Afspreken met andere jongen, kan dat wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afspreken met andere jongen, kan dat wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:32

Ik had ook al heel lang telkens nog contact met een ex, m'n eerste vriendje en daarvoor waren we al een paar jaar bevriend. Op een gegeven moment hoorde ik van mijn vriend (inmiddels ex) dat zijn ex hem geappt had, ik dus onzeker en jaloers daar fel tegenin dat dat niet mocht maar eigenlijk deed ik het zelf ook. Beide hebben we toen het contact met de exen verbroken omdat we echt voor elkaar wouden gaan en vooruit wouden kijken samen (toen hadden we ook al best een verleden samen).
Als mijn vriend dus met een ex of ex-scharrel zou appen/afspreken achter mijn rug om zou ik best wel klaar zijn, nu ben ik al een aantal keer goed belazerd dus heeft mijn vertrouwen in relaties sowieso een beetje een deuk opgelopen maar ik zou me dan vooral afvragen waarom heb je niks verteld..

Mijn advies aan jou is dus toch echt om het hem te vertellen, en ben je bang dat je weer gevoelens kan krijgen voor deze A zou ik het sowieso niet doen als je gelukkig bent met je vriend.. Ik denk dat elke vrouw wel een man is tegen gekomen waar ze een zwak voor heeft diep van binnen, misschien is dat met deze A ook wel zo voor jou. Dan denk ik dat je uiteindelijk jezelf alleen maar meer pijn doet door af te spreken, straks krijg je wel weer gevoelens voor hem..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 23:54

Sowieso bedankt voor alle reacties! :)
Het zijn denk ik gewoon een aantal dingen die door mijn hoofd spelen die mij zo onzeker maken over deze situatie.
Als ik nu aan mijn vriend vertel dat ik wil afspreken met een goede vriend van me dan zou ik meer als anderhalf jaar niet verteld hebben dat ik een goede mannelijke vriend heb. Dus ik denk dat hij dat heel raar gaat opvatten en misschien automatisch gaat denken dat er iets achter zit. Hij kent al mijn vrienden en vriendinnen en zijn vaak bij elkaar, dus zou het dan niet heel raar zijn dat ik na bijna 2 jaar ineens naar een vriend ga? Gevoel = bang
Het niet vertellen en hem bezoeken is gewoon not done en kan ik niet doen. Andersom zou het klaar zijn geweest voor mij, als hij dat zou doen. Inderdaad een ongezonde relatie als ik dat zou verzwijgen en toch langs zou gaan.
Andere kant, op de momenten dat ik alleen ben zoals ik eerder beschreef heb ik toch zoiets van: ik had ook een avond met A. kunnen doorbrengen.
Wanneer ik bij mijn vriendin ben en hij is thuis kan ik het heel gezellig met hem hebben zonder schuldgevoel naar mijn vriend omdat ik dan gewoon bij mijn vriendin thuis ben.
Daarom voelt het allemaal zo enorm dubbel. :(

Mijn vriend heeft trouwens geen vriendinnen, paar van mijn vriendinnen kunnen goed met hem overweg maar echt vriendinnen van hem zijn het niet. Hij heeft volgensmij ook niet echt direct moeite ermee als ik een vriend af spreek, maar dat is waarschijnlijk omdat al mijn mannelijke vrienden (behalve A.) ook de vrienden van mijn vriend zijn en hij ze dus erg goed kent.
Maar A. en mijn vriend laten samenkomen is toch heel erg raar na bijna 2 jaar een relatie te hebben. Of ligt dat aan mij? Zomaar out of the blue een mannelijke vriend waar die nog nooit een woord over heeft gehoord.

