik (meestal) gewoon de tijd moet nemen.

Kwestie van, winkel in, winkel uit,(of online) tot dat éne shirt/broek/vest wel past.
De ene x is het bij Zalando, de volgende keer bij de plaatselijke kledingwinkel. De volgende keer loop je door dezelfde winkel en zit niets zoals ik wil dat het zit.
Tja..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:13

Shanna schreef:
Het grootste probleem is dat ik dat lijf van 8 jaar geleden prima wist te kleden, maar wat toen mooi stond (kokerrokken bijvoorbeeld, en normale/ strakke blousjes) kan ik nu echt niet meer hebben maar ik vind nog wel het zelfde mooi.. het lijf wat ik nu heb daar weet ik me echt geen raad mee, vooral mn buik is de probleemzone, na de zwangerschap nooit meer in model gekomen..

Denk dat je gewoon moet uitvinden welke kleding nu flatterend staat. Wellicht wel echt de moeite waard om daar eens advies voor te vragen.. Van vroeger uit heb je je smaak waarschijnlijk ook aangepast op wat je toentertijd goed stond, maar daar zul je nu een beetje je weg in moeten vinden.

Niemand staat alles.
https://www.dressesonly.nl/blog/lichaam ... y-susannah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:22

Van de zijkant is mijn figuur beter dan recht van voren. Van voren ben/ lijk ik echt breed en zie je geen/ amper een taille wat ik voorheen wel had. Met lange dunne benen er onder lijkt mn romp echt een propje! En dan ook nog mn buik die over mn broekrand valt en de love-handles aan de zijkant.. ik weet echt niet wat ik daarmee aan moet.. met een blazer kan ik het nog camoufleren en de optische illusie van een taille creeeren, maar blazers zijn niet mijn dagelijkse kledij, daarvoor zitten ze niet lekker genoeg en onder een jas zit het helemaal niet :+

Ik ben van voren echt dit figuur zegmaar :')

Afbeelding

Bij tuunte kon ik helaas nooit slagen.. :n

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:16

Ik ben eens op die website gaan kijken wat ik zelf dan misschien ben..
(kon zo snel even nergens vinden of ze dat uitmeten ofzo, dus ben alle kopjes af gegaan)

ik zit tussen de 'rechthoek' en de 'appel' in denk ik .. :?
vind het eigenlijk best lastig te zien zo uit een plaatje.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:21

Ga naar een goede boetiek met goede pasvormen en last je adviseren...in een goede kledingzaak werken mensen die er echt kijk op hebben...zo krijg je weer een idee wat bij jou past.
Dan kun je zelf weer op pad.

De betere kledingzaken met betere stiksels, taillering, stoffen die mooi vallen en juist gestikt zijn, zijn vask zelfs nog niet een duurder en de kwaliteit en oasvorm stukken beter dan de alles op een hoop shops met de popi kleding en keiharde muziek met meiden die echt geen flauw benul hebben..

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:28

Had bij de Otto een heleboel besteld, maar alles zo weer terug kunnen sturen omdat het niet goed paste (ook appelvorm en daar doet de Otto blijkbaar niet aan ;) ). Dus toch maar in de auto en wezen winkelen bij een duurder klein boetiekje. In de uitverkoop (50 - 70% korting) heb je voor 20 - 40 euro shirts en blouses die goed vallen en mooi blijven.

Online bestellen was dus echt eenmalig en ik kan er voorlopig weer tegenaan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:41

Ik draag graag jeans met een hoge taille, die helpen om je lovehandles en je buikje wat 'in te tomen'. Met een wat ruimer vallend shirt en een (kortvallend) jasje zie je er dan niks meer van :D

Je had het over kokerrokken een paar posts geleden toch? Wat vind je van A-lijn rokken? Die creëren juist een taille. Als je daar bijvoorbeeld een iets bloezende top (en evt jasje) op draagt staat dat supervrouwelijk :j

Bij de steps hebben ze ook veel keus, voor verschillende figuren. Wehkamp geeft ook tips voor kleding bij de verschillende figuurtypes.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:49

Raalte is nog in de buurt ook. Ik kan je LaVida aanbevelen in Nieuwleusen. Hebben ze deze week final sale met 70% korting op de zomercollectie. Allerlei betere merken en ze kunnen je goed adviseren. Het is een halfuurtje rijden vanaf Raalte.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:07

Oh ik heb t zelfde. Ik ben echt niet dik maar mn buik is nogal uit model na mn zwangerschappen. Alleen zie je dat bij mij beter van de zijkant, is altijd zo schrikken als je opeens in n etalage kijkt :')

Ik vind t ook vaak lastig om wat leuks te vinden...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:13

Maak eens een moodboard. Even eerst in je hoofd krijgen wat voor stijl je ook alweer mooi vindt. En aan de hand daarvan gaan kijken wat er bij jou past.