Stagelopen op een poloclub in Oxford

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:27

Ik heb je ook toegevoegd :D
Zelfs als je er niet echt op HBO niveau hoeft te werken denk ik wel dat de cultuur an sich een goede leerervaring is!

Qua prijzen valt het mij nog mee, denk dat je hier in Canada ook meer betaald :+

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:27

Superleuk om te volgen en wat een prachtige ring heb je jezelf kado gedaan :D.
Ik ben benieuwd naar de rest van je ervaringen en natuurlijk wanneer je gaat rijden daar!

Anoniem

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:43

Ik ben nu heeeeel benieuwd naar verslag van vandaag, wat ik op snapchat zag ziet er veelbelovend uit :D

Wat hebben die paarden daar apart tuig zeg, nu snap ik ook sommige advertenties van HV Polo, vond al dat ze soms zulke vreemde zadels hadden liggen :')

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:56

Gaaf dat je hier stage mag lopen, ik volg!
Heb je ook toegevoegd op snapchat :)

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 22:58

Donderdag
---
Vandaag stelde niet heel veel voor. Weer om 8:30 aanwezig op de stal, 15 paarden inladen in de truck, met de truck naar het terrein waar het polokamp was, paarden opzadelen, niks doen, lunch, paarden in de truck laden en terug naar stal rijden. Ik zou vandaag op kantoor werken maar er waren problemen dus ging niet door. Niet zo'n interessante dag dus.

Vrijdag
---
Vandaag was de laatste dag van het polo kamp, weer om 8:30 aanwezig op stal, dit keer 17 paarden inladen in de truck, rijden naar het terrein van het kamp en de paarden opzadelen. Deze dag ging iedereen polo wedstrijden spelen en het was een soort toernooi, om 12 uur was het afgelopen, kregen we lunch en was er de prijsuitreiking. Hierna reden we terug en waren we om 13:30 terug op stal, toen vertelde ze me dat ik naar huis mocht gaan want er was niks meer te doen. Kijk, toen dacht ik, ik heb nog een hele middag, ik kan nu gewoon gaan vragen of ik kan paardrijden, want ze hebben ooit tegen mij gezegd dat ik hier ook mocht rijden. Maar ik voel me dan zo bezwaard of ik vraag of ik op hun paarden mag rijden en vind het ook best brutaal om te vragen. Aan de andere kant dacht ik, ik zie ze na deze stage waarschijnlijk toch nooit meer, ik werk hier gratis voor hun 5 weken, dus mag ook wel wat terug krijgen. Dus ik raapte al mijn moed bij elkaar en vroeg of ik anders niet even mocht rijden deze middag, omdat ik het rijden zo mistte. Eerst deed hij een beetje moeilijk, hij geloofde niet dat ik kon rijden en het kwam een beetje op me over alsof hij dacht dat ik nog nooit op een paard gezeten had. Uiteindelijk ging iedereen naar huis en toen zei hij tegen mij wat wil je wil je naar huis of wil je rijden, dus ik zei rijden natuurlijk. En toen wees hij een paard aan in de weide en hij zei pak maar een zadel en hoofdstel en je kan rijden. Dus iedereen van stal was naar huis, en ik was daar alleen. Ik liep de weide in om het paard op te halen, en wat was ik blij want het was een prachtig donkerbruin/zwart paard en i love black horses <3 Dus ik was meteen verliefd (kleine note: ja ik ben nog steeds een soort pennygirl, excuses als je hier niet tegen kan, this is who I am). Dus ik lekker mijn nieuwe polo paardje poetsen en bandage om en tuig om. Even over het tuig. Het is inderdaad vrij anders dan het tuig dat ik gewend ben. Het zadel moet veel verder naar voren dan bij een dressuur of springzadel, het ligt echt over de schoft. Ook heb je een soort borsttuig, volgensmij is dat wat je met mennen ook hebt. Ook heb je een singel, en dan nog een singel die hierover heen gaat, dit om er zeker van te zijn dat het zadel niet af kan gaan. Alle polo paarden hebben een martingaal, ook hebben ze bijna allemaal running reins. Ik weet niet of er ook een Nederlandse benaming voor is, het zijn in ieder geval extra teugels.

