Natuurlijke ouderschaps topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:23

Ah ja, bij ons helaas soms wel een doorgelekte luier maar meneer zuipt zich dan ook een ongeluk tijdens een groeispurtje dus dat moet er toch ook soms uit :D

Ellende is dat hij bvb. om 1 uur 's nachts nog een vrij droge luier heeft en dan 4 uurtjes later is het ineens gebeurd en is alles nat -O- Ook met 2 luiertjes over elkaar afgelopen dagen en met een wegwerp luiertje met toch maar eens zo'n wasbaar luiertje er overheen...dat we maar eens probeerden want ja ik heb ze immers toch nog liggen :P

Dus weet even niet zo goed wat we daar nu weer mee moeten. Ja minder drinken :P

Dromertje: Claimen dat "ze" niet meedoen aan commercie kom ik eigenlijk nooit tegen :)

Ik vind dat onvoorwaardelijk ouderschap gebeuren ook wel erg ver gaan, dat gezwets over dat je dreumes dan goed gehecht is als die zonder huilen gedag zwaait als je hem ergens achterlaat bij oppas / KDV of zoiets.... :P

Of pas zat ik ook met mijn oren (ogen?) te klapperen toen ik op 1 of andere daarbij horende FB groep zat te lezen dat ze dan wel allemaal massaal hun kind onder de arm in de houdgreep nemen om tanden te poetsen, en dat je als ze huilen wel lekker goed kunt poetsen +:)+

Wel bijzonder in een groep waar men zich regelmatig zorgen maakt over of de meest simpele dingen geen trauma op zullen leveren. Maar ieder zijn ding toch, we gaan er maar vanuit dat een ieder ook maar gewoon zijn best doet en het goed probeert te doen :j

Dat verplicht vaccineren vind ik echt een grof schandaal. Iets met mensenrechten, recht op zelfbeschikking, lichamelijke integriteit en dat NIEMAND je mag dwingen tot het ondergaan van een medische handeling en al helemaal geen handelingen waar doden door vallen.

Bovendien is het onethisch om een ouder te dwingen om zijn kind in gevaar te brengen om (mogelijk!) een ander kind te beschermen.

En dan is er ook nog eens het gevaar van een glijdende schaal. Als de overheid je kan verplichten om te vaccineren, wat is dan de volgende medische behandeling waar ze je toe kunnen verplichten, zogezegd in het belang van de volksgezondheid?

Als we geen automatisch JA willen in het donorregister (dat je zelf eenvoudig weer naar NEE kan veranderen dus "no harm done" dan zéker geen verplicht vaccineren want dat gaat nog vele malen verder.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-08-17 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:24

Jouw antwoord is precies wat ik bedoel Esplendido. Ik kraak niks af, ik zeg alleen dat andere manieren wellicht net zo goed voldoen aan de biologische behoefte van een baby. Jij stelt hierboven weer dat dat alleen bij AP is.

Dat is denk ik meer wat mensen tegen de borst stuit dan het opvoeden op die manier.
Iedereen moet doen wat bij hem of haar past. En ik doe t anders, maar wil niet zeggen dat ik daardoor beter opvoed.

Ik heb ook nergens gezegd dat NO niet goed is of slecht. Enkel dat wellicht bepaalde dingen waar NO ouderschap zich mee op borst slaan net zo goed voorbehouden zijn aan ouders die het anders doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:26

Wasbare lijkt mij voor de hele kleintjes gewoon niet prettig, we kopen nu vooral eco luiers maar die hebben ook een eco prijsje. Als Caligula wat groter is wil ik vooral vanwege het geld overgaan op wasbaar. Beter voor het milieu en vriendelijker voor mijn portemonnee. Win-win!

Qua producten hebben we Naif, Burts en Sophie de Giraf. Ik vind Sophie lekker ruiken en mijn man Naif, dus ieder het zijne :') Maar dingen die ik voor mezelf belangrijk vind (verse groente, weinig suiker, zo min mogelijk chemische rotzooi) vind ik ook belangrijk voor mijn kind.

