Brief van Lindorff...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nancy__

Re: Brief van Lindorff...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 01:10

Dat is naar idd! Ik heb naar ze gemaild waarom ik die rekening gehad heb en of ze bewijs wilde sturen. Dan zou ik dat weer naar Tmobile kunnen sturen. Maar ik hoor niks van ze.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 06:22

Maar heb je nou al gekeken of de contactgegevens in de brief hetzelfde zijn als die van Lindorff zelf?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 07:07

Dat vroeg ik dus ook, lijkt me erg logisch om dat eerst te controleren voor je je email adres prijsgeeft.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 07:47

Bij zoiets bel te joch even..... dit is niet iets dat je via mail moet doen.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 07:51

Schuur_ schreef:
Maar heb je nou al gekeken of de contactgegevens in de brief hetzelfde zijn als die van Lindorff zelf?

Heb ik allang gedaan voordat ik de mail stuurde.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:29

Thats_Me schreef:
Bij zoiets bel te joch even..... dit is niet iets dat je via mail moet doen.

Ik kan uit ervaring zeggen dat ze telefonisch erg slecht bereikbaar zijn. Niet dat ze op email wel reageren..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:50

Ze zijn prima telefonisch bereikbaar. Ik heb ze voor werk vaak moeten contacten en echt nog nooit problemen gehad met ze. Valt ook prima mee te praten.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:56

Tazzey, dat is dan jouw ervaring. Dat wil niet zeggen dat iedereen dat zo ervaart.

Ik wacht namelijk al 5 maanden! op een reactie op mijn mail. En de telefoon werd ook vaker wel als niet opgenomen.
Dus ik denk dat ik dan wel kan zeggen dat ze erg slecht bereikbaar zijn, fijn dat jij nooit problemen met ze hebt gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:14

Misschien zit er een verschil in telefoonnummer van zakelijke contacten en consumenten?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:33

Nanne schreef:
Tazzey, dat is dan jouw ervaring. Dat wil niet zeggen dat iedereen dat zo ervaart.

Ik wacht namelijk al 5 maanden! op een reactie op mijn mail. En de telefoon werd ook vaker wel als niet opgenomen.
Dus ik denk dat ik dan wel kan zeggen dat ze erg slecht bereikbaar zijn, fijn dat jij nooit problemen met ze hebt gehad.

Werkt dat ook niet andersom ;) Dat jij ze niet te pakken krijgt wil niet zeggen dat ze niet bereikbaar zijn.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:33

Ik heb ook veel ervaring met dit kantoor vanuit mijn werk als jurist. Vind het een degelijk kantoor waar goed mee te praten valt (als in regelingen treffen). Tevens is mijn ervaring dat ze juist heel goed telefonisch bereikbaar zijn. Gewoon via het nummer van de website.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:36

Frummels schreef:
Ik heb ook veel ervaring met dit kantoor vanuit mijn werk als jurist. Vind het een degelijk kantoor waar goed mee te praten valt (als in regelingen treffen). Tevens is mijn ervaring dat ze juist heel goed telefonisch bereikbaar zijn. Gewoon via het nummer van de website.

Dat is dus exact mijn ervaring in dezelfde hoedanigheid. :j Ik denk ook dat veel "klanten" ze bij voorbaat al niet leuk vinden terwijl het vaak toch wel eigen schuld is dat je met ze te maken krijgt.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:28

Tazzey schreef:
Nanne schreef:

Werkt dat ook niet andersom ;) Dat jij ze niet te pakken krijgt wil niet zeggen dat ze niet bereikbaar zijn.

Als ik meerdere keren per dag, verschillende dagen lang probeer te bellen? Nee dan vind ik een bedrijf slecht bereikbaar.
Overigens was in mijn geval niet mijn eigen schuld dat ik te maken kreeg met dit bedrijf en als ik het verhaal van TS voor waar aan neem lijkt het ook niet haar eigen schuld te zijn.

Lekker kort door de bocht.

Krijg bijna het gevoel dat je niet wil geloven/accepteren dat er ook mensen zijn die wel slechte ervaringen met dit bedrijf hebben. Het is dat je al hebt aangegeven er niet te werken, anders had ik dat nu wel gedacht.

