Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 22:23

Liannetje86 schreef:
Maar even dom vraagje hoor.. Ik kan met een bankafschrift met de naam van iemand anders erop geen lening afsluiten ;) Van mijn eigen rekening een en/of rekening maken was al drama en moest je per se voor langs komen :S

De rekening staat op jouw naam, hij kan niet bij het geld, hij heeft alleen de afschriften ontvangen toch?

Heb zelf bij een bank met een leeuw wat problemen gehad ;) Daar sloot de vorige bewoner een abonnement af (zonder dat hij mijn naam had of wat dan ook) en uiteindelijk werd het van mijn rekening afgeschreven omdat dat met het adres matchte (en het abonnement (tijdschrift over zeilen) ging gewoon naar zijn nieuwe adres. Nooit heeft iemand mij kunnen uitleggen hoe het zat ;) Dus overgestapt. Vond dat toch een relaxer idee..

Wat ik wel gedaan heb om het toch ongedaan te maken (wat kennelijk eerst ook niet kon en toen ik met radar, kassa en alles begon te dreigen opeens wel ;)... Dus misschien dat eens doen?

Het is echt ongehoord dat zoiets kan gebeuren. Zie mijn ex al mijn bankgegevens opvragen omdat we toevallig ooit op hetzelfde adres hebben gewoond :S Sowieso netjes alles gewijzigd, bevestiging gehad per post en alles. Ze zijn er best streng in en volgens mij is zo maar iets wijzigen nog best lastig :s

Helemaal geen domme vraag!
Bij sommige kredietverstrekkers is het behoorlijk makkelijk om een lening af te sluiten. Ben je niet veel voor nodig, Weet ik helaas uit ervaring (met hem).

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:24

Myfairytale schreef:
Omdat (kennelijk en volgend de bankmedewerker) we op "samenwonend" stonden.

Godzijdank kan hij niet bij mijn geld etc hebben ze verzekerd. Maar morgen gaat de boel mooi naar een andere bank!

Maar ik snap nog steeds niet hoe hij jouw gegevens kan wijzigen als de enige connectie samenwonend is. Dat hoort gewoon niet te kunnen.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:28

Myfairytale schreef:
Femke_Tweety schreef:
Kloppen de data die je hierboven noemt?

Want dan moeten er al ongeveer 12 afschriften fout gegaan zijn.

Scherp van je!
Nee, moet 2017 zijn. Ik heb het rechtstreeks gekopieerd uit de mail... heeft de bankmedewerker dan verkeerd ingevuld.

Maar als de verhuizing pas 11-6-17 is waarom versturen ze dan nu al een bankafschrift naar dat adres?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:42

Destination schreef:
Myfairytale schreef:
Omdat (kennelijk en volgend de bankmedewerker) we op "samenwonend" stonden.

Godzijdank kan hij niet bij mijn geld etc hebben ze verzekerd. Maar morgen gaat de boel mooi naar een andere bank!

Maar ik snap nog steeds niet hoe hij jouw gegevens kan wijzigen als de enige connectie samenwonend is. Dat hoort gewoon niet te kunnen.

Precies dit, bij iedere bank moet je zelf identificeren. Of zelf via het kantoor, of zelf via je eigen internetbankieren. Anders komt zo'n wijziging nooit door. Zo wel, dan kun je zeker flinke juridische stappen ondernemen.

zonnebloem18

Re: Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:53

Zoals ik het begrijp heeft hij zijn gegevens gewijzigd en is de bank er van uit gegaan dat TS als medebewoner (geregistreerd op hetzelfde adres) mee ging verhuizen. Verkeerde aanname en ook erg dom om van uit te gaan zonder bevestiging van TS.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 23:19

zonnebloem18 schreef:
Zoals ik het begrijp heeft hij zijn gegevens gewijzigd en is de bank er van uit gegaan dat TS als medebewoner (geregistreerd op hetzelfde adres) mee ging verhuizen. Verkeerde aanname en ook erg dom om van uit te gaan zonder bevestiging van TS.

Zo heb ik het ook begrepen van die bankmedewerker.
Moet eerlijk zeggen dat ik het heel heel erg slordig en toch wel een grove fout vind dat zoiets zomaar kan tegenwoordig.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 23:22

_kajo_ schreef:
Myfairytale schreef:

Scherp van je!
Nee, moet 2017 zijn. Ik heb het rechtstreeks gekopieerd uit de mail... heeft de bankmedewerker dan verkeerd ingevuld.

