Relatie behouden met ouders kost teveel energie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ierusju

Re: Relatie behouden met ouders kost teveel energie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 02:35

Ik heb verder geen tips voor je, maar ik wil je wel sterkte en succes wensen :(:)

topsylover

Re: Relatie behouden met ouders kost teveel energie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:50

Klinkt wel een beetje als mijn moeder. Zij maakt ook van die aparte opmerkingen die hartstikke beledigend zijn terwijl zij het als compliment bedoelt. Wanneer mijn moeder weer eens van die buien heeft wijzen wij haar direct op wat ze zegt en doet. Sinds mijn zus en ik het huis uit zijn is onze relatie een stuk verbetert. Wanneer het weer op bonje uit dreigt te lopen kun je haar gewoon de deur uit zetten of uit haar huis weggaan.
Leer voor jezelf op te komen TS, jouw huis jouw regels, en als ze weer vervelende opmerkingen maakt schop je haar er meteen uit. Zo te horen ziet ze zelf niet in wat er verkeerd is aan haar gedrag, dat betekent dus dat je heel direct en standvastig moet zijn.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 08:42

Even een kleine update.

Na een heftig telefoon gesprek kunnen we (voor nu) weer even met elkaar door 1 deur.
Wel neem ik wat meer afstand.
We houden het bij 1x per week bij elkaar eten en verder wat app contact.

Ik hoop dat ze langzaam maar beetje in gaat zien en gaat begrijpen dat ik ook mijn eigen leven en privacy heb.
Voor mijn gevoel wil ze gewoon continu die grip op mij houden en alles controleren.
Dit begrijp ik wel maar voelt voor mij heel benauwend waardoor ik juist meer afstand ga nemen zoals nu.

Maar goed, blij dat het voor nu weer even goed is.
Gewoon kijken hoe dit verloopt en hoe ze het op deze manier vind waarin ik iets afstand neem.