In je eentje uit eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Re: In je eentje uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:38

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik zie het regelmatig en ik vind het eigenlijk helemaal niet gek om te zien. Je ziet inderdaad wel dat ze vaak met een boek/telefoon/tablet zitten en ik geef ze groot gelijk ook. ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:43

Ik heb het best vaker gedaan, in een hotel voor werk of vakantie of gewoon zo uit eten, ik ga juist niet met telefoon of boek zitten maar neem de omgeving in me op, kijk naar andere gasten. En ik merk dat het personeel vaak wel een kort gesprekje wil voeren, vaak beginnen ze uit zichzelf wel.

Ik ervaar het niet als vervelend,

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:51

[VT] In je eentje uit eten?

Ik heb hier een paar jaar geleden een topic over geopend. Ik ben gewoon gegaan en dat was echt prima!! Ligt misschien wel een beetje aan het type restaurant waar je heen gaat maar ik vind dat het kan

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:00

Mijn man moet zo eens in de 2 of 3 maanden naar het buitenland. Slechts heel af en toe reist ie met een collega. Meestal gaat hij dan alleen uit eten. Hij zoekt dan gewoon via TripAdvisor waar je goed kan eten en vermaakt zich prima met zijn mobiel (mij appen met foto's van het eten etc).

Ik heb zelf maar een keer in mijn uppie ergens gegeten. Het is even een drempel over stappen maar eigenlijk vond ik het best prima :)

Een vriend van me ging juist expres in zijn eentje uit eten. Hij vond het heerlijk relaxed

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:02

Ik zou ervoor tekenen om eens een x in me eentje te kunnen gaan.
:D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:03

Als ik in amerika op vakantie ben ga ik ook heel vaak alleen uiteten. zaten een paar restaurantjes in de buurt waar ze geen tafels hadden, maar een soort groot vierkant waar iedereen dus wel naast vreemde moest zitten. Kwamen ook veel mensen alleen en je had er altijd hele leuke gesprekken. Ook vaker gehad dat er dan iemand binnen liep die ik vaag kende en dan kwamen ze er gewoon bij zitten.

Ook een keer gehad dat de eigenaar bij mij kwam zitten en heel vaak kwamen gewoon onbekende mensen vragen of ze bij mij mochten komen zitten.

Nog nooit in een hoekje gestopt, altijd aan het raam geplaatst.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:05

Vaak word je, zeker in de betere restaurants, net heel goed verzorgd! Ze komen ook vaak een praatje maken :j

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:57

Destination schreef:
Margreet schreef:
Bij zakelijke reizen eet ik wel eens alleen, e-reader of telefoon mee en prima hoor. Bij een congres ofzo kun je vaak ook wel aansluiten bij mensen, maar dat moet ook maar net passen/zin in hebben. Ik vind het vaak wel prettig om aan de bar te gaan zitten, daar maak je toch makkelijker contact (als je dat wilt).

Dieptepunt: Alleen in een Italiaans restaurant, waarbij het eindeloos duurde tot de bediening kwam. Bleek dat de ober dacht dat ik nog op iemand aan het wachten was. Toen dat niet zo bleek te zijn, werd ik verzocht om van mijn fijne plaatsje aan het raam met uitzicht op het plein te verkassen naar een donker hoekje achterin. Toen was ik er zo klaar mee dat ik bedankt heb, een pizza gehaald heb en naar m'n hotelkamer ben gegaan.

Oh bah, daar was ik ook weggegaan :r

Ik had dat ook toen ik voor het eerst in mijn eentje uit eten ging. Was gewoon in Nederland. De man keek me heel raar aan dat ik alleen was, en ik kreeg de slechtste plek aan en niet zo mooie tafel, ook midden in het looppad en alles. Voelde me totaal niet welkom. Daarom nu wat minder geneigd zoiets te doen, helaas.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:29

De plaatsjes bij het raam worden bij voorkeur gegeven aan uitnodigende koppeltjes of groepjes.
Dag is goedkope reclame om meer mensen binnen te lokken.
Soms zetten expres gereserveerd bordjes neer om zo wat te kunnen sturen.
Maar iemand echt weghalen die er al zit is idioot.

Ik neem doorgaans een boek mee.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:36

Sizzle schreef:
De plaatsjes bij het raam worden bij voorkeur gegeven aan uitnodigende koppeltjes of groepjes.
Dag is goedkope reclame om meer mensen binnen te lokken.
Soms zetten expres gereserveerd bordjes neer om zo wat te kunnen sturen.
Maar iemand echt weghalen die er al zit is idioot.

Ik neem doorgaans een boek mee.

Dus daarom word ik nooit bij het raam neergezet als ik met mijn vriend of met vriendinnen ben. Ik ben gewoon te lelijk _O- _O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:43

Meerdere steden gewoon bij restaurants gezeten. Zonder telefoon ook vaak genoeg. Gewoon om je heen kijken en als het eten er is eten.

Zijn best veel mensen die op vakantie alleen eten. Of op zakenreis ect.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:53

Ik heb ook regelmatig ergens alleen gegeten :-)

Wat hier eerder in het topic ook gezegd werd: lekker ergens op een terras in de zon met een fijne pasta en fijn glas wijn :-) Helemaal prima.

