Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:20

Kimbers schreef:
<3 ik hou van alle kinderkleertjes.

Bunnies en shoesme zijn trouwens écht niet de enige flexibele en lederen schoen voor kinderen. Gelukkig zijn daar zat goedkopere varianten van te krijgen.

Klopt hoor. Maar wij komen tot nu toe elke keer daar bij uit en dat typte ik dus. Bunnies en shoesme voor ons dus.

xingridx

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:24

Hier te schattige sandaaltjes besteld :)) bij van haren. Ze loopt nog niet zoveel en zeker nog niet los dus voor onze vakantie binnenkort was het nog geoorloofd vond ik want ze zijn te leuk...
Als we terugkomen dan maar eens kijken voor goede sandaaltjes want haar sneakers zijn echt veel te warm nu en ze is druk met oefenen om los te lopen dus als we terug komen van vakantie zullen we die wel nodig hebben

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:30

Hier is het vooral c&a en h&m. Tot voor kort ook hema maar vind nu in zijn maat er niet veel.
Zou voor de zomer nog wat shorts moeten hebben en sandalen.
Ik geef ook niet veel geld aan kleren. Hij groeit er zo snel uit.
Hij wordt volgende maand 2 jaar. Hij zit kwa jassen, truien en tshirts op maat 104 en voor broeken maat 98. En schoenmaat 23.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 15:42

Ik probeer idd ook goed te kijken waar iets vandaan komt. Daarom ook heel af wn toe Zara. Overigens hebben die nu ook wel bio katoen artikelen.

Ik heb nu ook Shoesme schoentjes staan en van Agatha Ruiz de la Prada.

Leuk dat er veel enthousiasme is!

Overigens wel pb van een mod gehad dat de ruil/verkoop is verwijderd....
Jammer want ik wil binnenkort toch wat van schiften in de dozen op zolder. Wil niet alles weg doen, maar er zit genoeg tussen wat nu leuk is maar over 2jaar misschien niet meer.
Heb bijv best veel Z8 wat nauwelijks is gedragen.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:47

Wat leuk dit topic:)!
Hier een dochter van 11 weken. Draagt nu 56 en soms al 62. Hier van zeeman tot Tommy en alles er tussenin. Hema valt vrij wijd bij haar.CarlijnQ is ook een leuk merk! Feetje past haar ook goed en de kleren van de zeeman ook.
Dit broekje heeft ze van carlijnq
https://www.google.nl/search?q=carlijnq ... e-2hzX3PXM:

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:52

Komen leuke dingen voorbij hier!

Ben t er mee eens dat er schoenen zat te vinden zijn goedkoper dan Bunnies en shoesme. Zou alleen nooit consessies doen aan schoenen hoe duur ze ook zijn. Je hebt maar 1 paar voeten daar moeten goede schoenen onder.

Wij hebben voor nu Birkenstocks en leren converse. Wil er nog een paar Teva's bij voor op vakantie, hadden we vorig jaar ook. Ideaal schoentje voor in t water etc, ookal vind ik ze echt niet mooi :o.

Polarn vind ik echt super tof, allemaal
Kleurtjes en printjes die je normaal niet snel ziet.

Net even wezen lunchen met _lautje_ en kon de baby boetiek hier niet voorbij lopen...

Afbeelding
Afbeelding

Zwembroek van feetje met ananassen en een shirt van Quapi voor op z'n korte spijkerbroeken.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:14

Ons kindje moet nog geboren worden, maar ik lees alvast graag met jullie mee! Ik zie nu al té schattige kleertjes voorbij komen! De tip van bataviastad vind ik alvast een goeie, want nu heb ik een goed excuus om vriendlief daar zometeen in onze vakantie een dagje mee naartoe te slepen :D we weten inmiddels dat we een zoontje krijgen, en heb nog praktisch niks ingeslagen, dus mag nog even helemaal losgaan :+

Wat vinden jullie leuke websites om kleertjes te bekijken/bestellen? En die sample sales is dat ook ergens terug te vinden? (Zal bij ons in het noorden niet zo heel veel van zijn ben ik bang..)

Ps ist een idee om degenen die kleertjes te koop hebben een linkje oid in hun onderschrift te zetten? Dat mag wel volgens mij?

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:17

Oh, hoe vrolijk Tess! Wat leuk <3

Hier vroeger ook altijd goede schoenen gehad en dat zal voor onze kleine niet anders worden. Ik heb alleen nog even om me daarin te verdiepen. Voor deze winter ga ik een paar Uggs haken denk ik :P

Toch niet heel groot dus Ing. Misschien komt dat nog wel. En als vrouw iets minder lang is ook niet heel erg toch?