Dat ik trouwens nooit over A. heb verteld is niet perse uit angst. Ik was gewoon het afgelopen jaar totaal niet met A. bezig en heb nooit echt de behoefte gehad om het te vertellen. Om eerlijk te zijn heb ik er überhaupt nooit aan gedacht om het mijn vriend te vertellen. Ik was heel erg met mijn vriend bezig.
Maar na een tijdje in een relatie te zitten ga je toch weer meer naar de mensen om je heen optrekken ipv alleen maar samen samen samen en toen kwam A. weer ineens 'tevoorschijn'
Vandaar dat ik het zo moeilijk zou vinden om het te vertellen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:56

Als je gewoon de reden vertelt waarom je nooit eerder over hem hebt verteld is er misschien wel niks aan de hand. :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:58

Als je dit doorzet, ben ik bang dat t helemaal fout gaat..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 00:00

Wat doorzet Nine? Ik probeer een oplossing te zoeken hè, ik heb nog helemaal geen conclusies getrokken. ;)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 00:20

Eerlijk? Ik zou het heel raar vinden als mijn vriend naar twee jaar relatie ineens vertelt dat hij weer contact heeft met z'n ex en dat deze hem thuis heeft uitgenodigd om het nieuwe huis te laten zien. Ik zou, ondanks als hij zegt dat het helemaal vriendschappelijk is, heel verdacht vinden en ik zou me er totaal niet gemakkelijk bij voelen. En nee, ik ben geen jaloerse vriendin. Mijn vriend heeft alleen maar vrouwelijke vriendinnen, en (om aan te tonen dat ik dus geen jaloerse vriendin ben :+) omdat we dansers zijn dansen we ook met anderen, zelfs hele intieme dansen en daar heb ik totaal geen moeite mee. Maar als er ineens een ex tevoorschijn komt die weer wil afspreken dan zou ik dat echt niet oké vinden. Als ik jou was zou ik dus niet op de uitnodiging in gaan.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 00:45

Ik ben ook totaal geen jaloerse vriendin en ben ook een paar keer met mijn vriend en zijn ex (en nog een aantal mensen) naar CenterParcs geweest en kan zelfs prima met haar opschieten.
Wij zijn dan ook heel open over vorige relatie. Maar mocht mijn vriend ineens met een ex komen waar ik nog nooit van heb gehoord zou ik het ook niet heel tof vinden. Echter zou ik het nog veel erger vinden om pas achteraf of via via te horen dat het zijn ex was.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 01:15

Als ik dit verhaal goed begrijp is deze jongen niet eens een ex. Hij is de broer van een vriendin en TS heeft hem een tijdje leuk gevonden. In die tijd is er e.e.a stiekem uitgespookt, maar niets noemenswaardigs. :)

Lieve mensen: ik ben ongetwijfeld een idioot, maar om een ex te worden moet je toch eerst iets met elkaar gehad hebben? En een onschuldige 'gaat dit wat worden'-verkenningstocht valt daar toch niet onder? Deze jongen is dan toch geen ex? Deze jongen is toch gewoon een vriend van vroeger met wie wat aangerotzooid is tot TS haar huidige vriend ontmoette en de aanrotzooi jongen spontaan vergat? Wat nou ex?
Als ík zo moet redeneren is mijn lijst exen klaarblijkelijk nóg een kilometer langer! Bespaar me in godsnaam dat leed!

TS: vertel je vriend gewoon dat je bent uitgenodigt door de broer van vriendin X, dat je vroeger goed en vriendschappelijk omging met deze broer. Want dát is uiteindelijk gewoon de situatie. En nee, dat verloren en oninteressante kusje hoef je niet op te biechten. Dat is niet interessant. Dan was je namelijk wel aan die broer blijven plakken.
Als al dergelijke kleine incidenten opgebiecht moeten worden heeft toch geen mens meer een normale relatie!

Maar, TS, als jij denkt nog gevoelens te hebben of te kunnen krijgen voor die broer raad ik je aan eens goed na te denken over je huidige relatie en de invulling daarvan. ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 06:55

Lieshorses schreef:
Als ik nu aan mijn vriend vertel dat ik wil afspreken met een goede vriend van me

Zo'n goede vriend is het niet als je hem (meer dan) 2 jaar niet gesproken hebt.
Een oude bekende.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:53

