Vriend word (té) onstuimig van alcohol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:36

Je zegt dat hij spijt heeft maar ik geloof er geen zak van. Anders zou hij er wel mee stoppen of minderen. Voor mij was dit ook een reden om het uit te maken. Iemand die agressief wordt zou ik niet kunnen vertrouwen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:42

ALs hij weet dat dit voor jou belangrijk is en hij doet hier niks mee dan heeft hij dus schijt aan wat jij belangrijk vindt. Dan negeert hij jouw gevoelens, emoties en waar jij waarde aan hecht.
En daar wil jij dan mee doorgaan?
Eerst moet je goed met hem praten en aangeven waarom je dit zo belangrijk vind. Dan kan je kijken wat hij hiermee doet. Bedenk goed dat houden van maar heel relatief is, zeker als je 16 bent. Kijk heel goed wat het je waard is allemaal.

tengeltje11

Re: Vriend word (té) onstuimig van alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:45

je bent nog jong.
liefde maakt voor een groot deel blind op zo'n leeftijd.

en toch erger je je er nu al aan.

stel je eens een latere toekomst voor met deze man....

bv 10 jaar later.
mss al 1 of 2 kindjes.

wat dan?
dan zien zij een agressieve papa op elk feestje,eentje die hen afsnaauwt, ruzie zoekt me mensen, agressief is,....

geloof me,dat is echt niet de papa waar je kinderen aan wil blootstellen.....

en als hij nu zegt van 'sorry' en dit en dat,maar hij verandert er niets aan,dan doet hij dat binnen 1j,5j of 10j nog steeds niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:59

Dat sorry is dus een loze belofte.
Want hij valt in herhaling.
Natuurlijk mag jij kiezen bij hem te blijven.
Ik heb helaas zelf ondervonden wat het doet.
Als kind en dan kun je niets als het ondergaan omdat mama het goed praat.

Dat kan dat jij jou toekomst en eventuele kinderen zo Wilt laten verlopen.

Ik heb als kind toen al besloten dat het mijn toekomst niet ging worden.
En gelukkig heb ik dan ook een man die de enkele keer dat hij teveel heeft gedronken in slaap valt. :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:15

Gewoon naar huis (of op vakantie: het hotel/appartement) gaan als hij zich zo gedraagt. Laat hem maar op zijn bek gaan.

"X, je gedraagt je als een idioot. Ik ga nu weg, je kunt meegaan of hier blijven, maar ik ga nu".

Je kunt hem meerdere keren waarschuwen maar als hij niet luistert moet hij maar voelen.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:23

Het is ook eigenlijk niet aan jou om dit op te lossen maar aan hem. Maar dat doet hij niet, zegt dat niet genoeg? Hij verkiest drank boven iets voor jou doen. En dat hij niet altijd zo is? Nou dát is fijn... hoe zou je reageren als iemand uit jouw vriendengroep zich zongedraagt en zijn of haar partner zou jou om advies vragen? Nare mensen hebben leuke kanten en leuke mensen hebben nare kanten. Praat met je ouders, die kennen jou goed en zij kunnen jou misschien beter adviseren dan bokt.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:29

Hij moet zich niet inhouden omdat ze in Bulgarije harder optreden. Hij moet zich gewoon altijd gedragen of gewoon kappen met drinken.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:48

Wat vindt jullie vriendengroep hiervan? Nemen die dit gedrag voor lief?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:50

Waarom is drinken zo'n must.Voel je jezelf nu echt stoer en geweldig omdat je alcohol drinkt.Kind je bent 16 hij 18,kinderen in mijn ogen nog.Spreek gewoon met de vrienden groep af niet te drinken als iemand er zo niet tegen kan en er blijkbaar geen mate gehouden kan worden.
Het is veel stoerder om zonder drank lol te hebben.
Drank maak mee kapot dan je lief is,is niet zomaar maar een slogan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:51

Lieshorses schreef:
Dat is ook een reden waarom ik het niet ga uitmaken met hem hierom, ik ga eerst oplossingen zoeken
hiervoor want om voor die 2 keer per maand alcohol een relatie te beëindigen vind ik persoonlijk een beetje zonde. Maar daar heeft ieder zijn mening en grens in. Ik zou het nooit zomaar uitmaken, eerst oplossingen zoeken.

Dat is toch de omgekeerde wereld.
Dat jij oplossingen wilt gaan zoeken, voor een probleem dat jouw vriend zelf veroorzaakt.
Je hebt het hem verteld, wat hij ermee doet is zijn verantwoording en niet de jouwe.

Heel makkelijk voor hem, hij kan gewoon doorgaan met wat hij doet.
Hij weet best wel dat jij het niet leuk vindt, maar hij hoeft met jou geen rekening te houden.
Dat geef je door jouw houding namelijk aan.
Hij heeft ook heus wel door dat jij de grenzen verlegt, wat je accepteert.

