Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Abercrombie schreef:Zag vandaag weer dat ze mensen zoeken als verpleegkundige voor ziekenhuizen in Dubai en Abu Dahbi.
Als ik NU al afgestudeerd verpleegkundige was had ik daar heen gegaan met gezin.
Abercrombie schreef:Ja ik zou daar wel een aantal jaar willen wonen. Mijn man is software engineer dus die kan ook overal aan het werk.
5000 euro per maand netto (expats betalen geen belasting) gratis ziektekosten en gratis huisvesting. 1x per jaar op kosten van de zaak naar NL terug vliegen.
, maar ik ga niet mee. Ik wil wel 2 x ofzo op vakantie komen
, wij hebben het dus nooit gedaan (en ook geen spijt van gehad). ilayda schreef:maaaikkee schreef:Ook zonder ervaring in de zorg is een kans op een bbl plek zeker aanwezig. Zelf werk ik ook in de zorg en gedurende de tijd dat ik in de oudere zorg werkte waren er ook nog leerlingen die geen ervaring hadden in de zorg maar gewoon een betaalde bbl plaats hadden. Dit is nog maar een jaar terug.
Je krijgt dan een leerling salaris dit is cao gebonden, dus geen stagevergoeding.
Misschien ook een idee om je werkplek in eerste instantie in de ouderenzorg te zoeken, ervaring op te doen en bij je derde leerjaar de overstap pas te maken richting het ziekenhuis. Dan word het alweer een stuk makkelijker om een plekje in het ziekenhuis te verkrijgen.
Oke dus er is wel hoop ? Dus dan beter eerst opleiding verzorgende doen dan? Of komt dat uiteindelijk op het zelfde neer?
Abercrombie schreef:Ja ik zou daar wel een aantal jaar willen wonen. Mijn man is software engineer dus die kan ook overal aan het werk.
5000 euro per maand netto (expats betalen geen belasting) gratis ziektekosten en gratis huisvesting. 1x per jaar op kosten van de zaak naar NL terug vliegen.
Mazida schreef:Groenhuysen en St. Elisabeth in Roosendaal bieden ook BBL-plekken verpleegkunde en verzorgende aan op niveau 4 en 3. Ook redelijk bij jou in de buurt.
ilayda schreef:Abercrombie schreef:Ja ik zou daar wel een aantal jaar willen wonen. Mijn man is software engineer dus die kan ook overal aan het werk.
Wouw dat klinkt wel helemaal geweldig.
WendyLotte schreef:Ik dacht al eens iets gelezen te hebben over werken in de olie landen. Heb het even opgezocht ;
https://vrouw.nl/artikel/vrouw-magazine ... elde-niets
Dat is ook niet zaligmakend. En van iemand anders las ik dat je wel lekker verdient maar het leven daar ook een stuk duurder is.
ilayda schreef:Mazida schreef:Groenhuysen en St. Elisabeth in Roosendaal bieden ook BBL-plekken verpleegkunde en verzorgende aan op niveau 4 en 3. Ook redelijk bij jou in de buurt.
Ja dat is inderdaad niet ver, kwartiertje rijden.
Mijn schoonzus komt donderdag, zij is docent en gaat me even helpen met zoeken en kijken waar ik me het beste kan aanmelden.
Zei zegt zelf dat ik het beste gewoon hbo moet proberen.
Lijkt mij alleen ontzettend moeilijk.