Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rina schreef:miccamaaike schreef:Jemig dit voelt echt ontzettend koeltjes. Ik snap echt niet dat je dit zo wilt. Je bent al zo lang samen, dan wil je toch kunnen zeggen dat het huis van jullie samen is. En als jij overlijdt dan is het toch ook prima dat je eigen man erfgenaam is. Jeetje wat is dit berekenend zeg.
Mag jij berekenend en koeltjes vinden. Wij vinden het beide zakelijk, en ja zo zitten wij beide nu eenmaal in elkaar. Zelfs na 15 jaar kan een huwelijk nog op de klippen lopen, en op deze manier is er geen ruzie over de materiële zaken. Dus berekenend ja mss wel, maar aan de andere kant helpt het ook mocht het fout lopen. Persoonlijk vind ik dat er veel te makkelijk over dat samendoen gedaan wordt. En als het dan fout loopt is het een gevecht ohne ende omdat beide partijen vinden dat ze er recht op hebben. Beide hebben dus hun voors en tegens![]()
Ik kan het je zelfs nog fijner vertellen, mijn zus heeft wel haar deel aan erfenis gehad, heeft een huis op naam gekregen, is na 10 jaar gescheiden en einde liedje is dat ze het huis overgedaan heeft aan dr ex omdat ze zelf het niet kon betalen. Die zit nu fijn weer in een huurhuis en heeft niks meer. Ben je dan blij? Het huis zou en zal dan wel de erfenis voor haar kinderen worden, maar als dr ex het in de tussentijd verkoopt heeft zij daar niks over te zeggen.