Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Robin_S schreef:Valt me op dat in relatietopics heel wat bokkers zonder blikken of blozen zeggen "zou bij mij niet waar zijn", "bij mij was het al over geweest", "ander en beter",.. etc. Je kent nooit het hele verhaal of context, de personen in kwestie,.. dus ik vind dit altijd gevaarlijke uitspraken.
Los daarvan, en weer on topic:
Ik scheld in een ruzie heel vaak en heel hard naar m'n vriend. Hij doet dit niet naar mij (of toch niet dat het me al is opgevallen) maar andersom dus wel. Heeft hij nog nooit een probleem van gemaakt omdat ik het grootste respect heb voor hem. Ik ga voor hem door vuur en steun hem volledig in z'n doen en laten. Maar het is gewoon mijn manier van heel boos zijn...
Mijn broer noemt ons "een explosief, Italiaans koppel".. het kan er hard aan toe gaan. Maar wij zijn dol op elkaar. Dus het hoeft niet altijd wat te zeggen.
Ga vooral na of je vriend respect en waardering heeft voor je, op alle andere vlakken in je relatie. Dat kan alleen jij weten.. en ook alleen jij kan dan uitmaken of het goed genoeg voor je is of niet.
(ik wel, dus ruzie heet bij ons meestal ik die hem sta te vertellen waar ik me aan erger en mijn vriend die het in stilte aanhoort om dan de volgende dag te zeggen dat ik eigenlijk wel gelijk had of waar hij dan mee zit). Maar ik geloof dat wij elkaar best weleens uitgescholden hebben, maar dan meer in de context van "you're acting like an asshole" en "stop being such a oliebol."
. De ene keer dat hij me wel een cow noemde heb ik ook meteen aangegeven dat ik dat echt niet vond kunnen en daar heeft hij ook direct zijn excuses voor aangeboden. Als ik voor een egocentrische bitch of een prutsmuts zou worden uitgemaakt, dan is hij niet jarig
. Het feit dat wij ruzie hebben betekent niet dat het respect dat wij voor elkaar hebben ineens verdwijnt. Ik heb teveel respect voor hem als mens om hem zo te behandelen en wederzijds heeft hij dat ook.
Geryon schreef:Hier is schelden eigenlijk 'normaal' en in relaties ook. Geeft helemaal niets aan over hoe de relatie is. Ik zou niet weten wat ik met de boosheid en agressie zou moeten als ik niet kan schelden
)

en dan floept het eruit voor wij er erg in hebben.
ik kan hem wel heel stom vinden maar niet dat ik hem zou willen slaan.
en ik kan ook als een wervelwind te keer gaan, maar daar komt geen schelden, met dingen gooien of echt schreeuwen bij kijken.