Lau, jammer dat het niet mag. Maar er zijn vast andere manieren voor te vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:21

Hier een best andere smaak dan de meesten, misschien heeft iemand er iets aan :)

Onze kleine heeft het eerste jaar eigenlijk alleen maar pakjes uit 1 stuk gedragen omdat we dat veel handiger en comfortabeler vonden zitten dan losse sokjes die steeds uitgaan, shirtjes die steeds opkruipen en broekjes die vaak toch wat knellen rond het buikje.

Maar leuke pakjes waren in NL vaak wel lastig te vinden hoor omdat iedereen maar Z8, Lief! en Stoer! enzo wil :P

Die van ons droeg met zijn eerste verjaardag nog maat 68.

Eerste week / 2 weken een paar pakjes 46.
Tot 7 weken droeg hij maat 50.
Toen schoot hij in anderhalve week door maatje 56 heen,en daar had ik net zoveel van -O-
Gelukkig bijna allemaal van die onhandige standaard broekjes en shirtjes dus daar misten we eigenlijk niks aan ;)

Daarna heeft hij maandenlang in maat 62 gehangen, en toen dus nog ik denk wel een half jaar in maat 68 gezeten. De zomer doorgebracht in maat 74 in van die fijne pakjes van broek+shirt aan elkaar +:)+

Eind van de zomer over op maat 80 en toen hebben we wollen kleding ontdekt :+:

Helaas toen pas want wat had ik dat graag eerder willen weten dat dat zo fijn is!
Super elastisch, super comfortabel omdat het goed ademt en toch verwarmt, dus ze hebben het niet snel te warm of te koud er in. Veel minder kopzorgen dus over hoe-warm-aan-te-kleden :)*

Ideaal ook dat nattigheid even bovenop wol blijft liggen en je een gemorst slokje of iets, dus nog makkelijk even af kan deppen en dan zijn de kleertjes gewoon nog droog en schoon *\o/* Terwijl je bij katoen e.d. hebt dat er meteen een natte vlek in trekt en je dus de hele zooi moet verschonen...

En het valt vaak mooi slank dus super voor onze gestroomlijnde kerel +:)+ Heb je een kindje formaatje oliebol dan rekt het spul we mee dus smal werkt voor veel kindertjes :j

We zijn toen begonnen met rompers maat 86 want een beetje ruim dat vinden we geen probleem, en het misstond niet. Dat was zo tegen oktober denk ik? En die past hij nu nog prima :)

De wollen pyjamapakjes met voetjes voor 's nachts daarvan hebben we met zeer veel plezier de maat 80 gebruikt en de afgelopen maanden de maat 86. De maat 92 kàn maar is eigenlijk nog wel te groot.

En hij is nu 2 jaar en 2 maanden oud :P
Maargoed ik ben zelf ook maar 1m60 dus we hadden ook geen reus verwacht ;)

Nu de komende warme dagen gaan we over op wol-zijde, bourette-zijde, de bekende dunne gladde zijde en de Cosilana mix kleding van katoen/wol/zijde, dat is ook heerlijk spul :)

De blauw met oranje lijn van Dilling (biologische merinowol) is onze favoriet:

Afbeelding

En dan een leuke jeans tuinbroek er overheen en barefoot-schoentjes er onder, helemaal top voor onze kleine vent.

Favoriete schoenmerk is hier Kidofit en dan speciaal deze:
Afbeelding

Ik vind deze netjes (niet dat schreeuwerige) en toch wel leuk nog voor een kind :)

Schoentjes zijn extreem soepel zowel in de zool als het lederen bovenwerk, zero drop (platte zool zonder zo'n rare verhoogde hiel), geschikt voor brede voetjes met hoge wreef, je kan ze rondom de enkel "aansnoeren" ofwel precies passend maken met 2 klittenbandriempjes. En de voorkant van de zool is doorzichtig zodat je wanneer je het binnenzooltje er uit haalt, kan zien of de teentjes wel genoeg ruimte hebben :)

Afbeelding

Ik heb hiervan meerdere maten gekocht voor 50 euro per paar.
Niet heel goedkoop maar voor zulke goede schoentjes geef ik dat graag uit :j

En als ze een beetje netjes blijven dan zijn ze nog voor een mooie prijs door te verkopen.
Net als wol en zijde kleding trouwens +:)+

