Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Janneke2 schreef:....eh: wat is het probleem met maden?
Janneke2 schreef:Nog zo'n oude truc tegen vliegen: boerderijen verfden de kozijnen om ramen en deuren blauw. (Hoewel in Rijnland in principe de boel Rijnlands groen moest zijn....)
Vliegen houden niet van blauw.
Iris82 schreef:Mossel schreef:Hier stikt het ook van de vliegen in huis, geen horren aangezien ik niet zo handig ben en geen gereedschap heben ook niemand heb die het voor me kan doen. En ze zijn brutaal ook om het gezicht zitten enz, heb ook al van die smerige kleefstrips hangen, zitten er wel wat op maar werkt ook niet echt. Heel mooi aan een natuurgebied wonen die vliegen en vliegen stront wat het mee brengt wat minder.
Je hebt genoeg horren met magneet strips of flappen die met een kleefband werken.
al geprobeerd, en is met beesten ook niet handig chamion schreef:Janneke2 schreef:....eh: wat is het probleem met maden?
Behalve dat ze JAKKES zijn? Die kruipen binnen overal rond opzoek naar eten (en bij voorkeur mijn vlees wat op kamer temperatuur ligt te komen) En als je ze binnen hebt, krijg je binnen vliegen.
Nou, dat is toch prachtig!Citaat:Azijn en kruidnagels werken ongeveer 24 uur en dan verzuipen ze er mazzel in.
safina schreef:Ik heb deze. Als je daar een streep van op je raam spuit vallen de vliegen zes weken lang dood naar beneden. Werkt als een tierelier. http://www.vogelspullen.nl/spray-750ml
Die vliegenvallen met lokstof zijn een ramp. Die trekken alleen maar vliegen aan uur de gehele wijde omtrek. Als ik zo'n ding ophang vliegt de gehele gevleugelde bevolking uit de koeienstal van de buurman hierheen. Nooit meer dus.
Bizzybijtje schreef:Ik had er laatst ook last van, eerst die vliegenspray van HG gebruikt maar dat werkte niet 100%. Toen een oude fles geknipt en de bovenkant ondersteboven in de fles gezet (als een trechter), onverdunde limonadesiroop op de bodem (paar cm) en binnen een dag of twee waren ze allemaal weg. Zijn ze nog een mooie dood gestorven
hesterve schreef:Citaat:Die vliegenvallen met lokstof zijn een ramp. Die trekken alleen maar vliegen aan uur de gehele wijde omtrek. Als ik zo'n ding ophang vliegt de gehele gevleugelde bevolking uit de koeienstal van de buurman hierheen. Nooit meer dus.
De remedie is dus: hang zo n ding bij je burenHaha
LadyMadonna schreef:Bizzybijtje schreef:(...) een oude fles geknipt en de bovenkant ondersteboven in de fles gezet (als een trechter), onverdunde limonadesiroop op de bodem (paar cm) en binnen een dag of twee waren ze allemaal weg. Zijn ze nog een mooie dood gestorven
Gewone vliegen? Ik dacht dat dat alleen voor wespen werkte...
.)