De kunst van het afwijzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:48

xSannee schreef:
Ik vind het eigenlijk best wel bijzonder dat er zoveel mensen zijn die het idee hebben dat man-vrouw vriendschappen niet kunnen / werken.
En al helemaal dat er soms gedacht wordt dat een normaal gesprek vanuit een man altijd gestart wordt omdat ze seks willen :+

Altijd? Nee zeker niet.

Uitgaande van de geschetste situatie van ts? Zeker wel :+

Ik geloof zeker wel in man-vrouw vriendschappen, dan moet er alleen wel één van twee homo zijn :+

Nee, flauw :D er moet vaak wel een bepaalde twijfel moment over dat het daarna voor allebei heel duidelijk is dat je op die manier niets van elkaar wilt, daarna is er geen probleem meer :)

Maar goed, ik denk niet dat veel jonge gasten die je in het wild aanspreken en binnen 5 minuten graag samen willen sporten en je telefoonnummer vragen, enorm geinteresseerd zijn in een diepgaande vriendschap ;)

Maanlicht

Re: De kunst van het afwijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:05

Even offtopic, wat voor auto heb je? :Y)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 20:19

sanne83 schreef:
xSannee schreef:
Ik vind het eigenlijk best wel bijzonder dat er zoveel mensen zijn die het idee hebben dat man-vrouw vriendschappen niet kunnen / werken.
En al helemaal dat er soms gedacht wordt dat een normaal gesprek vanuit een man altijd gestart wordt omdat ze seks willen :+

Altijd? Nee zeker niet.

Ik geloof zeker wel in man-vrouw vriendschappen, dan moet er alleen wel één van twee homo zijn :+

Nee, flauw :D er moet vaak wel een bepaalde twijfel moment over dat het daarna voor allebei heel duidelijk is dat je op die manier niets van elkaar wilt, daarna is er geen probleem meer :)

Maar goed, ik denk niet dat veel jonge gasten die je in het wild aanspreken en binnen 5 minuten graag samen willen sporten en je telefoonnummer vragen, enorm geinteresseerd zijn in een diepgaande vriendschap ;)

Ben ik nou echt zo naïef :') ? Wel fijn om effe zo te horen.

Maanlicht; Een Porsche 944 Turbo S

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:22

Palmera schreef:
Ik heb hier werkelijkwaar geen last van. En ik ben juist een verschrikkelijke prutsmuts tegen vreemden en zij tegen mij.

Kan varieëren van 'mooie hond', 'pittige klim tot de top', 'weet jij toevallig waar hier de zuivelafdeling is?' of 'je hebt prachtige ogen'. Maar ik heb nooit mannen meegemaakt die voor mijn gevoel naar aanleiding van een compliment/vraag/vriendelijk woord daar direct meer uit willen halen. Het wordt in mijn leefomgeving gelukkig enorm gewaardeerd op normale wijze. En natuurlijk kan er wat uit voortkomen als er geflirt word. Maar bij een normaal gesprek is dat niet zo. Dat is gewoon leuk en gezellig. :)

Als een vrouw tegen mij zou zeggen "jij hebt prachtige ogen", dan zou ik dat toch minder zakelijk opvatten dan "waar is de zuivelafdeling".... ;)

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:30

Gruis schreef:
Ben ik nou echt zo naïef :') ? Wel fijn om effe zo te horen.

Maanlicht; Een Porsche 944 Turbo S

Haha, dan zou het ook nog zuiver om de auto kunnen gaan :+ maar dan blijft het meestal bij zuiver auto-praat :D

Zodra ze daarna overgaan op samen sporten of je telefoonnummer, zou ik er toch iets anders achter zoeken :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:32

Want? Als je mooie ogen hebt betekend dat niet direct dat de rest ook mooi is of dat ik die rest ik dan meteen wil bekijken. :)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:34

Ik heb een afspraak met m'n beste vriendin dat als er ooit een jongen/man vervelend doet door continu aandacht te vragen of door te blijven praten dat we dan lesbisch zijn. :')

