Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik zal even mijn best doen om zo goed mogelijk te reageren 

ik denk dat je wel gelijk hebt, we zijn namelijk allebei type doorgaan doorgaan doorgaan, net zo lang tot je er bij wijze van spreken bij neer valt. Door gedoe in mijn privé leven heb ik al minder energie maar ondanks dat ben ik wel van het door pakken, ook als ik thuis ergens mee bezig ben hoor, maar we waren zo gelukkig met "ons" huisje en wouden het z.s.m af hebben, voorbeeldje, als ik aan 1 muur begon met verven in de slaapkamer ging ik het liefst door tot de hele muur af was. Waren we met een clubje in de woonkamer bezig met verven, moest ik nog een paar randjes, iedereen zat aan de koffie en thee en het was Annet kom nou ff zitten, nee ik maak het eerst af.
) en heeft ie alles bij elkaar getierd, ik ben wel wat gewend van hem gelukkig en heb geprobeerd het wat te sussen, dat lukte niet dus hij was helemaal klaar met de verhuizing, uiteindelijk ben ik alleen verder gegaan blijven proberen en had ik heel snel 3 rijen liggen, als je het eenmaal in de gaten hebt gaat het snel, toen heb ik hem opgehaald en hij was net zo verbaasd als ik maar omdat hij dan al chagrijnig en negatief is is het ook nog waarom kan jij dit nou wel, ik ben de handigste van het stel, daar lach ik dan gewoon om trouwens hoor
en dat zijn maar voorbeeldjes. Ook vooral voor hem heeft de hele verhuizing veel impact gehad, 3 jaar dood ongelukkig in een studio, tot op het einde serieus depressief en dan ineens alles wat je eigenlijk al die tijd wou..
ik ben daar zelf ook continu door gegaan tot ik inderdaad steeds meer begon te voelen dat mijn reserves op waren, dat hebben we toen ook besproken en toen ben ik meer naar huis gegaan en langer thuis gebleven, maar als ik er dan was maakte ik alles nog wel even af.
dat heb ik van huis uit ook wel geleerd, hij alleen helaas niet, zegt wel sorry hoor maar is voor hem wel moeilijker. Sorry is vaak ook niet nodig omdat we voor het ontvlamt al even bij elkaar weg lopen, snap dat het raar klinkt zo hoor weglopen, negeren etc. maar dat werkt wel voor ons even het beste. Anders is het meer situatie olie op het vuur gooien van wiens kant dan ook.
Thanks!

Suzanne F. schreef:Ik krijg het gevoel dat je hier aan vasthoudt omdat je niet alleen wilt zijn. Al is het met iemand die niet goed bij jou past. Eigenlijk neem je nu genoegen met minder, alleen omdat je jezelf niet op de rit hebt. Je moet zelf eerst volledig zijn wil je iemand kunnen vinden die jou aanvult. Anders zoek je een soort opvulling van jezelf. En dat is geen echte gelijkwaardige relatie.
lieveli schreef:Je hoeft niet per sé te samenwonen, latten is ook prima, maar jullie vechten elkaar zo'n beetje de tent uit. Dit is alles behalve een solide volwassen relatie. Kies voor jezelf joh. Het kan ook anders!
Annet_Dottie schreef:lieveli schreef:Je hoeft niet per sé te samenwonen, latten is ook prima, maar jullie vechten elkaar zo'n beetje de tent uit. Dit is alles behalve een solide volwassen relatie. Kies voor jezelf joh. Het kan ook anders!