Nou ik stapte op mijn polo paardje en daar was mijn eerste ervaring met het rijden van een polo paard. Het eerste wat me opviel, het paard is best smal, ook raar omdat je zo ver naar voren zit. Paard vond het volgensmij ook raar dat ik mijn teugels in twee handen had, sturen met de teugels werkt absoluut niet, snapte het paard niks van, sturen doe je dus met je benen. Toen heb ik de teugels ook maar in 1 hand gepakt omdat dat me dan voor het paard ook fijner leek. Ik moest eerst een grindpad over het terrein volgen om zo vervolgens terecht te komen in een privé terrein waar ik kon rijden. Dit pad over het terrein kostte me ongeveer 20 minuten in stap, paard was gewoon erg rustig in stap, wel hele tijd oortjes naar voren echt cute. Hierna kwam ik bij een hek om in het privé terrein te komen waar ik kon rijden. Wat was dit gaaf! het was een soort natuurgebied, waar koeien los liepen, en er stond een heel groot soort kasteel achtig huis in, waar denk ik de eigenaar woont. Hele uitgestrekte vlaktes en er stonden hindernissen in van boomstammen (deze heb ik overigens niet gesprongen want volgensmij kunnen polo paarden niet springen, ik durfde het in ieder geval niet uit te proberen want was bang dat ik straks het paard zou verpesten). Ik begon met een draf omdat ik erg benieuwd was hoe dit zat, nou dit was een drama, lichtrijden lukte bijna niet, ik weet niet wat voor draf het was, maar je kan wel merken dat deze paarden bijna nooit rijden, je moet ook niet denken dat je dressuur gaat rijden op een polo paard, wanneer je naar links stuurt is het niet een klein beetje naar links, maar echt bijna zowat helemaal omdraaien de andere kant op. Wanneer je een klein beetje aanspoort gaan de oortjes direct naar voren en ben je binnen een seconde weg in galop. Nou de galop wilde ik natuurlijk ook uittesten, en het was zo gaaf, ik wauw dat ik het kon filmen met een drone of iets haha. Keihard in rengalop door het uitgestrekte veld, het was echt geweldig en het paard vond het ook leuk, paard werd wel heet hierdoor want ik krijg hem niet meer in stap. Ik kreeg hem wel heel makkelijk stilstaand zegmaar, want als je zegmaar wil stoppen dan stopt hij echt direct, hier zijn ze dan ook op getraind, maar stappen lukt dan niet, dan is het draven of een langzaam galopje omdat hij zo graag wilde galopperen.

Ik kan denk ik serieus wel zeggen dat dit echt de gaafste ervaring is met rijden die ik ooit heb gehad. Ik hoop zo erg dat ik nog een keer mag rijden ik vond het zo vet. Morgen moet ik om 8 uur om stal zijn want we gaan naar een andere polo club die 18 paarden van ons gehuurd heb, dus ben heel benieuwd waar ik nu weer terecht kom. Slaaplekker allemaal :z

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Snapchat: suuzmickey)

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:59

Wat is dit interessant zeg! Echt leuk! Ik volg :D
Heb je ook toegevoegd op snapchat :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:26

Ik zou mijn weg niet kunnen vinden met al die teugels XD

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:46

Wat gaaf zeg! Leuk dat je alles zo bijhoudt. Een mooie herinnering lijkt mij. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:58

Wat een gave ervaring zeg! Supertof :D <3
Ik heb het idee dat hij heel 'vlak' draaft. Is dat ook zo?
(Dus het tegenovergestelde van een paard welke hoog opgooit)

"Ook heb je een soort borsttuig, volgensmij is dat wat je met mennen ook hebt."

