Trouwpak geschikt als gast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:32

Opzich kan wel maar dan een andere blouce. Eronder

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 19:34

janouk schreef:
En if Mamma is happy, everybody is happy

Veel plezier

Haha, zoiets ja :')

Doezel2, de outfit is in orde :-)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 09:34

Tazzey schreef:
Wendy schreef:

Wat maakt dat nou uit? Dat zien ze echt niet hoor :+ :') Heeft manlief 2 weken geleden ook gedaan op de bruiloft van zijn zus. Gewoon eigen trouwpak aan, ander overhemd, andere stropdas, geen gilet, wel jasje. Hij draagt zijn trouwpak trouwens ook vaak op zijn werk, dat is vast nog veel minder done :+ :')

Mooie manier om meer pakken te verkopen, dat wel :D :j

Ik zou het wel degelijk zien, en mijn vriendin zag het op haar huwelijk ook toen een van de gasten zijn trouw kostuum droeg. Zij was echt niet blij daarmee.

Jeetje waarom zou dat je nou wat uit maken? Ik snap dat je het misschien niet leuk vind als je underdressed lijkt wanneer je de bruid of bruidegom bent. Maar als gast je trouwpak (deels) aan doen met aanpassingen waardoor het gewoon netjes is, wat maakt dat nou uit?
Hoevaak per jaar loopt de gemiddelde man nou in pak? Dan zou je voor zo'n gelegenheid een nieuw pak moeten kopen en kun je je meestal vrij dure trouwpak ook bijna nooit meer aan.

Ik zou het trouwens ook echt never nooit niet zien als een man zijn trouwpantalon zou dragen. Tenzij die wit met glitters is :=

Fijn dat jullie er uit zijn TS, ik denk ook dat dit de beste optie is!

Tieneke

Re: Trouwpak geschikt als gast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 09:40

Dit koppel is ook absoluut niet het type dat hier een probleem mee zou hebben. Daarvoor kennen we ze goed genoeg om dat in te schatten.

Toen ik zelf trouwde vorig jaar, had ik enkel een probleem met mijn schoonfamilie die, ondanks afspraken en kleurenthema, in het zwart kwam opdagen. Maar uiteindelijk heb ik dat ook maar moeten accepteren.
Er gebeurde zo veel die dag dat de outfits van de gasten me zelfs niet echt opvielen. Er was niemand in het wit, behalve ik. Dàt vond ik het belangrijkste :+
Eén gast was in een niet nette jeans en had daar een simpel t-shirt op aan. Mij viel dat pas op toen mijn schoonvader daar een opmerking over maakte. Ik was al lang blij dat zo veel mensen in onze mooiste dag wilden delen.

Maar mijn schoonmoeder heeft me wel wat tranen gekost, dit was ook één van de meerdere dingetjes die er speelden, dus dat draaide op zich zelfs niet om die outfit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:11

Pfff, wat een gezeur altijd met die bruiloften. Als ik ooit trouw, hoop ik dat iedereen komt in een outfit waar hij of zij zich lekker en feestelijk in voelt. En of dat nou een witte jurk is, een trouwpak of een spijkerbroek zal me een worst wezen. :D Zo'n dag is toch veel te bijzonder om je te gaan ergeren aan de kleding van een ander? 8)7

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 11:51

Maar niet iedereen denkt daar zo over en dat kan ik ook begrijpen. Is ook niet erg, ik pas me gerust aan aan de wensen. Die waren er nu niet en dat maakt het voor ons precies moeilijker dan als je een duidelijke dress code zou krijgen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:46

Tazzey schreef:
Wendy schreef:
Wat maakt dat nou uit? Dat zien ze echt niet hoor :+ :') Heeft manlief 2 weken geleden ook gedaan op de bruiloft van zijn zus. Gewoon eigen trouwpak aan, ander overhemd, andere stropdas, geen gilet, wel jasje. Hij draagt zijn trouwpak trouwens ook vaak op zijn werk, dat is vast nog veel minder done :+ :')

Mooie manier om meer pakken te verkopen, dat wel :D :j

Ik zou het wel degelijk zien, en mijn vriendin zag het op haar huwelijk ook toen een van de gasten zijn trouw kostuum droeg. Zij was echt niet blij daarmee.