En als je even simpel zoekt op Google.nl kan je zien dat ik niet de enige ben die slechte ervaringen met deze firma heeft.

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=erv ... ff+incasso

Frummels, gelukkig dat jij wel een goede ervaring hebt, zeker in je werk is dat prettig ipv een bedrijf waar je geen contact mee krijgt. Misschien dat je beroep daar ook aan mee helpt, maar dat is gissen. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:46

Nanne schreef:
Frummels, gelukkig dat jij wel een goede ervaring hebt, zeker in je werk is dat prettig ipv een bedrijf waar je geen contact mee krijgt. Misschien dat je beroep daar ook aan mee helpt, maar dat is gissen. :)

Dat zou natuurlijk heel goed kunnen. Ik heb ook relatief vaak dezelfde contactpersoon, dus dat scheelt waarschijnlijk ook een hoop. :)
Ik heb inderdaad vaak te maken met wederpartijen/tussenpersonen/vertegenwoordigers die je (helaas) alleen kunt bereiken door middel van een dagvaarding. :+
Kan me overigens wel voorstellen dat het als particulier erg vervelend is als je een dergelijk bedrijf niet te pakken krijgt. Het zou toch wel aan mij knagen dat ik een onbegrijpelijke en waarschijnlijk verkeerd geadresseerde brief krijg met een niet mis te verstane vordering. Dan wil je zo een partij toch zo snel mogelijk bereiken zodat je om opheldering kunt vragen, lijkt mij.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:55

En TS ben je al verder gekomen?

Denk dat je bij een incasso bureau moet rekenen op een reactie tijd van zeker 5 werkdagen als het niet langer is.

Tevens zou ik gaan bellen... en mocht het open staan per BRIEF (aangetekend) naar hun verzenden.

Maar ik vrees dat het oplichting is.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:57

Ja, precies! Ik schrok me rot toen ik die voicemail hoorde. Ben iemand die alles netjes op tijd betaald en nooit ergens schulden of problemen heb. Dus zat best wel in de stress en als je dan niemand te pakken krijgt is dat gewoon heel vervelend.

Als het wel door je beroep komt, good for you! Beter dat ze dan wel gelijk volledige medewerking bieden ipv dat je andere paden moet bewandelen. :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:12

Nanne, voor je mij beschuldigd van kort door de bocht te reageren. Lees dan eerst even goed mijn opmerking terug. ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:20

Nou als ik zn brief kreeg dan ging ik echt wel bellen. Ook al zijn ze slecht bereikbaar.
Desnoods hang ik een uur in de wacht. Maar ik zou zoiets heeeeeeel snel opgelost willen hebben.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:24

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 14:33

tiwi1969 schreef:
Ik las alle consternatie over incassomaffia en opgekochte schulden en moest meteen aan dit topic denken.
Lindorff komt daarin niet best naarvoren.
https://www.groene.nl/artikel/leed-verm ... f-70674161

Heb je al bericht van Linforff TS?

Ja! Er is mij een hoop duidelijk geworden en weet niet wat te doen. Voor info PB.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:48

Nancy__ schreef:
Tulandro schreef:
Lindorff bestaat inderdaad. Maar er is daar heel veel mis.

Komen je gegevens overeen? Relatienr etc? Kun je inloggen bij tmobile om te kijken of je nog openstaande rekeningen hebt?

Ik zou inderdaad gelijk tmobile contacteren

Er staat bijna geen info in. Alleen dat ik hun erover moet bellen. Ik heb ook idd ingelogd om te kijken of ik wat kon vinden. Deze brief is ook bij mijn ouders afgeleverd ipv bij mij.

Tip: niet bellen naar het nummer op de brief, maar zelf het nummer zoeken via Google. Het kan een fake/phishing brief zijn van een oplichter die de naam ban dat incassobureau gebruikt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:48

Ik heb je pb gestuurd misschien kan ik je een stukje opweg helpen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:48

Mocht je hulp willen stuur maar een pb

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:21

Nancy__ schreef:
Ja! Er is mij een hoop duidelijk geworden en weet niet wat te doen. Voor info PB.

zou je er wat over kunnen zeggen? want dit is leerzaam voor andere mensen?