Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Hevonen schreef:Ja Ragdollcat, dat hadden wij ook wel gewild, maar het was onmogelijk om de vleugel en de spullen/meubels op een dag te verhuizen. Verder snapt ze nog altijd niet waarom de verhuizing nodig is, want alles ging toch goed?? Jaja, ze snapt steeds minder, kon geen eten meer opwarmen, raakte alles kwijt (ook de huissleutels waardoor de deur niet meer open- of dicht kon), vergat alles, voelde zich vaak alleen, was vaak bang... We hopen dat het nieuwe huis een deel van deze problemen oplost. Sommige dingen merken we dat erbij zijn gekomen, zoals alles meenemen, inclusief de rollator van haar buurman, die zonder dat ding geen stap kan lopen. Het fruit uit de gezamenlijke fruitschaal, de stiften en potloden voor algemeen gebruik, de kranten van anderen, incontinentiemateriaal uit de algemene wc's etc. Verder trekt ze nog steeds alle stekkers overal uit, ook uit de tv, audio en telefoon. Er is de tweede dag al tweemaal een installateur gekomen omdat ze de telefoon grondig onklaar had gemaakt. We kunnen haar maar niet uitleggen dat stekkers er niet uit moeten; we moeten dagelijks alle zenders herinstalleren... geen wonder dat ze niet snapt hoe de tv werkt.
Ze snapt ook niet hoe de lift werkt, hoop dat ze erachter komt. En ze vergeet steeds dat ze een soort alarm heeft, dan komt er iemand om haar te helpen.
Ik zie nu dat een deel van mijn eerdere verhaal is weggevallen. Ik wilde schrijven dat ze 's avonds wat rustiger was. De eerste nacht had ze (ook door onweer) slecht geslapen. De tweede dag was ze heel erg in de war. Dat is trouwens nog steeds zo, ze is zowel in de war over waar ze is, als hoe lang ze er is. Ze zegt dat haar ouders op vakantie zijn, en wil weten wanneer ze terug komen. Als iemand dan zegt dat ze dood zijn vind ze dat niet erg, wat wel weer raar is.
Een dag later hebben we de poes naar haar gebracht (dat kon pas toen de verhuizing min of meer klaar was, want hij moet een aantal weken binnenblijven). Ze keek eigenlijk niet naar hem om en zei dat ze eigenlijk teleurgesteld was, want waar was die dure raskat die we haar hadden beloofd. (uiteraard is daar nooit over gesproken en verder heeft ze nog nooit om raskatten gegeven). Inmiddels is ze wel blij dat de poes er is, al gaat het zorgen ervoor nog niet zo goed.
Ze vergeet alles, ook bijvoorbeeld dat ik er gisteren bijna de hele dag was. Mijn broer was er vandaag en ze zei dat ze gisteren de hele dag in bed had gelegen en misselijk was geweest. Toen hij vroeg of ze het gezellig had gevonden dat ik er was zei ze dat ze me al wekenlang niet was geweest. Je kunt niets van wat ze zegt geloven, heel lastig.
Morgen ga ik weer erheen, maar nu 's ochtends zodat ze tussen de middag kan rusten.
Het is alleen wel een heel eind weg, ruim 2 uur rijden enkele reis. Maar goed, dat was eerst ook zo.
Ze zit trouwens in een huis van September en ik moet zeggen dat ik het echt fantastisch vindt. De hele sfeer, de locatie, de zorg... echt top!
'ze jatten hier ook alles'. Helaas is dit ook gewoon 1 van de symptomen, dus veel kun je er niet aan doen vrees ik. Wellicht dat het nog beter wordt als ze daar wat langer zit, maar dat is afwachten.