Of als iemand vraagt om je nummer dan zeg je gewoon uh ja dat kan wel maar ik heb op dit moment alleen de telefoon van mijn vriend bij me en die van mij ben ik thuis vergeten en wou wel muziek luisteren onder het sporten. }:)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:37

melissac schreef:
Ik heb een afspraak met m'n beste vriendin dat als er ooit een jongen/man vervelend doet door continu aandacht te vragen of door te blijven praten dat we dan lesbisch zijn. :')

Genoeg mannen die dat heel interessant vinden. Dan ben je er nog niet vanaf. ;)

Wat is er zo moeilijk eigenlijk aan gewoon zeggen 'daar heb ik geen interesse in'? :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:26

Nou zo ben ik eens op mn bek gepakt door een meisje die eerst vroeg of ik een vriend had := ik zei: ja hij staat achter je! En ze ging er vol voor _O- ik snapte even niks meer van het leven :+

Je vriend erbij betrekken werkt dus niet altijd, en ook hetzelfde geslacht heeft wel eens andere ideeën :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:28

Liannetje86 schreef:
(En wat is het tegenwoordig met chillen en netflixen :') ik denk dat als ik dat niet van een vriend gehoord had, ik soms heel geshockeerd bij mensen had gezeten :')

Wel fijn dat je door iemand even op de hoogte bent gebracht dan :')

sanne83 schreef:
Altijd? Nee zeker niet.

Oke, de casus van TS is misschien wel wat voor de hand liggend :P

Macs; _O- _O-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:01

Palmera schreef:
Want? Als je mooie ogen hebt betekend dat niet direct dat de rest ook mooi is of dat ik die rest ik dan meteen wil bekijken. :)

Nee, dat zeg ik niet. Maar denk je zelf werkelijk dat die twee opmerkingen ( ogen/zuivelafdeling) die ik uit jouw post hebt aangehaald dezelfde emotonele lading hebben?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:56

Kuggur schreef:
Palmera schreef:

Nee, dat zeg ik niet. Maar denk je zelf werkelijk dat die twee opmerkingen ( ogen/zuivelafdeling) die ik uit jouw post hebt aangehaald dezelfde emotonele lading hebben?

Noem mij maar een hippie, maar als een man mij vraagt waar de zuivelafdeling is krijgt hij met dezelfde glimlach antwoord als wanneer hij mij complimenteerd met mijn ogen. :)

Het mooie is: in beide gevallen kan het uitlopen in iets of niets.
Ook de zuivelafdeling kan uitlopen op een flirt of meer, bij wederzijdse interesse; maar het oog-compliment kan bij gebrek aan wederzijdse interesse simpel afgedaan worden met een 'dank je en een prettige dag verder' :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 00:54

Oh zo herkenbaar dit! Ik vind dat ook heel lastig want ik ben er echt voor dat mensen die elkaar niet kennen gewoon iets tegen elkaar zeggen of een praatje maken. Ik ben dus ook altijd super vriendelijk en vind het leuk als mensen ergens interesse in tonen.

Ik stond een keer op een feestje bij een kampvuur gezellig te kletsen met een aantal totaal onbekenden, uiteindelijk met een jongen gesprek over zijn afstuderen super interessant. En ineens -alsof er dan een bliksem inslag komt := - werd ik me bewust van het feit dat hij wel heeeel dichtbij stond en me ook wel heel lang en indringend aan stond te kijken. Toen heb ik heel snel twee stappen opzij gezet en het gesprek een beetje laten doodbloeden. Heb mezelf ook heel vaak afgevraagd of het dan mijn 'schuld' is, maar als ik iets leuk of boeiend vind ben ik gewoon heel enthousiast.

Ik heb ook een keer een jongen gehad die ik kende van mijn studie, toffe gezellige gast. Hij vroeg of we een keer wat zouden drinken oid want het was alweer een jaar geleden dat we elkaar gezien hadden. Nou goed, leuk! Maarrrr ik had het gevoel dat hij wat wilde. Dus gezegd ja ik vind het leuk om wat te drinken maar gewoon als vrienden en het is geen date. Nee, nee natuurlijk niet. Nou mooi! Wilde hij ineens naar de film oid iets waar ik een vaag gevoel bij kreeg. Dus nogmaals gezegd dat we als vrienden gingen. Toen kwam de aap uit de mouw.... hij wilde toch wel graag dat het meer was en toch een date. :+
Daar reageer ik dan wel wat botter op, kom op ik ben duidelijk geweest. Als jij dan zegt dat het gewoon als vrienden is en daarna zoiets zegt ben ik er klaar mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 01:01

Ik werd vandaag in de stad aangesproken met 'lekker moppie' en toen ik me omdraaide keek die jongen heel verschrikt. ''Oh sorry, ik wist niet dat je zwanger was''. banketstaaf. Ook van de achterkant zie je dat echt wel :')

Ik stop meestal in mijn zinnen dingen als 'oh dat vindt mijn man ook leuk''.

