"Een vrouw als huisdier"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alexonline

Re: "Een vrouw als huisdier"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:20

Een goede handleiding is niet alleen ten voordele van de 'gebruiker' ook hetgeen 'gebruikt" wordt kan er z'n voordeel bij hebben.

Natuurlijk begrijp ik je standpunt dat een aangelijnde man op cover een beetje tja.... wat zal ik zeggen..., ben ook weleens aan het lijntje gehouden door een vrouw hahahaha dus ik moest even aan een ex van mij denken.
Maarja je moet wel realistisch zijn, gebruiken en gebruikt worden,.. that is life. Learn to live with it hahaha.
Ohja,.... ik ben trouwens ook gewoon een man, en ik geef toe dat ik dol ben op dit soort boeken, wat is er nou leuker dan te lezen wat vrouwen denken dat mannen denken om ze zo binnen de lijntjes te laten kleuren hahaha. (nouja misschien moet er voor mij nog een apparte handleiding worden geschreven)
Hmmm,.... welk boek zal ik dit weekend eens gaan lezen over de verschillen tussen man en vrouw.

Mijn tip zou zijn, doe er je voordeel mee, lees het boek en anticipeer op het daarin gestelde zodat jou toekomstige vriendin / vrouw jou behandeld als de prins die je bent.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:57

Bij de titel moest ik gelijk aan

Vrouwen, je kunt beter kippen houden _O-

Denken :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:07

Dan zul je dit boek zeker ook niet leuk vinden, TS.

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:09

Ik zou trouwens best een huisdier willen zijn. Een kat ofzo. Lekker lui de hele dag in de zon liggen, geen huishouden, niet koken, niet werken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:17

lieveli schreef:
Ik zou trouwens best een huisdier willen zijn. Een kat ofzo. Lekker lui de hele dag in de zon liggen, geen huishouden, niet koken, niet werken.

Nou! En dan vooral mijn eigen kat zou ik willen zijn. Die vreet en piest sochtends en liht daarna tot 1700 uur te slapen om vervokgens te vreten en piesen en de rest van de avond in de zon op de bank te tukken.
Ik doe echt iets fout.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:30

Ts, misschien moet je het boek van Mario Barth bestellen. Geeft wellicht redelijk wat inzicht.

Het heet
Woordenboek voor de wanhopige man:
vrouw - nederlands
Nederlands - vrouw

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:53

geweldig :D

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:57

Oooooh, geweldig! Ik ga zowel mijn beste vriend als zijn aanstaande vrouw zo'n boekje kopen XD

Toch, ik begrijp wel dat mensen het als denigrerend opvatten. Jammer, maar goed- ieder zijn smaak, en dingen die wel of niet goed vallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:20

Geniale boekje komen hier voorbij, vooral dat 'Woordenboek voor de wanhopige man', Vrouw-Nederlands Nederlands-Vrouw' - die moet ik hebben, gaat linea directa naar mijn vriend! :D _O-

Op https://www.bol.com/nl/p/het-houden-van ... stedsearch kun je trouwens de achterkant van Het houden van mannen lezen:
Afbeelding

En dan met dit plaatje op de voorkant:
Afbeelding

Hoe kun je dit in vredesnaam dan wél als serieus & man-bedreigend opvatten? :')
Dat vind ik misschien nog wel de grootste grap. _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-17 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:24

Wat een geweldig boek! Want one!!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:28

Jij kunt niet tegen een geintje TS.

Haha nee serieus, ik begrijp wel dat het niet altijd leuk is om zoiets te lezen. Maar kom op, het is toch gewoon een grapje? Wie neemt zo'n boek nou serieus :+

Ik klikte ook op dit topic omdat ik moest lachen om de topictitel. Het is dat ik pas 19 ben, maar ik kan me goed voorstellen dat veel mannen hun vrouw soms als huisdier zien hoor. _O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:41

er zijn zoveel van dit soort gidsen en boekjes op de markt. leuk voor op verjaardagen of als cadeau.
De schrijvers van dit soort boekjes schrijven dit niet met absolute serieusheid, maar meer om het volk te vermaken en juist die typische man-vrouw verschillen uit te vergroten.
Bijna elke vrouw kent wel dat mannen hun eigen rommel niet zien, dat ze na hun werk graag op de bank zitten met een biertje en niet zien dat jij als dame na je werk nog eten mag koken of het huishouden kan doen.
Ook als jij voor je pasgeboren kindje zorgt, terwijl je man alweer moet werken en het zo zwaar heeft, dan heb jij volgens hem een chille dag vrij gehad en begrijpt hij niet waarom je zo moe bent. Je zou eens met hem moeten ruilen. dan wist je wat moe zijn is.

