Ingaan op aanbod of toch niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 08:48

Fitzroy schreef:
Misschien een hele rare vraag, maar denk je niet dat als je van baan verandert én daarna heel snel zwanger bent dat je de verhoudingen misschien wel meteen op scherp zet? Persoonlijk vind ik het not done om een nieuwe werkgever gelijk op te zadelen met een werknemer die meteen al maanden uit de running is.

Dus je mag als vrouw geen nieuwe baan zoeken als je hoopt dat je snel zwanger raakt? Voor hetzelfde geld duurt het jaren of krijgen we in november überhaupt geen groen licht van de arts. En los daarvan vind ik het vreemd om dat als 'not done' te bestempelen...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:00

Fitzroy schreef:
Misschien een hele rare vraag, maar denk je niet dat als je van baan verandert én daarna heel snel zwanger bent dat je de verhoudingen misschien wel meteen op scherp zet? Persoonlijk vind ik het not done om een nieuwe werkgever gelijk op te zadelen met een werknemer die meteen al maanden uit de running is.

En blijven hangen bij je oude werkgever terwijl je eigenlijk weg wil of om het risico lager te houden met het oog op een eventuele zwangerschap en dan daarna alsnog weggaan is geen probleem begrijp ik ;)

Een zwangerschap of vaderschapsverlof is wat mij betreft een 'risico' dat elke werkgever hoort in te calculeren.

volgens mij is je huidige plan prima TS. Gewoon eens kijken wat er kan, niet kan en onder welke voorwaarden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:24

Vanuit werkgeversoogpunt vind ik het idd not done. Er wordt een hoop tijd in je geïnvesteerd om je in te werken en daarna piep je hem er gauw minimaal 4 maanden tussenuit en kan de werkgever die periode op zien te lossen. (En dus weer tijd en geld investeren in een vervanger).
Soms vind ik dat er wel erg eenzijdig naar alle rechten gekeken wordt door werknemers.

Mungbean

Re: Ingaan op aanbod of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:39

Ach daarna kun je dat nog 25 jaar goedmaken ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:56

Ik snap heel goed dat mensen hun leven niet 'on hold' zetten voor hun baan. Zou voor mij geen reden zijn om wel/niet van baan te switchen en zou me richting werkgever ook zeker niet banketstaaf voelen.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:10

Tink89 schreef:
. Hij vertelde me dat hij een aanvulling zoekt op zijn team en dat hij me graag als frisse wind in zijn team wil hebben om de werkwijze die hij graag ziet, verder te implementeren.

Hier krijg ik de kriebels van. Tussen de regels door lees ik: mijn team biedt weerstand om mijn werkwijze te implementeren. Ik heb een bliksemafleider nodig die ik kan inzetten op de manier die mij uitkomt. Ze is jong en nieuw en nog volledig naar mijn hand te zetten.

Dat in combinatie met zijn benaming 'groeibrilliant' waarmee hij bij jou gevoelens op wekt van speciaal zijn, waardoor je harder voor hem zal willen gaan lopen.

Ik denk dat jouw onderbuikgevoel over deze baas best zou kunnen kloppen. Als je gaat praten, en je bent serieus over het aanbod na aan het denken, zou het heel mooi zijn als je ook een uur of twee op de afdeling mee zou kunnen lopen om de sfeer te proeven. Zonde om zo'n fijne werkomgeving op te geven voor eentje als deze heel veel stress op zou kunnen leveren.

Waar je dit aanbod wel voor kunt gebruiken is dat het jou aan het denken heeft gezet over wat je wil uit je werk en dat je vanaf nu je ogen open gaat houden naar andere mogelijkheden voor werk dichterbij huis etc., want dat zal ook bij een werkgever waar je wel een goed gevoel over hebt te vinden moeten zijn.

Jante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:26

Nado schreef:
Tink89 schreef:
. Hij vertelde me dat hij een aanvulling zoekt op zijn team en dat hij me graag als frisse wind in zijn team wil hebben om de werkwijze die hij graag ziet, verder te implementeren.

