Gevoel zegt wat anders dan gedachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: Gevoel zegt wat anders dan gedachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:13

Waarom doe je dan niet een mailtje naar je hulpverlener of een appje naar je moeder of naar een van je zussen of vriendinnen. Of heb je het idee dat alleen hij je nu aandacht zal geven dat je die aandacht niet krijgt van 'normale' mensen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 21:52

Hulpverlener nu niet aan het werk..
Moeder reageerd niet.
Zussen zou ik niet weten waar ik het over moet hebben ( gister geappt of ze op bezoek kwam maar ze wist niet wanneer)
Ben nu wel met een vriendin aan het appen maar weet niet geeft geen voldoening ofzo?

Maar ik was net aan het nadenken met het wandelen ( Nouja stukje strompelen)van de hond.. hij heeft nooit van me gehouden dat weet ik, en ik eigenlijk ook niet van hem aangezien ik niet eens van mezelf kan houden, maar waarom dan toch die aantrekkingskracht? Is het graag iets willen betekenen voor iemand?!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:25

Ja ik denk het wel. Je wil het graag goed doen en waarschijnlijk vind je hem stiekem ook wel spannend. Iedereen wil graag wel wat avontuur in zijn leven. Is heel normaal maar ik denk dat hij echt niet goed is voor jou.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 22:30

Hij is zeker me niet goed voor mij..
maar zonder hem voel ik me gek genoeg ook radeloos..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:41

Ja heel stom maar soms moet je gewoon toegeven aan je gevoel en alle fouten maken voor je erachter komt wat het beste is voor jou. Ik raad het niet aan hoor maar het bloed kruipt toch waar het niet heen kan.

Gevoel en verstand zijn nou eenmaal niet dezelfde dingen. Wat je ook kiest. Het moet jouw eigen keus zijn. Dat is ook misschien de fout die jouw ouders/familie maken. Zij pushen jou zo om de meest aannemmelijke vestandige keus te maken dat het jou tegen staat. Soms moet je tegen de stroom inzwemmen om erachter te komen dat het niet de kortste weg is.
Laatst bijgewerkt door piezze op 21-06-17 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 22:43

3 maal is scheepsrecht? Maar was eigenlijk niet van plan om nog een 3de keer met hem de fout in te gaan haha

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:45

;) Als het maar jouw keus is

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 20:36

Met Mn verstand wel, met Mn gevoel niet.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:28

Gevoel kan iets heel verwarrends zijn... Een paard bij ons op stal is ingeslapen. Ik moest meteen denken aan het moment dat ik voor die keus stond... Precies zo'n moment waar je gevoel en verstand ook zo tegenstrijdig kunnen zijn. Dus je bent echt niet de enige die daar soms heel erg mee in strijd is.

Stiekem weet je vaak wel wat de beste keus is, waar komt tenslotte de term 'onderbuikgevoel' vandaan. Vaak zijn het je emoties die een loopje met je nemen. Hoe gaat het vandaag met je?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 00:09

Beroerd... vooral het besef dat ik werkelijk niemand heb en er alleen voor sta.. dat ik niemand heb om op terug te vallen, niemand die me kan helpen... Ohh wat is een depressie een naar iets

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 08:49

Zou het kunnen dat dat een gedachte is die versterkt wordt door de depressie? Je zei laatst dat je vriendinnen hebt, je zus, je moeder. Je moeder stelt dan wel een eis voor contact, maar daar ben je mee bezig. Contact en vriendschappen is iets van wat van twee kanten moet komen. Zou je kunnen proberen om de contacten die je hebt, zelf wat meer input te geven? Door een depressie ga je snel erg op jezelf leven waardoor het lijkt alsof je alleen bent, maar ondertussen sluit je jezelf ook af voor de buitenwereld. Het is lastig maar de enige die dat eenzame gevoel kan veranderen, ben jijzelf. Jij zal stappen moeten nemen en dat denkpatroon moeten doorbreken. Wij kunnen dat niet voor je doen.

Je voelt je eenzaam, waarom voel je je eenzaam? Hoe zou je je liever willen voelen? Wat kan je doen om je zo te kunnen voelen? Loop die stappen bewust eens een aantal keer door, ook met andere emoties.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 09:01

Die gedachte wordt ongetwijfeld zeker versterkt door mijn depressie.
Ik heb al een aantal keer geprobeerd af te spreken, maar ze wonen of niet in de buurt of hebben geen tijd of hebben geen vervoer... dus ik probeer het echt wel, maar ik krijg van iedereen het ene na het andere excuus te horen..

Ik voel me eenzaam omdat ik daadwerkelijk eenzaam ben... ik wil me geliefd voelen, dat ik er werkelijk toe doe, en ik heb geen idee wat ik er aan kan doen, zolang de hulpverlening niet op gang wil komen zal ik het ook niet te weten komen.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 09:38

Ondanks zijn hele negatieve kanten heeft hij dus ook positieve kanten waar je op valt. Niemand is alleen maar slecht. Jullie relatie is een wisselwerking. Ja hij neemt geld van jou maar jij geeft het ook. Hij geeft jou steun. Hij is verslaafd aan drugs en jij bent of was verslaafd aan hem. Jij moet nu ook afkicken. Goede vrienden kunnen jou ook steunen en je kunt misschien ruzie met familie bijleggen als je daar behoefte aan hebt. Maar wees er vooral voor jezelf. Probeer niet iemand anders nodig te hebben. Je bent een hele sterke meid met veel liefde. Geef jezelf liefde nu. En je mag ook de pijn van het rouwen voelen. Je weet dat het beter is zonder hem. Maar je weet ook dat er naast zijn minder fijne kanten ook de fijne dingen waren. Die loslaten os moeilijk en pijnlijk en kost echt veel tijd bij sommigen. Daarom is het ook niet gek dat je toch terug ging. Maar t ging ook weer uit. Dus ik hoop dat je nu ook op die beslissing van jezelf vertrouwd. Heel veel sterkte!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:44

