.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:51

Ts, jullie zijn vijf jaar samen, voor de meeste mensen een periode waarin ze vaak plannen maken voor hun toekomst. En dan vraag ik me af, hoeveel inbreng heb jij gehad bij het zoeken naar een woning of heeft hij dat gewoon gedaan???? Zonder rekening met jouw reistijd en gevoelens te houden. Of is het wel in goed overleg gegaan. En verder, tja, de één kan er goed tegen wanneer het zo af en toe flink knalt. Ik houd er niet van wanneer het echt knalt, zit ons iets dwars dan praten we het meestal uit, zonder ruzie. Natuurlijk zijn er in ons leven ook periodes van hoge pieken en diepe dalen geweest maar door open te blijven staan zijn we er altijd op een goede manier uit gekomen. En je zal voor jezelf de afweging moeten maken of je met hem gelukkig kunt worden alhoewel dat in mijn ogen een vraag waar je na vijf jaar eigenlijk het antwoord op moet weten. Want nu zijn jullie een aantal dagen echt samen geweest en het loopt al fout, niet leuk en ook niet echt bemoedigend voor de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 12:54

Wow wat een reacties zijn er weer bij gekomen :P Ik zal even mijn best doen om zo goed mogelijk te reageren :D

@Diertjec ik denk dat de hele verhuizing zo snel gegaan is dat daar de hele grootste impact gezeten heeft en misschien een stukje onzekerheid.. Ik weet het zo even niet maar zal gaan nadenken over de vragen die je noemt. Thanks!

@suikermeisje wij hebben ook nogal een geschiedenis met ruzie maken maar zijn toen op en duur uit elkaar gegaan (1,5 jaar geleden nu) en daarna weer bij elkaar gekomen en toen was er echt gewoon geen ruzie, dat is voor mij ook het teken dat we het dus wel kunnen, ik weet nog dat we vorig jaar in de zomer een keer knallende ruzie hebben gehad, maar verder niets wat echt ruzie te noemen was, meer gekibbel of discussie maar niet zo "groot" als ruzie.
Haha ik praat de laatste tijd erg veel in mijn slaap, word hij wakker van maar is geen reden tot ruzie gelukkig :+
Ik heb mijn excuses inderdaad aangeboden, niet perse voor wat ik gezegd heb maar de manier waarop het ging, daar was ik zelf ook gewoon niet blij mee maar daarna heb ik wel gelijk gezegd dat ik weet dat het uit mijn tenen kwam maar niet zonder reden en dat ik daar dus echt over na moet gaan denken.
Ik weet overigens wel wat hem na aanleiding van de discussie dwars zat, alleen ik had niet door dat hij het zo erg vond dat ie gelijk geen zin meer had om op dat moment iets met mij te doen, het kan ook zijn dat hij toen even weg gelopen is om die irritaties te laten zakken en dat hij een half uur daarna gewoon bij me was gekomen om er normaal nog even over te praten, we kunnen allebei wel heethoofden zijn en de dingen in ons hoofd erger maken dan ze zijn en dan boos reageren op elkaar, dat is dus ook de reden dat we dan van elkaar weg lopen om even weer te kunnen relativeren wat er nou eigenlijk is voor we dingen gaan roepen wat nergens over gaat. Dankjewel voor je reactie en tips! :D

@moonsparkle dat geldt voor ons ook, communiceren, de eerste jaren dat we samen waren was communiceren een woord wat we niet zo goed kenden, inmiddels is dat wel veel beter en dat is ook de reden waardoor we een jaar samen geweest zijn zonder zo veel ruzie, al die ruzies die we toen niet hebben gehad moeten nu weer ingehaald worden lijkt het wel.. Ondanks dat doen we wel ons best om te blijven communiceren maar is het net alsof we al die skills weer kwijt geraakt zijn tijdens de hectische verhuizing en het nu opnieuw moeten leren, om het even zo te zeggen.
Boos worden en weglopen is niet de volgorde waar in het gaat hoor haha, het is weg lopen om even te relativeren omdat we allebei soms te moeilijk denken over dingen die niet moeilijk zijn moeten we dan gewoon even bij elkaar weg lopen om te bedenken oke wat is hier nu aan de hand wat is het probleem wat doen we er aan. Juist om ruzies te voorkomen. Bij mij zullen er onbewust nu wel dingen opgestapeld zijn daar ben ik van overtuigd, maar wat mij dus juist in de war maakt is dat ik niet weet wat die dingen precies zijn.