Nou elkaar de tent uit vechten is een beetje overdreven denk ik, als dat zo was geweest zou ik echt niet hoeven te twijfelen over mijn relatie dan zou ik zelf ook nog wel weten en ook volwassen genoeg om toe te geven dat het dan einde verhaal is. Kan misschien zo lijken dus ik begrijp je reactie daar in wel maar is zeker niet zo. Het is dat ik niet letterlijk alles wil plaatsen anders kan ik zo foto's plaatsen van ons samen die we donderdag middag gemaakt hebben daar zal je ook alles zien behalve een stel wat elkaar de "tent uit vecht" omdat ze elkaar zo "haten" (even overdreven gezegd).
lieveli schreef:Wij hebben gewoon hele andere ideeën over een gezonde relatie denk ik. En de dingen waar ik tegenaan loop met mijn vriend zijn van die futiele dingetjes zoals 'hij laat z'n vieze sokken slingeren' en 'de WC boven is al weken stuk maar hij repareert hem niet en ik mag geen loodgieter bellen'.
Maar de titel van je topic is 'never ending ruzies in relatie'. Hoe moet ik dat anders opvatten dan dat jullie continue ruzie hebben? Soms is houden van niet genoeg en moet je een keus maken die op de lange termijn beter is maar op de korte termijn heel pijnlijk. En ik ben het wel met Ayasha eens dat jullie/jij je heel onvolwassen opstellen naar elkaar. En eigenlijk wil je dat niet horen in je topic, misschien dat je buurvrouw je naar de mond praat maar op bokt lees je nu dingen die je misschien liever niet had willen lezen.
Een relatie moet iets toevoegen in je leven, iets leuks en geen frustraties. Ik heb net zo'n relatie gehad met mijn ex als jij nu. Ik dacht dat we gewoon 2 lastige mensen waren, dat we anders waren dan andere stellen maar het was gewoon niet meant to be. Mijn huidige vriend is zo fijn, we hebben echt wel discussies maar geen ruzies. Het loopt gewoon lekker zonder dat we heel geforceerd ons best er voor doen. Dat gun ik jou ook.
Annet_Dottie schreef:De titel van mijn topic zegt me niet zo veel. Ik moet een titel bedenken op het moment dat ik eigenlijk geen tot weinig ruimte in mijn hoofd heb, dan kies ik dus maar een titel, want de titel is voor mij niet zo belangrijk, tuurlijk is dat het eerste wat je ziet en vind ik het misschien ook niet de meest tactische titel die er is maar ik wist even niks anders als titel, ik kan prima schrijven, maar een titel bedenken ben ik dus helemaal niet goed in![]()
Mijn buurvrouw is 45 en heeft zelf ook aardig wat mee gemaakt, de vader van haar kind die ineens vertrokken was toen zij zwanger bleek en haar met zijn schulden achter liet, dus dat is niet het type die mij gaat vertellen wat "ik wil horen", dus dat vind ik opnieuw een oordeel trekken over iemand die je niet kent. Ik ga niet mijn verhaal doen bij mijn naasten als ik weet dat die alleen maar gaan zeggen wat ik wil horen, dan zou ik daar niet eens naar toe gaan. En dat geldt ook voor hier, als ik hier alleen maar wil lezen wat ik maar wil lezen en niet verder kijk dan dat en naar de goed bedoelde adviezen dan zou ik niet nu al een uur achter mijn computer zitten terwijl ik allang in de tuinland had willen staan om mezelf te proberen uit te leggen...
Wij hadden ook sinds we weer bij elkaar waren enkel wat discussies en verder heel veel plezier samen, en nu is dat naar mijn gevoel in korte tijd zo veel veranderd dat ik gewoon niet meer weet wanneer dat veranderd is en hoe het kan dat dat veranderd is en op en duur dan ook niet meer weet wat ik (wij) er aan moet doen om het wel weer zo te krijgen zoals het eerst was. Want ik weet niet helemaal waar het mis gegaan is.. Dat is dus het grote probleem.
