Opleiding verpleegkundige als volwassenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Opleiding verpleegkundige als volwassenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:47

GGZ-instellingen bieden ook regelmatig BBL-plekken niveau 3 (verzorgende) en 4 (verpleegkundige) aan. Tegenwoordig ook BBL MMZ (woonbegeleider).

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:03

TS gewoon gaan zoeken en solliciteren! Ik zit ook in een sollicitatie procedure als Verzorgende IG niv. 3. Hier in de regio bieden ze vrijwel alleen niv. 3 aan en als je dat af hebt mag je gelijk door naar niv. 4. Ik doen nu ook een stapje terug (heb al een niv. Diploma) maar vond dit de beste optie. Mocht het dit jaar niet lukken is mijn tip ga een paar maanden vrijwilligerswerk doen waar je wil werken. Dan sta je al met 1 voet binnen :)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:15

Zag vandaag weer dat ze mensen zoeken als verpleegkundige voor ziekenhuizen in Dubai en Abu Dahbi.

Als ik NU al afgestudeerd verpleegkundige was had ik daar heen gegaan met gezin.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:17

Ja? Had je daar willen wonen? Ik weet dat mijn ouders het overwogen hebben toen mijn broer en ik klein waren, maar uiteindelijk hebben ze het niet gedaan. Het is voor kinderen een heel beperkt en afgeschermd leventje daar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:20

Abercrombie schreef:
Zag vandaag weer dat ze mensen zoeken als verpleegkundige voor ziekenhuizen in Dubai en Abu Dahbi.

Als ik NU al afgestudeerd verpleegkundige was had ik daar heen gegaan met gezin.

Ik heb weleens gelezen, dat een verpleegkundige daar € 6000 pm verdient.
Als je jong bent een paar jaar daarheen en dan terugkomen met een leuke spaarpot. ;)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:21

Ja ik zou daar wel een aantal jaar willen wonen. Mijn man is software engineer dus die kan ook overal aan het werk.

5000 euro per maand netto (expats betalen geen belasting) gratis ziektekosten en gratis huisvesting. 1x per jaar op kosten van de zaak naar NL terug vliegen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:25

Abercrombie schreef:
Ja ik zou daar wel een aantal jaar willen wonen. Mijn man is software engineer dus die kan ook overal aan het werk.

5000 euro per maand netto (expats betalen geen belasting) gratis ziektekosten en gratis huisvesting. 1x per jaar op kosten van de zaak naar NL terug vliegen.

Daarom, geen slecht idee, als je niet iets hebt, wat je hier houdt.

Mijn man heeft vaak de kans/mogelijkheid gehad om tijdelijk in het buitenland te gaan werken, vorig jaar nog :D , maar ik ga niet mee. Ik wil wel 2 x ofzo op vakantie komen ;), wij hebben het dus nooit gedaan (en ook geen spijt van gehad).

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:41

Het enige waar ik heel veel moeite mee zou hebben is mn merrie hier achter laten.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:20

ilayda schreef:
maaaikkee schreef:
Ook zonder ervaring in de zorg is een kans op een bbl plek zeker aanwezig. Zelf werk ik ook in de zorg en gedurende de tijd dat ik in de oudere zorg werkte waren er ook nog leerlingen die geen ervaring hadden in de zorg maar gewoon een betaalde bbl plaats hadden. Dit is nog maar een jaar terug.

Je krijgt dan een leerling salaris dit is cao gebonden, dus geen stagevergoeding.

Misschien ook een idee om je werkplek in eerste instantie in de ouderenzorg te zoeken, ervaring op te doen en bij je derde leerjaar de overstap pas te maken richting het ziekenhuis. Dan word het alweer een stuk makkelijker om een plekje in het ziekenhuis te verkrijgen.

Oke dus er is wel hoop ? Dus dan beter eerst opleiding verzorgende doen dan? Of komt dat uiteindelijk op het zelfde neer?

De opleiding verzorgende ig is een niveau 3 opleiding maar hierin kan je een stuk gemakkelijker een bbl plek vinden! In deze opleiding voer je ook verpleegtechnische handelingen en dergelijke uit, het zou als je geen ervaring hebt in de zorg wel een makkelijkere stap zijn. Zelf vond ik de opleiding ontzettend makkelijk en ben ik er fluitend doorheen gegaan (heb de verkorte opleiding gedaan verzorgende ig in een jaar behaalt) deze opleiding duurt drie jaar als je geen zorg gerelateerde vooropleiding hebt. Maar hierna kan je wel weer in twee jaar je verpleegkundige halen.

Mochten er mensen zijn die in regio Rotterdam een plek zoeken, stichting Humanitas bied geregeld bbl plekken aan. Hier heb ik zelf ook de opleiding gevolgd. Ook collega leerlingen zonder ervaring kwamen er een bbl opleiding doende

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:28

Groenhuysen en St. Elisabeth in Roosendaal bieden ook BBL-plekken verpleegkunde en verzorgende aan op niveau 4 en 3. Ook redelijk bij jou in de buurt.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 08:34

Abercrombie schreef:

Wouw dat klinkt wel helemaal geweldig.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 08:37

Mazida schreef:
Groenhuysen en St. Elisabeth in Roosendaal bieden ook BBL-plekken verpleegkunde en verzorgende aan op niveau 4 en 3. Ook redelijk bij jou in de buurt.

Ja dat is inderdaad niet ver, kwartiertje rijden.