_Micha_ schreef:
Ik heb ook een keer een jongen gehad die ik kende van mijn studie, toffe gezellige gast. Hij vroeg of we een keer wat zouden drinken oid want het was alweer een jaar geleden dat we elkaar gezien hadden. Nou goed, leuk! Maarrrr ik had het gevoel dat hij wat wilde. Dus gezegd ja ik vind het leuk om wat te drinken maar gewoon als vrienden en het is geen date. Nee, nee natuurlijk niet. Nou mooi! Wilde hij ineens naar de film oid iets waar ik een vaag gevoel bij kreeg. Dus nogmaals gezegd dat we als vrienden gingen. Toen kwam de aap uit de mouw.... hij wilde toch wel graag dat het meer was en toch een date. :+
Daar reageer ik dan wel wat botter op, kom op ik ben duidelijk geweest. Als jij dan zegt dat het gewoon als vrienden is en daarna zoiets zegt ben ik er klaar mee.

Meeeh stakkeractie ja!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:08

Ehm even om mijn kennis te updaten..wat is dat dat dan tegenwoordig met netflixen en chillen?

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:40

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:15

Oh jeetje dan mag ik wel uitkijken met wat ik zeg. -O- :')
Ik heb echt onder een steen geleefd denk ik.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:56

Ik ook :') Dus ik zeg nu ook al niet meer dat ik ga netflixen omdat mensen daarbij opeens anders kunnen denken "ik ga een serie kijken" :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:57

Welnee, Netflixen is nog steeds Netflixen maar Netflix & Chill is gewoon de bootycall van vroeger.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:00

Netflix and chill zoals ze dat noemen bedoelen ze meestal gewoon n#euken mee :') Volgensmij omdat onder de jongeren veel jongens aan meiden vragen of ze komen Netflixen maar eigenlijk hele andere bedoeling en hebben. Ook ik ben helaas slachtoffer daarvan geweest :')

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:06

Netflixen is gewoon netflixen ja... Maar zelfs daarbij denken sommige tegenwoordig anders ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:08

Ik zou niet weten wie :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:47

Ah..bedankt, goed om te weten.

Ik had dus laatst een ex die voorstelde om te komen netflixen..nu weet ik dus niet hoe dat precies bedoeld was. Maar gelukkig sowieso niet gedaan.

En ik leef wat dat betreft ook onder een steen hoor Suzanne.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:02

Aaah een topic naar mijn hart :D
Ik heb echt GEEN flirt voelsprieten.
Ik heb het niet door, begrijp er niks van... en merkt pas welke kant het op gaat als het heel letterlijk gezegd wordt. :')
Maar dan ben ik ook echt heel erg duidelijk. Aan mijn lijf geen polonaise :+ Verliefde collega's, klasgenoten die niet echt aan een schoolproject wilden werken... heb het allemaal langs zien komen :')
En gelukkig ken ik de netflix & chill wel... anders had ik echt een keer heul erg geshockeerd bij iemand op de bank gezeten met mijn meegebrachtte popcorn in mijn hand :+

Maar vriendschap tussen man en vrouw zonder bijbedoelingen kan imo wel. Heb een aantal vrienden waar ik best close mee ben. Maar in al die jaren is het nooit voorgekomen dat er een netflix & chill of een andere variant is voorgesteld :Y)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 11:27

Vriendschap tussen man en vrouw denk ik ook wel dat dat kan :j . Heb een mannelijke beste vriend en nog een vriendengroep met mannen, en daar is nooit iets aan de hand geweest (of ik ben nog blinder dan ik zelf al dacht :') )