Hier doet iedereen dat, :7 echt geen probleem hoor. Iedereen die al getrouwd is draagt zijn trouwpak op een volgende bruiloft.
Sowieso vind ik het nogal maf als je aanstoot neemt aan wat je bruiloftsgasten aantrekken. Wees blij dat ze zijn gekomen en geniet van je dag {:}
Mij kon het echt niet schelen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:02

Weet je wel hoe duur zo'n pak is. Die laat je toch niet eeuwig verstoffen in je kast? _O- Als je hem al niet naar een bruiloft aan kan, kan je hem al helemaal niet naar een simpel feestje aan. En dan is naar je werk helemaal not zeker?

Als ik ooit mijn bruiloft heb, scheelt het me niets wat anderen aanhebben. Ik ben blij dat ze willen komen en al doen ze 100 keer hun trouwpak aan, boeie. En de meeste die dat doen doen dit heus wel zonder stropdas, of exact hetzelfde als de trouwdag.
Mijn broer had zijn trouwpak aan toen mijn andere broer trouwde. Anders kon hij wéér een extra pak kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:10

Zo denk ik er ook over. Werkelijk, al komen ze in hun joggingbroek of een vuilniszak. Ik wil blije mensen op mijn bruiloft. Dát maakt het feestje

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:51

Ik zou alleen de pantalon en een overhemd kiezen, neem het jasje nonchalant mee over de arm. Ceintuur bijpassend bij de schoenen en je hebt een behoorlijke smart casual outfit. Mochten er dan toch mensen zijn die in tweedelig kostuum blijven lopen dan trekt hij het jasje alsnog aan, en mocht het juist allemaal informeler zijn dan trekt hij de das los en het bovenste knoopje en hij misstaat ook niet.

Persoonlijk heb ik voor mijn man destijds toch verschillende pakken aangeschaft, maar daar speelt in mee dat hij ook regelmatig mee moet naar (gala)feesten van mijn zakenrelaties e.d.
Momenteel heeft hij daarvoor een 3-delig kostuum in het grijs wat we bij meer casual gelegenheden zonder gilet dragen. Een 2 delig zwart kostuum voor een vergadering, begrafenis etc.
Een jaquet met zowel mat zwarte schoenen als de officiële lak exemplaren...
En dan nog gewoon een nette chino die zich prima laat combineren met een overhemd voor een smart casual look. :j

Wij hadden ook geen dresscode op ons huwelijk omdat mijn schoonouders van mening waren dat we de lat dan te hoog zouden leggen voor de gemiddelde gast. Uiteindelijk was er slechts 1 persoon in spijkerbroek met trui en de rest allemaal in cocktail. Allemaal prima, als het maar gezellig is!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:02

Hier was de enige vraag geen lange witte jurk. Verder kwamen ze van mijn part in bikini. Ik dacht dat dat niet te veel gevraagd was, helaas, voor één gaste was dat blijkbaar wel te veel gevraagd. :) Dát is me wel altijd bij gebleven. Maar verder heb ik geen idé wat iedereen aan had. :') En of ze dat al dan niet al eens eerder aan gehad hadden. :')

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:06

In het wit verschijnen tijdens een huwelijk vind ik wel een tikje aso. Tenzij duidelijk vermeld dat dat de bedoeling is. Ik heb net een bruiloft gehad waarbij de bruid in het donkerblauw is getrouwd. Dan draag ik dus geen donkerblauw.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 23-07-17 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:08

Maar dan moet je weten dat de bruid in het donkerblauw is.
Mijn schoonzusje is ook in het donkerblauw getrouwd en ze was prachtig! Maar niemand wist dat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:17

Ach ja, zo was mijn moeder niet op de hoogte van de ongeschreven regel dat gasten geen witte jurk dragen op een bruiloft. Daar hebben we echt een flinke discussie over gehad omdat ze het onzin vond :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:26

bruintje123 schreef:
Maar dan moet je weten dat de bruid in het donkerblauw is.
Mijn schoonzusje is ook in het donkerblauw getrouwd en ze was prachtig! Maar niemand wist dat.

