Asexueel,hoe zit dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:37

lieveli schreef:
germie schreef:
[Damned
Interessant! Dus als ik het goed begrijp zijn jullie kort gezegd eigenlijk nooit geil? :+
En misschien een intieme vraag, maar hoe staan jullie tegenover masturbatie? Doen jullie dat dan ook nooit?
--
germie
Ja hoor, masturberen kan gewoon. Dat is immers geen seks of seks gerelateerd.

Nou masturberen is voor mij wel seksgerelateerd hoor. Ik doe het omdat/als ik geil ben. Ik kan niet het nieuws kijken en ondertussen even casual mijn foef betasten.

:') (al kan je er ook geil van worden, zelfs al kijk je naar het nieuws, het gaat gewoon wat lastiger :+ )

Maar dan snap ik het eigenlijk nog minder... Je wilt het dan dus eigenlijk gewoon niet met 2 doen maar enkel alleen? En wat dan met een partner die jou enkel doet klaarkomen zonder 'gewone' seks?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:42

germie schreef:
Damned schreef:
Interessant! Dus als ik het goed begrijp zijn jullie kort gezegd eigenlijk nooit geil? :+
En misschien een intieme vraag, maar hoe staan jullie tegenover masturbatie? Doen jullie dat dan ook nooit?

Ja hoor, masturberen kan gewoon. Dat is immers geen seks of seks gerelateerd.

De meeste mastruberen toch echt omdat ze geil zijn of voor een orgasme. Het is toch een soort 'soloseks'.

Interessant om te lezen, ik zou denk ik geen relatie met een aseksueel persoon kunnen hebben. Lijkt me ook lastig als aseksueel zelf, wanneer je echt van seks walgt en je partner het wel wil. Kan je ook hetero of homo-aseksueel zijn?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:43

Urbanus

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:44

Ja nee, kun je het niet gewoon vertellen? Ik wil er geen spreekbeurt over houden, ik ben gewoon nieuwsgierig naar jouw verhaal.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:52

Aseksualiteit gaat echt om seksuele aantrekkingskracht die ontbreekt. Je kan dus best masturberen, gewoon omdat je het lekker vindt. Bij seks met een ander is het onprettig als je die aantrekkingskracht niet hebt, maar tijdens soloseks merk je daar niets van. Hoop dat dat het wat duidelijker maakt?

Overigens hoor ik vaak van anderen die ook ace zijn dat het meer iets praktisch is. Bijvoorbeeld om beter te kunnen slapen. Leuke bijkomstigheid is dat het ook fijn voelt. Vaak gaat het dus niet om geil zijn. Ik kan maandenlang zonder als ik zou willen, geen enkel probleem.

Mochten er mensen nog meer (persoonlijkere) vragen hebben dan wil ik daar via PB best op ingaan! :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:53

precies, het is gewoon absoluut geen must. Ik mis seks absoluut niet. Ook echt geen behoefte aan. Masturberen natuurlijk wel eens gedaan. En ja, dat is lekker. Seks dus niet.

Maar als je deze websites hebt doorgelezen zijn veel vragen denk ik al beantwoord.
En als een man denkt dat ie het ons wel zal leren en dat het bij hem wel lekker is, forget it. Dat is dus niet zo. Het is gewoon een geaardheid zoals alle anderen. Niets bijzonders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 18:14

Ik heb het doorgelezen en daar staat wel dat het tijdelijk kan zijn. En dat je als puber wel seksueel actief geweest kan zijn.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 18:51

Het kan zeker tijdelijk zijn, maar vaak is het dat niet. Ik gruwel vaak van de standaard opvattingen "je bent er gewoon nog niet klaar voor", "Ben je niet gewoon bang?" "je hebt de juiste nog niet ontmoet" en vooral dat je wel aseksueel/aromatisch/homo/lesbisch zal zijn door traumatische ervaringen |o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:01

Ik heb, denk ik, een ex die aseksueel is. Moet ik zeggen dat zij wel een traumatische ervaring achter de rug had. Maar weet niet of dat meespeelde hierin.

Persoonlijk ken ik het gevoel totaal niet. Ik ben wel lesbisch, het idee van seks met een man verafschuwt mij.... dus dat seks überhaupt iemand kan verafschuwen kan ik denk ik dus wel enigszins begrijpen. Lijkt me vreselijk lastig voor diegene zelf, maar ook zeker voor een partner.

Diegene die aseksueel zijn, zouden jullie dan open staan voor een open relatie?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:05

Maartje1990 schreef:
Ik heb, denk ik, een ex die aseksueel is. Moet ik zeggen dat zij wel een traumatische ervaring achter de rug had. Maar weet niet of dat meespeelde hierin.