Het co-sleepen is vanuit praktische overwegingen. Baby huilt - mama hoeft niet uit bed - blije mama. En dragen lijkt me gewoon gezellig, maar we hebben ook een prachtige kinderwagen. Ik heb graag opties.

En een automatische Ja in het donorregister vind ik ook top! Sommige mensen moet je tegen hun eigen onwetendheid in bescherming nemen, dat geldt zeker voor de mensen die niet vaccineren :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:31

Ik denk dat iedere stroming zichzelf wel in meer of mindere mate op de borst slaat: je kiest daar immers voor omdat je denkt dat het het beste is toch...ook als je geen stroming aanhangt :)

Lieveli: dat vind ik dan weer zo flauw, mensen beschuldigen van onwetendheid.
Prikkers vinden niet prikkers onwetendheid, andersom vinden ze dat minstens zo erg ;)

Vind jij het ethisch verantwoord om mensen te dwingen een potentieel dodelijke injectie in hun kind te laten zetten? Want zelfs het RIVM geeft gewoon toe dat dat gebeurt.

En van het eens zijn met een automatische JA in het donorregister ben ik ook helemaal teruggekomen en ik heb onlangs gedaan wat ik NOOIT had verwacht: ik heb er een NEE van gemaakt omdat ik niet onder gruwelijke omstandigheden op een operatie-tafel mijn laatste adem uit wil blazen nadat er allerlei nare testen zijn gedaan en onverdoofd de organen uit mijn lichaam zijn ge-oogst %)

Ken je het Zwartboek orgaandonatie...?
http://www.annetwood.nl/brief-aan-de-ministerraad

Urbanus

Re: Natuurlijke ouderschaps topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:32

Een kennis van mij heeft meegewerkt aan het baarmoedervaccin, ze is nu gescout in Washington om onderzoek te doen naar het griepvaccin, maar toch denk jij, met al jouw internetwijsheid dat jij het beter weet dan iemand die daar jaren effort in heeft gestopt? Kom op :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:37

Volgens mij is het belangrijkste vooral dat je nadenkt bij wat je doet. Mensen die heel erg anti-potjesvoeding zijn maar hun baby wel gewoon op de schil van een meloen of geimporteerde avocado/banaan laten kluiven zouden zich bijvoorbeeld wel eens mogen afvragen hoe bestrijdingsmiddelen in hun werk gaan - biologisch én niet-biologisch - en waarom er op vruchten met een dikke, harde, oneetbare schil meer/heftiger bestreden mag worden dan op vruchten waarvan de schil gewoon gegeten mag worden. Over dat soort gifstoffen die een kindje zomaar dagelijks naar binnen zou kunnen kluiven zou ik me meer zorgen maken dan over de schade van een enting.

Hier in de bible belt zijn de gevolgen van het niet prikken (maar dan uit religieuze gronden, de hipster is hier nog niet uitgevonden ;) ) trouwens in het dagelijks leven zichtbaar. Ook onzichtbaar trouwens. Zo had het zwaar gelovige buurmeisje het er extreem moeilijk mee dat haar moeder haar 'illegaal' toch heeft laten inenten. Drie van haar klasgenootjes lopen rond met handicaps/beperkingen als gevolg van ziektes waar ze tegen ingeent hadden kunnen worden dus aan de ene kant was ze blij, maar aan de andere kant heeft haar moeder gesleuteld aan 'de wil van God' en voelt ze zich nu ontzettend schuldig. Ik zou denken, als hij je echt had willen hebben dan had hij je alsnog voor een vrachtwagen gegooid, maar dat is dan weer te kort door de bocht. ;)

Maar goed, dat soort verhalen willen de militantere tantes uit de anti-prikbeweging niet horen. ;) Gelukkig schrijven ze daar ook altijd bij dat ze niemand een schuldgevoel willen aanpraten want als onnadenkende ouders hun kinderen graag willen vergiftigen ze dit vooral moeten doen. 8-) Als je ze dan wel de echte verhalen vertelt, dan volgt vanzelf de reactie dat je nooit zeker weet of die vergroeiing aan de hand wel écht van de polio komen want misschien heeft de dokter wel verkeerd behandeld, en dat een anti-tetanusprik sowieso niet werkt dus die tetanus had hij anders ook wel gehad, en die blindheid, komt die nou echt door de mazelen of door een ander virus dat toevallig tegelijkertijd ook aan de gang ging?
Tja, zo ken ik er nog wel een paar. 8-)

