Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anoniem schreef:C_arola schreef:Zoals ik uit de tekst van TS haal kennen de ouders elkaar al en is jeugdhulp bekend met het gezin.
Ik lees nergens dat ze elkaar persoonlijk kennen, ik lees alleen dingen van van horen zeggen.
Mazida schreef:Is het niets om af te spreken dat 'stalkie' één of twee keer in de week mag komen spelen? Zijn dan toch duidelijke afspraken. Dat hij bijvoorbeeld donderdag na school of om 16.00 uur welkom is. Heeft hij toch een fijne plek om één keer per week te spelen en dan weet hij dat hij de rest van de week niet hoeft te komen. Kun je gewoon brengen dat jullie het het heel druk hebben.
tandlozemum schreef:Eigenlijk heel sneu voor het kind.
Mijn broertje had vroeger ook zo'n vriendje.
Zijn thuissituatie was verre van ideaal, agressie, drank, drugs. Het mannetje werd smorgens buiten gezet en moest zichzelf maar vermaken tot de avond. Echt heel sneu. Ik denk dat dit in jou geval ook zo is, als ik zo lees. Nu zeker in de vakantie.
Bij het vriendje van mijn broertje was er weinig aan te doen. Met de ouders praten had geen zin, die zeiden; als je hem beu ben gooi je hem gewoon buiten, doen wij ook.
Mijn broertje vond het gelukkig niet heel erg om er mee op te trekken dat scheelt.
Nu jaren later, is hij een volwassen jongen en verteld hij weleens hoe fijn hij dat vond. Even ontsnappen aan zijn leven. Hij zocht gewoon wat liefde en gezelligheid, die hij thuis niet kreeg.
Sorry, ik heb eigenlijk geen tips voor je!
ajesca123 schreef:Vind het lastig om dit te lezen.
Weet uit eigen ervaring hoe belangrijk en fijn het is als je ergens een plek hebt waar je graag bent als je thuissituatie heel slecht is.
En vanuit mijn ervaring zal ik zon kind dan ook opnemen in mijn gezin op de momenten dat het daar behoefte aan heeft. Dat zou ik dan ook uitleggen aan mijn eigen kind en ik kan mij haast niet voorstellen dat die dat niet zou begrijpen of accepteren( is nu 8)
Wil niet zeggen dat ze dan verplicht samen moeten spelen maar gewoon meenemen in de dagelijkse dingen in huis is voor zon kind vaak hetgeen waar ze naar op zoek zijn.
Dat stukje geborgenheid.
Het idee dat zon kind gezien wordt als vervelend en stalker terwijl het gewoon eenzaam is vind ik eigenlijk gewoon heel verdrietig
ajesca123 schreef:Vind het lastig om dit te lezen.
Weet uit eigen ervaring hoe belangrijk en fijn het is als je ergens een plek hebt waar je graag bent als je thuissituatie heel slecht is.
En vanuit mijn ervaring zal ik zon kind dan ook opnemen in mijn gezin op de momenten dat het daar behoefte aan heeft. Dat zou ik dan ook uitleggen aan mijn eigen kind en ik kan mij haast niet voorstellen dat die dat niet zou begrijpen of accepteren( is nu 8)
Wil niet zeggen dat ze dan verplicht samen moeten spelen maar gewoon meenemen in de dagelijkse dingen in huis is voor zon kind vaak hetgeen waar ze naar op zoek zijn.
Dat stukje geborgenheid.
Het idee dat zon kind gezien wordt als vervelend en stalker terwijl het gewoon eenzaam is vind ik eigenlijk gewoon heel verdrietig
belle_boef schreef:Kan je niet een stoplicht maken. Rood is niet spelen en groen is welkom.
En dan sowieso op maandag niet vrijdag niet voor 1600 smiddags want dan is er school.
Zoiets