Persoonlijk ken ik het gevoel totaal niet. Ik ben wel lesbisch, het idee van seks met een man verafschuwt mij.... dus dat seks überhaupt iemand kan verafschuwen kan ik denk ik dus wel enigszins begrijpen. Lijkt me vreselijk lastig voor diegene zelf, maar ook zeker voor een partner.

Diegene die aseksueel zijn, zouden jullie dan open staan voor een open relatie?

Ik zou zeker niet open staan voor een open relatie, een man moet van mij houden zoals ik ben, zou het erg naar vinden als die een andere vrouw nodig heeft om sex mee te hebben en gelukkig te blijven met mij. Nee, liever geen vent dan dat :j

Als aseksueel kun je wel romantische en emotionele gevoelens hebben namelijk, wat ik ook heb. Zou het dus ontzettend kwetsend vinden als mijn man sex heeft met een andere vrouw, dat is in mijn ogen gewoon vreemd gaan en einde relatie

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:28

Ik sluit mij bij Dani aan, dat is gewoon vreemdgaan en zou ik niet ok vinden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:40

Zonder instemming is idd vreemdgaan, zou ik ook niet oké vinden. :n
Met instemming is natuurlijk een heel ander verhaal. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:44

In een open relatie zou het natuurlijk geen vreemdgaan zijn.

Ik snap enerzijds echt dat stukje van het "niet bij een ander gaan zoeken" wel... zou ik bij mijn vriendin ook niet leuk vinden als ze dat zou doen. Maar anderzijds..... jij wilt/kan diegene dat niet bieden, prima. Diegene houdt in weze rekeninf met dat jij dat niet wilt, verplicht jou nergens toe. Maar andersom verplicht jij diegene dan wel om niets met zijn/haar behoeftes te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:50

Maartje1990 schreef:
In een open relatie zou het natuurlijk geen vreemdgaan zijn.

Ik snap enerzijds echt dat stukje van het "niet bij een ander gaan zoeken" wel... zou ik bij mijn vriendin ook niet leuk vinden als ze dat zou doen. Maar anderzijds..... jij wilt/kan diegene dat niet bieden, prima. Diegene houdt in weze rekeninf met dat jij dat niet wilt, verplicht jou nergens toe. Maar andersom verplicht jij diegene dan wel om niets met zijn/haar behoeftes te doen.

Snap wat je bedoelt, maar aan de andere kant is dat denk ik wel een keus die je maakt op het moment dat je een relatie aangaat met een asexueel persoon (tenzij dit van tevoren besproken is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:52

Maar het kan dus ook later voorkomen, als je al seks gehad hebt?

Interessant en leerzaam topic trouwens!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:54

Ik heb dus een relatie gehad met iemand die zeer wsl aseksueel is en daarover loog.
Gevolg is dus dat ik al die tijd hoop hield op seks en telkens de deksel op de neus kreeg, maar ook niet buiten de deur hoefde te kijken (dus niet eens iets doen) want dan was het oorlog.
Voor mij dus geen relatie meer met een aseksueel tenzij diegene er vanaf het begin eerlijk over is en mij de vrijheid geeft om mijn behoeftes bij een ander te vervullen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:54

Ik wist het destijds niet van mijn ex (zij denk ik ook niet? , maar nu ik de term ken denk ik dat dat wel t geval was) maar bij mij zou daar ook zeker een relatie op stuk lopen. Ik zou overigens ook echt niet elders mn "pleziertje" willen halen hoor, dat kan ik gewoonweg niet. Maar ik zou evenmin de rest van mn leven geen seks willen hebben met mijn partner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:57

Maartje1990 schreef:
Ik wist het destijds niet van mijn ex (zij denk ik ook niet? , maar nu ik de term ken denk ik dat dat wel t geval was) maar bij mij zou daar ook zeker een relatie op stuk lopen. Ik zou overigens ook echt niet elders mn "pleziertje" willen halen hoor, dat kan ik gewoonweg niet. Maar ik zou evenmin de rest van mn leven geen seks willen hebben met mijn partner.

Oh op die manier... Dat begreep ik even anders :)
Maar zo, ja, dat zou ik ook hebben ja...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:12

Je wordt gewoon verliefd. Dus als de man dan een ander zoekt voor de sex vind ik dat niet goed. Hij is dan niet 100% voor mij gevallen. Ik zoek d us ook een asexuele man.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:50

Keell94 schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik volg :)
Vind het wel een heel interessant onderwerp. Heb nooit echt naar ace gekeken als een echte geaardheid zoals homoseksualiteit. Dit trekt mijn beeld wel eventjes open. Wel fijn dat jullie er allemaal zo openlijk over kunnen praten, en rot dat mensen durven zeggen dat het gewoon een 'fase' is... Ik ben zelf niet ace, maar heb wel een periode gehad met mijn ex vriend dat ik eenmaal we bezig waren ik er helemaal niks aan vond en liever meteen stopte. Dus ergens snap ik het wel

ik heb ook zo'n ex gehad, die dacht alleen aan zichzelf en ook dat was een reden om maar gewoon geen sex meer te hebben, helaas kon hij dat niet hebben en ging dat bij een ander zoeken en liep erna te verkondigen met het nieuwe meisje dat hij nog nooit zulke goede sex had gehad in 1,5 jaar tijd (hadden 1,5 jaar een relatie) helaas vond zij er ook niks aan dus was eenmalig, lag dus niet alleen aan mij.

