levende en dode wespen in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:39

Sorry, ik heb er echt een trauma van, ik vermoord ze gelijk... :(

Ik zie - terwijl ik dit bericht typ - een paar mega grote meikevers onbenullig rond de buitenverlichting vliegen. Die dingen die zo lekker vast in je haar kunnen zitten :P

edit.
Vanmiddag een hoornaar in de woonkamer, op de vloer. Waar komt dat spul toch vandaan joh?? Ik heb overal horren.
Heb er wel een foto van gemaakt, zal ik morgen ff uploaden.
En dan ben ik blij dat ik hem zag kruipen, want daar wil je echt niet op gaan staan. :oo :n

Eloya

Re: levende en dode wespen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:56

ik ben er ook panisch voor en durf ze ook amper te vermoorden
vorige week 1 slome op de vloer, heb er een boek op laten vallen en dat boek heeft er net zolang gelegen totdat er iemand anders thuis was XD

ik durf mijn raam ook niet meer open te zetten, dus heb ventilator
en ik ga panisch eerst mijn kamer en bed rond voordat ik ga slapen zodat ik er niet op ga liggen ofzo als ze in bed liggen

heeft mijn vader gehad
boven op een hoornaar gaan liggen, schreeuwen en sinds dien heb ik nog erger trauma ervan :/

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:00

Hier ook steeds wespen in huis. Flinke jongens (of meisjes..) maar het zijn geen hoornaars, daar hebben we afgelopen zomer een nest van gehad op het dak. Niet.grappig -O-
Wat een huge assholes zijn dat zeg.. :=

Ik vraag me serieus af waar die wespen nou al vandaan komen... >;)

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:05

Wat vervelend! Zo te lezen zijn er net als TS (en hier helaas ook) meerdere bokkers die er last van hebben.
Hier kropen 2 weken geleden op één dag 9 wespen vanuit het dak v.d. zolder ineens naar mijn werkruimte. Super sloom.
Ik kon ze mooi naar buiten bonjouren, maar dat werd op een gegeven moment een dagtaak.
Nu geen enkele wesp meer gezien hier op zolder. Wij hebben een puntdak waar ze uitgerekend helemaal bovenin zitten.
ik heb het vermoeden dat ze via buiten op de een of andere manier hier binnen komen.
Maar nu we er geen last van hebben... weet ik niet wat te doen en of dat überhaupt te doen is

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:05

Komt ie, die kroop in de woonkamer bij de kinderstoeltjes. Ben blij dat ik hem zag. Moet er niet aan denken dat die kinderen met de blote voeten er op gaan staan.

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:06

Pasha_2011 schreef:
Wat vervelend! Zo te lezen zijn er net als TS (en hier helaas ook) meerdere bokkers die er last van hebben.
Hier kropen 2 weken geleden op één dag 9 wespen vanuit het dak v.d. zolder ineens naar mijn werkruimte. Super sloom.
Ik kon ze mooi naar buiten bonjouren, maar dat werd op een gegeven moment een dagtaak.
Nu geen enkele wesp meer gezien hier op zolder. Wij hebben een puntdak waar ze uitgerekend helemaal bovenin zitten.
ik heb het vermoeden dat ze via buiten op de een of andere manier hier binnen komen.
Maar nu we er geen last van hebben... weet ik niet wat te doen en of dat überhaupt te doen is

Dat hadden wij vorig jaar ook. Iedere keer kon ik er steeds meer naar buiten gooien (edit, nu ik het terug lees. Ik gooide ze niet naar buiten. Ik drukte ze gelijk plat) en dacht dat we er op een gegeven moment af waren. Maar niets wat minderwaar. Een mega nest en we stonden op het punt ons huis te verlaten (Meer info staat op de vorige pagina). Echt een hel was dat.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:11

Chasey schreef:
Komt ie, die kroop in de woonkamer bij de kinderstoeltjes. Ben blij dat ik hem zag. Moet er niet aan denken dat die kinderen met de blote voeten er op gaan staan.

[ [url=m/HOmpwY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d3MV1R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze lijkt op een hoornaar.. zelfde kleur.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:12

Ja klopt, dat was een hoornaar. Staat 2 berichtjes erboven. Was ik even vergeten erbij te vertellen in het fotobericht.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:15

Chasey schreef:
Ja klopt, dat was een hoornaar. Staat 2 berichtjes erboven. Was ik even vergeten erbij te vertellen in het fotobericht.

