Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:26

fleurtjeuh schreef:
Zelf heb ik ongeveer in de situatie van TS haar vriend gezeten.
Ongeveer, want ik was wel zo slecht dat ik op het geflirt in ging.
Ik voelde me altijd schuldig naar mijn toenmalige vriend maar het is altijd bij berichten sturen gebleven.
Op den duur kreeg ik liefdesverklaringen en was het voor mij klaar, ik voelde immers niks voor hem. Ik heb het afgekapt en na meer dan 2 jaar geen contact te hebben gehad praten we tegenwoordig sporadisch met elkaar via messenger.
Dit gaat nu veel beter, geen geflirt meer.
Terugkijkend zie ik dat we beide niet goed in ons vel zaten. Hij was depressief en ik was emotioneel ook niet stabiel.

Zulke dingen kunnen gebeuren maar zodra er iemand kwaad gaat spreken over de partner van degene waarmee geflirt wordt vind ik dat echt heel slecht. En is zo iemand in mijn ogen bezig het stel uit elkaar te drijven.

Mars

Re: Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:28

Ah daar komt de emotionele chantage om de hoek kijken. Wat een aparte situatie, dat was toch bij mij snel klaar geweest met zo'n meid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:29

quera schreef:
MarlindeRooz schreef:
Waarom wil je vriend zo graag contact met haar? In mijn ogen zit hij hier fout...

Hij zit fout omdat zij niet kan ophouden met flirten?
Hij geeft duidelijk een grens aan en ex collega respecteert dit duidelijk niet. Afkappen dat contact dus. Dit ook bij je vriend neerleggen.

Flirten stopt vanzelf wanneer je het steeds beleefd maar kordaat af kapt.
'Stop je me in met een nachtzoen' beantwoorden met 'neen, ik heb een vriendin' of minder beleefd 'je kan altijd je moeder bellen om je in te stoppen'. En het houdt vanzelf op als je een paar keer zo antwoord. Dus als het gesprekken lang blijft door gaan, geeft hij daar ook ruimte voor.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:35

Ik snap inderdaad niet wat het probleem is. Waarom ben je boos op haar? Als jouw vent er niet op in gaat, er een grapje van maakt etc, zoals je omschrijft. Dan is er toch geen probleem?

Zij zit misschien achter je vent aan of ze is gewoon een flirt, lekker boeiend? Zolang hij er niet op in gaat, ligt het buiten jouw macht. Leven en laten leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:37

Jibbel schreef:
Sterkte TS, lastige situatie.

Vind dat je er goed mee om gaat en denk dat je vriend op zich ook goed reageert door zijn grens aan te geven. Persoonlijk vind ik dat er wel snel geroepen wordt dat er contact verbroken zou moeten worden of dat jij klaar zou moeten zijn met de relatie op deze manier.

Een 'vriendschap' of 'contact' wat je al jaren met iemand hebt, dat geef je idd niet zomaar op. Dan geef je iemand idd nog kansen, omdat je het zonde vindt om op te geven wat je hebt opgebouwd. Er zijn 2 partijen die iets positiefs halen uit contact met elkaar. En dat iemand daarin een grens op zoekt, betekent niet dat je meteen de deur maar moet dichtgooien en wegwandelen. Juist het met diegene erover hebben en inzicht in de situatie krijgen en iemand de kans geven zijn gedrag aan te passen lijkt me 'normaal'. Contact verbreken kan altijd nog.

Blijf vooral met elkaar communiceren en aangeven hoe jij je eronder voelt. Volgens mij zit dat wel goed tussen jullie. En het enigste wat je dan kunt hopen is dat je vriend zijn grens handhaaft en zij het respecteert.

Bovendien ben ik ook van mening dat iedereen baas is over eigen leven en je dus niet veel te zeggen hebt met wie je vriend wel of geen contact mag hebben. Hooguit kun je aangeven dat je je er niet goed bij voelt, maar wat hij er mee doet is aan hem. Mijn haren gaan altijd overeind staan van vrouwen (en ik zeg niet dat jij zo'n vrouw bent TS, maar in het algemeen!) die voor hun man bepalen met wie hij wel/niet mag omgaan.

