Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. lisem94 schreef:TS als ik het dus goed begrijp heb je als 17 jarige je volledige maandloon weggegeven.
Daarna zeg je dat je ongeveer 50% hiervan teruggekregen hebt over de jaren.
Dus, nu na 10 jaar, al dit gedoe om een bedrag van minder dan €1000?. Meer kan het haast niet zijn.. (Maandsalaris van een 17 jarige - 50%.)
In dat geval.. Neem je verlies, leer je lesje en laat het verder. Er zijn zoveel andere veel nuttigere dingen die je energie wel waard zijn.
connie64 schreef:hoe wil jij bewijzen dat je geld uitgeleend hebt?
heb je dat zo gegeven, cash dus of via een bank?
hoe kan je bewijzen dat je wel dan geen geld terug hebt gekregen?
kan tegenpartij ook zeggen goh dat heb ik al jaren geleden terugbetaald...
kortom, gammele zaak en je gaat echt nooit je geld terugkrijgen hoor.
connie64 schreef:kajo waar heeft ze dan gezegd dat ze alles op papier heeft staan?
heb ik echt nog nergens gelezen hoor...
verder kan jij echt geen zaak maken als je zomaar een papiertje hebt waar iets op geschreven staat...
een lening moet wel met een rechtspersoon erbij zijn opgemaakt.
Celiien schreef:In jouw geval blijf je dus gewoon te schappelijk..
Dreigen met het inschakelen van een incassobureau-deurwaarder. Zeker als je betalingsafspraken op papier/screenshots hebt, kan ze niet ontkennen dat er een vordering is. Ik weet niet om hoeveel geld het gaat, maar wellicht is het een optie om ze sowieso in te schakelen.
Mavelle schreef:Waarom onderneem je pas na TIEN JAAR(?!)al deze acties? Waar hebben we het over, een maand salaris van een 16 jarige of van een volwassene? Ik vind het een beetje sneu eerlijk gezegd, blijkbaar heb je er tien jaar lang niet om zitten springen en nu moet het op deze manier. Ik had zelf m'n verlies genomen en er een wijze les uit getrokken. Het is niet netjes van haar en ik zou haar ook niet weer hoeven spreken, maar dit heb je zelf echt wel heel erg laten versloffen.
Nikass schreef:Mavelle schreef:Waarom onderneem je pas na TIEN JAAR(?!)al deze acties? Waar hebben we het over, een maand salaris van een 16 jarige of van een volwassene? Ik vind het een beetje sneu eerlijk gezegd, blijkbaar heb je er tien jaar lang niet om zitten springen en nu moet het op deze manier. Ik had zelf m'n verlies genomen en er een wijze les uit getrokken. Het is niet netjes van haar en ik zou haar ook niet weer hoeven spreken, maar dit heb je zelf echt wel heel erg laten versloffen.
Precies, dit
Mavelle schreef:Dan nog blijf ik er bij dat het nu te lang geleden is om er principieel over te doen. Als het daadwerkelijk om het salaris van een 17-jarige gaat, waar gaat het dan om, 200-300 euro? En er is al een gedeelte afbetaald? Let it go, als die vrouw het had gehad had ze je het vast terug gegeven.
Mavelle schreef:Als ik me niet vergis zijn 17 jarigen nog leerplichtig en kan er helemaal geen sprake zijn van een fulltime salaris.. maar wat het bedrag ook is.. na tien jaar nog eens zo'n stap ondernemen vind ik een vreemd. Ben benieuwd wat de uitkomt is en of TS überhaupt nog een poot om op te staan heeft
Mavelle schreef:Als ik me niet vergis zijn 17 jarigen nog leerplichtig en kan er helemaal geen sprake zijn van een fulltime salaris.. maar wat het bedrag ook is.. na tien jaar nog eens zo'n stap ondernemen vind ik een vreemd. Ben benieuwd wat de uitkomt is en of TS überhaupt nog een poot om op te staan heeft
Magrathea schreef:Het is echt niet nodig om zo vervelend tegen TS te doen. Ik denl dat als ze eerder had geweten dat je gewoon een incassobureau kunt inschakelen er veel eerder actie was ondernomen.
SweetVanille schreef:MyHorseGirl schreef:Eerlijk? Ik zou gewoon een deurwaarder inschakelen. Je hebt over de jaren heen genoeg bewijsmateriaal verzameld (lijkt me) en ze moet nu echt een keer gaan betalen. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
Ik zou haar nog een keer de mogelijkheid geven om een deel voor het einde van de maand over te maken. Doet ze dat niet, dan stappen gaan ondernemen. Je hebt lang genoeg op je geld gewacht.
Civiele kwestie, geen enkele instantie gaat je daarbij helpen![]()