als ik zie wat ze hier wegbunkeren op een verjaardag, halleluja.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ik zit nu op Mallorca, wat nog bezet is door de Duitsers, en daar zitten een hoop dikke Duitsers. Maar goed, er zijn ook een hoop dikke Nederlanders en volgens mij is dat een probleem van het hele westen. pol013 schreef:Daarnaast vind ik het echte foutenkijkers. Als er iets mis gaat zijn Nederlanders geneigd om snel naar een oplossing te zoeken waar Duisters eerst willen analyseren wat er mis ging en uit willen zoeken wie daar schuld aan is. Kleine foutjes worden dan soms ook echt uitvergroot.
Ze zijn ook veel meer van de regels. Nederlanders gaan daar veel creatiever mee om voor een duitser zijn regels regels.
pol013 schreef:Ik heb jaren gewerkt met Duitsers en er zijn inderdaad echt verschillen.
Ze zijn, zeker in de werksfeer, inderdaad veel formeler. Veel U maar ook weinig persoonlijk info delen met collega's.
Daarnaast vind ik het echte foutenkijkers. Als er iets mis gaat zijn Nederlanders geneigd om snel naar een oplossing te zoeken waar Duisters eerst willen analyseren wat er mis ging en uit willen zoeken wie daar schuld aan is. Kleine foutjes worden dan soms ook echt uitvergroot.
Ze zijn ook veel meer van de regels. Nederlanders gaan daar veel creatiever mee om voor een duitser zijn regels regels.
Bazen zijn ook echt bazen. Daar luister je naar en je zegt ja en amen. In een discussie gaan met je baas is echt not done. Ze hebben veel meer een hiërarchie.
Niet dat dat allemaal negatief is maar wel anders.
pol013 schreef:Ik heb jaren gewerkt met Duitsers en er zijn inderdaad echt verschillen.
Ze zijn, zeker in de werksfeer, inderdaad veel formeler. Veel U maar ook weinig persoonlijk info delen met collega's.
Daarnaast vind ik het echte foutenkijkers. Als er iets mis gaat zijn Nederlanders geneigd om snel naar een oplossing te zoeken waar Duisters eerst willen analyseren wat er mis ging en uit willen zoeken wie daar schuld aan is. Kleine foutjes worden dan soms ook echt uitvergroot.
Bazen zijn ook echt bazen. Daar luister je naar en je zegt ja en amen. In een discussie gaan met je baas is echt not done. Ze hebben veel meer een hiërarchie.
Niet dat dat allemaal negatief is maar wel anders.
ThreeFingers schreef:En.....de meeste Duitsers zijn slecht in Engels! Een Nederlander zou veel sneller bv proberen in het Engels de weg te wijzen. Een Duitser vraagt zelfs in het Buitenland in het Duits naar de weg.
Dit komt ook dat wij de Engelstalige films met ondertitel kijken.
Voor de Duitsers word het gesynchroniseerd.
Wat ik persoonlijk erg vervelend vind.
ThreeFingers schreef:En.....de meeste Duitsers zijn slecht in Engels! Een Nederlander zou veel sneller bv proberen in het Engels de weg te wijzen. Een Duitser vraagt zelfs in het Buitenland in het Duits naar de weg.
) , ik vind het een prachtig land . Mooie taal en meer ook niet
, ik spreek heel slecht tot geen Duits maar die paar woorden maken vaak het verschil wel
. Vorige week nog Duiters op vrijwilligerswerk voor een bakje Kaffee (hast u kaffee , kijk zover gaat het nog ) , en dan met vingers aangeven hoeveel bakjes koffie ze willen
. Nee over het algemeen heb ik geen probleem met ze , moet altijd wel grinniken als ik ze fietsen zie met een helmpje op . In Nederland zover van je bed show een helm met fietsen op 
VogeltjeM schreef:Palmera schreef:Maar: stuur ze niet op vakantie en al helemaal niet uit emigreren. Dan gaat veelal het mis.
En verder hou ik wijselijk mijn mond.
La Palma, zomer 2016?
Van deze knul had niemand last, hij is alleen meer dan heel erg dom geweest en daar word hij nu zwaar voor gestraft. Als iedereen die dom doet zo word aangepakt lopen er maar weinig vrije mensen op aarde rond.

Wat ik wel cool vind is dat mensen niet direct op het Engels overstappen als ze horen dat ik uit het buitenland kom. Was vanochtend bij de dokter, en de tweede vraag is waar ik vandaan kom.. maar de rest van het gesprek braaf in het Duits gedaan, ondanks dat het soms een beetje zoeken was naar het hoe en wat
Indestal schreef:Ik ga vaak naar Duitsland, super fijn land....in de winkels zo veel beleefder en behulpzamer dan in Nederland...