Maar als de verhuizing pas 11-6-17 is waarom versturen ze dan nu al een bankafschrift naar dat adres?

Geen idee! Maar ik miste mijn bankafschrift van vorige maand. Die krijg ik altijd op de 24e. En toen was het al doorgegeven.

Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet geloof dat het per 11-06 is, maar volgens mij niet dat per 01-06 zijn.
Maar heb het gekopieerd uit mijn mail die ik ontvangen heb van die medewerker.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 23:24

Iinge_ schreef:
Destination schreef:

Precies dit, bij iedere bank moet je zelf identificeren. Of zelf via het kantoor, of zelf via je eigen internetbankieren. Anders komt zo'n wijziging nooit door. Zo wel, dan kun je zeker flinke juridische stappen ondernemen.

Ze gaan er heel laks mee om en zeggen verder niets te kunnen ermee, buiten dat het natuurlijk weer naar mijn juiste adres terugveranderd is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:37

Wat een bizar verhaal! Ik zou hier zeker verder achteraan, de rekening krijg je er niet mee terug maar dit zou toch niet zo simpel moeten kunnen?
Toen ik vorig jaar verhuisde en mn adres wijzigde via internetbankieren werd ik vrij snel erna gebeld of dit wel klopte. Erg netjes, hoewel ik me nooit had voorgesteld dat zoiets als dit zou kunnen gebeuren.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:45

Kan je hier geen zaak van maken?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:33

Dit gaat om de rabobank neem ik aan? Om je adres te wijzigen moet hij idd tekenen met de scanner. Het kan dan bijna niet anders dan dat hij een extra pasje heeft. Kan het zijn dat hij dat nog geregeld heeft? Pluis straks je rekening eens na of je een volmacht hebt gegeven aan hem (oooit toen het nog leuk was samen ;) ) of dat hij dat in een onbewaakt ogenblik zelf heeft gedaan of een nieuwe pas van jouw rekening heeft aangevraagd. STraks pinnen en een nieuwe pincode aanvragen, en dan rustig bekijken wat nu het verstandigste is

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:46

Ik zou in ieder geval heel snel een nieuwe rekening openen en deze sluiten.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:50

chocobroodje schreef:
Dit gaat om de rabobank neem ik aan? Om je adres te wijzigen moet hij idd tekenen met de scanner. Het kan dan bijna niet anders dan dat hij een extra pasje heeft. Kan het zijn dat hij dat nog geregeld heeft? Pluis straks je rekening eens na of je een volmacht hebt gegeven aan hem (oooit toen het nog leuk was samen ;) ) of dat hij dat in een onbewaakt ogenblik zelf heeft gedaan of een nieuwe pas van jouw rekening heeft aangevraagd. STraks pinnen en een nieuwe pincode aanvragen, en dan rustig bekijken wat nu het verstandigste is

Dan is het alsnog in strijd met de wet- en regelgeving.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:27

Miss een gek idee: is het nu niet zo dat hij je wil "controleren"? Ok al kunnen jullie elkaars bloed drinken.

Misschien heeft hij nu een 2de pasje. Zodat hij alsnog bij jou geld kan

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:47

Niet perse want de bank kan niet zien wie er achter de reader zit. En als diegene een reader + pas+pincode heeft...

SophievdV schreef:
chocobroodje schreef:

Dan is het alsnog in strijd met de wet- en regelgeving.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:17

xMereltje schreef:
Kan je hier geen zaak van maken?

Een "zaak" tegen een bank omdat ze een fout hebben gemaakt? En je denkt iets te winnen om reden dat......? Buitengewoon slordig van de bank maar meer ook niet. Procederen tegen een bank, verzekeringsmaatschappij of van die andere gezelligerds vraagt veel tijd en vooral veel geld.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:17

Wat een ontzettend vervelende situatie! Ik zou een andere rekening openen bij een andere bank en daar linea recta je geld naar overmaken. Veel banken hebben een service dat ze automatisch de ingestelde machtigingen meenemen(voor huur en dergelijke). Verder zou ik toch ook een persoonlijk gesprek met de bank eisen om dit op te lossen. Jij kan hier daadwerkelijk wel schade aan ondervinden dus laat ze maar met been voorstel komen.

