Tulandro schreef:Ik schrik er wel een beetje van dat er meerdere mensen reageren die in geen vrienden hebben.
Echte goede vrienden zijn zeldzaam, dat is waar. Maar iedereen heeft toch wel mensen om zich heen?
Mijn man en zoon hebben ook geen vrienden.
Zij hebben al moeite met hun "verplichte" sociale contacten (werk/school/familie) dan daarnaast extra contacten onderhouden vaak te veel is.
Mijn man gaat wel regelmatig mee naar mijn vrienden, dat vindt hij dan ook heel gezellig (ondertussen kun je wel 2 stellen ook rekenen tot mijn mans vrienden, maar hij zal daar nooit zelf even zomaar een bakje gaan doen ofzo).
Hij heeft wel enkele leuke collega's waarmee hij graag samenwerkt, maar buiten werk wat afspreken dat doet hij niet (en als hij wordt gevraagd houdt hij de boot af).
Mijn zoon gaat eens per ca 2 maanden met zijn stage even naar het café, maar merk aan hem dat dit veel van hem vergt.
Hij heeft geen vrienden waarmee hij regelmatig afspreekt.
Mijn ene dochter is net als ik, veel sociale contacten en veel ondernemen, mijn andere dochter is meer zoals mijn man en zoon; niet te veel contacten buiten school om (wel iets meer dan mijn man/zoon).