Mijn schoonzus komt donderdag, zij is docent en gaat me even helpen met zoeken en kijken waar ik me het beste kan aanmelden.
Zei zegt zelf dat ik het beste gewoon hbo moet proberen.
Lijkt mij alleen ontzettend moeilijk.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:10

Als je de ambitie hebt om weer te gaan studeren zou ik dat zeker gaan doen. Is het niet een idee om eerst een opleidingsplaats voor de opleiding VIG te zoeken, een bbl variant? Hier in mijn omgeving wordt vaker de VIG opleiding aangeboden, deze duurt dan 2 jaar. De bbl opleiding tot verpleegkundige wordt vaak vanuit de opleiding VIG gegeven. Dus mensen die al VIG zijn kunnen dan doorstromen tot verpleegkundige in 2 jaar tijd.
Misschien is het daarom een optie om eerst de VIG te doen? De kans dat je daar een plek krijgt om de opleiding te beginnen is groter denk ik.

Ik zou als ik jou was bij de instellingen in de omgeving eens navraag doen of bij de vacatures kijken/in de gaten houden. Meestal kom je de opleidingsplaatsen dan wel tegen en kun je eventueel solliciteren of om meer informatie vragen.

Succes!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:35

ilayda schreef:
Abercrombie schreef:

Wouw dat klinkt wel helemaal geweldig.

Ja het klinkt geweldig. Maar er zal heus een keerzijde aan zijn. Ik ken alleen geen verhalen behalve dan dat ze mensen zoeken en gouden bergen bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:42

Vig is een aanrader, ik heb 1 instelling benaderd en gelijk raak.
Nu meelopen volgende week en dan alles regelen..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:20

Interessant zo een ziekenhuis....zekers en hele ervaring als je jong bent!
Maar ik zou ook even de belastingdienst hier bellen wat het je gaat kosten als je je geld op een Nederlandse bank laat storten...hoeveel belasting je dan gaat betalen...je zit dat zo al op de 60.000 netto in een jaar...en dat vind papa staat heerlijk aan vermogensbelasting...

Heel gaaf om het bv 3 jaar te doen, heel veel werkervaring en een leuke cent om een huis te kopen hier...
Ik denk dat je als jong mens een hele leuke club vrienden over de wereld overhoudt.

Ik heb als 20 jarige ook in het buitenland gewerkt, wat een belevenis was het en een hoop leuke contacten...

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:59

Ik dacht al eens iets gelezen te hebben over werken in de olie landen. Heb het even opgezocht ;
https://vrouw.nl/artikel/vrouw-magazine ... elde-niets
Dat is ook niet zaligmakend. En van iemand anders las ik dat je wel lekker verdient maar het leven daar ook een stuk duurder is.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:02

Zijn er ook mensen hier met ervaring met een thuisstudie?
Geen idee of dit in dit topic al besproken is anders heb ik er overheen gelezen.
Ik meen namelijk eens ergens te hebben gelezen dat met thuisstudie het erg lastig is om een stageadres te vinden?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:30

WendyLotte schreef:
Ik dacht al eens iets gelezen te hebben over werken in de olie landen. Heb het even opgezocht ;
https://vrouw.nl/artikel/vrouw-magazine ... elde-niets
Dat is ook niet zaligmakend. En van iemand anders las ik dat je wel lekker verdient maar het leven daar ook een stuk duurder is.

Er is nog wel een groot verschil tussen Saoudi Arabie 20 jaar geleden, en Abu Dahbi nu.
Maar inderdaad, er zitten heus wel genoeg minpunten aan.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:14

En (ook) iets met een iets andere rechtsbescherming van de werknemer denk ik maar zo..

Mooi dat deze opleidingen weer volop leven! Er is zo ontzettend veel vraag naar verzorgenden en verpleegkundigen en dat wordt de aankomende jaren alleen maar meer! Gelukkig zijn de meeste organisaties bezig met het flexibiliseren van de toegangseisen voor zij-instromer, er zijn gewoon niet genoeg mensen anders en dat probleem wordt alleen maar erger.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:16

ilayda schreef:
Mazida schreef:

Ja dat is inderdaad niet ver, kwartiertje rijden.

Mijn schoonzus komt donderdag, zij is docent en gaat me even helpen met zoeken en kijken waar ik me het beste kan aanmelden.
Zei zegt zelf dat ik het beste gewoon hbo moet proberen.
Lijkt mij alleen ontzettend moeilijk.

HBO zonder zelfs een VMBO diploma is echt heel pittig, niet omdat je niet intelligent genoeg zou zijn, maar je mist een hele hoop voorkennis. En omdat het HBO is, word er een hoop zelfstudie van je verwacht en ligt het tempo vrij hoog.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:23

Ik ga in september ook de overstap maken. Net zo als meerderen hier doe ik ook een stapje terug naar niveau 3 verzorgende ig.Ik heb al niveau 4. Maar zonder vooropleiding in de zorg wordt je bijna nergens aangenomen. Aansluitend wil ik de niveau 4 verpleegkundige doen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:28

Ik heb alleen even blz 1 gelezen, maar wat sommige hier roepen is helemaal niet waar! :n

Ik heb zelf een afgeronde BBL opleiding.

Je maakt echt wel kans hoor!
Ten eerste kun je de opleiding ook gewoon zelf betalen, dat is je werkgever(stage), niet verplicht. En het salaris wat je krijgt is echt wel meer dan een 'stage'vergoeding. Je krijgt gewoon normaal salaris uitbetaald.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 13:49

Dat soort dingen snap ik dus niet helemaal, dus beter eerst opleiding verzorgende doen?

Want ja kan toch de opleiding verpleegkundige doen, en dan gewoon in een verzorgingstehuis beginnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:28

Tsja er is op niveau 3 gewoon echt makkelijker week te vinden.
Ik heb binnen een week een baan gevonden.
Als leerling dus.