Ts, ik zie dat je in Lobith woont. Dat is voor mij niet gek ver vandaan. Als je er behoefte aan hebt mag je best een keer deze kant op, of dat ik jouw kant op kom.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:01

En Mossel... contact is niet iets wat je alleen hebt als je samen in 1 ruimte bent. Dat je een gesprek hebt met je moeder over de telefoon is ook contact.
Weet je... je moet ook geen romantische ideeen hebbben over hoeveel contact 'normale' mensen hebben met hun ouders, vriendinnen etc. Ik denk dat ik mijn moeder ook al week niet gezien of gesproken heb en ik woon nog geen 50 meter verderop ;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 12:41

Ik heb er ook geen romantische ideeën over.. echter was ik elke week een x aantal dagen bij Mn ouder ivm paard. Daarbij heel leuk contact met ouders over telefoon maar ze negeren elk contact dat ik probeer te maken ;)

Es_ther; Dankje lief, echter is Arnhem met het ov nog bijna een uur vanaf hier, en zit ik weer met m'n geld kwestie en heel vervelend mijn sociale angst

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:13

Ze schrijft niet voor niks dat ze ook wel jou kant op wil komen, Mossel!
Dus dit is net waar anderen het ook al over hadden dat je ook onbewust zelf contact afhoudt. :Y)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:46

Precies... En de enige die dat kan veranderen ben jij Mossel. Dat bedoel ik echt niet om vervelend te zijn en te drammen door het elke keer te herhalen. Maar JIJ bent echt de enige die je situatie kan veranderen. En dat is ook ontzettend mooi, je hebt er zelf 200% invloed op, alle keuzes die je maakt. En die keuzes zijn de basis voor hoe gelukkig je kan zijn.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:09

Maar TS als ik het goed begrijp heb jij dus iemand nodig die jou helemaal naar de vernieling helpt anders ben je radeloos?

Probeer jezelf dat voor te houden. Hij maakt je kapot, niet beter. Hij pakt alles van je af en voegt niets toe.

JIJ verdient zoveel meer dan DAT.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:24

Het is gewoon een rotverslaving.
TS is verslaafd geweest denk ik, aan de aandacht die ze kreeg van deze man.
Tuurlijk heeft hij haar wel wat aandacht en positiviteit gegeven. Anders krijgt hij het nooit voor elkaar zoveel geld van haar te pakken.

Kan dat TS?

Dat hij tussen alle geldklopperij en ruzies door af en toe zo super lief, complimenteus en charmant kon zijn tegen je?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 20:38

Nou het is min of meer opgelost, hij heeft een ander ( nadat hij van de week ineens contact zocht en weer om geld vroeg) ik ben echt pis link maar gevoel is nog steeds niet veranderd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:47

Mossel schreef:
Nouja echt contact nog niet echt, er is alleen gezegd dat ik voorlopig nog steeds niet welkom ben en dat ze eerst wil dat ik die therapie start en afrond, en heb dus geen enkel idee hoe lang dat gaat duren..
en ik weet dat ik de enige ben die het op kan lossen, maar het is zo verdomd moeilijk om iets op te lossen als je het gevoel hebt het nergens voor te doen. Ik weet dat het uiteindelijk wel ergens voor is maar probeer als je depressief bent die gedachten maar eens vast te houden

Dat doe je dus voor jezelf, om je de rest van je leven niet zo poedersuiker te voelen en een stukje eigenwaarde op te bouwen. Je kunt het ook gewoon laten, dan kom je vroeger of later weer zo'n loser tegen die je nog verder de afgrond in duwt. Gewoon echt de knop omzetten, je klinkt als best wel een verstandige meid dus dit kun je ook, zorg voor jezelf net zo goed als voor je hond.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:44

Mossel schreef:
Nou het is min of meer opgelost, hij heeft een ander ( nadat hij van de week ineens contact zocht en weer om geld vroeg) ik ben echt pis link maar gevoel is nog steeds niet veranderd

Waarom ben je precies pislink? Misschien is het nu juist bevestigd dat je beter af bent zonder hem.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 22:47

Omdat hij me dus van de week nog wel heeft gebeld met mooie praatjes en of hij geld kon lenen, en het dus bevestigd dat hij me gebruikt. En inderdaad het bevestigd wel dat ik beter af ben zonder hem, maar het doet wel pijn, maar ik denk dat die pijn wel snel af gaat zakken gezien mijn woede

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:12

Mossel schreef:
Omdat hij me dus van de week nog wel heeft gebeld met mooie praatjes en of hij geld kon lenen, en het dus bevestigd dat hij me gebruikt. En inderdaad het bevestigd wel dat ik beter af ben zonder hem, maar het doet wel pijn, maar ik denk dat die pijn wel snel af gaat zakken gezien mijn woede

Dat doet zeker pijn. Maar het is sowieso heel sterk dat je je er overheen gezet hebt. Je geeft al aan dat je pijn hopelijk zakt door de woede, dus je weet al dat je niks aan die jongen hebt! Probeer die gedachte vast te houden. Negatieve mensen moet je echt uit je leven verbannen want met zulke mensen zal je nooit gelukkig worden. Nu mensen om je heen verzamelen die je sterker maken!