Kijk, dit is dus wat mijn vriend ook zegt. Als ik hem zeg dat hij niet met haar zou mogen omgaan, dan zou zijn antwoord zeker zijn dat ik niet kan en mag beslissen met wie hij wel/niet mag omgaan. Het heeft hier een heel weekend gestormd, heb ook 2 nachten appart geslapen, maar als hij nog een antwoord wil op zijn vraag waarom zij zo met hem flirt, dan heeft hij ook recht op dat antwoord. En eerlijk, ik denk dat ik het antwoord wel weet. Ben 2 keer mee geweest naar een feestje bij haar, telkens was ze stomdronken en ging ze bij iedereen, man en vrouw, om de nek hangen. Toen heeft mijn vriend haar overigens continu ontweken, omdat hij haar niet om zijn nek wilde hebben. 2de feestje ging ze zelfs zo ver dat ze, voor de ogen van haar vriend die het prima vond, begon te tongzoenen met iedere man/vrouw die bij haar in de buurt stond. Mijn vriend heeft haar toen duidelijk afgeblokt en nadien, toen ze nuchter was, gezegd dat hij zo'n gedrag niet ok vindt. Haar antwoord was toen dat zij op haar feestjes doet wat zij wil. We zijn nadien ook nooit meer op een feestje gevraagd trouwens.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:45

TS je hebt oogkleppen op. Ben het helemaal eens met de rest.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:49

SVRL schreef:
Jibbel schreef:

Vind dat je er goed mee om gaat en denk dat je vriend op zich ook goed reageert door zijn grens aan te geven. Persoonlijk vind ik dat er wel snel geroepen wordt dat er contact verbroken zou moeten worden of dat jij klaar zou moeten zijn met de relatie op deze manier.

Een 'vriendschap' of 'contact' wat je al jaren met iemand hebt, dat geef je idd niet zomaar op. Dan geef je iemand idd nog kansen, omdat je het zonde vindt om op te geven wat je hebt opgebouwd. Er zijn 2 partijen die iets positiefs halen uit contact met elkaar. En dat iemand daarin een grens op zoekt, betekent niet dat je meteen de deur maar moet dichtgooien en wegwandelen. Juist het met diegene erover hebben en inzicht in de situatie krijgen en iemand de kans geven zijn gedrag aan te passen lijkt me 'normaal'. Contact verbreken kan altijd nog.

Blijf vooral met elkaar communiceren en aangeven hoe jij je eronder voelt. Volgens mij zit dat wel goed tussen jullie. En het enigste wat je dan kunt hopen is dat je vriend zijn grens handhaaft en zij het respecteert.

Bovendien ben ik ook van mening dat iedereen baas is over eigen leven en je dus niet veel te zeggen hebt met wie je vriend wel of geen contact mag hebben. Hooguit kun je aangeven dat je je er niet goed bij voelt, maar wat hij er mee doet is aan hem. Mijn haren gaan altijd overeind staan van vrouwen (en ik zeg niet dat jij zo'n vrouw bent TS, maar in het algemeen!) die voor hun man bepalen met wie hij wel/niet mag omgaan.

Kijk, dit is dus wat mijn vriend ook zegt. Als ik hem zeg dat hij niet met haar zou mogen omgaan, dan zou zijn antwoord zeker zijn dat ik niet kan en mag beslissen met wie hij wel/niet mag omgaan. Het heeft hier een heel weekend gestormd, heb ook 2 nachten appart geslapen, maar als hij nog een antwoord wil op zijn vraag waarom zij zo met hem flirt, dan heeft hij ook recht op dat antwoord. En eerlijk, ik denk dat ik het antwoord wel weet. Ben 2 keer mee geweest naar een feestje bij haar, telkens was ze stomdronken en ging ze bij iedereen, man en vrouw, om de nek hangen. Toen heeft mijn vriend haar overigens continu ontweken, omdat hij haar niet om zijn nek wilde hebben. 2de feestje ging ze zelfs zo ver dat ze, voor de ogen van haar vriend die het prima vond, begon te tongzoenen met iedere man/vrouw die bij haar in de buurt stond. Mijn vriend heeft haar toen duidelijk afgeblokt en nadien, toen ze nuchter was, gezegd dat hij zo'n gedrag niet ok vindt. Haar antwoord was toen dat zij op haar feestjes doet wat zij wil. We zijn nadien ook nooit meer op een feestje gevraagd trouwens.

