Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)Fair schreef:Super dankjewel voor al jullie tips!
Ik heb nu dankzij pararius contact met een aantal makelaars voor huurwoningen in Hilversum. Ik ben nu met een fijne makelaar aan het mailen. Deze is ook nieuwsgierig naar de studie etc en daar gaan we binnenkort 2 bezichtigen plannen voor 2 huurwoningen. (800 en 710 inc, meevallertje)
Het is allemaal wel ingewikkeld. Vooral nu ze gaan vragen om je inkomsten. Omdat dit als student zo 'apart' is, vind ik het moeilijk aan te geven. Ik ga namelijk meer lenen na de vakantie. Ook ga ik werk zoeken zodra ik daar zit. Momenteel is het ook te betalen met stufie, lening, werk en financiele bijdrage van ons allebei.
Je moet er echt als de kippen bij zijn. We gaan nu niet meer reageren op woningen maar gewoon een makelaar inschakelen die ons helpt bij het proces.
Evt. kun je je ook nog inschrijven voor de woningbouw in de omgeving (woningnet Gooi en Vechtstreek), die bieden regelmatig lotingswoningen aan, waarvoor het niet uitmaakt hoeveel wachttijd je hebt opgebouwd. (En hier in de regio is de kans dat je ingeloot wordt ook nog wel relatief groot in vergelijking met bvb Amsterdam.) xSwanHeart schreef:Dat vaste percentage geldt dacht ik in de vrije sector niet, tenzij het in je contract is vastgelegd. Maar pin me er niet op vast, ik ben geen expert.
ik twijfel nu ook over die van morgen, heeft een enorme hoge borgprijs. Ik vraag me soms af of ik hier allemaal wel goed aan doe. 

Mijn uiteindelijke conclusie na mijn laatste zoektocht was trouwens: die websites waar je je moet inschrijven en moet betalen, daar heb ik nog nooit een huis mee gevonden.
Dit is particulier en die stond er opzich wel voor over, ik had het gevonden via marktplaats. Het is een prima prijs (825 incl). Het is een 2 kamer appartement met een voor en achtertuin. Simpel, maar helemaal prima. Er zijn nog een aantal andere kijkers dus mijn duimen draaien.
Duim voor jullie!