Bij het mennen gebruiken we het borsttuig zodat het paard kan trekken ;) De strengen zijn lange leren riemen(?) welke van het borsttuig naar de wagen lopen. Zo trekt het paard dus met het borsttuig om de wagen naar voren te krijgen.

Ik gok dat het borsttuig bij de polopaarden bedoelt is om te voorkomen dat het zadel naar achter verschuift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:32

Hoe is het? :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:51

Oh wat leuk, door dit soort topics blijft bokt voor mij de moeite waard. Hoop op een update!

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 22:01

Excuses ik heb een hele tijd niks van me laten horen, beetje ups en downs en drukke en juist hele rustige dagen gehad. Werd op een gegeven moment echt moe van het Engels praten en ging telkens direct uit mn werk naar bed. Het gaat nu weer goed met me en ik zit weer vol energie gelukkig *\o/* Ik denk dat het vooral komt door alle nieuwe indrukken, andere cultuur en omdat ik hier helemaal alleen zit zonder iemand die ik ken en waarbij ik echt mezelf kan zijn. Is ook de eerste keer voor mij alleen in het buitenland dus is allemaal even wennen, dus daar zat ik afgelopen week een beetje mee. Hierbij mijn dagverslag:

Zaterdag
----
Op zaterdag moest ik om 8 uur op de stal zijn want er was een toernooi dit weekend op een militaire poloclub, het was 2 uur rijden en we gingen er met 10 paarden heen. Vandaag was echt een leuke dag, we waren met z'n tweeën en een chauffeur, en met degene waar mee ik was kan ik het heel goed vinden dus dat was fijn. En de chauffeur wist niks van paarden dus daar was ik erg blij mee, want dit betekende dat ik alles mocht doen omdat ze me nu echt nodig hadden. Dus ik heb heerlijk de paardjes opgezadeld en klaargemaakt en heb lekker gewerkt die dag. Rond een uur of 8 waren we weer thuis na een hele leuke dag.

Zondag
---
Deze dag moest ik om 7 uur op stal zijn want dit was de tweede dag van het toernooi dus we moesten terug naar de locatie, weer met 10 paarden. Ik ging weer met dezelfde andere groom erheen maar dit keer een andere chauffeur, die ik totaal niet mag. Hij werkt ook voor Oxford Polo en geeft lessen en is chauffeur, maar ik vind het echt een vervelende man, hij controleert letterlijk alles wat ik doe. Misschien bedoelt hij het goed maar ik voel me er echt niet prettig bij, als ik een paard heb opgezadeld gaat hij alles nalopen of het goed zit, en als ik aansingel gaat hij zelf kijken of hij hem nog 'strakker' krijgt. Het liefst laat hij me niks doen en dat vind ik echt super vervelend. Er kwam ook een man op me aflopen met 20 pond in zijn hand en die vroeg aan mij of ik het aan *naam* kon geven, ik nam het aan en vroeg nogmaals aan wie ik het moest geven want ik verstond het niet goed. Toen kwam die vervelende man dus ertussen zei die: 'ja ze weet echt niet wie dat is hoor, ze wil gewoon het geld'. Ik dacht echt wtf, naja sinds dat moment haat ik hem dus. Maargoed gelukkig is hij er niet vaak en met de andere mensen kan ik het wel heel goed vinden dus dat is fijn. Verder was het wel een hele leuke dag gelukkig.

Maandag
---
Vandaag was ik vrij en was ik alleen naar Londen geweest, verder niet paardgerelateerd, het was wel een hele leuke dag haha.