@Goof thanks, daar ben ik het mee eens en zijn ook de belangrijkste vragen die ik al voor mezelf op papier heb gezet waar ik het antwoord op wil krijgen van mezelf.
Het moeilijke is als ik mezelf vraag ben ik gelukkig kan ik recht uit mijn hart ja zeggen, maar ik ben niet gelukkig met deze ruzies die er gewoon te veel zijn. Dus dan word het kijken hoe kunnen we er voor zorgen om minder ruzie te maken en gaat dat uberhaupt nog lukken.

@Shadow0 geeft niks hoor haha ik plaats het zelf :P ik denk dat je wel gelijk hebt, we zijn namelijk allebei type doorgaan doorgaan doorgaan, net zo lang tot je er bij wijze van spreken bij neer valt. Door gedoe in mijn privé leven heb ik al minder energie maar ondanks dat ben ik wel van het door pakken, ook als ik thuis ergens mee bezig ben hoor, maar we waren zo gelukkig met "ons" huisje en wouden het z.s.m af hebben, voorbeeldje, als ik aan 1 muur begon met verven in de slaapkamer ging ik het liefst door tot de hele muur af was. Waren we met een clubje in de woonkamer bezig met verven, moest ik nog een paar randjes, iedereen zat aan de koffie en thee en het was Annet kom nou ff zitten, nee ik maak het eerst af.
Ik heb heel veel gedaan daar, heel veel van wat ik niet gewend ben of zelfs nooit eerder heb gedaan (vloertje leggen etc) en ook daar kon mijn vriend soms zijn instort momentjes hebben "waar ben ik aan begonnen" en dat kwam natuurlijk ook allemaal nog eens op mijn schouders, vloer in de slaapkamer hebben we samen gelegd (beide geen ervaring mee), de eerste stukken wouden niet, klikte het ene er in, klikte het andere weer los. Uiteindelijk was hij er klaar mee heeft hij met een van de stukken laminaat lopen smijten (niet naar mijn hoofd hoor :+ ) en heeft ie alles bij elkaar getierd, ik ben wel wat gewend van hem gelukkig en heb geprobeerd het wat te sussen, dat lukte niet dus hij was helemaal klaar met de verhuizing, uiteindelijk ben ik alleen verder gegaan blijven proberen en had ik heel snel 3 rijen liggen, als je het eenmaal in de gaten hebt gaat het snel, toen heb ik hem opgehaald en hij was net zo verbaasd als ik maar omdat hij dan al chagrijnig en negatief is is het ook nog waarom kan jij dit nou wel, ik ben de handigste van het stel, daar lach ik dan gewoon om trouwens hoor :P en dat zijn maar voorbeeldjes. Ook vooral voor hem heeft de hele verhuizing veel impact gehad, 3 jaar dood ongelukkig in een studio, tot op het einde serieus depressief en dan ineens alles wat je eigenlijk al die tijd wou..
Om even terug te komen op wat ik wou zeggen :+ ik ben daar zelf ook continu door gegaan tot ik inderdaad steeds meer begon te voelen dat mijn reserves op waren, dat hebben we toen ook besproken en toen ben ik meer naar huis gegaan en langer thuis gebleven, maar als ik er dan was maakte ik alles nog wel even af.
Dankjewel! :)

@8nnemiek sorry zeggen is voor mij niet zo'n probleem :P dat heb ik van huis uit ook wel geleerd, hij alleen helaas niet, zegt wel sorry hoor maar is voor hem wel moeilijker. Sorry is vaak ook niet nodig omdat we voor het ontvlamt al even bij elkaar weg lopen, snap dat het raar klinkt zo hoor weglopen, negeren etc. maar dat werkt wel voor ons even het beste. Anders is het meer situatie olie op het vuur gooien van wiens kant dan ook.
Ik heb voorbeelden genoeg maar vind het nogal wat dat dit nu al hier online staat dus vind het verder niet nodig om uit te wijden over waar andere (kleine) ruzies door onstaan, kan er een boek over schrijven laat ik dat zeggen :P

@_Alarm_wlkp Oh nu je het zegt, hij heeft ter overbrugging in de verhuizing 2 week bij mij gewoond, hier komt de helderheid weer boven haha, dit is vooral het moment geweest dat er weer meer ruzies zijn ontstaan, dicht op elkaars lip in een erg stressvolle periode (vooral voor hem met alles regelen etc). En dan is mijn huis eigenlijk niet echt ideaal voor 2 personen..
Ben het verder wel met je eens dus neem het ook even mee :) Thanks!