lieveli schreef:Annet_Dottie schreef:De titel van mijn topic zegt me niet zo veel. Ik moet een titel bedenken op het moment dat ik eigenlijk geen tot weinig ruimte in mijn hoofd heb, dan kies ik dus maar een titel, want de titel is voor mij niet zo belangrijk, tuurlijk is dat het eerste wat je ziet en vind ik het misschien ook niet de meest tactische titel die er is maar ik wist even niks anders als titel, ik kan prima schrijven, maar een titel bedenken ben ik dus helemaal niet goed in![]()
Mijn buurvrouw is 45 en heeft zelf ook aardig wat mee gemaakt, de vader van haar kind die ineens vertrokken was toen zij zwanger bleek en haar met zijn schulden achter liet, dus dat is niet het type die mij gaat vertellen wat "ik wil horen", dus dat vind ik opnieuw een oordeel trekken over iemand die je niet kent. Ik ga niet mijn verhaal doen bij mijn naasten als ik weet dat die alleen maar gaan zeggen wat ik wil horen, dan zou ik daar niet eens naar toe gaan. En dat geldt ook voor hier, als ik hier alleen maar wil lezen wat ik maar wil lezen en niet verder kijk dan dat en naar de goed bedoelde adviezen dan zou ik niet nu al een uur achter mijn computer zitten terwijl ik allang in de tuinland had willen staan om mezelf te proberen uit te leggen...
Wij hadden ook sinds we weer bij elkaar waren enkel wat discussies en verder heel veel plezier samen, en nu is dat naar mijn gevoel in korte tijd zo veel veranderd dat ik gewoon niet meer weet wanneer dat veranderd is en hoe het kan dat dat veranderd is en op en duur dan ook niet meer weet wat ik (wij) er aan moet doen om het wel weer zo te krijgen zoals het eerst was. Want ik weet niet helemaal waar het mis gegaan is.. Dat is dus het grote probleem.
Je hebt overal een weerwoord op en je neemt niks aan. Verder verwijder je je berichten, ik kan hier niks mee. Heel veel succes verder.
Maar bedankt hoor Annet_Dottie schreef:Nee klopt helemaal, uiteraard neem ik niks aan. Ik zit voor mijn lol sinds ik mijn bed uit kom achter de computer in een topic te reageren waar ik uiteindelijk toch niets mee doe, nee waarom zou ik ook, heb toch niets beters te doen, vind ik zo leuk, mensen hun tijd laten verspillen aan mij tips geven om er vervolgens niks mee te doen.![]()
Maar bedankt hoor
lieveli schreef:Annet_Dottie schreef:Nee klopt helemaal, uiteraard neem ik niks aan. Ik zit voor mijn lol sinds ik mijn bed uit kom achter de computer in een topic te reageren waar ik uiteindelijk toch niets mee doe, nee waarom zou ik ook, heb toch niets beters te doen, vind ik zo leuk, mensen hun tijd laten verspillen aan mij tips geven om er vervolgens niks mee te doen.![]()
Maar bedankt hoor
Joe even relaxed doen hoor.

__Sannne schreef:Jeetje goeiemiddag ts. Gaat ie lekker? Mensen hier proberen je oprecht te helpen.
En dat je niet alles openbaar wilt zetten is te begrijpen. Maar begrijp dan ook dat we het hier moeten doen met de informatie die jij geeft en hoe je het overbrengt. Die aangevallen houding is nergens voor nodig.
Hier gaat alles prima hoor, niks aan de hand. Bijzonder om weer te zien hoe mensen via een scherm nu denken dat ik hier heel opgefokt ben. Stukje zelf bescherming en bescherming voor de mensen om mij heen.
Saintelette schreef:Wat hoop je nou precies te bereiken met zo'n botte reactie? Je kunt ook denken 'Joh, bedankt voor je reactie, maar ik zie dat toch anders'. Houd de eer bij jezelf..
Het valt me op in de OP (ik heb niet alle reacties even goed doorgelezen), dat er weinig gecommuniceerd wordt. Jullie gunnen elkaar de ruimte - wat in mijn ogen heel belangrijk is in een relatie - maar ook op momenten dat er gepraat moet worden gaan jullie dat beiden uit de weg. Zodra er dan wel een confrontatie volgt (hij zit achter zn computer en is eigenlijk een beetje 'bozig') ontploft de boel meteen omdat alles is opgekropt. Daarin zit denk ik het grootste leerpunt.