Die barnsteen kettingen vind ik trouwens wel apart. Moet je dan niet heel erg uitkijken met de grootte van de kralen? Ik las ergens dat elke kraal apart is geknoopt en dat is natuurlijk al een stuk veiliger dan alles los, maar op zich kan 1 kraal an sich ook al voor nare problemen zorgen.
En zijn er mensen die echt van dag tot dag verschil merken tussen ketting om en ketting af?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-08-17 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:37

Laten we hier niet het zoveelste vaccinatie discussie topic van maken maar een topic voor ouders die natuurlijk ouderschap interessant vinden.
Voor iedereen die dat niet interessant vind zijn er100 reguliere babytopics op bokt. Ga dat daar doen aub

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:38

Lieveli: Wat heeft dat baarmoedervaccin te maken met gedwongen vaccineren?

De jaren effort zitten ook bij de mensen die kritisch zijn op vaccinaties hoor...en die hebben er niks bij te winnen maar worden daartoe aangezet omdat ze (hun) kinderen kapot hebben zien gaan aan de gevolgen ervan.

Denk jij dat die mensen het allemaal verzinnen? En dat het RIVM ook liegt over de doden die alleen al direct ten gevolge van de vaccinaties vallen? Of tellen die doden niet mee?

Dat je nu besluit om het vaccineren het risico waard te vinden dat is 1 ding, dat mag een ieder gelukkig zelf bepalen :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:39

Pnarena, misschien moet je niet verder gaan met de discussie. Het wordt er niet gezelliger van :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:40

Wil je mij info sturen over die bestrijdingsmiddelen? Geen kennis van... Lijkt me wel handig.

pmarena schreef:
Lieveli: Wat heeft dat baarmoedervaccin te maken met gedwongen vaccineren?

De jaren effort zitten ook bij de mensen die kritisch zijn op vaccinaties hoor...en die hebben er niks bij te winnen maar worden daartoe aangezet omdat ze (hun) kinderen kapot hebben zien gaan aan de gevolgen ervan.

Denk jij dat die mensen het allemaal verzinnen? En dat het RIVM ook liegt over de doden die alleen al direct ten gevolge van de vaccinaties vallen? Of tellen die doden niet mee?

Dat je nu besluit om het vaccineren het risico waard te vinden dat is 1 ding, dat mag een ieder gelukkig zelf bepalen :j

Je kunt googleskills gewoon niet vergelijken met jarenlange studies. Dát is mijn punt. Het is hoogmoedig en onverstandig. En als je nou alleen je eigen kinderen er mee in gevaar brengt, dikke prima. Maar zo werkt het dus niet :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:44

Hier ben ik vollop aan het twijfelen of ik bij dz 2de in januari uberhout ga proberen borstvoeding te geven. Dat is iets wat ik voor mijn gevoel wel heel graag zou doen maar mijn verstand zegt iets anders.
Door mijn immens schuldgevoel dat ik had door dat het niet gelukt is vorige keer terwijl ik wel veel melk had en hij heel goed dronk. Heb ik de neiging om het gewoon helemaal niet meer te proberen, plus samen met vermoeidheid, [naam] die dan juist naar school gaat en dat ik waarschijnlijk weer veel last ga hebben van bekkeninstabiliteit, weet ik niet of het haalbaar is.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:47

Keet schreef:
Laten we hier niet het zoveelste vaccinatie discussie topic van maken maar een topic voor ouders die natuurlijk ouderschap interessant vinden.
Voor iedereen die dat niet interessant vind zijn er100 reguliere babytopics op bokt. Ga dat daar doen aub

Helemaal mee eens. Ik snap het geschop tegen ap/up hier niet, ik stap ook geen "mainstream" topic binnen om iedereen te vertellen dat ze het helemaal fout doen en hun relatie er vast aan gaat op hun manier. Zoveel ouders, zoveel meningen, maar laten we wel een beetje netjes blijven naar elkaar toe.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:48

