Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
YentlShots schreef:GDG schreef:Ik ben erg benieuwd wat de csc aangeeft over die eerste foto!
Wordt lastig, heb het geprobeerd maar geeft het volgende aan:Citaat:The results from this camera are known to be inaccurate.
Unfortunatly no software can offer a correct count.
Ik ga morgen even contact opnemen met Canon of ze eventueel de clicks van een jaar terug kunnen bekijken.
Telpeva schreef:Allereerst ik weet echt niks van camera's, maar is het mogelijk dat hij die reparatie zelf bij de 300.000 al een keer uit heeft laten voeren en dat daarmee de verwachting was dat jij nu minimaal tot de 600.000 zou moeten kunnen komen? of zeg ik dan iets heel raars
YentlShots schreef:chevax schreef:Ik denk dat je niet beseft dat je nu vooral geen of slechte reclame voor jezelf als ondernemer maakt.
Zo sta jij erin, ik zie bokt.nl nou niet echt als een plek die mijn positie als "ondernemer" kan vernietigen, helaas
xxCYNNxx schreef:camera was al 4 jaar oud toen je hem overnam. Als die fotograaf praktisch alles afloopt, had je eigenlijk wel kunnen verwachten dat de camera toch echt wel rond die 300.000 clicks had moeten zitten...er over zelfs.
Persoonlijk denk ik dat je niet veel kunt; je hebt de camera tenslotte zelf al een jaar in gebruik.
Wat je wel kunt doen, is de fotograaf aanschrijven en kijken of die zo coulant wil zijn om de reparatiekosten te delen/deel van je aankoopbedrag terug. Maar dat is het dan verder ook wel. En dan hopen op een flinke dosis goodwill van zijn kant uit.
Dure les geweest zo.
Zou zelf, wat iemand anders ook al postte, nooit een camera tweedehands kopen; is idd behoorlijk kwetsbare apperatuur
). Dat is in een jaar wel verbeterd, verstand van camera's. En zeker weet ik nu dat ik tweedehands camera dealtjes over sla.Anoniem schreef:Bokt.nl an sich niet,
Maar googlen naar je fotografie levert wel bokt.nl als hit op op de eerste pagina. Iemand die meer over je wil weten van tevoren kan dus wel
Je berichten checken (registreren is immers zo gebeurd) en kan op basis van dit topic daardoor wel besluiten om af te haken.
Wilawander schreef:Maar een camera kopen van een fotograaf dan kan je toch eigenlijk nagaan dat die camera verkocht word daar hij enigzins verouderd-op of hoe je het dan ook wilt noemen.... in elk geval verwacht ik dan veel clicks.
YentlShots schreef:xxCYNNxx schreef:camera was al 4 jaar oud toen je hem overnam. Als die fotograaf praktisch alles afloopt, had je eigenlijk wel kunnen verwachten dat de camera toch echt wel rond die 300.000 clicks had moeten zitten...er over zelfs.
Persoonlijk denk ik dat je niet veel kunt; je hebt de camera tenslotte zelf al een jaar in gebruik.
Wat je wel kunt doen, is de fotograaf aanschrijven en kijken of die zo coulant wil zijn om de reparatiekosten te delen/deel van je aankoopbedrag terug. Maar dat is het dan verder ook wel. En dan hopen op een flinke dosis goodwill van zijn kant uit.
Dure les geweest zo.
Zou zelf, wat iemand anders ook al postte, nooit een camera tweedehands kopen; is idd behoorlijk kwetsbare apperatuur
Het is ook een domme zet van mij geweest. Moet zeggen dat ik destijds 15 jaar was, en niet alles even slim heb aangepakt omdat ik tegen die tijd eigenlijk helemaal geen verstand van camera's had (behalve hoe ik ze moest gebruiken en ik maakte er toch prima foto's mee). Dat is in een jaar wel verbeterd, verstand van camera's. En zeker weet ik nu dat ik tweedehands camera dealtjes over sla.
Zoiets waren we al wel van plan om te doen, kijken wat we daarmee bereiken en anders is het jammer inderdaad. Vind het vooral gewoon jammer dat het op deze manier moest, had niet gehoeven.
daar kwamen we dan achter als het even gecheckt werd bij onderhoud bijvoorbeeld. maaikemuis schreef:Ik weet nog dat je hem wilde kopen en ik weet ook nog dat ik het veel geld vond voor het type camera.
Ik hou bij tweedehands camera's altijd twee stelregels aan:
- zonder aankoopbon hou ik de release date van het model aan als aankoopdatum. Dan kan het nooit mooier worden dan het slechtste scenario.