In mijn geval is er herhaaldelijk gezegd dat een witte jurk niet geapprecieerd zou worden op de bruiloft. :)
Mensen die moeite hebben met bepaalde kleuren kunnen dat vaak ook prima verwerken in de uitnodiging in de zin van: *kleur* is vandaag enkel voor het bruidspaar!
Indien je dat niet doet en je in een andere kleur dan wit trouwt (gezien het bij wit eigenlijk etiquette is dat je dat niet aan hebt op een bruiloft) ga ik er van uit dat je er ook niet echt op staat...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:42

Nee mijn schoonzusje en zwager maakte dat inderdaad niet uit hoe iedereen kwam.
Ze trouwde ook niet op een gewone locatie.
Maar echt de beste bruiloft die ik ook gehad heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:52

Ayasha schreef:
Mensen die moeite hebben met bepaalde kleuren kunnen dat vaak ook prima verwerken in de uitnodiging in de zin van: *kleur* is vandaag enkel voor het bruidspaar!

Ieuw, vreselijk, zo'n tekst. Ik vind een thema best leuk en daar doe ik ook altijd wel mijn best voor, mits binnen het redelijke. Maar een bruidspaar dat een bepaalde kleur voor zichzelf wil en dat op de uitnodiging gaat schrijven: neh, komt op mij een beetje obsessief en zeikerig over.

Maar ieder zn meug natuurlijk....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:06

safina schreef:
Ayasha schreef:

Ieuw, vreselijk, zo'n tekst. Ik vind een thema best leuk en daar doe ik ook altijd wel mijn best voor, mits binnen het redelijke. Maar een bruidspaar dat een bepaalde kleur voor zichzelf wil en dat op de uitnodiging gaat schrijven: neh, komt op mij een beetje obsessief en zeikerig over.

Maar ieder zn meug natuurlijk....

Waarom? Het is de dag van het bruidspaar en dan mag je echt wel aangeven wat je wil.

Zouden jullie deze jurk te wit vinden overigens?

Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:11

Ben blij dat ik niet veel trouwtjes in mijn omgeving heb. Altijd die kleding stress. Mijn ex man had een pak gekocht die ook prima zonder gilet op andere gelegenheden kon worden gedragen en dat heeft hij ook gedaan (zelfs bij het ringsteken op de kar haha). Baal er altijd wel van als je te overdressed voelt omdat andere gasten casuel gaan. Mijn ex schoonvader is opnieuw getrouwd net als mijn ex schoonmoeder. Op beide gelegenheden had ik een mooie jurk en s morgens mijn haar bij de kapper laten opsteken. Kom je helemaal opgedoft aan (zoals het hoort als een direkte naaste trouwt vind ik) staat je zwager daar met oude spijkerbroek en zijn eeuwige instappers. Schoonzusje had iok gewoon een spijkerbroek aan. Weet dat het bruidspaar dit niet waardeerde. Ik voelde me erg ongemakkelijk erbij

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:11

Ik vind die jurk prima kunnen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:12

Ik ook!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:17

Jurkje kan prima vind ik, het is een korter jurkje wat absoluut geen bruidsjurk model heeft en ik vind de kleuren van de print veel meer aanwezig dan het wit.

Maar goed misschien ben ik niet de beste om daar een passend oordeel over te geven, iedereen moet lekker aan doen waar hij/zij zich prettig in voelt.

Net als op een begrafenis allemaal in het zwart ik vind dat zo'n onzin. Als ik gecremeerd wordt zou ik het waarderen als iedereen iets aan doet wat ze zelf mooi vinden, en als dat toevallig zwart is prima. Maar niet omdat het hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:36

Liselot schreef:
Waarom? Het is de dag van het bruidspaar en dan mag je echt wel aangeven wat je wil.

Zouden jullie deze jurk te wit vinden overigens?

Ik vind het een leuke jurk. +:)+

Uiteraard is het de dag van het bruidspaar en mogen ze zelf aangeven wat ze willen. Maar voor een leuk en spontaan feestje moet je niet de controlfreak gaan uithangen en je gasten vooraf dingen gaan verbieden in je uitnodiging. Tenminste: niet als je mij enthousiast wilt krijgen voor je feestje.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:51

Een kleur verbieden is toch niet zo erg :? Bedoel; er zijn dan nog honderden kleuren die je wel kan nemen :=

Zelf overigens niet gedaan, ik trouwde in het rood en andere mensen hadden ook rode kleding aan.
Vond ik niet zo erg eigenlijk :P mijn jurk was echt een trouwjurk model dus ik was niet te missen als bruid :Y)

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:54

Ik snap prima dat het bruidspaar een kleur 'voor henzelf' wil hebben . Geen probleem toch, er zijn zat andere kleuren waar je uit kan kiezen.