@Gillbo wij hebben allebei begeleiding die thuis komt voor ons individueel zeg maar ons gewoon begeleid, met mijn begeleidster heb ik het er wel vaker over hoe het gaat en hoe nu verder, zijn begeleidster heeft hij sinds kort en weet ik zo verder niet wat hij daar mee bespreekt en of onze situatie daar in naar voren komt.. We hebben destijds wel afgesproken af en toe met een van onze (of beide) begeleiders om tafel te gaan om af en toe te praten over onze situatie (goed of slecht) zodat zij ons daar evt. ook bij kunnen helpen, maar dat komt er eigenlijk steeds niet van omdat mijn begeleidster hier altijd 's ochtends is en hij 's ochtends werkt is moeilijk in te plannen en omdat ik over ga op een andere soort begeleiding is er momenteel van alles te regelen dus zijn de gesprekken al bomvol gepland.. Relatie therapie heb ik toevallig opgezocht maar vind ik belachelijk duur, we hebben beide minimum inkomen en helemaal hij houd maandelijks misschien nog 20 euro over om te sparen (met een beetje mazzel) en ik kom ook altijd krap uit dus dan even 100 euro voor een gesprek met zo'n relatie therapeut vind ik een beetje te gek. Maar dankjewel voor je reactie :D

@bigone wij hebben geen haast voor een toekomst samen, een goede vriend van mijn vriend heeft ook een relatie ook zo'n 4/5 jaar nu en woont al 2 jaar samen. Wij zijn nu 5 jaar bij elkaar maar samenwonen stond enigszins op de planning maar op z'n vroegst ergens volgend jaar. Omdat we dit gewoon nog niet "willen' en hard aan ons zelf en ons eigen leven aan het werken zijn momenteel waar over we allebei ook kunnen en zullen zeggen dat eerst ons eigen leven goed/beter moet zijn/gaan en dan pas samenwonen. Ik wil nu niet gaan samenwonen omdat ik verder (nog) thuis zit.
Eerst mijn eigen leven studie/werk problemen oplossen etc.
Hij heeft mij er altijd wel bij betrokken maar waar hij wil gaan wonen is natuurlijk verder zijn eigen keus, ik wist dat hij max. in een bepaalde straal van de stad af wilde wonen ivm zijn werk en daar heeft hij zich aan gehouden, dit is wel op het randje, maar ik ga niet tegen mijn depressieve vriend zeggen die al 3 jaar ongelukkig zit te zijn in een studio, jij gaat daar niet wonen want dat is voor mij te ver rijden, we hebben wel afgesproken dat hij dan af en toe ook bij mij komt, maar op zich is de afstand voor mij niet zo'n issue, alleen is het geen afstand die ik graag standaard in een dag even af leg. Verder was ik het er wel gewoon mee eens hoor, ik wil zelf uiteindelijk ook de stad uit en zie me zelf daar ook echt wel wonen, een auto rijbewijs zou dan handiger/fijner geweest zijn maar heb ik nou eenmaal niet en ook niet even het geld voor maar dat komt wel. Ik kan ook altijd met hem mee rijden uit zijn werk dus echt een probleem is dat niet. Soms is het inderdaad zo zijn we 3 dagen bij elkaar kunnen we 2 keer botsen, maar we kunnen ook zo 1,5 week bij elkaar zijn en helemaal geen ruzie maken.. Er is geen lijn op te trekken wat dat betreft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-17 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:01

Ik krijg het gevoel dat je hier aan vasthoudt omdat je niet alleen wilt zijn. Al is het met iemand die niet goed bij jou past. Eigenlijk neem je nu genoegen met minder, alleen omdat je jezelf niet op de rit hebt. Je moet zelf eerst volledig zijn wil je iemand kunnen vinden die jou aanvult. Anders zoek je een soort opvulling van jezelf. En dat is geen echte gelijkwaardige relatie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:04

