Nieuw huis: smerige, dikke en knapperige spinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:30

Cayenne schreef:
IsaCalixa schreef:
Oh ik ken ze.. De trechterspin.

Dit zijn wolfspinnen, geen trechterspinnen ;)

Vaak zijn dit huisspinnen (tegenaria domestica) en die behoren tot de familie van de trechterspinnen. :)

Wij hebben hier in de tuin nestjes gehad, ze wandelden overal over onze vlonder. Maar in huis heb ik er niet één gezien. Meestal komen ze pas in de herfst naar binnen, op zoek naar een partner. Als er zoveel in huis zitten zou ik ook een verdelger erbij halen denk ik, ik zou echt niet rustig slapen.. :=

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:37

Als er een mug in een straal van 5km van mij vliegt vind die me ook. Dus ik heb de afspraak met "mijn" spinnen als ik je niet teveel zie en je je webben etc Tot en minimum beperkt mag je blijven maar dan met je je hoofdzakelijk bezig houden met het eten van vliegende insecten. Werkt best goed.

Al zat er laatst een HELE grote op de muur recht tegen over het bed en ik heb wel eens gehoord dat iedereen op jaar basis gemiddeld 5 insecten eet in zijn slaap.
Dus die is midden in de nacht nog op zwemles geweest in het toilet......

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:40

Mayasfrenk schreef:
Al zat er laatst een HELE grote op de muur recht tegen over het bed en ik heb wel eens gehoord dat iedereen op jaar basis gemiddeld 5 insecten eet in zijn slaap.
Dus die is midden in de nacht nog op zwemles geweest in het toilet......

Dat is niet waar hoor, wees gerust. :D Is echt zo'n broodje aap verhaal, je kauwt echt niet ongemerkt een spin weg in je slaap en dat beest weet ook wel beter dan in jouw mond te kruipen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:40

Durf ik nu nog wel thee te leuten bij je? :')

CharlottevdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:44

Brrrrr wij hebben ze ook altijd gehad. Mijn ouders hebben 12 jaar geleden een oud huis gekocht en de eerste 5 jaar altijd en overal spinnen. Als ik naar mijn slaapkamer ging (een van de weinige vertrekken waar niks aan verbouwd is) kon ik er vergif op innemen dat er weer eentje in mijn kamer zat. Maar op een of andere manier zijn ze allemaal vertrokken en heb ik er al in geen jaren meer eentje op mijn kamer gehad. (Je zult zien dat ik er vanavond eentje aantref : :') )

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:52

Hier is maar één oplossing voor: kill it with fire!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 11:53

Goedemorgen, veel lotgenoten dus. Bah. :+

Ze komen dus van binnen... Fijn. Vandaag is toch poetsdag dan neem ik meteen een bus kit mee om alles af te dichten.

Verder hebben we geen tuin en is het 3 hoog.

Die spray is ook een goede tip!

Als het over een tijdje niet rustiger is, is een verdelger een goede tip inderdaad.

Kijken wat ik vandaag vind. :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:56

Ik zou zeggen: neem een huis(spits)muis in huis.
Ik heb een benedenwoning met tuin. Een garage met deur naar mijn huis. Onder het huis een kruipruimte.
Een aantal jaren ook veel spinnen gehad. Flinke grote ook. Dat ik in de huiskamer zat en ze van de ene kant naar de andere zag rennen. Of als ik s avonds achter de compu zat er eentje 'gezellig' langs de muur naar boven kwam. Nu ben ik er niet vreselijk bang voor, maar het zijn niet mijn vrienden..
Maar sinds een paar jaar is er geen spin meer te bekennen. Ze lijken allemaal vertrokken. Door dit topic daarover nadenkend, denk ik dat dat komt doordat we een paar jaar achtereen s winters veel muizen hebben gehad. Niet echt veel overlast van aangeknaagde dingen, maar ik zag ze soms s avonds wel lopen.
Nu las ik dat muizen ook spinnen eten, dus ik denk dat ik de oplossing heb gevonden.
-----

Een huisspitsmuis kan herkend worden aan zijn fluitende of tjilpende geluid. Omdat huisspitsmuizen vooral ’s nachts actief zijn, is hun geluid dan ook het sterkst waarneembaar.
Een huisspitsmuis houdt van insecten en eet larven, wormen, slakken en spinnen. Ook plantaardige materialen behoren tot het voedsel.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:21

tijger22 schreef:
Traiectum schreef:
Die twee hebben een vaste plek en bewegen niet veel, dus die mogen blijven (ze heten allebei Henk).

_O- _O-

Hier heten ze Kees :D

Sinds wij verbouwd hebben en vooral de kruipruimte aan alle kanten geïsoleerd is, heb ik er geen meer gezien... Gelukkig!