Zo komt jouw verhaal een beetje over, omdat je het anders zo zonde vind van de relatie: dan maar je eigen grenzen verleggen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:54

beatje schreef:
Waarom is drinken zo'n must.Voel je jezelf nu echt stoer en geweldig omdat je alcohol drinkt.Kind je bent 16 hij 18,kinderen in mijn ogen nog.Spreek gewoon met de vrienden groep af niet te drinken als iemand er zo niet tegen kan en er blijkbaar geen mate gehouden kan worden.

Dat mag toch lekker iedereen zelf weten of ze wel of niet alcohol drinken? Ik snap niet echt wat dat te doen heeft met stoer doen.
En voor de meeste mensen is alcohol drinken gewoon een verantwoordelijk iets.. heus niet elk biertje verpest ieders leven.

Het was nog niet zo lang geleden dat je met 16 mocht drinken.. dus hoe het nu opeens zo'n "schande" is begrijp ik echt niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:00

Ik ken ook iemand die dit heeft. Hele leuke en vriendelijke man, maar met een hoeveelheid alcohol op een verschrikking.

Is ook gewoon een normaal iemand, met een goede baan en een gezin enzo :P in zijn jonge jaren was dit lastig, nu is hij een jaar of 40 en drinkt gewoon niet. Hij kan er niet tegen.
Enige oplossing is echt gewoon geen alcohol drinken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:01

Omdat mensen duidelijk niet met alcohol om kunnen gaan.Het kan blijkbaar niet bij één of 2 glaasjes blijven.
Alcohol is niet voor niks verslavend.Als alcohol echt geen kwaad kon dan was er geen verbod op.Niemand klaagt er over als je 16 glazen water drinkt hoor.Maar zelfs teveel water kan kwaad :-).
Ik zou nog liever hebben dat kinderen rookte als dat ze dronken.Met roken schaden ze alleen vooral zichzelf.
Staatjes over alcohol slachtoffers ga je zelf maar googlen.
Het verbaast mij dat mensen er nog steeds geen kwaad in zien.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:11

Mijn vriend had hetzelfde. Na een vechtpartij met de politie heeft ie besloten dat t genoeg was en drinkt niet meer. Alleen in goed gezelschap. Dus niet als we op stap zijn.

Maar op een verjaardag of een bbq bijvoorbeeld kan ie best wat drinken. Dan is er ook niets aan de hand.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:13

Als je niet tegen drank kan moet je gewoon niet drinken. Waarom wil je vriend eigenlijk perse wel drinken? Ik bedoel als je alleen maar ziek wordt, alles vergeten bent en de volgende dag ruzie hebt is er voor jezelf toch ook niks aan?

Het wordt voornamelijk heel slaperig van drank dus dat is niet heel gezellig of leuk ofzo, dus dan drink je gewoon niet. Het werkt gewoon op verschillende mensen verschillend uit en als drinken voor jou niets toevoegd of zelfs afbreuk doet aan je leuke avonden dan moet je gewoon niet drinken. Ik snap niet waarom dit voor jullie zo'n ingewikkeld probleem zou zijn? Simpeler oplossen gaat toch haast niet?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:18

Tja, eigenlijk zijn er maar drie opties.

1. Je neemt het voor lief en houdt je in telkens als hij gaat drinken. Om voor oppas te spelen inderdaad.
2. Je eist dat hij stopt met drinken.
3. Je maakt het uit.

Nummer 1 is verreweg de slechtste optie. Hij is degene met het probleem en jij kunt een beetje verantwoordelijk gaan doen... Nummer 3 is erg definitief: het is de laatste troefkaart die je hebt. Blijft over: je eist dat hij stopt met drinken. Hoogstens een glaasje bij het eten, maar zeker niet stappen met drank of een avondje zuipen met vrienden. Dat zal veel van hem vragen, maar ook van jou. Eigenlijk moet je dan solidair zijn: jij moet ook niet drinken als hij erbij is, want dan steek je hem de ogen uit. Maar het is wel duidelijk: "ik blijf alleen bij jou als jij verantwoordelijkheid neemt voor je lompe gedrag en van de drank afblijft."

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 13:32

Nee, en ik vind het erg raar dat er nogsteeds zo'n ouderwetse stempel op word gedrukt met: we doen het want het is stoer. Nee. Totaal niet.
Zoals ik al eerder heb vermeld, als wij uitgaan en ik drink 1 of 2 pilsjes ben ik net wat losser en geniet ik meer.

beatje schreef:

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:40

Lieshorses schreef:
Nee, en ik vind het erg raar dat er nogsteeds zo'n ouderwetse stempel op word gedrukt met: we doen het want het is stoer. Nee. Totaal niet.
Zoals ik al eerder heb vermeld, als wij uitgaan en ik drink 1 of 2 pilsjes ben ik net wat losser en geniet ik meer.