Met werk of congressen ontkom je er soms niet aan. En eerlijk gezegd is het soms ook wel lekker om zelf ergens te zitten, even uit de drukte vandaan :-)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:02

Vroeger was ik altijd bang dat mensen dachten dat ik geen vrienden had ofzo...vorig jaar alleen naar zweden.. mijn rechtstreekse trein naar het noorden viel uit dus de toeristische genomen...ik voelde me vreselijk opgelaten eerst want het bleek echt net zo'n schoolreisje...steeds tussenstops om bij restaurantjes te gaan eten, steeds info maar wat was het leuk achteraf!! Ik werd bij mensen aan tafel uitgenodigd, er bleek nog iemand alleen te reizen en daarmee die nacht zelfs een hotelkamer gedeeld en dus ook gezellig samen gegeten.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:20

Ik ga regelmatig in mn uppie lunchen.
Ik ben moeder van 2 kids (binnenkort 3) en de spaarzame momenten dat ik geen kids bij me heb en het huishouden op orde is, ga ik heeeerlijk genieten in mn eentje. Goed boek mee, en heerlijk van de rust en stilte genieten van een lunch.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:26

In januari/februari wil ik een rondreis maken door Italie alleen. Dus zal wel moeten. Maar lijkt me ergens ook wel heel erg fijn. Even geen gezeur.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 20:52

Fijn om zoveel positieve verhalen te lezen! En een paar negatieve, maar ik vind het heel goed dat je in zo'n situatie weggaat en ergens anders gaat genieten.

Ik maak gelukkig makkelijk contact met mensen (in de trein komen er ook vaak mensen ongevraagd naast me zitten terwijl er nog veel vrije plekken in de coupé zijn), dus zo'n stamtafel of bar lijkt me een heel goed idee. En met wijn en een pasta op het terras in het zonnetje klinkt heerlijk! Gisteren was ik nog bang om alleen te eten, nu begin ik er bijna zin in te krijgen. :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:55

Tapas in je eentje is ook lekker, kun je enkel kiezen wat je zelf wilt en hoeft niets te delen :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:35

Lijkt me ook wel prima ja, met tapas eet je toch anders, vaak sneller op tafel. Heb je minder echt 'alleen' momenten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:49

Sizzle schreef:
Tapas in je eentje is ook lekker, kun je enkel kiezen wat je zelf wilt en hoeft niets te delen :D

Ik deel mijn tapas sowieso niet, ik steel alleen bij anderen :Y)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:18

De tapas vond ik juist een beetje jammer met alleen eten. Dan is het al snel veel van hetzelfde als je niet deelt.

Met mijn dochter kiezen we allebei 2 dingen waarbij we er met eentje rekening mee houden dat de ander het ook lust.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:42

Toen ik vroeger alleen op congres ging nam ik ook een boek mee. Alleen in het buitenland leer je ook heel snel mensen kennen, dus maak je geen zorgen ;-)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 00:02

In m'n eentje uit eten...ik doe het wel, want ik wil toch op reis. Maar ik blijf het ongemakkelijk vinden. Iets negatiefs heb ik nog niet meegemaakt. Behalve gewoon in Nederland dat ik in m'n uppie totaal niet werd geholpen. Meerdere keren op verschillende plekken. Alsof ik onzichtbaar ben ofzo. Echt vreemd.
Maar in het buitenland gaat het meestal wel goed.
Overdag met mooi weer op een terras is een stuk minder ongemakkelijk dan 's avonds binnen tussen de stelletjes en families, dus als het even kan neem ik m'n grote maaltijd 's middags.
En ik boek voor de zekerheid een kamer met een keukenblokje zodat ik op m'n kamer wat kan maken als ik niet uit eten durf. Dat verschilt per dag.
Boek meenemen doe ik ook altijd.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 23:17

Ik was van de week uit eten geweest met mijn vriend en vlak bij mij zat een oudere dame alleen aan een tafel, heerlijk te genieten van een maaltijd, ik had daar erg veel bewondering voor, waarom zou je alleen niet lekker uit eten kunnen gaan?
Gewoon een leuk restaurant uitzoeken en gaan!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 02:18

Ik werk zelf in de bediening en wij kijken echt totaal niet op van mensen die alleen komen eten! Niets raars aan!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 20:04

Ik wilde hier nog even melden dat alleen eten me eigenlijk heel goed is bevallen. :D Misschien ook wel omdat ik het maar één avond heb gedaan, de andere avonden kreeg ik steeds gezelschap, zelfs één keer van de eigenaar van het restaurant. :+ Ik had tien boeken op mijn ereader gezet en ik heb er niet eens eentje uit. :')

Of het is toegestaan om een uitgebreider verslag van de avonturen te plaatsen weet ik niet, want dat zou offtopic kunnen zijn, maar die ene avond was echt prima te doen. Lekker op een terrasje en ik had een soort plank met allemaal eten erop besteld, dus ik kon een beetje mensen kijken en lezen en ondertussen eten. :D

Mocht je dit lezen omdat je ook alleen gaat eten en dat eng vindt: het restaurant binnenlopen vond ik het ongemakkelijkste, maar zodra ik zat, was het al goed! Laat je echt niet tegenhouden. :)