pateeke schreef:Proficiat met je baantje.
Ok, je bent bang om 'je slecht te voelen'. Wat versta je dan precies onder 'slecht' voelen? En wat is het gevolg van slecht voelen voor jou? Blijft het bij dat gevoel of niet? Is er een verschil tussen dat 'slecht voelen' en het 'slecht voelen' dat je op andere momenten ervaart? Zo ja, wat is dan precies het verschil?
Het probleem is dat bij mij me slecht voelen al vrij snel overslaat in suïcidaal zijn.
Het is tegenwoordig gelukkig al iets minder (denk ik). Het houdt nu ook wel al iets minder lang aan geloof ik maar bij langdurige stress heb ik dus soms schrik voor mezelf om eerlijk te zijn. Ik heb eigenlijk verder geen idee hoe ik me anders slecht voel, meestal is het bij mij echt gewoon extreem slecht of ik voel gewoon helemaal niks en dan kan alles me meestal vrij weinig boeien. x)
Al denk ik dat ik soms nog wel een middenweg kan vinden en dat het dan blijft bij extreme schaamte ofzo.
@Janneke; bedankt voor je reactie.
Het klopt inderdaad dat zij als psychiater het gesprek wat op gang zou moeten kunnen houden of ten minste wat dieper proberen te kijken. Maar ik merk vaak dat ze niet begrijpt wat ik vertel. Dat zegt ze dan gelukkig ook wel letterlijk en dan probeer ik het opnieuw uit te leggen maar volgens mij gaat het er niet in..xd Maar de laatste keer merkte ik dat ze het gesprek aan het afronden was nadat ze medicatie had voorgeschreven en toen ben ik dus nog 'snel' over het sociale/angstige deel begonnen, maar daar zijn we dus niet lang over door gegaan en de sessie was dus al afgerond na amper een halfuur.
Volgens mij verwacht ze dat ik terug naar mijn psycholoog ga om te praten maar ik word het na een tijd ook bui om te praten dus de laatste keer bij mijn psycholoog was de sessie ook al over na een halfuur en toen ben ik niet meer terug gegaan.

@Lepeltje; bedankt!

Sorry voor mijn late reactie trouwens, had jullie berichten al gelezen maar ik wou niet gewoon 'in de rapte' reageren. En het gaf me om eerlijk te zijn ook een bepaalde druk dus ik wou het rustig aan doen.
.
Ik zonder blad, met iemand die met een chronometer voor me zit, dat gaat dus gewoon niet. Op het einde nam ik dus niet eens meer de moeite om het uit te rekenen en zei ik gewoon direct de redenatie.. Nu na afloop schaam ik me uiteindelijk soms wel, want het waren nu echt niet de moeilijkste bewerkingen. Al was mijn redenatie dus wel gewoon goed, als je het niet uit kan rekenen heb je er niet veel aan.