BKR registratie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:11

Dimphyl schreef:
Dan zien wij het toch anders.
Zoals gezegd reken ik die 'lening' voor mijn telefoon abonnement onder mijn vaste maandelijkse lasten. Een hypotheek heb ik niet, aangezien ik nog huur nu, maar een beetje dat principe.

Ik geef het liever maandelijks uit dan in 1 x.
Toch misschien een hele foute gedachte van mij, want ik snap wel wat jij bedoelt!

Maar het punt is gewoon; ik doe dit al 5/6 jaar op deze manier en betaal elke maand netjes mijn abonnement, maar nu zou het opeens niet meer mogen, zelfs met een goedkoper abonnement dan ik nu heb (!) Mag het niet meer door die BKR registratie. Dat is dan toch krom?

Nee, niet krom. Een regel wordt gemaakt omdat er blijkbaar een probleem zat. Dat jij er geen probleem mee had is niet representatief voor de blijkbaar meerderheid die het wel had.
En dat is niet best voor de maatschappij, al die mensen die er problemen mee kregen en het niet meer konden betalen.
Je kunt nu eenmaal niet per persoon individueel uitzonderingen maken.

Niks mis mee om alleen dingen te kopen als je het geld ervoor hebt :Y)

magda_90

Re: BKR registratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:27

Ik snap Dymphil haar bericht wel. Echter heb ik toen domweg dit rekensommetje gemaakt (voor wat ik toen op het oog had):

Telefoon met abbo is 24 x €30 = €720

Los toestel is €320
Sim only is (24 x €15) + €320 = €680

Op basis van 2 jaar ben ik dus goedkoper uit en per maand gezien bespaar ik ook.

Scheelt dat ik ook geen toplijntoestellen hoef.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:35

Zeer zeker waar verootjoo, maar ik vind het erg jammer dat 'goede' klanten zoals ik nu wel de dupe zijn. Jammer dat ze voor vaste klanten dan geen uitzondering kunnen maken oid. Maar goed, ik leg me er bij neer en ga inderdaad maar wat extra sparen.

Magda bij mij was dat dus andersom!
Bij een toestel van toen 600 euro was ik uiteindelijk goedkoper uit met een abo+telefoon dan het toestel met abonnement los, maar goed dat is inmiddels 2 jaar geleden en toen was internet nog veel duurder voor bij het abonnement.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:23

Ik had een collega die nooit zijn Sim only met onbeperkt internet uit de begin jaren van het mobiel internet op had gezegd. Hij kocht altijd een losse telefoon en terwijl ik flink betaalde voor mijn abonnement met 3mb aan internet kostte het hem nog geen 15,- per maand :oo

Ik begrijp je gevoel heel goed hoor Dimphyl, je raakt zo gewend aan het relatief gemakkelijk kunnen kopen van een goed mobiel toestel dat dit een beetje als een onnodige straf voelt. Het is puur een gewenning geworden die eigenlijk niet heel goed voor ons is omdat we geld in het vooruit uit geven en zoals m'n oma altijd zei, je moet niets uitgeven dat je niet hebt ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:39

Het stomme is dat velen het geld echter wel hebben, want per maand wordt de rekening toch netjes betaald? Dat is zuur. Of mis ik nog een onderdeel? :?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:48

Nee zeker niet, maandelijks kan je het ongetwijfeld betalen en daarom voelt het ook als een 'straf' omdat er anderen zijn die niet met dergelijke abonnementen om konden gaan. Ik weet niet zo goed op welke basis ze de 250,- en de toekenning daarboven hebben berekend overigens.

Toch zullen het ook vaak studenten zijn die grotendeels afhankelijk zijn van de berekening en eerlijk gezegd, had ik ooit die relatief dure Iphone nodig? Of was het een luxeproduct en had ik ook af gekund met een ander type telefoon?
Maakt het nu niet meer kunnen verlengen naar zo'n telefoonabonnement niet minder zuur, wij willen een huis kopen en ik ga dus ook niet mijn telefoonabonnement verlengen naar een nieuw toestel boven de 250,- terwijl ik er wel erg naar uit keek :P Want ook daar heeft het nu nadelige gevolgen op en begrijp ik ergens toch wel.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:07

Laatst werd gezegd dat jongeren onder de 25 schulden voornamelijk hebben bij de zorgverzekeraar en mobiele provider.....

En ik zie ook zoveel mensen in mijn omgeving (ook ouderen) die van een bijstandsuitkering/schuldsanering leven maar wel met de nieuwste iPhone rond lopen.. en die hebben ze echt niet los gekocht.... men moet zelf weten waar hij geld uit geeft. Maar er wordt geld uitgeven wat er niet is, en dat is t probleem.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:33

Ach hetzelfde is toch ook met huren vs kopen?!
Ik kan een huis huren voor 1000 in de maand. Maar een hypotheek voor dat bedrag krijg ik niet hoor.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:53

Maar met huren ben je ook niet verantwoordelijk voor noodzakelijk onderhoud aan je pand etc.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:20

Needje schreef:
Ach hetzelfde is toch ook met huren vs kopen?!
Ik kan een huis huren voor 1000 in de maand. Maar een hypotheek voor dat bedrag krijg ik niet hoor.

Precies hetzelfde. Betaal voor 30 jaar lang 158000 euro maar ik kan maar een kleine hypotheek krijgen van 37000 euro

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:30