Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cheytjuh schreef:Ik moet wel zeggen dat ik me nu nog meer gezegend voel met mijn partner als ik hier de berichten op bokt lees.... Het lijkt wel of er de laatste tijd steeds meer stelletjes relatieperikelen krijgen om de paarden
Fortitude schreef:Maar bij de meesten lijkt communicatie een groter probleem dan het paard zelf. Het is net of het tegenwoordig gek is om te gaan zitten en erover te praten. Rekening te houden met elkaar.
Mandy_89 schreef:Maar goed hij zou dus 2 wedstrijden per jaar meer dan genoeg vinden, en max 2x per week naar stal.
Ga vanavond na het werk nog eens proberen een normaal gesprek aan te knopen zonder dat hij meteen zo sjacherijnig gaat lopen doen.
Daarbij zijn paarden dan ook niet de goedkopste makkelijkste hobby 
Suzanne F. schreef:Ik lees hier dat er veel mensen zijn die het een gebrek aan respect vinden voor TS. Maar in een relatie is het rekening houden met elkaar en geven en nemen. Paarden kosten heel veel tijd, geld en energie. Mensen die niet van paarden houden begrijpen dat vaak niet en hoe belangrijk het voor je is.
Communiceren is wel het toverwoord en tevens realiseren dat je vrijwillig in een relatie zit en dat het nooit eenrichtingsverkeer is. Dus jij moet ook rekening houden met jouw vriend en zijn wensen. Anders kan je beter stoppen met een relatie en alleen je leven leiden, dan kan je doen wat je zelf wilt.
Suzanne F. schreef:Ik lees hier dat er veel mensen zijn die het een gebrek aan respect vinden voor TS. Maar in een relatie is het rekening houden met elkaar en geven en nemen. Paarden kosten heel veel tijd, geld en energie. Mensen die niet van paarden houden begrijpen dat vaak niet en hoe belangrijk het voor je is.
Communiceren is wel het toverwoord en tevens realiseren dat je vrijwillig in een relatie zit en dat het nooit eenrichtingsverkeer is. Dus jij moet ook rekening houden met jouw vriend en zijn wensen. Anders kan je beter stoppen met een relatie en alleen je leven leiden, dan kan je doen wat je zelf wilt.