Nog een tip: het Plus12 meetmaatje waarmee je de voetjes van je kind kan meten.
Deze kan je ook in schoentjes doen en dan kun je zien of de binnenlengte wel lang genoeg is.
Bij kleine voetjes is het ideaal als je een cm ruimte over hebt tussen teen en neus van de schoen.
Veel kinderen lopen op te kleine schoentjes schijnt het :)

Bij iets grotere voetjes wordt 12mm vrije ruimte geadviseerd dus vandaar de naam Plus12 ;)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-05-17 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:28

Lief vind ik verschrikkelijk, het is zo karakter-dwingend ofzo. Jongens moeten stoer zijn en meisjes lief. Dat is ook wel een beetje de reden dat wij het geslacht niet willen weten, zodat niemand met roze of blauwe pakjes aan komt zetten.

Echt wollen dingetjes heb ik naar gekeken en ik heb wel er wel wat van, maar allemaal van Noppies. En ik hou van spullen die uit 1 kleur bestaan, of een printje hebben. Maar geen teksten, of verschillende vlakken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:36

Vind ik ook, dat soort van dwingende :j Maar dat heb ik met van die dingen als monsters en boos kijkende figuurtjes enzo, teksten heb ik ook niks mee. Alleen van die nikszeggende vakantie-stempels vind ik dan nog wel okee maar die mamma / pappa / kijk mij eens stoer zijn teksten heb ik niks mee.

Vind veel printjes ook veel te druk. Je ziet soms wel leuke figuurtjes bij de eco katoenen kleding maar dan staat hetzelfde plaatje er meteen 20 keer op en dat vind ik veels te gek :P

Mouwen in een andere kleur vind ik op 1 of andere manier wel heel leuk :)

Had / heb ook een hele leuke Le Bateau of hoe heet dat romper in maat 74 of 80 liggen, wit met een pipklein zakje voorop en de ene arm rood en de andere navy. Die vond ik ook wel heel gaaf maar kwam er niet van om die aan te doen want toen droeg hij die fijne pakjes nog :)

Laatste "normale" dat ik heb gekocht is deze, bij een wolwinkel in de aanbieding in maatje nog een paar jaar wachten maar die vond ik wel geinig (zo'n Beatles verwijzing yellow submarine ;) ) qua kleuren, lijkt me leuk staan met zo'n blond krullenkopje er boven :D

Van Maxomorra, die hebben meestal van die hele drukke printjes volgens mij.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-05-17 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:37

Leuk topic :D net als lautje kan ik uren op het net surfen naar leuke kleertjes (en liefst kleren die niet overal te vinden zijn ;) kwestie van het een beetje uitdagend te houden haha). Nu hebben we vooral wat liggen van namelijk, feetje, mayoral, frugi, zeeman, hema, h&m. Van de week nog een leuk jasje van tumble 'n dry gekocht. Frugi en mayoral zijn wel mijn favoriete merken haha. Mayoral heeft heel leuke schoentjes. En frugi is gewoon een heel eerlijk Brits merk. Petit bateau en absorba is ook weer erg leuk. Van carter bestel ik wel eens het een en ander op zalando. En gap komt ook altijd met leuke dingetjes.
Naturalbabyshower.co.uk heeft ook altijd fijne kleertjes
Afbeelding
Frugi romper

Afbeelding
Tinymoon broekje

Afbeelding
Frugi jurkje

Vorige week nog twee pyama s van aden anais binnen gekregen. Die zijn ook fijn.

Ohja dochter is 4 maand. :)

Zag dat iemand baby kingsland had, waar is dat te koop?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:43

Ach dat paardje. Leuk hoor :)

Aden+Anais is heerlijk spul inderdaad. Hier ontzettend veel plezier gehad (en nog steeds) van de grote 120x120 hydrofielen en vooral ook de slaapzakjes van hetzelfde materiaal :+: Echt heerlijk wanneer het zo vies warm is. Jammer genoeg deze zomer echt te klein -O-

Ik ben helemaal gek op de "Into the Woods" print van hun :+:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-05-17 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:45

Laatst bij vente exclusive een aden anais uitverkoop. 2 pyamaatjes ingeslaan voor 16 euro per stuk ofzo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:47

Wat zijn pyjamaatjes, echt een broekje en een shirtje? Die heb ik eigenlijk nog nooit van ze gezien :)
Ook wat grotere maten of alleen baby-baby?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:50

Die hydrofielen heb je ook op Wish voor 5 euro. Zelfde print en het merkje zit er in veel gevallen aan. Ik heb er nu een stuk of 12.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:52

Ik lees mee met gevaar voor m'n eigen portemonnee :') onze dreumes heeft meer kleding dan ik.. onlangs de helft maar eruit gehaald want dat draagt ie toch niet :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:52

Ze hebben ook gewoon kleren van aden anais. Ik bedoel die pakjes uit een stuk met voetjes aan. Maar ook tweedelige pakjes en wat groter.
https://www.adenandanais.com/clothing/girl/
Meer dan alleen de doeken en dekens dus wel allemaal dat heerlijke stofje

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 16:52

Lief vind ik ook vreselijk. Allemaal net de verkeerde kleur en zo hard.
Van Z8 heb ik alleen wat truitjes en leggings. Die waren wel fijn.