Oh ok, overheen gelezen.. :')

Hier hadden wij dus een nest van. Meh...
Van die mega gemuteerde monsters in je huis.. -O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:18

En toch zijn die hoornaars wel rustiger dan een wesp. M'n schoonouders hadden er ook elk jaar wel wat. Kwamen zo uit het plafon kruipen, blehhh.
Vond het bij het terug kijken van de foto's dan wel weer leuk om te zien dat die engerds 3 ogen in het midden van die 2 grote ogen hebben. Heb even gegoogled, het is een Ocelli (samengesteld oog). Het zijn dus echt gemuteerde monsters hahaha ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:20

Jessix schreef:
Haha, volgens mij ben ik de enige in dit topic die ze weer voorzichtig buiten vrij laat. :')

Wespen heb ik vrij weinig medelijden mee :o Ik vind ze doodeng en reageer er nogal heftig op (niet echt allergisch maar krijg echt gigantisch grote bulten die enorm hardnekkig zijn) en probeer ze dus altijd gewoon zo snel mogelijk weg te hebben. Meestal is dat met een krant en heel veel moeite en gegil, maar als ze zelf vertrekken als ik een deur open zet vind ik dat ook helemaal prima.

Hier valt het vooralsnog mee. Hebben een paar bloemen in de tuin staan die vooral bijen aantrekken en die vind ik niet zo verschrikkelijk. Wij hebben wel altijd een wespennest in de struik zitten dus zal binnenkort wel weer beginnen -O-

Majabeestje schreef:
Ik vraag me serieus af waar die wespen nou al vandaan komen... >;)

Hier mag je helaas klimaatverandering de schuld van geven trouwens. We hebben zo'n extreem milde winter gehad dat veel werkers niet dood zijn gegaan (die gaan normaal dood aan het einde van het seizoen waardoor de populatie slinkt) en nu alweer rondvliegen. Normaal zie je op dit punt in het seizoen alleen verkenners, die zijn in principe niet agressief maar zoeken voor de koningin naar geschikte plekjes om een nest te bouwen. Daarna komen de werkers pas. Na een strengere winter is het dan ook echt belangrijk dat je wespen buiten je huis houdt en wanneer je ze ziet doodmept, anders loop je een grote kans dat ze besluiten te vestigen in je schuur of huis en dan ben je echt de sjaak.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-05-17 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:21

Vandaag ook 1 die naar binnen wilde. Werd gelukkig geblokkeerd door de hor. Vond het ook al opvallend voor de tijd van t jaar.

Hier in Brabant heeft het ook nog wel wat gevroren ineens. De bloesem van mn blauwe regen is kapot gevroren. Blijkbaar toch niet hard genoeg gevroren om die rot wespen te doden.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:22

Ze zijn idd wat rustiger. Zoemen wel echt gigantisch. Alsof er een helikopter rondvliegt :')
Maar ze kunnen behoorlijk agressief worden.

Ben wel blij dat ze niet in de slaapkamers enzo kwamen. Heb soortgelijk verhaal als jou Chasey, paar jaar geleden ook gehad. Mijn zoontje kon nog niet praten en zei steeds 'zoemmzoemm', die hoorde al dagen de wespen naast zich vliegen in zijn kamer voordat wij erachter kwamen.. oops..

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:30

Aaah lotgenoten! Hier zitten ze ook mega veel en overal. In huis, op stal of gewoon buiten als je in de tuin zit. Ik ben als de dood voor die beesten! Eergister mezelf nog 15 min in de slaapkamer verborgen gehouden omdat er een wesp in de hal zat. Durfde er niet langs _O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:45

Cayenne schreef:

:')

Hier ook al 2 wespen binnen gehad, ook groot en tamelijk sloom! Wel al echt een maand geleden. Vond het ook echt heel vroeg.

Maar hier binnen is geen plek voor een nest, rotkrengen.