Volgens mij is dit de kern. Ik zou niet snel iemand 'verbieden' om met iemand om te gaan, of eigenlijk zou ik dat helemaal niet doen. Als ik echter zou uitspreken dat ik bezorgd ben en me er niet prettig bij voel en ik krijg een dergelijke reactie, zou ik dat ontzettend kinderachtig vinden. In een relatie moet je zulke dingen kunnen uitspreken zonder dat de ander meteen de deur dichtgooit, dan had hij maar single moeten blijven, dan had hij eindeloos met alle meiden kunnen appen over alles. Het klinkt voor mij alsof je vooral bang bent hem een ultimatum te stellen, want dat kan nog weleens betekenen dat hij de relatie verbreekt onder het mom van "niemand beslist met wie ik wel of niet om mag gaan".

Als weggaan nooit een echte optie zal zijn, dan is blijven ook geen bewuste keuze.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:51

Ik ben gewend dat je in een relatie overlegt met elkaar. Als ik tegen mijn partner zou zeggen: "Ik wil dat je niet meer met hem/haar omgaat", dan zou ik willen dat we het daarover hebben en samen tot een oplossing komen. Een goede partner neemt jouw wensen serieus en doet zijn of haar best om er samen uit te komen. Doet hij dat niet? Dan heb jij alle recht om te besluiten dat dit niet is wat je zoekt in een relatie. Je kunt hem niet dwingen, maar je kunt wel voor jezelf kiezen.

Ik zie oprecht een hoop mogelijkheden in deze situatie zonder gelijk alle contact te verbreken. Maar daarvoor moet je wél communiceren.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:58

Je hoeft hem niets te verbieden, maar wel aangeven wat het met jou doet. Je bent er blijkbaar zo van slag van dat je er een topic op internet over moet openen. Wat hij daarmee doet is aan hem. Wat vindt hij belangrijk? Jou gevoelens of die van een collega van 6 jaar geleden die hij nooit ziet. En waarbij hij op een of andere manier een steunpilaar van is geworden, terwijl ze zelf ook gewoon een relatie heeft.

Ik zou toch ernstig hopen dat mijn vriend voor mijn gevoelens zou kiezen!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:58

SVRL schreef:

Al die mensen gaan er dan toch op in, als zij begint met tongzoenen?
Dat kan ze alleen doen, als die andere mensen eraan meedoen.
Blijkbaar nodigt ze bepaalde types uit op haar feestjes.

Maar goed, blijkbaar ziet je vriend nog steeds iets in haar, of een bepaalde verantwoordelijkheid voor haar, dat hij het contact niet wil verbreken.
En dat telt voor hem zwaarder, dan wat het met jou doet blijkbaar.

Jij kent jouw vriend het beste, als hij jou zegt dat hij er nooit op in zal gaan en hij moet kunnen omgaan met wie hij wil, dan moet je er maar mee leren leven denk ik.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:01

quera schreef:
MarlindeRooz schreef:
Waarom wil je vriend zo graag contact met haar? In mijn ogen zit hij hier fout...

Hij zit fout omdat zij niet kan ophouden met flirten?
Hij geeft duidelijk een grens aan en ex collega respecteert dit duidelijk niet. Afkappen dat contact dus. Dit ook bij je vriend neerleggen.

Die collega respecteert die grens imo wel, maar geeft aan dat dát contact voor haar niet hoeft/geen optie is.

Dan rest TS haar vriend alleen nog contact afkappen/stoppen.

Waarom wil jij een derde persoon (die flirterig is) vertrouwen TS? Jij hebt een relatie met je vriend, niet met die troela.
Grijp je vriend bij z'n kloten en wees duidelijk. Jij wil dat hij geen flirterig contact heeft, ex collega geeft aan alleen op die manier contact te willen..

Zo moeilijk is het dan toch niet?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:06

Lastige situatie zeg. Maar ik vraag me idd af waarom haar moeder zo een zwaar verzoek heeft neergelegd bij zomaar een collega? En heel eerlijk en sprekende vanuit ervaring. Waarschijnlijk helpt hij haar onbewust niet. Iemand die manisch depressief is hoort in intensieve therapie. Het is voor een ander te zwaar om dat in zijn eentje te dragen. En ze maakt er duidelijk misbruik van zoals ik jou verhaal lees.