Hier krijg ik de kriebels van. Tussen de regels door lees ik: mijn team biedt weerstand om mijn werkwijze te implementeren. Ik heb een bliksemafleider nodig die ik kan inzetten op de manier die mij uitkomt. Ze is jong en nieuw en nog volledig naar mijn hand te zetten.

Dat in combinatie met zijn benaming 'groeibrilliant' waarmee hij bij jou gevoelens op wekt van speciaal zijn, waardoor je harder voor hem zal willen gaan lopen.

Ik denk dat jouw onderbuikgevoel over deze baas best zou kunnen kloppen. Als je gaat praten, en je bent serieus over het aanbod na aan het denken, zou het heel mooi zijn als je ook een uur of twee op de afdeling mee zou kunnen lopen om de sfeer te proeven. Zonde om zo'n fijne werkomgeving op te geven voor eentje als deze heel veel stress op zou kunnen leveren.

Waar je dit aanbod wel voor kunt gebruiken is dat het jou aan het denken heeft gezet over wat je wil uit je werk en dat je vanaf nu je ogen open gaat houden naar andere mogelijkheden voor werk dichterbij huis etc., want dat zal ook bij een werkgever waar je wel een goed gevoel over hebt te vinden moeten zijn.

Dit is ook mijn gevoel , wil je wat anders? Solliciteer zelf pro actief op een baan waar jij voor gaat.......
dit is voor jou en je nieuwe baas een gelegenheid waarin jullie elkaar treffen en de uitgangssituaties is voor beide zeer verschillend........luister naar je onderbuik gevoel

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:06

Ik deel dat gevoel ook. Ik zou me nog niet teveel op deze baan verheugen, eerst maar eens een goed gesprek aan gaan en alle kaarten op tafel. Je weet nu wat je hebt, en je weet nog vrijwel niets over je nieuwe baan.

Is het bij je huidige baan niet mogelijk om meer thuis te gaan werken? Dat scheelt je in ieder geval je reistijd.

Ik heb mijn banen altijd heel snel en redelijk impulsief aangenomen. Mijn huidige baan had ik na een gesprek van anderhalf uur. Was niet de bedoeling :') maar het liep nou eenmaal zo. Kwam ook van een vast contract en ging naar een tijdelijk contract, wel met uitzicht op vast. Best spannend als alleenstaande, want alles moet wel van dit inkomen gebeuren. Maar is goed uitgevallen, ik ben ontzettend blij met mijn baan. Maar tijdens het gesprek zijn wel alle kaarten op tafel gekomen, en ook direct de onmogelijkheden besproken. Ik wist dus precies waar ik voor ging.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 09:25

Nog even een kleine update:

Het aanbod is inmiddels concreet en niet aantrekkelijk genoeg om mijn huidige baan voor op te zeggen. Het salaris is leuk, maar niet leuk genoeg en secundair is er nogal wat dat minder goed geregeld is dan nu (reiskostenvergoeding, pensioenregeling, flexibele werkmogelijkheden).

Ik blijf dus mooi nog even zitten waar ik zit :)

Txs voor de adviezen allemaal!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:34

Fitzroy schreef:
Vanuit werkgeversoogpunt vind ik het idd not done. Er wordt een hoop tijd in je geïnvesteerd om je in te werken en daarna piep je hem er gauw minimaal 4 maanden tussenuit en kan de werkgever die periode op zien te lossen. (En dus weer tijd en geld investeren in een vervanger).
Soms vind ik dat er wel erg eenzijdig naar alle rechten gekeken wordt door werknemers.

We willen wel allemaal dat een vrouw ook een economische bijdrage levert, maar we moeten vooral niet ook dat andere willen, Dat is zo lastig voor de werkgever.... Hoe komen we anders aan aanwas in Nederland die het werken weer van ons over kunnen nemen? Ook een werkgever zal daar wat voor over moeten hebben.

TS; fijn dat je tot een beslissing bent gekomen, veel plezier in je huidige baan en succes met zwanger worden!!!!

Maflinger_S

Re: Ingaan op aanbod of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:50

Fijn dat je helderheid hebt en succes met wat je wilt!