Van mij hoeft het ook niet persee heb niet echt de behoefte, vind het niet erg maar vind lekker knuffelen en samen een band hebben en dingen kunnen delen veel belangrijker dan sex

Ja, hij dacht niet echt aan zichzelf alleen maar had er gewoon echt geen zin in (waren ook 1,5 jaar samen) en soms was het ook heel goede seks maar ik had echt een periode dat het echt minder was en ik er ook totaal geen zin in had, deed het meestal dan ook gewoon omdat het voelde alsof ik het hem verschuldigd was. Maar oh hoe vaak ik dacht 'get it over with' :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:14

germie schreef:
Je wordt gewoon verliefd. Dus als de man dan een ander zoekt voor de sex vind ik dat niet goed. Hij is dan niet 100% voor mij gevallen. Ik zoek d us ook een asexuele man.

Dat ben ik niet met je eens. Het is misschien makkelijk praten als je zslf die behoefte aan seks niet hebt in een relatie. Maar als je die behoefte wel hebt is dat (mijn inziens) echt niet zo makkelijk omdat maar nooit meer tr doen of dat je dan niet helemaal voor die persoon gevallen bent ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:17

Maartje1990 schreef:
germie schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Het is misschien makkelijk praten als je zslf die behoefte aan seks niet hebt in een relatie. Maar als je die behoefte wel hebt is dat (mijn inziens) echt niet zo makkelijk omdat maar nooit meer tr doen of dat je dan niet helemaal voor die persoon gevallen bent ofzo.

Het zou voor mij ook een rede zijn om inderdaad een relatie te beëindigen...
Ik verplicht iemand die asexueel is niet om sex te hebben, maar op dezelfde manier kan zo iemand mij niet verplichten dat maar geen sex meer te hebben.
Heeft niks met 100% voor iemand vallen te maken als asexueel zich op een later moment bij een partner ontwikkeld.

Is dit vooraf bekent, dan ben ik het inderdaad met je eens Germie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:22

Ik meld het vrij snel als iemand mij leuk vindt. Of ik iemand. Willen ze dan niet verder, prima. Ik dan ook niet.
Het betekent wel dat ik dus Tinder na 2 weken weer verwijderd heb, het is net of daar alleen maar seksverslaafden zitten. Geen enkele date uit voortgekomen. Nu date ik dus maar niet.
Ik heb er zelfs aan gedacht om ergens een foto bij te voegen dan met daarop de hint ACE. Maar uiteindelijk niet gedaan en gewoon de app verwijderd. Wij zijn volkomen normaal immers. Het is net als je een homo gaat verplichten om toch maar een vrouw uit te zoeken. Dat gaat ook niet. Zo is het ook bij ons. Seks is gewoon notdone.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:33

Ja precies, en dat begrijp ik.
Maar dat werkt wel van twee kanten wat ik net zei ;)

Maar jij weet het nu al van jezelf en geeft dat aan, op dat moment aan jou "partner" de keus om met jou verder te gaan of niet.
Maar zou je het ook niet begrijpen als iemand midden in een relatie ineens verteld dat hij/zij asexueel is, en zijn/haar partner dan besluit de relatie te beëindigen? Dat andere wel de behoefte aan sex hebben en niet zonder kunnen?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:56

Ik ken verschillende aseksuelen en heb nooit gehoord dat het midden in een relatie 'ontstaan is'.
Wat ik me eerder kan voorstellen is dat deze persoon dit altijd al voelde en opeens :)* het heeft een naam! Ik ben dus (...).

Voor mij zou het inderdaad een reden zijn om een relatie te verbreken.
Vooral het uiterst ergerlijke "ik kan er wel tegen om geen sex te hebben hoor! Dat heb ik wel voor je over!" En dan na een half jaar iedere avond aan je kop gezeur dat ie toch zo'n zin heeft... (tot nu toe alleen bij mannen voorgekomen aangezien ik mijn enige vriendin had toen ik t nog niet wist).
Het is bij mij echter ook erger aangezien mijn relaties vaak lange afstand zijn en je vaak al meteen en vaak meerdere dagen bij diegene 'woont' om bij elkaar te kunnen zijn.