Ik zeg toch niet dat andere ouders niet de behoefte van hun baby volgen? Ik zeg dat AP uitgaat van de biologische behoefte van een baby en dat is zo. Over andere ouders en het volgen van de behoefte van hun baby zeg en constateer ik bewust niks. En dat doe ik bewust omdat ik niet wil oordelen over anderen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:52

Het 1 sluit het ander niet uit he. Niet alleen natuurlijk opvoeden, volgt de biologische behoefte van het kind, andere opvoedingsstijlen doen dit ook, alleen op een andere manier.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:53

Lieveli: Zo werkt het inderdaad niet :)

Informatie komt niet van huisvrouwtjes die elkaar gek Googlen, het komt van onderzoekers, dokters, PubMed en aanverwanten omdat steeds meer professionals te veel correlatie zien om te kunnen geloven dat het veilig zou zijn. En die gaan dan op onderzoek uit en schrikken zich rot.

Maar dan nog kan je AL die dingen van chronische aandoeningen die bij pechvogels voortkomen uit vaccinaties weg strippen om de discussie simpel te houden, en het vraagstuk over of je vaccineren mag verplichten.

En je beperken tot 1 simpele vraag waar je tot nu toe nog geen antwoord op hebt gegeven:

Citaat:
Vind jij het ethisch verantwoord om mensen te dwingen een potentieel dodelijke injectie in hun kind te laten zetten? Want zelfs het RIVM geeft gewoon toe dat dat gebeurt.

Wat betreft een discussie over vaccineren: daar ben ik ook helemaal niet naar op zoek. Het is alleen jammer dat als je zegt dat je niet met het RVP mee gaat, dat anderen dat niet gewoon kunnen respecteren en dan tot dictatoriale nazi-praktijken gaan oproepen van het verplichten van die medische handeling omdat mensen die het niet willen onwetend of koekoek zouden zijn.

Zo'n reactie vraagt wel heel erg om een tegen-reactie omdat ik benieuwd ben of mensen wel echt beseffen wat de gevolgen zijn van wat ze roepen, beseffen dat hun roep om een verplichting het directe gevolg heeft dat kinderen overlijden aan een verplichte prik die de ouders zelf niet hadden willen geven.

Ik vind dat nogal wat....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:53

Anoeska27 schreef:
Keet schreef:

Helemaal mee eens. Ik snap het geschop tegen ap/up hier niet, ik stap ook geen "mainstream" topic binnen om iedereen te vertellen dat ze het helemaal fout doen en hun relatie er vast aan gaat op hun manier. Zoveel ouders, zoveel meningen, maar laten we wel een beetje netjes blijven naar elkaar toe.

Het is net als een dressuuurruiter in een vrijheidsdressuur topic gaat lopen oordelen. Laat iedereen in zijn waarde, maar doe dat in een passend topic aub

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:56

Pmarena, ik vind dat ethisch ja.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:03

Nou, dan weten we dat ook weer :D

Ik vind het wel super interessant dat iemand dat kan vinden :oo

Zou je het ook nog ethisch vinden, stel dat jouw kindje straks heel naar reageert op 1 van de prikken, en je durft daardoor niet de volgende prikken te zetten. Vind je het dan nog ethisch als de overheid (of je omgeving) je wil dwingen om de rest ook te laten zetten?

Of stel je hebt echt extreme pech en ik gun het niemand, maar je hebt net 1 van die als het goed is minder dan 10 per jaar die overlijden, en bij een volgend kindje wordt je gewoon verplicht om die ook weer te laten prikken?