Dàt vind ik nu net zo ouderwets. Als je niet evenveel kan genieten zonder alcohol als met, dan schort er echt wat aan het gezelschap.

Ik heb de indruk dat jullie allebei elk op jullie eigen manier een probleem hebben met alcohol. Voor jou schijnt het te 'moeten' en voor je vriend heeft het vreemde gevolgen.

Tijd om het eens een poosje helemaal zonder alcohol te doen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:55

Met een Bertje alcohol kan bijna iedereen wel ietsje meer genieten doordat je makkelijker praat ect.. (al hoef ik ook niet altijd alcohol, alleen een van mijn vrienden vind t zwak als je geel alcohol drink)
gewoon Idd je vriend filmen als ie zo is of naar huis/ t hotel gaan. Of zelf een keer goed kwaad worden, voor vriendin van mij is vrijdag/zaterdag nacht ook flink kwaad geworden op diegene die zomaar wegging en ergens in een tunneltje aan t huilen was, wij 2 hadden namelijk niet erg veel gedronken (4 a 5 drankjes bier en jillz over Ong. 4 uur)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:56

Sclimpre schreef:
Lieshorses schreef:

Dàt vind ik nu net zo ouderwets. Als je niet evenveel kan genieten zonder alcohol als met, dan schort er echt wat aan het gezelschap.

Ik heb de indruk dat jullie allebei elk op jullie eigen manier een probleem hebben met alcohol. Voor jou schijnt het te 'moeten' en voor je vriend heeft het vreemde gevolgen.

Tijd om het eens een poosje helemaal zonder alcohol te doen.

Op dat punt begrijp ik TS wel hoor. Als ik een paar drankjes drink, word ik ook wat losser. Ik dans dan meer, praat sneller met mensen. Niet dat ik zonder alcohol niet geniet hoor, maar een glaasje erbij kan soms gewoon leuker zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:58

Ik vind het ook een beetje gek dat TS nou bestempeld wordt als iemand met een drankprobleem omdat ze af en toe 1 of 2 biertjes drinkt. Kom op zeg, alsof niemand dat doet?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:58

Citaat:
alleen een van mijn vrienden vind t zwak als je geel alcohol drink

toen ik dit las moest ik ook even naar je profiel kijken en kan ik enkel maar zeggen dat zoiets typisch 'jullie leeftijd' is.

wat is daar zwak aan?
het is juist zwak om altijd mee te drinken omdat het hoort.

het is juist sterk om 'neen' te kunnen zeggen tegen alcohol als het bijna zo hoort vanuit een vriendengroep.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:03

tengeltje11 schreef:
Citaat:
alleen een van mijn vrienden vind t zwak als je geel alcohol drink

toen ik dit las moest ik ook even naar je profiel kijken en kan ik enkel maar zeggen dat zoiets typisch 'jullie leeftijd' is.

wat is daar zwak aan?
het is juist zwak om altijd mee te drinken omdat het hoort.

het is juist sterk om 'neen' te kunnen zeggen tegen alcohol als het bijna zo hoort vanuit een vriendengroep.

Mee eens, ik hoef zeker niet de hele avond aan de drank, vind cola (alleen jammer dat als diegene die t zwak vind een rondje doet t een baco of vodka cola word) of water ook prima, na 3 a 4 glaasjes alcohol heb ik veel liever een cola of water of iets anders non alcoholisch

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:15

Emmaa_ schreef:
Ik vind het ook een beetje gek dat TS nou bestempeld wordt als iemand met een drankprobleem omdat ze af en toe 1 of 2 biertjes drinkt. Kom op zeg, alsof niemand dat doet?

Als TS die 1 of 2 biertjes niet kan laten staan om haar vriend te helpen, omdat ze denkt dat ze die nodig heeft om een gezellige avond te hebben, dan is dat toch een probleem? Niet zodanig een drankprobleem in de klassieke zin, maar meer een probleem om niet nee te kunnen zeggen tegen groepsdruk, denken dat het erbij hoort en dat er geen keus is.
Want bij haar vriend is het toch een serieus probleem, agressief worden en het de volgende dag niet meer weten, dat heb je toch niet na een paar biertjes.
Als haar vriend het meent met zijn excuses en TS wil verder met de relatie, dan lijkt het me logisch dat TS hem steunt en dat ze allebei geen alcohol drinken.
Zo niet, dan blijft het een cirkeltje van excuses en de volgende keer weer van dat.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:19

ik denk dat leeftijd veel doet aan je kijk hierop.

als ik kijk in de profielen,zijn veel van de mensen die dit niet zo erg vinden,normaal vinden,.... ook eerder jong.

de mensen die dit niet normaal en een probleem vinden,zijn vaak gewoon wat ouder,en zijn al lang weg van de sociale-druk van jongeren.