Ik snap ook niet waarom hij antwoord wil op waarom ze met hem flirt.

En nee verbieden is idd not done in een relatie maar als jij aangeeft ik vertrouw dit niet en ik heb hier last van dan verwacht ik van je vriend eerder dat hij dan voor jou kiest ipv voor haar.

Sterkte ts maar neem wat hier gezegd word ter harte en vind jezelf belangrijk genoeg dat hij iets meer voor jou over gaat hebben ipv voor haar

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:08

Deze vriendin zegt geen contact meer te willen als vriend van TS niet terug wil flirten. En dat is dan een goede vriend?....ik ben niet jaloers aangelegd maar het zou voor mij wel een reden zijn om me ongemakkelijk te voelen en te vragen deze vriendschap in ieder geval op een heel laag pitje te zetten. Vond het ook al raar dat deze vrouw tegen TS zei ik zal jou nooit kwetsen...dat is niet het eerste wat in mij opkomt om tegen een partner van een vriend te zeggen....vaag.

Ayasha schreef:
'Stop je me in met een nachtzoen' beantwoorden met 'neen, ik heb een vriendin' of minder beleefd 'je kan altijd je moeder bellen om je in te stoppen'. En het houdt vanzelf op als je een paar keer zo antwoord. Dus als het gesprekken lang blijft door gaan, geeft hij daar ook ruimte voor.

Sommige mensen zijn wel heel volhardend, willen geen nee horen en zien het als een uitdaging als het geflirt niet beantwoord wordt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:17

Oh die heb ik gehad, hij was getrouwd met twee kinderen en hij was volhardend. Maar als je elke keer af blokt dan heb je niks om je voor te schamen en heeft je partner niks om te wantrouwen, ongeacht of ze door gaan of niet. En als iemand zo weinig respect heeft voor je grenzen wat moet je er dan mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:26

Ho, wacht even. Hij is slechts 1 keer met 1 berichtje meegegaan in haar geflirt. Al die jaren heeft hij haar geflirt genegeerd door er met een grapje op te reageren. Dat hij dat bericht onmiddellijk wilde wissen, toont zeker aan dat hij wist dat hij te ver ging. Hij heeft verder geflirt van haar dan ook niet meer beantwoord en hij heeft haar ook gezegd dat haar voorstel om een geheime whatsapp aan te maken een onfatsoenlijk voorstel is waar hij niet op in wil gaan.

Natuurlijk zeg ik hem wat dit met me doet, ben heel het weekend een wrak geweest en zou het liefst van al hebben dat hij totaal geen contact meer heeft met haar. Hij had owv haar geflirt de laatste 2 jaar al veel minder contact met haar, voorlaatste messenger bericht was van maart. Ik vraag me ook af waarom hij er dan niet helemaal mee kapt, maar blijkbaar is het voor hem belangrijk om van haar te horen waarom zij geen contact met hem wil hebben zonder te flirten. Blijkbaar weet hij ook dondersgoed dat ik niet de reden ben. Vandaar dat hij haar ook gezegd heeft dat hij totaal geen gevoelens voor haar heeft.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:33

SVRL schreef:
Ho, wacht even. Hij is slechts 1 keer met 1 berichtje meegegaan in haar geflirt. Al die jaren heeft hij haar geflirt genegeerd door er met een grapje op te reageren. Dat hij dat bericht onmiddellijk wilde wissen, toont zeker aan dat hij wist dat hij te ver ging. Hij heeft verder geflirt van haar dan ook niet meer beantwoord en hij heeft haar ook gezegd dat haar voorstel om een geheime whatsapp aan te maken een onfatsoenlijk voorstel is waar hij niet op in wil gaan.

Wat is dan het probleem precies?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:35

Jibbel schreef:

Helemaal mee eens :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:45

Jis_ schreef:
Deze vriendin zegt geen contact meer te willen als vriend van TS niet terug wil flirten. En dat is dan een goede vriend?....ik ben niet jaloers aangelegd maar het zou voor mij wel een reden zijn om me ongemakkelijk te voelen en te vragen deze vriendschap in ieder geval op een heel laag pitje te zetten. Vond het ook al raar dat deze vrouw tegen TS zei ik zal jou nooit kwetsen...dat is niet het eerste wat in mij opkomt om tegen een partner van een vriend te zeggen....vaag.