Want daar zit een heel groot percentage van de kritische prikkers mee, die hebben gezien hoe hun kindje reageerde en willen het gewoon *echt* niet meer. Het is niet 1 of andere spontaan opgekomen brainfart om lekker eigenwijs hip te doen ofzo....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:04

Ik gebruikte ook wasbare luiers met klittenband,ze waren daar door ook vroeg en snel zindelijk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:05

Die met klittenband vind ik trouwens al wel een stuk fijner dan met drukknoopjes, want als ik dan eens een luiertje met drukknoopjes probeerde dan paste het net niet goed...net te strak of te wijd weet je wel :=

Had jij er verder niet of nooit lekkages mee en gebruikte je ook wel eens wegwerp?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:07

pmarena schreef:
Nou, dan weten we dat ook weer :D

Ik vind het wel super interessant dat iemand dat kan vinden :oo

Zou je het ook nog ethisch vinden, stel dat jouw kindje straks heel naar reageert op 1 van de prikken, en je durft daardoor niet de volgende prikken te zetten. Vind je het dan nog ethisch als de overheid (of je omgeving) je wil dwingen om de rest ook te laten zetten?

Of stel je hebt echt extreme pech en ik gun het niemand, maar je hebt net 1 van die als het goed is minder dan 10 per jaar die overlijden, en bij een volgend kindje wordt je gewoon verplicht om die ook weer te laten prikken?

Want daar zit een heel groot percentage van de kritische prikkers mee, die hebben gezien hoe hun kindje reageerde en willen het gewoon *echt* niet meer. Het is niet 1 of andere spontaan opgekomen brainfart om lekker eigenwijs hip te doen ofzo....

Jep. Ik zou me naarder voelen als mijn kind enge ziektes doorgeeft. Maar meid, dit is niet mijn persoonlijke interview. Ik hoop dat we een Italie beleid krijgen, dat is alles. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:15

Keet schreef:
Het is net als een dressuuurruiter in een vrijheidsdressuur topic gaat lopen oordelen. Laat iedereen in zijn waarde, maar doe dat in een passend topic aub

Beetje overbodige sneer aangezien Pmarena en ik allebei een interesse hebben natuurlijk ouderschap maar over vaccineren sterk van mening verschillen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:19

Bedankt dat je er wel even serieus op in wilde gaan, waardeer ik enorm +:)+

Ik vind het gewoon oprecht interessant dat iemand zo kan denken van ik ben bereid mijn kind in gevaar te brengen om andere kinderen (mogelijk) te beschermen...zo straf heb ik hem nog niet gehoord en meer naastenliefde kom je niet snel tegen denk ik, aan de ene kant wel bewonderenswaardig maar ik schrik er ook van :)

Je goed recht om dat te hopen hoor. Ik respecteer dat ook. Zou het zelf een paar jaar geleden denk ik ook gehoopt en zelfs niks meer dan volkomen logisch gevonden hebben om zoiets in te voeren om kinderen te beschermen tegen ouders die niet willen prikken :o

Ik vind het wel een hele enge beweging dat mensen dat willen en hoop dat we in Nederland wat dit punt betreft minstens zo eigenzinnig zijn als met het donor-gebeuren.

En zo niet nou prima dan betaal ik een eventuele boete wel maar ik zou het een verschrikkelijk nare situatie vinden voor ouders die bvb. met 4 jonge kinderen al elk dubbeltje om moeten draaien en dan gedwongen worden tot een keuze die voor hen eigenlijk geen keuze is, waardoor ze dan krom kunnen liggen om hun vrijheid af te kopen... zoals in Frankrijk, Italië en België met boetes op niet prikken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:22

Dat is het leven, denk ik dan.

Zijn er hier trouwens ook babymama's en aankomende mama's die al speelgoed sparen? We hebben een antroposofische wiegenpop voor Caligula en een Grimm's spaarrekening, zodat we die mooie grote regenboog kunnen aanschaffen. *D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:23

Esplendido schreef:
Ik zeg toch niet dat andere ouders niet de behoefte van hun baby volgen? Ik zeg dat AP uitgaat van de biologische behoefte van een baby en dat is zo. Over andere ouders en het volgen van de behoefte van hun baby zeg en constateer ik bewust niks. En dat doe ik bewust omdat ik niet wil oordelen over anderen.

Maar hier zeg je letterlijk AP volgt de biologische behoefte van een baby.
Andere methodes volgen de behoefte van een baby. Dus niet de biologische behoeftes. Dat is nogal iets om te stellen.
En dit is dus wat een hoop niet AP ouders bedoelen.