vliegen ik word er niet goed van

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Re: vliegen ik word er niet goed van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:44

Ik heb er momenteel ook last van. Komt omdat zowel de groen bak als de rest vuilnis bakken maar 1 keer per 2 weken worden geleegd (dus week 1 de groene, week 2 de grijze, week 3 weer de groene enz.) hierdoor altijd veel overlast. Ik spoel mijn bakken tegenwoordig met water en bleek.
De vuinisbakje in huis ook elke week een grote schoonmaak.

Helaas was ik er dan toch niet van af. Wat bleek met de grote schoonmaak dat ik overal (en dan bedoel ik overal) poppen had liggen, sommige al leeg, andere kwamen de maden er al uitgelopen en sommige waren nog aan het "rijpen" Ik jaag nu vooral op deze dingen en elke avond voordat ik ga slapen even een spuitbus door de woonkamer en keuken. Nu begint het eindelijk minder te worden.

Denk dat de warme winters er veel mee te maken hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:47

Groene bak is idd drama. Zit hier nu vol met maaien |o :r

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:41

Dag twee van een vliegvrij huis *\o/*

Heerlijk!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:02

LadyMadonna schreef:
Groene bak is idd drama. Zit hier nu vol met maaien |o :r

Wat gooi je daarin dan? Het is groente, fruit en tuinafval. Daar komen geen maaien in?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:23

Tja, als ik een salade met gerookte kip op heb en er is over, ga ik niet eerst de kip reepjes eruit vissen. Dat gaat gewoon de groene in...

Even voor het beeld: gister deze strip opgehangen....

Afbeelding

(ga nu dus weer een nieuwe ophangen, en heb ook de container aan de andere kant van het huis gezet)

De grijze container wordt hier maar eens in de 4 weken geleegd, de groene om de 2

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:10

....eh: wat is het probleem met maden?

Bij (dreigende) stank doe je kalk uit het tuincentrum in de bak.
Maden worden vliegen - "dat is gewoon de natuur" maar doorgaans geen binnenhuisvliegen.

Nog zo'n oude truc tegen vliegen: boerderijen verfden de kozijnen om ramen en deuren blauw. (Hoewel in Rijnland in principe de boel Rijnlands groen moest zijn....)
Vliegen houden niet van blauw.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:04

Janneke2 schreef:

Behalve dat ze JAKKES zijn? Die kruipen binnen overal rond opzoek naar eten (en bij voorkeur mijn vlees wat op kamer temperatuur ligt te komen) En als je ze binnen hebt, krijg je binnen vliegen. En die vliegen konden de afgelopen dagen geen kant op, want ivm het koelere weer (en nat) hield ik ramen en deuren gesloten.

Janneke2 schreef:
Nog zo'n oude truc tegen vliegen: boerderijen verfden de kozijnen om ramen en deuren blauw. (Hoewel in Rijnland in principe de boel Rijnlands groen moest zijn....)
Vliegen houden niet van blauw.

Helpt dus niet. Veel spullen (ook de kozijnen) zijn hier al blauw (moeders favo kleurtje) en daar gaan ze gewoon opzitten.

Azijn en kruidnagels werken ongeveer 24 uur en dan verzuipen ze er mazzel in.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:29

Iris82 schreef:
Mossel schreef:
Hier stikt het ook van de vliegen in huis, geen horren aangezien ik niet zo handig ben en geen gereedschap heb :') en ook niemand heb die het voor me kan doen. En ze zijn brutaal ook om het gezicht zitten enz, heb ook al van die smerige kleefstrips hangen, zitten er wel wat op maar werkt ook niet echt. Heel mooi aan een natuurgebied wonen die vliegen en vliegen stront wat het mee brengt wat minder.

Je hebt genoeg horren met magneet strips of flappen die met een kleefband werken.

Imo rotzooi :) al geprobeerd, en is met beesten ook niet handig

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:48

chamion schreef:
Janneke2 schreef:

Behalve dat ze JAKKES zijn? Die kruipen binnen overal rond opzoek naar eten (en bij voorkeur mijn vlees wat op kamer temperatuur ligt te komen) En als je ze binnen hebt, krijg je binnen vliegen.

...daar zit wat in.

Oplossing heet: leer een goed biotoop in de groene bak aan te leggen.
Google op termen als 'zelf compost maken', dat kan in een flatje in de huiskamer.
Een van de trucs is regenwormen in de compostbak.

(Dus hoeveel te meer als je een tuin hebt. Van een compostbak hoef je geen last te hebben.)

Citaat:
Azijn en kruidnagels werken ongeveer 24 uur en dan verzuipen ze er mazzel in.
Nou, dat is toch prachtig!
Accoord, elke dag even een klusje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:59

Ik had er laatst ook last van, eerst die vliegenspray van HG gebruikt maar dat werkte niet 100%. Toen een oude fles geknipt en de bovenkant ondersteboven in de fles gezet (als een trechter), onverdunde limonadesiroop op de bodem (paar cm) en binnen een dag of twee waren ze allemaal weg. Zijn ze nog een mooie dood gestorven ;)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:13

safina schreef:
Ik heb deze. Als je daar een streep van op je raam spuit vallen de vliegen zes weken lang dood naar beneden. Werkt als een tierelier. http://www.vogelspullen.nl/spray-750ml

Die vliegenvallen met lokstof zijn een ramp. Die trekken alleen maar vliegen aan uur de gehele wijde omtrek. Als ik zo'n ding ophang vliegt de gehele gevleugelde bevolking uit de koeienstal van de buurman hierheen. Nooit meer dus.