Lieshorses schreef:
Het zijn denk ik gewoon een aantal dingen die door mijn hoofd spelen die mij zo onzeker maken over deze situatie.
Als ik nu aan mijn vriend vertel dat ik wil afspreken met een goede vriend van me dan zou ik meer als anderhalf jaar niet verteld hebben dat ik een goede mannelijke vriend heb. Dus ik denk dat hij dat heel raar gaat opvatten en misschien automatisch gaat denken dat er iets achter zit. Hij kent al mijn vrienden en vriendinnen en zijn vaak bij elkaar, dus zou het dan niet heel raar zijn dat ik na bijna 2 jaar ineens naar een vriend ga? Gevoel = bang
Het niet vertellen en hem bezoeken is gewoon not done en kan ik niet doen. Andersom zou het klaar zijn geweest voor mij, als hij dat zou doen. Inderdaad een ongezonde relatie als ik dat zou verzwijgen en toch langs zou gaan.
Andere kant, op de momenten dat ik alleen ben zoals ik eerder beschreef heb ik toch zoiets van: ik had ook een avond met A. kunnen doorbrengen.
Wanneer ik bij mijn vriendin ben en hij is thuis kan ik het heel gezellig met hem hebben zonder schuldgevoel naar mijn vriend omdat ik dan gewoon bij mijn vriendin thuis ben.
Daarom voelt het allemaal zo enorm dubbel. :(

Mijn vriend heeft trouwens geen vriendinnen, paar van mijn vriendinnen kunnen goed met hem overweg maar echt vriendinnen van hem zijn het niet. Hij heeft volgensmij ook niet echt direct moeite ermee als ik een vriend af spreek, maar dat is waarschijnlijk omdat al mijn mannelijke vrienden (behalve A.) ook de vrienden van mijn vriend zijn en hij ze dus erg goed kent.
Maar A. en mijn vriend laten samenkomen is toch heel erg raar na bijna 2 jaar een relatie te hebben. Of ligt dat aan mij? Zomaar out of the blue een mannelijke vriend waar die nog nooit een woord over heeft gehoord.

Dat ik trouwens nooit over A. heb verteld is niet perse uit angst. Ik was gewoon het afgelopen jaar totaal niet met A. bezig en heb nooit echt de behoefte gehad om het te vertellen. Om eerlijk te zijn heb ik er überhaupt nooit aan gedacht om het mijn vriend te vertellen. Ik was heel erg met mijn vriend bezig.
Maar na een tijdje in een relatie te zitten ga je toch weer meer naar de mensen om je heen optrekken ipv alleen maar samen samen samen en toen kwam A. weer ineens 'tevoorschijn'
Vandaar dat ik het zo moeilijk zou vinden om het te vertellen.

Zie mijn vorige post. Je vult hier wederom weer van alles in voor hem. Ik zou dit als partner juist niet fijn vinden, als er zo voor mij gedacht zou worden. Hij mag zelf beslissen wat hij ervan vindt toch?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:16

Je kan toch gewoon zeggen van ik was bij vriendin x thuis van de week, toen was haar broer dr ook weer eens. Vroeger gingen we veel met elkaar om! Het was zo gezellig en hadden zoveel herinneringen , en hij vroeg of ik naar zijn huisje kwam kijken. Hij weet dat ik met jou ga , maar vind je dat goed mop?

Niet zo moeilijk doen hoor!
Ik kom mijn ex komend jaar ook weer tegen op de ijsbaan waarschijnlijk. Miss dat ik dan ook met hem ga zitten voor een wedstrijd oid. Mijn vriend vind dat geen probleem hoor

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:13

Bonnyyyyyy schreef:
Je kan toch gewoon zeggen van ik was bij vriendin x thuis van de week, toen was haar broer dr ook weer eens. Vroeger gingen we veel met elkaar om! Het was zo gezellig en hadden zoveel herinneringen , en hij vroeg of ik naar zijn huisje kwam kijken. Hij weet dat ik met jou ga , maar vind je dat goed mop?

Niet zo moeilijk doen hoor!
Ik kom mijn ex komend jaar ook weer tegen op de ijsbaan waarschijnlijk. Miss dat ik dan ook met hem ga zitten voor een wedstrijd oid. Mijn vriend vind dat geen probleem hoor

Gewoon precies dit.