Ayasha schreef:

Sommige mensen zijn wel heel volhardend, willen geen nee horen en zien het als een uitdaging als het geflirt niet beantwoord wordt.

Niet zo moeilijk hoor, dan moet je gewoon duidelijkere taal spreken; rot op, ik wil dit niet en ik blok je nu op de chat, doei.
En dan ga je gewoon niet meer chatten. Been there, done that :Y)

Maar TS haar vriend wil dit blijkbaar niet en dan blijf je in dit cirkeltje. Anderen kan je niet veranderen dus moet je zelf je omgang hiermee veranderen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:53

linnnh schreef:
SVRL schreef:

Mijn probleem? Dat zij moet stoppen met flirten. Zij heeft een vrij open relatie waar dat in kan, ik niet. Ik wil dat ze toegeeft dat haar flirtgedrag fout is, dat ze mij daarmee kwetst en dat niet ik het probleem ben, maar dat zij dat is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:56

Maar je kunt dan niet verwachten van anderen... Je kunt haar niet veranderen, je vriend ook niet, je hebt alleen invloed op jezelf en je eigen mindset ;)

Bovendien vraag ik me af of zij met haar psychische problematiek überhaupt in staat is zich in te leven in hoe jij je voelt.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:56

Ze geeft zelf aan dat het niet gaat gebeuren. Dan is het aan jouw vriend om daar een keuze over te maken. En aan jou om je daarbij neer te leggen (of op te stappen).

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:58

Dan nog snap ik de boosheid naar haar niet. Jouw vriend houdt het in stand, niet zij. Als hij het niet voedt stopt het vanzelf. Jouw vriend is de kortste link naar jou en hij kiest ervoor om dit voort te laten duren. Als hij een keer of 3 niet reageert is het gewoon klaar. Zij is niet het probleem, het probleem is de manier waarop hij erop reageert. Of dat hij er überhaupt op reageert.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:01

SVRL schreef:
linnnh schreef:

Mijn probleem? Dat zij moet stoppen met flirten. Zij heeft een vrij open relatie waar dat in kan, ik niet. Ik wil dat ze toegeeft dat haar flirtgedrag fout is, dat ze mij daarmee kwetst en dat niet ik het probleem ben, maar dat zij dat is.

Zij moet niks, ze leeft haar eigen leven, danwel niet volgens jouw normen. Dat jij een probleem hebt met haar open relatie is heel jammer voor je. Haar flirtgedrag is absoluut niet fout. Heel hard, dat jij je gekwetst voelt is jouw probleem.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:01

SVRL schreef:

Natuurlijk zeg ik hem wat dit met me doet, ben heel het weekend een wrak geweest en zou het liefst van al hebben dat hij totaal geen contact meer heeft met haar. Hij had owv haar geflirt de laatste 2 jaar al veel minder contact met haar, voorlaatste messenger bericht was van maart. Ik vraag me ook af waarom hij er dan niet helemaal mee kapt, maar blijkbaar is het voor hem belangrijk om van haar te horen waarom zij geen contact met hem wil hebben zonder te flirten. Blijkbaar weet hij ook dondersgoed dat ik niet de reden ben. Vandaar dat hij haar ook gezegd heeft dat hij totaal geen gevoelens voor haar heeft.

Ik zou ook niet boos zijn maar ik zou als ik die vriend was wel even achter mijn oren krabben of ik wel bevriend wil zijn met zo'n type. Ik zou zelf niet willen dat de persoon waar ik oud mee wil worden zich ongelukkig voelt in zo'n situatie, dan is de keus voor mij snel gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 31-07-17 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:06

linnnh schreef:
Zij moet niks, ze leeft haar eigen leven, danwel niet volgens jouw normen. Dat jij een probleem hebt met haar open relatie is heel jammer voor je. Haar flirtgedrag is absoluut niet fout. Heel hard, dat jij je gekwetst voelt is jouw probleem.

Die vriendin dringt haar open relatie (haar vriend vindt het blijkbaar wel allemaal goed en dat is prima) aan de TS op.
Heb een beetje respect voor ieders relatie, en ook nog zeggen dat TS het probleem is, vriend geeft ook aan het niet te willen.