- altijd, maar dan ook altijd de shuttercount checken. Dit heeft niets met je sd-kaart te maken, maar dit is info die de camera imprint in de exif informatie. Die kan alleen teruggezet worden wanneer je de shutter vervangt.
In antwoord op je vraag, ik denk dat je je hebt laten oplichten. En ik geef je weinig kans op eeen goed einde van dit verhaal. Je kunt alleen hopen op medewerking van de verkoper.
Wil je garantie, dan moet je of nieuw kopen, of tweedehands bij een shop (daar zit meestal een jaar op). Bij puur particuliere verkoop moet je een camera goed onderzoeken en de gok durven nemen. Helaas gebeurt dat soms en moet je je verlies nemen.
maaikemuis schreef:Als je het bekijkt op mijn manier, zou de camera namelijk uit 2007 komen... tenzij er een bon aanwezig is geloof ik geen enkele verkoper op zijn blauwe ogen. Medio 2012 is canon namelijk gestopt met het maken van deze camera. Dat zou betekenen dat jouw verkoper hem of heel toevallig op het laatste moment heeft gekocht, of 4 jaar geleden zelf tweedehands heeft gekocht.

XiiaaooNaa schreef:Lastig...
Ergens vind ik dat je niet opgelicht bent en je die verkoper met rust moet laten.
In mijn ogen heeft hij je niet opgelicht.
Je kan hoogstens er even naar vragen maar boos worden is nutteloos.
Waarom? Je hebt de camera een jaar lang gebruikt.
Los van het aantal clicks...misschien is de camera daar niet aan overleden.
Wie weet wat er gebeurt is met de camera? Gestoten/gevallen/etc.
Een camera kan er met zoveel redenen mee stoppen.
Dat de clicks hoger uitvallen dan gedacht zou ik niet meteen als hoofdoorzaak nemen.
Geen idee welke camera het is, maar wie weet is die camera de reparatiekosten waard.
Dan zit je nogsteeds onder de 2000 euro voor een camera die 6000 kostte.
Dat hij bijna aan het einde zou zijn met zn leven qua clicks wist je.
Ook al had hij er 300k.
Naja ... ik hoop dat je een juist besluit maakt.
Heb het er rustig met de verkoper over.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Maar zelf zou ik er neutraal en vriendelijk in gaan en hem niet meteen als oplichter bestempelen en boos doen.
Liezel1 schreef:wat ik me afvraag...
heb je er destijds geen bin bij gekregen? Dat bewijst dat hij uit 2012 is?
Als die man fotograaf is en 6000 euro uitgeeft aan een camera moet hij daar nog een bon van hebben. Al was het maar voor zijn boekhouding. 2012 valt nog binnen de termijn, dus hij móet die boekhouding nog hebben!
YentlShots schreef:XiiaaooNaa schreef:Lastig...
Ergens vind ik dat je niet opgelicht bent en je die verkoper met rust moet laten.
In mijn ogen heeft hij je niet opgelicht.
Je kan hoogstens er even naar vragen maar boos worden is nutteloos.
Waarom? Je hebt de camera een jaar lang gebruikt.
Los van het aantal clicks...misschien is de camera daar niet aan overleden.
Wie weet wat er gebeurt is met de camera? Gestoten/gevallen/etc.
Een camera kan er met zoveel redenen mee stoppen.
Dat de clicks hoger uitvallen dan gedacht zou ik niet meteen als hoofdoorzaak nemen.
Geen idee welke camera het is, maar wie weet is die camera de reparatiekosten waard.
Dan zit je nogsteeds onder de 2000 euro voor een camera die 6000 kostte.
Dat hij bijna aan het einde zou zijn met zn leven qua clicks wist je.
Ook al had hij er 300k.
Naja ... ik hoop dat je een juist besluit maakt.
Heb het er rustig met de verkoper over.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Maar zelf zou ik er neutraal en vriendelijk in gaan en hem niet meteen als oplichter bestempelen en boos doen.
Klopt, je hebt er ook gelijk in, tis vooral lastig omdat ik nogal kwaad was hierover en niet goed wist wat ik er nou mee moest. Goed, de kosten zijn het uiteindelijk wel waard, aangezien ik er nieuw 6000 voor had kunnen betalen (dat is nu wel omlaag gegaan, maar destijds was die prijs zo) maar nu kost het me nog geen 2000. Het is niet hoe het had gemoeten, maar alsnog ben ik voordelig uit.
maaikemuis schreef:Ik ga even een knuppel in het hoenderhok gooien... is hij het nog waard? Want je koopt voor 900-1000 euro koop je dezelfde cameraop marktplaats op dit moment. Waarom bijna 700 euro verspijkeren aan een camera die stuk is en uit 2007 komt.