Dat soort dingen. Dat wordt uitvergroot en dat doet het goed bij het volk, dus het verkoopt, dus het levert geld op. Simpel als dat!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:44

Het is geschreven door de schrijfster van Paaz en gaat eerder over het stuk dat een man uit zichzelf bij je wil blijven, of juist niet, terwijl je zelf door een flink dal gaat en je jezelf ongeschikt voelt als partner.

Het promoten als een luchtige handleiding om je vent te onderwerpen slaat mijns inziens enigzins de plank mis, hoewel er wel over gediscussieerd wordt... Daardoor worden er vast meer exemplaren van verkocht.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:57

Dit soort boeken zijn natuurlijk nooit serieuze lectuur. Ik vermoed dat ze ook nooit op de leeslijst van verplichte lectuur bij bijvoorbeeld studies en examens zullen komen. :+

Moet je eens Kluun lezen: "help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt". Iedere man word in dat boek afgeschildert als een nitwit van een kleuter. En zwangere vrouwen als gefrustreerde en zeikende hormoonbommen. Beledigend? Voor sommigen, wellicht. Met humor? Zeer zeker. Kan het kwaad? Nee.

En: mag je het boek laten liggen of na een paar bladzijden verscheuren? Ja, dat mag ook. En dat mag je met alle boeken! *\o/*
Er zijn zoverl titels/boeken die iemand zouden kunnen beledigen. Laat het, je kunt er toch niets tegen doen. Pak gewoon een ander boek. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:04

Palmera schreef:
En: mag je het boek laten liggen of na een paar bladzijden verscheuren? Ja, dat mag ook. En dat mag je met alle boeken! *\o/*

Ehm, niet met bibliotheekboeken... >;)
Maar je kunt natuurlijk wel gewoon je bibliotheekpas verscheuren. :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:08

xyzutu2 schreef:
Palmera schreef:

Ehm, niet met bibliotheekboeken... >;)
Maar je kunt natuurlijk wel gewoon je bibliotheekpas verscheuren. :D

Vooruit, met je eens! :D
Dus: indien het een biebboek betreft dient het netjes en in goede staat weer ingeleverd te worden! En dan verscheur je maar een pleerol uit frustratie. :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 14:17

Ik denk vooral dat het noodzaak is dat niet iedereen zo butthurt is tegenwoordig. Ik zou als schrijver dit direct aangrijpen om gelijktijdig 2 boeken te lanceren, zowel 1 voor vrouwen, als 1 voor mannen.
Dit is komisch gebracht en zal met dikke sarcasme gelezen moeten worden, door zowel kerels als meiden

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:46

Leuk om te geven op vrijgezellen dag of zoiets. Waar ook niet alles serieus is.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:50

Ik vind beide titels leuk :)).

Ik heb zelfspot en spot op anderen.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:52

Hoe serieus is dat hele boek uberhaubt? Titel heeft blijkbaar ook gewerkt, mooi gratis publiciteit hier. :Y)

En daarbij komt dat ik vind dat je respect moet verdienen door je persoonlijkheid en daden, niet doordat je een bepaald geslacht hebt waardoor je gepleased em beschermt moet worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:59

Ik vind ze ook leuk, zowel met de mannenversie als de vrouwenversie zou ik kunnen lachen hoor!
Ik praat zo vaak tegen mijn vriend alsof ie mijn hond is.. :')
'Je voerbak staat klaar!'
:))

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:01

Aan de ene kant kan ik wel lachen om de titel en kan ik echt wel tegen een geintje maar moet toch zeggen dat mijn eerste reactie was "Pardon?! >;) "

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:07

Ts reageert niet meer? Dat vind ik dan wel weer jammer! Ben nu juist benieuwd naar een reactie nu niemand het met de OP eens blijkt te zijn

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:11

Paulina schreef:
Lijkt me een geweldig boek! Zonder dit topic was ik er vast niet op gekomen, bedankt Nutter!

Enne.. misschien zit je halsband te strak als je hier een probleem van maakt :+

_O- _O- _O-

Ik zie er wel de humor van in.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:17

Deoiridh schreef:
Hoe serieus is dat hele boek uberhaubt? Titel heeft blijkbaar ook gewerkt, mooi gratis publiciteit hier. :Y)

En daarbij komt dat ik vind dat je respect moet verdienen door je persoonlijkheid en daden, niet doordat je een bepaald geslacht hebt waardoor je gepleased em beschermt moet worden.

Daar zit een waarheid. Door schade en schande wordt men wijzer. Ik wil niet meer vallen voor de eerste de beste pretty face die naar mij lacht.