Dinsdag
---
Vandaag kreeg ik bericht dat ik pas om 17:00 uur op stal moest zijn en derest van de dag thuis mocht werken. Dus ik heb heel de dag aan mijn marketingplan gewerkt die ik schrijf voor Oxford Polo. En om 16:30 uur fietste ik op m'n mountainbike richting de stal. Er kwam dus een hele belangrijke man een les nemen bij Oxford Polo, wat ze mij vertelde was dat hij net een polo veld voor zichzelf had gekocht omdat polo hem wel een leuke sport leek. Hij had verder nog nooit gereden of enige ervaring met paarden, nu wilde hij wat lessen nemen en ook paarden kopen. Ik moest het clubhuis er goed uit laten zien, dus even wat polo sticks recht gezet en de stoelen buiten gezet. Toen kwamen er twee dure auto's aanrijden, zijn vader was ook mee. Hij kwam aan in een wit overhemd, gouden horloge om, en met deze kleding ging hij een polo les nemen _/-\o_ . Hij was in ieder geval enthousiast want hij komt dit weekend weer terug voor een les. Hierna heb ik nog een hele gezellige avond gehad op stal en hebben we met z'n alle wat gedronken.

Woensdag
---
De vakantie is net begonnen in Engeland en daarom is het deze week ontzettend rustig, vandaag werd ik om half 2 opgehaald en in de ochtend mocht ik dus weer thuis werken aan mijn marketingplan. Om half 2 gingen we naar het kantoor, hier kreeg ik de inlogcodes voor de website want ze wilde heel wat dingen aan de website veranderen, hier heb ik dus de hele middag aan gewerkt.

Donderdag
---
Vandaag werd ik om half 10 opgehaald en gingen we weer naar kantoor omdat er op de stal verder niks te doen is. Hier heb ik weer heel de dag aan de website gewerkt en aan mijn marketingplan. Morgen wordt waarschijnlijk weer hetzelfde, en dit weekend hebben we nog wat lessen en chukkas maar verder is het erg rustig. Wat ik wel gehoord heb is dat het volgende week een hele hectische week wordt, ik heb er zin in!

Ps. Als iemand nog tips heeft voor de website hoor ik het graag, dan kan ik dat wellicht meenemen: https://www.oxfordpolo.co.uk/

Pps. Kan iemand please Suki voor mij kopen, deze pony staat sinds vandaag te koop en het was vanaf het begin al mijn lieveling. Bijna alle polo pony's zijn bruin of vos kleurig, en Suki is zo lief en cute en altijd lekker eigenwijs en daar hebben ze zo'n hekel aan daar. Alle pony's zijn bijna robots en zullen nooit iets verkeerds doen, maar Suki is altijd ondeugend, heerlijk beest.

Afbeelding

Afbeelding

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:21

Wow, heel interessant om hierover te lezen,ik volg bij deze ook. Wat een andere wereld is het daar! Ik moest wel lachen om die man die "even een poloveld had gekocht" omdat het hem een leuke sport leek :')
Onwijs gaaf dat je dit deelt!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:12

Grinnik... een appaloosa kiezen in de hoop een robot braaf paard te hebben... :')
Geweldig mooi dier ja <3

Fijn dat je weer wat uit je dip bent ! Heb je buiten de stage om niet wat meer dingen te doen voor jezelf ? Ergens lekker mountainbiken/wandelen ergens naartoe ? Misschien scheelt dat ook een stuk !

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:58

Leuke update weer! en wat een leuke stippen pony :)

Website ziet er mooi uit! Handig dat je ze daar mee kunt helpen.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:23

Suki is leuk!!! Strik eromheen hoeft niet hoor, stuur zo maar op :D
Leuke update weer!!