LadyUrsy

Re: Nieuw huis: smerige, dikke en knapperige spinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:29

Herkenning, hier ook een oud huis. Geen plaag, maar geregeld een spin waarvan ik denk, "Yoh, jij bent wel heel groot". Die gaat dan of naar buiten, of naar de prullenbak. Ik ben er gelukkig dus helemaal niet bang voor. Maar kan me de schrik van iedereen hier prima voorstellen. Zet het woord muis op de plaats van spin en ik gil vrolijk mee :-(

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:30

Onze spinnen heeten allemaal Pietje. En vroeger thuis Joris :j

Een spin in de prullenbak gooien lijkt me niet zo zinvol? Net als in de sofzuiger

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:33

Dani schreef:
Cayenne schreef:
Dit zijn wolfspinnen, geen trechterspinnen ;)

Vaak zijn dit huisspinnen (tegenaria domestica) en die behoren tot de familie van de trechterspinnen. :)

Wij hebben hier in de tuin nestjes gehad, ze wandelden overal over onze vlonder. Maar in huis heb ik er niet één gezien. Meestal komen ze pas in de herfst naar binnen, op zoek naar een partner. Als er zoveel in huis zitten zou ik ook een verdelger erbij halen denk ik, ik zou echt niet rustig slapen.. :=

Huisspin, wolfspin of trechterspin; ze zijn allemaal griezelig }>

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:06

Spoiler:
Afbeelding

deze had ik vorig jaar in mijn weiland, daar krijg ik wel echt de kriebels van!!! (en in spoiler, tip, als je niet dol bent op wespen zou ik deze overslaan)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:16

Hier heten ze Harry, Liesje of Karel, afhankelijk van de soort.
Harry's zijn die dikke joekels van huisspinnen, Liesjes zijn langpootspinnen en Karels zijn kruisspinnen. :D
En een heel enkele keer heb ik een Sjonnie de springspin, die zijn wel schattig. :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:50

"Knapperig"? Kauw je erop...?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:53

Wat een prachtig exemplaar Qim! Weet je ook wat voor spin het was? Ziet er exotisch uit namelijk.

Edit; al gevonden! Het is een (hoe kan het ook anders) wespspin of tijgerspin. Kan trouwens niet steken, dus zo'n griezel is het nu ook weer niet.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:56

@Qimm,die zat hier laatst vlak naast onze voordeur.
Toen ook opgezocht,is een tijgerspin,vrij frequent,maar prachtig beestje!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:02

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:03

Hans! Get ze flammenwerfer!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:03

He ja bah, hier ook een lotgenoot. Oud huis uit 1926. Vooral met regenachtig weer en in de herfst zie ik ze veel, in de zomermaanden gelukkig nauwelijks.

1 voordeel: Toen ik hier net kwam wonen, belde ik mijn moeder als er een langpootspin oid ergens zat. Sinds ik deze krengen "ken", doen alle andere enge beesten me niks meer _O-. Die van de foto is overigens nog klein, heb ze hier 3x zo groot gehad. Eéntje was zó groot, dat zelfs de hond (ridgeback) en van terugdeinsde. Heb daarvoor de buurman geroepen :=. Ding was denk ik zo groot als een vuist :r .

Toen wij nog in verbouwing zaten, sliepen wij een tijdje op de bang. Ex zat bij de buren een bakkie te doen, ik lag half in coma op de bank. Op een gegeven moment jeukte er wat in mijn mond, dus automatisch ging mijn hand naar mijn mond. Om daar dus zo'n spin overheen te zien lopen. Heb serieus de hele boel bij elkaar gekrijsd. Ik was zo bang en stond letterlijk op het punt weer naar mijn ouders te gaan _O- _O-.

Gelukkig zijn het er niet zo heel veel, denk dat ik er zo'n 5 per jaar zie. Waarschijnlijk zijn het er meer, maar die zie ik gelukkig niet. Dus met dat aantal vind ik het nu wel oke.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:11

@ Yv: zo'n grote heb ik ook een x in huis gehad. Een Hoegaarden bierglas paste er nog niet eens omheen (poten staken er aan de zijkant uit) Hij was met poten erbij denk ik idd zo groot als mn hand. :D :D
Laatst bijgewerkt door Babootje op 01-07-17 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:16

Babootje schreef:
@ Yv: zo'n grote heb ik ook een x in huis gehad. Een Hoegaarden bierglas paste er nog niet eens omheen (poten staken er aan de zijkant uit) Hij was met poten erbij denk ik idd zo grond als mn hand. :D :D

Dan woon in je in Australië, óf je hebt héle kleine handjes (Trump syndroom), of, en dat is het meest waarschijnlijk, grote angst voor spinnen ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 14:49

Kuggur schreef:
"Knapperig"? Kauw je erop...?

Ga er maar met je blote voet op staan, dat knapt goed. :=

2 kamers gehad en diverse kieren en spleten zijn dicht gemaakt. Nog wel wat langpoten en kleine spinnetjes gezien maar die mogen blijven. :)

Yv, gadverdamme :oo dan had ik echt prompt alles in brand gestoken!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:59

Komen overigens mooie en interessante soorten voorbij hier. Die wielwebspin (argiope bruennichi) is toch prachtig? Ik heb die ooit in Joegoeslavie gezien. Wist niet dat ze ook zo noordelijk voorkwamen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:13

Magda, moest dit? := ik zag tijdens het lezen van dit topic een spinnetje over de muur lopen whaha. Heb hem het raam uit gezet.

Maarreehh, jullie zitten 4 blokken bij mij vandaan EN IK HOEF ZE NIET :D dus als je ze aan de voorkant over het balkon wil kegelen: graag :Y)
Overigens: hier ook meer spinnen dan in mijn oude huis, maar dat formaat ben ik nog niet tegengekomen. Ik gedoog een platte wielwebspin (die ik overigens al een paar dagen niet meer heb gezien) in de kleine slaapkamer, maar verder...kan het iets te maken hebben met alle struiken, bomen en water om ons heen?