Teksten heb ik ook niet er op. Voor een jongetje kan dat wel stoer zijn, zeker als ze ouder worden. Maar voor meisjes hoedt dat niet zo snel.
Maar idd new Borns liever in wat meer effen kleuren en niet te druk.

Als ze een paar maanden zijn kunnen ze veel meer hebben, maar bij kleintjes is het al snel kermis.

Lieveli: Imps en zelfs zal ook wel je smaak zijn. Heeft veel net wat neutralere kleuren. En de stoffen zijn heel fijn en zacht en blijven super mooi. Had er veel boxpakjes van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:55

Oooh Cemlys dat is leuk! En niet heel duur!

Lau jaaaa Imps & Elfs. In Haarlem zit een winkel waar ze het tweedehands verkopen, soms met de kaartjes er nog aan! Volgende week moet ik daar toch op kraambezoek, dan meteen even langs.

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:05

Ohhh cemlys wat een geweldige kleertjes <3. Eden anais is idd heul fijn en je merkt echt verschil tussen the real deal en de neppers van wish en ali of gewoon die van de Kruidvat. Maakt die overigens niet minder goed, maar wel een stuk minder zacht.

Wollen kleding is niet echt mijn ding, al geloof ik er ook wel in dat kleding vooral lekker moet zitten. Gewone spijkerbroeken komen er hier daarom ook niet in, alleen nog jogstof. T valt veel mooier om die smalle kleine pootjes en t zit ook 10x beter dan zo'n stijve broek.

Wat ik wel echt vreselijk vind is jongens in leggings. Heb voor Mees wel tinymoons in dropcrotch (strak om de benen maar laag kruis) dat vind ik nog net kunnen zegmaar
Afbeelding
Dit model dus

Rompers en ondergoed komen overigens wel altijd van de Hema voor meneer. Die stretch dingen gaan wat mij betreft boven alles! Dat is tegenwoordig ook wel het enige, samen met gewoon effen shirtjes. De rest is vaak kort en veel te breed voor zoonlief.

Zie de laatste tijd zoveel leuke meisjesdingen dat ik er bijna een meisje voor zou willen maken. Met de nadruk op bijna :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 17:08

Aden Anais is heerlijk ja. Heb er veel spul van. Slaapzakken(dikke/dunne) en veel grote hudrofielen en rompers enzo. Blijft ook echt mooi.

En voor de mensen die van polarn en frugi houden: John Lewis heeft leuke dingen! En echt niet duur

Afbeelding
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:13

Ik vind die van Wish eigenlijk echt heel fijn... Voel geen verschil met de echte die ik op de negen maanden beurs gekregen heb. edit: Ik heb ze nog allemaal niet gewassen, dus misschien dat het verschil nog boven komt drijven :+

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:18

Oh ik kom ook heel graag meekletsen! :D Ik ben dol op leuke kleertjes voor de kids <3

Ik ben mama van twee stoere jongens (8jr, maat 140 & 4 jaar maat 116) en momenteel in verwachting van een meisje waarvoor ik vooral nog moet shoppen in maatje 62.

Voor de jongens ben ik gek op Vingino, tumble & dry, zeeman, c&a en h&m
Voor het meisje hebben we tot dusver vooral weer feetje, mayoral, dirkje en le chic in huis. Ik zoek voor het dametje nog meer kleding in de stijl van le chic, tikje klassiek dus. Merk wel dat we het nu al heel anders vinden als het winkelen voor newborn jongens :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:23

Mijn boy komt in augustus en ik heb nu al zoveel kleding. Allerlei merken. Veel via via gekregen. Kan denk ik wel 3 jongens kleden tot maat 98. Ik mag van mijzelf even niks meer kopen maar ik like wel allerlei pagina's op fb en insta. Ik heb zelf een Schoenentic en ben bang dat hij straks de klos is en mijn pinpas ook
Ik lees hier mee voor de tips en inspiraties. De app wish is ook een favoriet bij mij.