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 10:46

Ik zou vandaag eigenlijk om half 10 opgehaald worden om naar kantoor te gaan (is te ver op de fiets), alleen krijg net dit berichtje... Dus heel brutaal even gevraagd of ik misschien kan rijden, ik hoop dat ze ja zeggen :o :o

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:57

Super gaaf! Ik ga je ook toevoegen :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:17

Even alles gelezen, ik volg! Heel interessant. :D

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 19:31

Vrijdag
---
Vandaag zou ik eigenlijk op kantoor werken de hele dag omdat er niet veel te doen valt op stal. Alleen zoals jullie gelezen hebben ging dat dus niet door, dus had ik heel brutaal gevraagd of ik misschien kon rijden. De twee grooms zijn twee jongens uit Zimbabwe en ik heb een klein beetje het gevoel alsof ze me leuk vinden, dus daar maak ik dan maar een beetje gebruik van :j. Zij runnen namelijk de stal en zijn verantwoordelijk voor de paarden en wat ermee gebeurd. Dus ik had 1 van die jongens een berichtje gestuurd of ik kon langs komen om te rijden en kreeg meteen reactie dat ze dat erg gezellig vonden en dat dat natuurlijk kon. Dus ik meteen op mijn mountainbike naar stal gefietst. Één van de jongens vertelde me dat hij vandaag met mij zou rijden om uit te leggen want we gingen vandaag de paarden echt trainen. Ik kreeg twee paarden, hij nam 3 paarden. Dus paarden opgezadeld en toen kreeg ik uitgelegd hoe je de teugels op de 'polo manier' vasthoudt. Je hebt de teugels in je linker hand en tussen je duim en wijsvinger heb je de bovenste teugels en tussen je wijs en middel vinger heb je de andere teugels, want polo paarden worden altijd met twee teugels gereden. In de andere hand kreeg ik een halstertouw van het paard dat ik zou "leiden". We stapte naar de trainingsbaan, het is zeg maar een soort atletiekbaan vorm, hoe leg je zo iets uit, gras in het midden en daaromheen een pad van houtsnippers waarop je rijdt in rondjes. We begonnen met 10 minuten stappen, hierna 20 minuten achter elkaar galopperen en hierna weer 10 minuten stappen en dat was de training. Dat 20 minuten galopperen begon op een gegeven moment wel pijn te doen aan mijn billen :') Ik rij normaal altijd met rijbroek met leren zitvlak, maar hier heeft niemand een rijbroek en iedereen rijdt in spijkerbroek, dus doe ik ook maar vrolijk mee. Wat wel grappig was, we reden ook maar 1 kant op, dus je rijdt maar op 1 hand met die paarden, ik zal volgende keer even vragen of ze ze ook wel eens de andere kant op trainen. Het paard ernaast laten rennen aan het halstertouw ging trouwens prima, die paarden zijn zo ontzettend braaf, snap er nog steeds niks van, heb nog nooit zulke paarden gezien.

Nou paarden afgezadeld en hierna vroeg Sam of ik zin had om nog een paard te rijden, natuurlijk had ik daar zin in. Nou weten ze daar al dat mijn favoriet Suki is, dus vertelde hij me dat ik Suki mocht leiden en rijden op Negro (de pony waar ik vorige keer ook op gereden had). Ik helemaal blij natuurlijk *\o/* /3 <3 Dus toen weer hetzelfde verhaal 10 minuten stappen, 20 minuten galopperen en daarna weer 10 minuten stappen. Sam vertelde me ook dat als er tijd was ik altijd langs kon komen om paarden de rijden als ik wilde, dus dat is in ieder geval leuk om te horen :j

Bedankt voor al jullie leuke reacties trouwens, ik word er echt heel erg blij van om alle reacties te lezen. Ook heel leuk dat heel veel me toegevoegd hebben op snapchat, ik voel me vereerd <3

Afbeelding

Afbeelding

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:49

Zo gaaf!

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:05

Ik ga ook volgen, wat een gaaf avontuur!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:12

Ik vind het wel stoer dat je dat gewoon gevraagd hebt!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:13

Ohhh gaaf en wat fijn dat je nu ook wat meer kunt rijden en ze je de technieken aanleren die ze zelf gebruiken.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:38

Lijkt me echt ontzettend gaaf om zoiets te mogen meemaken!
Heb je gelijk toegevoegd op snapchat :j ik volg jouw avontuur!