Mensen die rustig kunnen blijven zitten wanneer er een wesp achter ze aan zit vertrouw ik niet hoor, hoe dan?! Ik duik/ren/vlieg altijd weg want ik moet het niet hebben. Al wanneer ik ze in de verte zie zeg ik: die komt naar mij en ja hoor, 1 min later zoemt ie rond mijn hoofd, dan peer ik 'm meteen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 01:42

Ons plafond is aan een kant 4 meter hoog, dus moet wel de stofzuiger pakken. De honden en kat reageerden er meteen op en ik wil niet dat zij het pakken of dat mn man gestoken wordt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 20:01

ik had er net alweer eentje binnen een actieve van buiten, meneer de kat heeft in de hor gehangen zat een gat in vliegt er meteen weer eeen binnen, ik heb geen slome meer gespot vandaag en gisteren.

hoornaar heb ik ook al paar keer binnen gehad, een vliegende nou ik was weg... eentje za op de trap was er bijna op gaan staan, mijn loge van toen heeft het er nog over.. ik gilde nogal. wist ook niet wat het was.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:09

Hier ook op mijn kamer bij het raam komen ze binnen. Ook vanmorgen 1 in de badkamer. Ik ben bang dat er een nest tussen de dakpannen zit, maar mijn vader zegt dat je ze dan moet horen op mijn kamer, dat doen ze niet alleen bij mijn raam alsze binnen zijn of langs vliegen.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:15

Op mijn werk hebben mijn mannelijke collega's (die wouden zich wel ff uitsloven om de hysterische dames te redden) _/-\o_ afgelopen week al 2 x een klein wespennest van zolder verwijderd en eerder al 1 bij de schuur.

Inderdaad vroeg dit jaar en 2 in een paar dagen tijd is ook wel bizar %)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:11

Wij werden vandaag op stal tijdens het paardrijden steeds gevolgd door een hele hardnekkige wesp.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:00

Er proberen nu al de hele ochtend 2 wespen met alle macht mijn kamer in te komen door het raam (die dicht zit) hele tijd gezoem en tegen het raam opvliegen

Nu maar ventilator op kamer staan want raam kan dus niet meer open :(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:11

Ik heb het 's ochtends ook als ik wakker wordt, gelijk gezoem tegen het raam aan (op klapstand, dan vinden ze het vaak moeilijker om binnen te komen). Ik heb geen nest of iets dergelijks maar ik vind ze goed irritant. Heb er laatst ook al een buiten moeten zetten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:15

Wij hebben in dec onze zolder geïsoleerd en afgetimmerd.
Na een maand lag ook ineens de hele vloer vol dooie wespen en ook hier en daar kropen en vlogen wat van die slome.
De dooien op zolder waren kleine wespen, degene die rond vlogen/kropen waren ook zo groot brrr.
Dus hier wrsl ook een nest gehad onder het dak die dus geen kant meer op konden na het isoleren en aftimmeren.

Hoornaars hebben we hier ook veel.
Die beesten zijn zo ontzettend lomp.
Ze vliegen soms gewoon tegen je aan en dat doet echt pijn.
Gisteren wilde de hond er 1 vangen en die vloog dus tegen haar bek. DAt vond ze dus echt niet grappig

Wespen in huis heb ik tot nu toe nog niet weer gezien.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:18

Wij komen net terug van 10 dagen limburg en waren ook heel erg verbaasd dat we bijna dagelijks een erg grote, slome, wesp in ons huisje hadden!!!
Waren al bang voor een nest. Zeker omdat wij 2 honden hebben en die panisch zijn voor die beesten nadat een van hen al twee keer in z'n bek gestoken is... -O-
Ook geen idee waar die beesten vandaag kwamen?!? Normaal als we in de grote vakantie gaan nemen we een elektrische mepper mee, maar we hadden er nu totaal niet op gerekend.
Wat grappig te lezen dat het meer mensen opgevallen is :D

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:39

Kenyada schreef:
Even iets Anders trouwens maar ik heb al een aantal motten gezien die ook echt mega mega groot zijn.... worden insecten ineens maar groter en groter??

Nee. Dat zijn waarschijnlijk gewoon andere (grotere) soorten geweest :j Er bestaan nogal wat verschillende soorten.

Hier gelukkig (nog) geen last van wespen/hoornaars. Vorig jaar wel een paar van die slome in de slaapkamer gevonden. Wel apart dat zoveel mensen er hier wel last van hebben. Het lijkt wel een soort invasie :=