Meest vage toiletten onderweg..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:41

Opzich geen gekke wc, maar best een hele leuke! :D In Helsinki (Finland) was ik in een hotel, die ongeveer het hoogste punt van Helsinki was. Daar hadden ze helemaal bovenin een wc, met een aantal grote ramen zodat je een uitzicht over de stad had :D Vond het zelf best leuk want niemand kan je zien, maar jij hebt wel een mooi uitzicht over de stad :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:44

In de trein in Zwitserland. Een ultramoderne en supersonische wc die met schuifdeuren open ging. Verder ging alles automatisch. En wanneer je uit de wc stapte, ging er een muziekje :')

Het leek wel een aflevering van Star Trek _O-

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:45

Op vakantie in Lesbos Griekenland waar je het toiletpapier niet door mocht spoelen (i.v.m. te dunne afvoer leidingen) maar je deze in een klein vuilnisbakje naast het toilet moest deponeren. (Deze werd gelukkig wel elke dag leeggehaald)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:55

Tijdens een personeelsfeest zijn we wezen skûtsjesilen, er was geen wc aan boord maar een emmer met een lang touw, mocht je beneden in de boot je behoefte doen, als je klaar was moesten de collega's de emmer met inhoud naar boven takelen en leeggooien over de rand de zee in.... Genant :o

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:59

juliomariner schreef:
Ik ben eens uit nood bij een parkeerplaats met zo'n wc hok langs de Duitse autobahn gestopt.
Hoe ze het voor elkaar kregen weet ik niet maar de stront zat tegen de achterwand van de toiletpot. Hoe je fysiek zo iets voor elkaar krijgt vraag ik mij nog steeds af. Dat was dus eens maar nooit weer. Ik ga nu wel naar een Raststatte waar je dan 1 euro moet betalen (zie je trouwens als korting op een kop koffie terug krijgt). Dan weet ik tenminste zeker dat de toiletten schoon zijn.

Dit heb ik eens gezien op Schiphol.
Ik werkte daar toen en moest ook. Trek ik die deur open.... :r :r . Het zat werkelijk overal.
En toen kwam de schoonmaakster...ik had zo'n medelijden met haar.

In Parijs een keer naar een openbaar toilet. Nou ik bereidde me al voor.
Kom ik daar beneden...serieus nog nooit zo'n mooi toilet gebouw gezien :D . Ik heb er ergens nog foto's van.

En ja Azie... :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:02

Whahaha due emmer op een perosneelsfeest, ik zou het de hele dag opgehouden hebben

Mijn ergste echt was in de trein van Boekarest naar Istanbul.... Er lag overal bloed door het wc hok. alsof ze iemand met z'n neus /hoofd meerdere keren tegen de wc pot hadden geramd, of een kip hadden geslacht. Ik heb echt heel veel opties uit lopen denken toen...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:03

Of zo'n wc bij een tankstation waar dan blijkbaar geen wc papier gebruikt word (er hing ook niets om er een op te hangen) maar in plaats daarvan gewoon een stapeltje kranten in de hoek op de grond..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:12

Telpeva schreef:
Laatst ben ik er een tegengekomen in Nederland (Rosada geloof ik? Don't shoot me if I'm wrong) waar ik van stond te kijken. Alles was goed schoon hoor, maar er stonden 2 toiletpotten in dezelfde ruimte, zodat je gezellig met je kindje of samen met je vriendin tegelijkertijd in hetzeldde hokje kan plassen... ofzo? Waaaarom?

.... omdat dit mega handig is met een 5 jaar oud dochtertje :D
Heb je wel eens in zo'n mega smal wctje gestaan met z'n tweeën, niet te doen :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:14

Mijn bizarre wc was in Thailand, we waren op doorreis en stopte bij
een restaurant. Midden in de keuken (!) jawel ... midden in... stond een hok, met
een, je raadt het al een gat in de grond :') :+ Heb daar alleen een colaatje besteld :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:29

OK houd je vast want dit gruwel verhaal is echt waar :D

Stel je voor een afgelegen parkeerplaats aan een Duitse autoweg in de buurt van de Oostenrijkse grens. Het was savonds rond een uur of 7, heerlijk weer en nagenietend van de vakantie moest een familie lid plassen. Deze verlaten en ouderwets ogende parkeerplaats was de eerste naar km's met een openbaar toilet dus was de keuze snel gemaakt.
Op een of andere manier moet ik bij dit soort gelegenheden ook altijd plassen dus hop met twee vrouwen en mannen richting dit vervallen gebouwtje en wat we daar binnen aantroffen was gewoon tja gewoon in het meest aparte zin van het woord een kunstwerk. Op elke bril waren meerdere perfecte drollen gedraaid, in elke hoek lag een hoop, het wc papier zat nog aan het dak alsof het versiert was met slingers. Overvallen door verbazing hebben we voor mijn gevoel deze kunst enkele lange minuten in ons opgenomen. Nu ruim 6 jaar naar data kan ik het me nog steeds voor de geest halen en vol verbazing moet ik zeggen het was echt een kunstwerk gruwelijk maar een kunstwerk. Ik kan het me bijna niet voorstellen hoe de mensen die ons voor zijn gegaan dit voor elkaar hebben gekregen zonder volledig besmeerd te raken. Ik zeg petje af :=
Laatst bijgewerkt door Seven op 20-07-17 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:31

secricible schreef:
Leo schreef:
Ooh wat een verhalen soms! :')

Ik moest in de VS hard lachen om wwn bordje bij de wc met icoontjes van bijv een hurkend puppetje bovenop de bril..., dat dat niet toegestaan was. Daaronder een vergelijkbaar icoon: don't use floor. Use toilet.