Juist omdat je er zo moeilijk over doet en er een topic over moet openen denk ik dat je ergens stiekem wel bang bent dat je gevoelens voor de broer krijgt. Dat is overigens menselijk maar ik zou even goed over je relatie nadenken. Als je huidige vriend de ware voor je is zou ik het gewoon mooi zo laten en niet afspreken. ;) Als je ergens het gevoel hebt iets te missen in je huidige relatie moet je dat eerst eens goed op een rijtje zetten.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:25

Lieshorses schreef:

Het is toch ook meer een voormalige goede vriend? Ik ben ook weleens een goede vriendin van vroeger tegengekomen en tegenwoordig spreken we weer af en toe gezellig af nadat we enkele jaren eigenlijk geen contact hebben gehad.

Ik noem ook niet per se alle oude bekenden bij naam in verhalen over vroeger. Heb ook genoeg oude bekenden waar mijn vriend de naam niet van weet. (hoewel hij de naam misschien herkent omdat ik diegene dan wel op FB heb bijv :D )

Ik heb trouwens wel twijfels bij je afspraakje met je oude bekende, door hoe je loopt te draaien. Maar op zich kan één keer afspreken geen kwaad hoor. Als er toch weer gevoelens opbloeien is het belangrijk dat je eerlijk tegen jezelf bent en het contact weer op een laag pitje zet zo lang je nog met je vriend hebt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:34

Als jij kwaad zou worden als jouw vriend dit zou doen dan heb je je antwoord al.

Ik vind zelf dat het wel moet kunnen, gewoon vertellen natuurlijk. Had een goede vriend, vriendschap verwaterde en we vonden elkaar na jaren terug. Mijn man had er geen problemen mee dat we contact kregen. Zijn nieuwe vriendin wel.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:43

Ik vind de hele setting een beetje zorgelijk. Je hangt zo aan je vriend dat je het onprettig vindt om een avondje alleen te zijn, als je vriend wat leuks aan het doen is. Je hebt (bijna) geen vriendinnen waarmee je op zo'n avond even kan afspreken. Als je dan een oude bekende tegenkomt, heb je het gevoel dat je tegen je vriend niet helemaal eerlijk kan zijn over wie hij is en dat jullie ooit iets hebben gehad. Kan je over andere dingen wel eerlijk tegen je vriend zijn?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:54

Goof schreef:
Lieshorses schreef:
Als ik nu aan mijn vriend vertel dat ik wil afspreken met een goede vriend van me

Zo'n goede vriend is het niet als je hem (meer dan) 2 jaar niet gesproken hebt.
Een oude bekende.

Inderdaad. Hoezo 'goede' vriend. Als het écht zo'n goede vriend was geweest dan had je jouw vriend meteen kennis met hem laten maken.
Mijn vriend heeft een goede vriendin van vroeger en ik heb haar al heel snel leren kennen, we zijn daar samen gaan eten toen wij net iets hadden. Ik kan erg goed met haar opschieten.

Ik heb het idee dat jij naar A toe wil om aandacht te krijgen, omdat je je eenzaam voelt als jouw vriend weg is. Bij A voel je je fijn en zo vul je je gat van eenzaamheid op.

Ik zou dan ook een afspraak maken om samen met jouw vriend zijn huis te gaan bekijken. Zeg gewoon dat je bent uitgenodigd door de broer van je vriendin om naar zijn nieuwe huis te kijken en vraag of je vriend mee gaat.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:00

Ik heb eerder het idee dat TS zich niet met deze jongen vertrouwt en altijd nog een zwak voor hem heeft. Ik zou het niet opzoeken in zo'n geval en hem veel plezier wensen met zijn nieuwe appartement :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:01

Raar verhaal dat je niet met een broer van een vriendin om zou mogen gaan. Niet gek dat je er dan zo moeilijk en stiekem over doet.

Ik zou het gewoon eerlijk zeggen en gaan. Vraag evt of je vriend mee gaat ofzo. Je bent zelf de enige die bepaalt met wie je omgaat.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 12:04

Denk dat als mijn vriendin hier achter komt dat ze ook echt niet blij is. Nog zo'n obstakel.
Ik zit gewoon te twijfelen: niet meer gaan of tegen vriend vertellen en wel gaan?
Maar zoals ik eerder al zei, is het niet raar dat ik ineens aankom met een oude bekende waar
nog nooit ook maar 1 woord over gevallen is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:06

Ik zou gewoon lekker tegen hem zeggen dat je de broer van je vriendin tegen bent gekomen en je uitgenodigd bent om zijn huisje te komen bekijken. En dat je dat graag wilt doen omdat je het leuk vindt om weer eens bij te kletsen met die jongen.