Annet_Dottie schreef:__Sannne schreef:Jeetje goeiemiddag ts. Gaat ie lekker? Mensen hier proberen je oprecht te helpen.
En dat je niet alles openbaar wilt zetten is te begrijpen. Maar begrijp dan ook dat we het hier moeten doen met de informatie die jij geeft en hoe je het overbrengt. Die aangevallen houding is nergens voor nodig.
Goedemiddag SanneHier gaat alles prima hoor, niks aan de hand. Bijzonder om weer te zien hoe mensen via een scherm nu denken dat ik hier heel opgefokt ben. Stukje zelf bescherming en bescherming voor de mensen om mij heen.
Dankjewel voor je tips
(Overigens heb ik al zo'n 10 keer reacties geplaatst met enorm bedankt voor alle tips en iedereen die me probeert te helpen en dat ik daar zeker wat mee doe, ook met reacties waar ik het misschien niet mee eens ben, maar dat hoef je natuurlijk niet te lezen dat ik ook zulke dingen zeg)
Annet_Dottie schreef:Saintelette schreef:Wat hoop je nou precies te bereiken met zo'n botte reactie? Je kunt ook denken 'Joh, bedankt voor je reactie, maar ik zie dat toch anders'. Houd de eer bij jezelf..
Het valt me op in de OP (ik heb niet alle reacties even goed doorgelezen), dat er weinig gecommuniceerd wordt. Jullie gunnen elkaar de ruimte - wat in mijn ogen heel belangrijk is in een relatie - maar ook op momenten dat er gepraat moet worden gaan jullie dat beiden uit de weg. Zodra er dan wel een confrontatie volgt (hij zit achter zn computer en is eigenlijk een beetje 'bozig') ontploft de boel meteen omdat alles is opgekropt. Daarin zit denk ik het grootste leerpunt.
Ik zou graag deze discussies willen beëindigen en verder on topic willen gaan.
Volgens mij heb ik dat ook al een paar keer (op een iets andere manier) gezegd maar goed.
Bedankt voor je advies, ik zal het zeker even mee nemen en zoals ik al eerder zei een deze dagen (nog genoeg op de planning) even voor gaan zitten op een rustig moment alle reacties door lezen en de tips eruit halen en daar verder over denken
__Sannne schreef:Wat een nare toon heb jij in je berichten zeg.
En ja je bedankjes heb ik wel gelezen. Mijn opmerking ging voornamelijk over je rare uitval naar Lieveli.
Verder wens ik je oprecht veel succes met relatie en hoop dat het weer goed komt. Zelf ben ik wel van mening dat een relatie juist leuk hoort te zijn, en niet iets wat heel veel moeite kost of waar je continue aan moet werken. Wie weet heb je er wat aan.

Saintelette schreef:Niet de bedoeling, maar jullie gingen zo snel, dat kon ik niet bijhouden haha![]()
Goed dat je op een 'rustiger' moment nog even alles terug gaat lezen. Misschien kun je dan ook kijken waarom bokkers denken dat je je net hiervoor zat op te fokken, terwijl jij dit helemaal niet zo vond. Misschien speelt dat ook wel mee in het dagelijks leven. Wat zeg ik eigenlijk vs. wat denk ik? Hoe kom ik over vs. hoe zou ik over willen komen?
?), je hebt een relatie met iemand bent jaren samen en op een gegeven moment komt trouwen, kinderen, samenwonen al dat soort dingen ter sprake. Je bent lekker aan het fantaseren over de toekomst met een serieuze ondertoon er tussendoor geeft je man/vriend/partner aan niks met trouwen te hebben en dat van hem niet zo hoeft.
). Ik vind dit geen probleem. Ik vind gelukkig zijn en samen zijn veel belangrijker dan een ring om mijn vinger en zijn achternaam ofzo.