purny schreef:Mijn ouders hadden het een lange tijd geleden in Parijs. Wilden een broodje kopen bij een kioskje en er stond een persoon achter hun, bestelde een broodje met de mededeling: Hij betaalt.
Ja, je kunt het altijd proberen.
Wel erg onbeschoft.
Ayasha schreef:Was meneer niet een beetje verward?

Geen idee, hij kwam op mij eigenlijk heel zelfverzekerd over. Een beetje een -gewoon zitten en dan mag ik blijven- houding. Hij wekte bijna de indruk dat hij dat vaker doet.
antje_vip schreef:Ik vind het ook niet kunnen om te vragen of je wel even voor mag in de wachtrij bij de kassa; maar daar zijn meningen over verdeeld. Ik laat uit mijzelf wel eens mensen voorgaan, maar als ze daarom gaan vragen...
Ook zoiets ja, als ik met een megakar sta en achter me iemand die slecht ter been is o.i.d en een paar spulletjes bied ik het zelf aan. Helaas zijn er soms van die dagen dat er achter me 6 personen staan met maar een paar dingen. Om nou iedereen voor te laten gaan vind ik dan ook weer zowat. 
Ooit gehad toen ik met slechts een 20kg zak hondenvoer aan de kassa stond. Knul achter me vraagt of hij voor mocht want hij had alleen maar een blikje bier af te rekenen. Ik zeg nee. Zegt hij weer dat ik aso ben want hij heeft maar een ding. Ik heb hem maar uitgelegd dat een zak voer van 20 kg wel een groot ding is, maar nog steeds ook maar één ding.