Jouw handtekening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Jouw handtekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:04

Ik heb mijn handtekening en paraaf bijna 30 jaar geleden samen met mijn vader bedacht. Ze zijn allebei wat minder meisjeshandschriftachtig geworden maar het basisidee is dus al heel lang gelijk.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:08

Ik heb mijn 2 voorletters en 1 letter achternaam in de loop der jaren laten samensmelten tot ondefinieerbaar lijnenspel. Dit is ook mijn paraaf. Bij mijn handtekening is de rest van mijn achternaam is nog wel redelijk te lezen.

Heel lang geleden was ik met mijn toen 5 jarige nichtje op stap op een markt. Ik kreeg op de markt de vraag of ik een petitie wilde tekenen (iets tegen dierenleed geloof ik). Dit heb ik gedaan. Mijn nichtje wilde ook. Ik moest haar gegevens dan maar invullen, handtekening zette ze zelf wel. Zo ongeveer iedereen die er bij stond was verbaasd. Heb je een handtekening dan? Ja, duh zei ze zo ongeveer beledigd. Je naam opschrijven en weer doorkrassen. Ze had namelijk net haar voornaam leren schrijven. Zo ontzettend gelachen toen.

Bij het programma 'Ook dat nog' was eens een man die had zijn karikatuur als handtekening. Deze werd bij een of andere officiële instantie niet erkend als handtekening. Eigenlijk erg raar omdat je juist zo goed zag dat hij het zelf was die de handtekening zette.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:11

Mijn handtekening past zelden op het lijntje of in het hokje van een formulier. Net als Karuna heb ik bijna een half A4-tje nodig. Ik krijg wel altijd complimenten over de sierlijkheid ervan. Het zijn mijn initialen op een bepaalde manier door elkaar, met mijn meisjes achternaam eraan vast en dan wat sierlijke krullen eromheen. Ik vind het elke keer weer vreselijk als ik een paspoort of rijbewijs moet ondertekenen, want die hokjes zijn zo verdomde klein dat mijn handtekening totaal niet meer lijkt. Gelukkig kom ik ook een eind met mijn paraaf.

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:23

Volgens mijn dochter lijkt mijn handtekening op een fietsongeluk. :evaw:

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:40

Grappig, ik denk hier de laatste tijd ook aldoor over na! Ik was een jaar of tien toen ik voor mijn eerste bankrekening moest tekenen en ik gebruik nog steeds dezelfde handtekening. Ik vind 'm echt vreselijk. Ik moet bijna dagelijks contracten/verklaringen ondertekenen die dan ook door de klant ondertekend worden en dan zie ik mijn lelijke krabbel naast de mooiste handtekeningen staan _-:( maar mijn handschrift is ook afschuwelijk dus of er meer uit te halen valt is maar zeer de vraag O:)

Overigens heb ik er wel een beetje aan veranderd in de loop der jaren, mijn tienjarige ik vond een hartje er in namelijk erg leuk maar mijn volwassen ik neemt zichzelf niet bepaald serieus met dat stomme hartje.

*Gaat de rest van de avond nieuwe handtekeningen oefenen :list: *

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:47

Ik gebruik in principe mijn eerste letter van mijn roepnaam, ware het niet, dat ik hem er zelf niet in herken, en het dus nu een "random" letter is, waar ik doorheen heb gekruld. Mag je je handtekening veranderen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:59

Mars schreef:
Ik heb de mijne niet aangepast na mijn trouwen. Vraag me idd ook af hoe zoiets rechtsgeldig is, toch vrij makkelijk te kopieeren

Zelfs geschrift, mijn beste vriendin en ik schreven briefjes naar elkaar tijdens de les, dat leerkrachten onze geschriften niet uit elkaar wisten te halen waren we al snel achter ( O:) ) maar het was de laatste twee jaar zelfs zo dat wij het inmiddels enkel nog kunnen (ja we hebben veel van onze schrijfsels naar elkaar nog) uit elkaar houden wie wat geschreven heeft door de context. Anders zou je zweren dat het door een persoon geschreven is, zelfs met de verschillende handschriften vlak onder elkaar op hetzelfde stukje papier. (Zo'n af gescheurd stukje van 10x10 deed dienst als communicatiemiddel tijdens de les. :D )

En dat was gewoon zo, hebben we niet op geoefend. Dus met wat oefening...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 01:00

Ik heb mijn initialen door elkaar met een krul erin. Heel standaard. Maar wel lekker vlot te schrijven. Mijn slechtziende broertje schreef vroeger gewoon een grote X.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:45

Ik heb mijn voorletter en dan achternaam als handtekening. Ik had alleen beter iets anders kunnen bedenken , aangezien mijn achternaam nogal lang is :Y)

Als paraaf heb ik MM, met een krul vanuit de laatste M door de andere M heen.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:53

Mijn handtekening zijn mijn 3 voorletters en er onder mijn achternaam, maar met 'krullen' := Mijn achternaam heeft maar 4 letters, dus handtekening is ongeveer even groot onderaan (4 letters) als boven (3 letters). Best klassieke handtekening eigenlijk...

Mijn broer spaarde toen hij klein was handtekeningen van gewone mensen in een schriftje (het was weer eens iets anders dan postzegels _O- ). Dus niet van beroemdheden maar van de buren, ouders van vriendjes, familie etc. Vond hij machtig interessant. Mijn handtekening ik heb een beetje 'gestolen' uit dat schriftje...Een leraar van mijn broer had die handtekening ooit gezet en ik vond hem zo mooi dat ik hem ging namaken met mijn eigen letters. In de loop der jaren is hij niet heel veel veranderd eigenlijk. Ben er nog steeds blij mee +:)+

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:01

Voorletter - Achternaam - Zweverige krul met streep erdoor :Y)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:08

Ik zet de eerste 3 letters van mijn voornaam aan elkaar en de eerste letter van mijn achternaam er doorheen.

Mijn vriend doet zn voornaam, volledige achternaam erdoorheen en dan wat krabbels.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:19

Ik heb mijn meisjesnaam, die bestaat uit 6 letters. In het midden staat mijn voorletter, J, en dan kras ik nog wat :')
Mijn initialen zijn voorletter en eerste letter van mijn achternaam.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:14

Mijn handtekening is vreselijk fantasieloos :') Ergens op de basisschool eens verzonnen..