Ik heb ook ooit zo'n akkefietje gehad bij een andere bank: moest een nieuwe pincode hebben voor mijn reader, die ze toen aan vriendlief geadresseerd hebben toegestuurd. Volgens hun kon dat, omdat we een gezamenlijke rekening hebben. Echter gebruikte ik die zelfde reader ook voor mijn prive-rekening. Het was dus zeker wel privé informatie. Ik verbaas mij er echt over hoe slordig dit soort instanties met vertrouwelijke data omgaan.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:23

Misschien is je ex wel meer schuldig dan de bank en is hij beetje slim bezig geweest?

Ik zal, zeker als de relatie zo slecht is, er dus een achtergrond van ellende is, al mijn financien maar eens goed natrekken...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:27

Dat denk ik dus ook :j

Indestal schreef:
Misschien is je ex wel meer schuldig dan de bank en is hij beetje slim bezig geweest?

Ik zal, zeker als de relatie zo slecht is, er dus een achtergrond van ellende is, al mijn financien maar eens goed natrekken...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:27

Als je daadwerkelijk aan kunt tonen financiële schade te lijden kun je dat wel claimen. Verwacht je dat, dan is het verstandig de bank ook nu al aansprakelijk te stellen. Dan weten ze vast waar ze aan toe zijn. Maar die informatie is verstrekt, dat kunnen ze niet terugdraaien.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:32

Ik dat geval gaat het strak tegen je rechten en de wet in. Ik zou het dan echt hogerop aan gaan pakken.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:34

Myfairytale schreef:
Maar kennelijk stonden we op samenwonend én zou hij aangegeven te hebben dat ik mee verhuisde...

Je hebt natuurlijk aangegeven en 'aangegeven'. Het kan ook heel goed dat hij het al automatisch ingevulde (want als samenwonend in het systeem) vinkje niet bewust heeft uitgevinkt.
Wanneer hij dan bij het ondertekenen aangeeft dat hij alles correct en naar waarheid is ingevuld, dan is dat waar hij voor heeft getekend en wat hij dus heeft aangegeven bij de bank.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:43

doezel2 schreef:
Miss een gek idee: is het nu niet zo dat hij je wil "controleren"? Ok al kunnen jullie elkaars bloed drinken.

Misschien heeft hij nu een 2de pasje. Zodat hij alsnog bij jou geld kan

Dat kan niet zomaar, zeker als je geen rekeninghouder bent.

Raar verhaal, Wet Bescherming Persoonsgegevens is iets waar alle bedrijven zo op gehamerd worden. Erg slordig dat dit uberhaubt kan gebeuren. Gelukkig kun je weinig met enkel losse afschriften maar zou er zeker werk van maken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 09:22

oomens schreef:
Myfairytale schreef:
Maar kennelijk stonden we op samenwonend én zou hij aangegeven te hebben dat ik mee verhuisde...

Je hebt natuurlijk aangegeven en 'aangegeven'. Het kan ook heel goed dat hij het al automatisch ingevulde (want als samenwonend in het systeem) vinkje niet bewust heeft uitgevinkt.
Wanneer hij dan bij het ondertekenen aangeeft dat hij alles correct en naar waarheid is ingevuld, dan is dat waar hij voor heeft getekend en wat hij dus heeft aangegeven bij de bank.

Maar hoe kan het dan dat we als samenwonend stonden? Dat hebben wij nooit aangegeven.
Sterker nog, met alles rondom dat soort zaken (financiën, woning, verzekeringen) stond ik alleenwonend. Daarom begrijp ik het niet.

En juist omdat we elkaar zo haten nu, geloof ik nooit dat hij dat gewild heeft dat ik "mee zou verhuizen", ook niet op papier. We willen eigenlijk niets meer met elkaar te maken hebben.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:27

Prrrr schreef:
Als je daadwerkelijk aan kunt tonen financiële schade te lijden kun je dat wel claimen. Verwacht je dat, dan is het verstandig de bank ook nu al aansprakelijk te stellen. Dan weten ze vast waar ze aan toe zijn. Maar die informatie is verstrekt, dat kunnen ze niet terugdraaien.

En de kosten van tegen een bank procederen moet ze maar voor lief nemen?