Whut? :') _O-
Vergeten een foto van het bordje te maken.

Edit:

De openbare toiletten in de parken in de VS vond ik over het algemeen ook echt verrassend schoon!!

Maar dit is dus vanwege de chinezen/aziaten. Die zijn geen zitpotten gewend. De chinese kinderen hebben zelfs een broek met een scheur in het kruis aan en hurken waar ze staan om te plassen, poepen doen ze dan wel nog boven een put oid.
In de steden wordt dat nu wel wat beter gelukkig, maar buiten de stad is dat echt nog volledig normaal.

Jep :)) Deze A4tjes hangen ook gewoon in de hokjes van de universiteiten waar ik gestudeerd heb (TU Delft, RWTH Aachen...allebei technische universiteiten met veel internationals) := := heb ooit eens een schoonmaakster gesproken, die zei: "écht..je wil niet weten wat we soms aantreffen..dat je om je heen kijkt en denkt: "HOE DAN???" 8)7

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:35

Niet echt smerig of raar, maar op wintersport heb je een panorama restaurant. Ze hebben het wel heel letterlijk genomen, want ook de wc hadden ramen naar buiten. Niet zulke kleintjes, maar mega ramen!! Je kon niet van buiten naar binnen kijken, maar zelf kun je wel genieten van je uitzicht. Ik vond het vrij ongemakkelijk en dat werd het helemaal toen er een skiër midden voor het raam stil ging staan om zijn handschoenen aan te doen!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:40

Ik ben niet heel lang (1.76), maar komt geregeld voor dat ik compleet boven het deurtje uitkom.. Altijd leuk als je met iedereen oogcontact kan maken :+

In the middle of nowhere ook een keer naar een WC geweest waar een losse po bijstond. De riolering kon het namelijk niet aan als iemand een grote boodschap moest doen :')

Moet wel zeggen dat ik het alweer compleet vergeten ben dat je in Nederland meestal moet betalen. Heb de laatste keer met uitgaan de walk of shame terug naar mijn vrienden moeten maken om daarna alsnog met een dollar te betalen. WC vrouwtje was niet impressed :o
Canadees kleingeld is voor de bartender, Nederlands kleingeld is voor de WC...

Op de Uni hebben ze trouwens bij de heren WC zo'n donker glas. Overdag gaat het allemaal prima, maar als het buiten donker is en binnen is het licht aan... Kun je ze lekker allemaal zien staan :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:58

Telpeva schreef:
Laatst ben ik er een tegengekomen in Nederland (Rosada geloof ik? Don't shoot me if I'm wrong) waar ik van stond te kijken. Alles was goed schoon hoor, maar er stonden 2 toiletpotten in dezelfde ruimte, zodat je gezellig met je kindje of samen met je vriendin tegelijkertijd in hetzeldde hokje kan plassen... ofzo? Waaaarom?

Was dat geen bidet dan?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:07

Inoterry schreef:
Telpeva schreef:

Was dat geen bidet dan?

Nee, was geen bidet! Tenminste ik ben nog nooit een doorspoelende bidet tegen gekomen :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:13

In Gdansk ben ik een wc tegengekomen waar mensen kennelijk de wc-borstel niet genoeg gebruiken. Dus hadden ze dit aan de binnenkant van de deur gehangen (even zelf geknutseld):

En dan in het Pools eronder: een wc-borstel is geen handgranaat, wees niet bang om hem te gebruiken

Afbeelding

:')

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:14

Zo'n bidet is handig om je voeten in te wassen. Tenminste dat deed mijn broer

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 16:18

Hahahaha nooit gedacht dat er zoveel geniale wc verhalen zouden zijn! Te mooi om te lezen :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:46

Ik ben ooit een keer in een strandtent (ergens bij IJmuiden volgens mij) geweest waar je ook niet dronken moest zijn:

Afbeelding
Afbeelding

Ik vond het wel briljant bedacht, werkelijk álles was scheef. Behalve de pot, die hing toch wel recht. Maar het wasbakje dus niet :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:46

In Kenia in een wildpark.We hadden een low budget vakantie dus geen luxe resort.Dus dat gat in de grond waren we al gewend,maar de vleermuis die aan het randje in het gat hing niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:05

In Denemarken ben ik onderweg een keer naar een toilet geweest wat dan zo de deur had als een normaal toilethokje, maar dan was het "hokje" heeeeel lang! :D Aan het einde stond dan de pot met de rol enzo. :') Je deed de deur op slot en moest dan eerst 15 meter lopen voor de pot.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:14

In Canada in/bij het bos hartstikke net gebouwtje met toiletten en een enorm gat in de grond, dus als je de pot in keek, keek je recht op een berg stront en toilet papier :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:16

Dat vind ik ook zo ranzig met die Dixi-hutjes.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:18

Ik was van de week in een restaurant waar bij het toilet de tussendeur verwijderd was. Waar je normaal gesproken dus een hokje hebt met de wasbak en spiegel en dan een deur naar het toilet, was die deur weggehaald. Je zat dus aan het einde van een soort gang te plassen. En plassen is al zo'n issue bij mij, dus ik zat daar heel ongemakkelijk. :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:24

Inoterry schreef:
Telpeva schreef:

Was dat geen bidet dan?

Neehoor echt 2 volwaardige toiletpotten! Ik denk dat ik er gewoon te preuts voor ben om samen met een ander op de pot te gaan zitten :')

Dixi's vind ik een hoofdstuk apart, hier waren ze laatst aan de straat bezig en de dixi is op zaterdagnacht omgeduwd door een stel melige jongeren. De lucht was niet te harden aan die kant van de straat, bah!