De remedie is dus: hang zo n ding bij je buren +:)+ Haha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:19

Bizzybijtje schreef:
Ik had er laatst ook last van, eerst die vliegenspray van HG gebruikt maar dat werkte niet 100%. Toen een oude fles geknipt en de bovenkant ondersteboven in de fles gezet (als een trechter), onverdunde limonadesiroop op de bodem (paar cm) en binnen een dag of twee waren ze allemaal weg. Zijn ze nog een mooie dood gestorven ;)

Gewone vliegen? Ik dacht dat dat alleen voor wespen werkte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:34

hesterve schreef:
Citaat:
Die vliegenvallen met lokstof zijn een ramp. Die trekken alleen maar vliegen aan uur de gehele wijde omtrek. Als ik zo'n ding ophang vliegt de gehele gevleugelde bevolking uit de koeienstal van de buurman hierheen. Nooit meer dus.

De remedie is dus: hang zo n ding bij je buren +:)+ Haha

Briljant idee! _O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:56

LadyMadonna schreef:
Bizzybijtje schreef:
(...) een oude fles geknipt en de bovenkant ondersteboven in de fles gezet (als een trechter), onverdunde limonadesiroop op de bodem (paar cm) en binnen een dag of twee waren ze allemaal weg. Zijn ze nog een mooie dood gestorven ;)

Gewone vliegen? Ik dacht dat dat alleen voor wespen werkte...

Werkt voor alle beesten die dol zijn op zoetigheid.
(Er is een periode dat wespen vooral vlees eten ;) .)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:58

Horren deuren sluiten, ik heb die plakdingen in de hal hangen voor die enkele die mee ba binnen komen. Ik heb binnenkatten dus nooit deuren los staan na buiten zelfde voor ramen die los zijn staan klein open met hor

Als ik visite met kinderen heb stikt het ook van de vliegen omdat die de deuren open laten. ( katten dan opgesloten boven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:42

Christiene schreef:
Als ik visite met kinderen heb stikt het ook van de vliegen omdat die de deuren open laten. ( katten dan opgesloten boven)

Zou er ook Vapona tegen kinderen bestaan? O:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:44

safina schreef:
Christiene schreef:

Zou er ook Vapona tegen kinderen bestaan? O:)

:')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:38

Gister een zelf gemaakte val met aanmaak neergezet, maar op wat fruitvliegjes na nog niks gevangen... :n |o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 01:48

Hor ramen zelf maken is echt niet moeilijk. Kwestie van goed opmeten en met ijzer zaagje op maat maken etc. Ze zitten bij ons aan de buitenkant van de kozijnen hele jaar rond.

Buren hebben rol horren op maat laten maken, is ene stuk duurder.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 07:31

Wat een handig topic!
Hier wel een melkveebedrijf en dus ook veel vliegen.
Binnen viel het eigenlijk wel mee tot 1 week geleden. -O-
Op stal bestrijden wij met chemische zooi, maar dat is niks voor binnenshuis. :n

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:23

ik heb ook altijd vliegen gehad en sinds kort een vleesetende plant. die haalt zn voeding uit vliegen. misschien een optie voor jouw :)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:21

Hier voor 3e zomer flybuster aan staan!
Zou niet meer zonder kunnen!!!!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:38

Ik heb laatst (opnieuw zucht) een grote schoonmaak gehouden beneden en ow help wat een poppen ben ik weer tegen gekomen. (die vliegen doen het vaker dan konijnen geloof ik)\
Normaal gesproken geen fan van gif, maar 2 dagen vliegvrij geweest en daarna zaten mijn ramen weer onder. Dus nu alle meubels aan de kant, echt alles van de vloer, gezogen, gedweild met oa bleek. Bleek ook mijn deurmat bij de achterdeur volledig in beslag genomen door de poppen. (jakkes hij bewoog nog net niet, maden waren er nog niet uit) die ligt nu bij het grof vuil...

En daarna een fles Vapona leeggespoten (nouja, half) en toen ik terug kwam van werk kon ik weer zuigen. Hele vloer en kozijnen vol met lijken. En nu al 24 uur vlieg vrij. Hopelijk heb ik het nu onder controle.

Je kan echt merken dat het niet meer koud wordt in de winter. Ze vriezen gewoon niet weer dood. Hierdoor ook veel meer muggen. Ik woon bij een zeer langzaam stroomde sloot en normaal/vroeger kon ik gewoon mijn ramen open houden en wat een citronella kaars genoeg om alle vliegbeesten buiten te houden. Nu moet ik tenminste 50% deet spuiten als ik mijn ramen open wil houden tijdens schemer/donker.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:57

Tip voor uit de groene container kruipende maden: strooi zout op de rand. Net als slakken kunnen ze daar niet tegen heb ik gemerkt. Kunnen ze er in ieder geval niet uit komen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:05

Ben ik blij met onze horramen dan. Wil echt nooit meer zonder. Bijna iedereen heeft ze hier ook.

Er zijn ook veel planten om muggen, vliegen etc al een beetje van je erf te houden.

De container maak ik na het legen, dus eens per 2 weken altijd schoon met bleek of een vaatwas blokje. Afval in de grijze gaat in echt goed afgesloten zakken, dus verpakkingen van voedsel bijv.

De GFT doen we onderin wat zand/aarde en dan tussendoor ook.

Op dit moment zie ik vooral veel mieren. Ze komen gelukkig niet binnen. Heel kort wel een paar gehad, maar zie er erg veel buiten.