En dan afwachten hoe je vriend reageert. Wil hij meer weten? Dan vertel je het dat jullie het altijd goed hebben kunnen vinden. Wil hij nog meer weten? Dan vertel je dat er ook verliefdheid bij kwam kijken en zeg je er meteen bij dat je het een aardige gozer vindt maar dat hij niet kan tippen aan je vriend. Wil vriend liever mee er naartoe? Dan gaat hij toch fijn mee :j

Maar ik zou niet meteen in geuren en kleuren vertellen dat die jongen de eerste liefde van je leven was want als dat iets van het verleden is dat nu niet meer bestaat, dan hoef je dat niet allemaal omhoog te dreggen want dan lijkt het net alsof die gevoelens nog steeds aanwezig zijn :)

Als vriend meer wil weten dan is het vroeg genoeg om wat meer de diepte in te gaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:07

Het is wat mij betreft niet raar dat je niet al je oude bekenden met je vriend bespreekt nee :P

Als iemand op het moment dat je met vriend samen bent, geen wezenlijk deel is van je leven hoef je het daar toch ook niet over te hebben? Anders blijf je bezig :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:13

Tjonge wat kun je problemen maken op jonge leeftijd. Ts, wanneer die ex je niets meer zegt dan kap je het toch gewoon af en ga je er niet heen. waarom perse hem nu weer bezoeken, kat op het spek binden of je moet van plan zijn om te kijken welke van de twee je beter bevalt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:16

Niet gaan en veel plezier wensen. Scheelt jou een hoop gedoe en heb het idee en al zeker na het OP, dat je zeker stiekem nog gevoelens hebt maar deze beetje onderdrukt. Dus niet gaan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:22

Lieshorses schreef:
Wat doorzet Nine? Ik probeer een oplossing te zoeken hè, ik heb nog helemaal geen conclusies getrokken. ;)

Je hebt nog geen conclusies getrokken? Lees eens heel objectief je eigen berichten na.. Je hangt tegen het randje van liegen tegen je partner, omdat je een oude bekende wil opzoeken.. Je geeft bericht na bericht aan dat je wel erg graag wil afspreken.. Hier komt serieus gedonder van, niet doen dus..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:24

Lieshorses schreef:
Denk dat als mijn vriendin hier achter komt dat ze ook echt niet blij is. Nog zo'n obstakel.
Ik zit gewoon te twijfelen: niet meer gaan of tegen vriend vertellen en wel gaan?
Maar zoals ik eerder al zei, is het niet raar dat ik ineens aankom met een oude bekende waar
nog nooit ook maar 1 woord over gevallen is?

Ben ik nou de enige die denkt jezus wat een drama allemaal??

Jouw vriendin bepaald al wat jij wel en niet mag....hallo?!? Dat is geen gezonde situatie.
daarbij bepaal jij nog eens wat jouw vriend wel en niet mag.... uhh nou sorry maar hij is geen eigendom. Je vertrouwd hem of je vertrouwd hem dus niet. punt.
En jij denkt dat hij boos wordt als jij af wil spreken met een oude bekende.... oftewel hij vertrouwd jou dus ook niet?

lekkere relatie hebben jullie allemaal met elkaar :=

Ik krijg eens per 2 maanden altijd een goede vriend op de koffie, mannelijk en vaak op de avonden dat mijn man werkt. Maar mijn man kent hem wel, praten ook gewoon met elkaar en mijn man vertrouwd mij gewoon hier in. Net als mijn man gewoon wat kan gaan drinken met zijn collega's ook al zitten daar soms vrouwen bij.

Als hij iets wil flikken doet hij t toch wel, iemands leven willen beheren geeft daar echt geen positieve bijdrage aan

als ik alles door lees zeg ik : lekker stoppen met die relaties en je eigen leven weer gaan leiden.