Eerlijk gezegd, als je een topic over je relatie op bokt moet maken is die IMO gedoemd te mislukken. Dat wil je niet horen, dat is me al duidelijk. Maar als je het moet overleggen met een stel vreemden op het internet zegt dat gewoon heel veel over jullie onderlinge communicatie en als je niet met elkaar kan communiceren dan houdt het gewoon een keer op.
En als je na vijf jaar nog steeds niet met elkaar kan leven in 1 huis hoeveel tijd heb je dan nog nodig? :?
Als je ruzie kan maken om een spelletje monopoly als je allebei richting de 30 gaat vraag ik me sowieso af of je niet ergens bent blijven hangen in de puber jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:07

Suzanne F. schreef:
Ik krijg het gevoel dat je hier aan vasthoudt omdat je niet alleen wilt zijn. Al is het met iemand die niet goed bij jou past. Eigenlijk neem je nu genoegen met minder, alleen omdat je jezelf niet op de rit hebt. Je moet zelf eerst volledig zijn wil je iemand kunnen vinden die jou aanvult. Anders zoek je een soort opvulling van jezelf. En dat is geen echte gelijkwaardige relatie.

Bedankt voor je reactie, ik denk dat je met je reactie een beetje dieper probeert te graven dan van wat je eigenlijk echt kan weten, dit is niet banketstaaf bedoeld overigens.
Ik heb eerder genoemd een geschiedenis te hebben met verlatingsangst omdat mijn ex totaal onverwachts vreemd gegaan is vertrouwen issues etc. maar dat is allemaal allang niet meer aan de orde. Alleen zijn vind ik niet leuk, maar samen zijn en alleen maar ruzie maken ook niet.
Dat ik mezelf "niet op de rit heb" is niet iets van de afgelopen 5 jaar, en dat geldt voor hem ook, maar verder kan en wil ik daar niks over los laten omdat dat echt te privé is. Het probleem is helemaal in deze situatie echt niet dat ik hem vast hou omdat ik niet alleen wil zijn, dan had ik gisteren toen ik daar nog was gelijk wel op mijn knieën gesmeekt of hij ajb bij me wil blijven en dat ik hem niet kan missen, en was ik niet weg gegaan met de boodschap dat ik even heel goed moet nadenken over of ik zo nog verder wil en even tijd alleen nodig heb. Ik heb momenten gehad dat ik echt niet alleen wou zijn maar dan zou ik uberhaupt ook nooit zeggen dat ik alleen tijd nodig heb als ik niet alleen wil zijn. Want ik zie hem nu sowieso op z'n vroegst volgende week weer dus ik ben de hele week alleen, niet omdat ik het leuk vind, maar wel omdat het echt even nodig is, al is het alleen om te kijken of ik hem ga missen of "iemand" ga missen.

Urbanus

Re: Never ending ruzies in relatie (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:14

Je hoeft niet per sé te samenwonen, latten is ook prima, maar jullie vechten elkaar zo'n beetje de tent uit. Dit is alles behalve een solide volwassen relatie. Kies voor jezelf joh. Het kan ook anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:17

lieveli schreef:
Je hoeft niet per sé te samenwonen, latten is ook prima, maar jullie vechten elkaar zo'n beetje de tent uit. Dit is alles behalve een solide volwassen relatie. Kies voor jezelf joh. Het kan ook anders!

Nou elkaar de tent uit vechten is een beetje overdreven denk ik, als dat zo was geweest zou ik echt niet hoeven te twijfelen over mijn relatie dan zou ik zelf ook nog wel weten en ook volwassen genoeg om toe te geven dat het dan einde verhaal is. Kan misschien zo lijken dus ik begrijp je reactie daar in wel maar is zeker niet zo. Het is dat ik niet letterlijk alles wil plaatsen anders kan ik zo foto's plaatsen van ons samen die we donderdag middag gemaakt hebben daar zal je ook alles zien behalve een stel wat elkaar de "tent uit vecht" omdat ze elkaar zo "haten" (even overdreven gezegd).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:17

Lees je eigen berichten eens terug. Elk advies dat die richting uit gaat schiet je af. Zo ook het mijne.
Ik baseer dat op het feit dat je op bokt een topic opent over hoe jullie constant ruzie hebben met elkaar, zelfs over monopoly. Je MOET niet samen gaan leven maar het korte samen zijn als uitvlucht gebruiken daarvoor is onzinnig. Je redenen daarvoor interesseren me niet (waar je blij om zal zijn gezien je elke keer meld dat, hoewel er zat zijn, je ze niet wil vermelden omwille van privacy).
Het enige wat ik eigenlijk kan denken bij dit hele topic is get over yourself. Iedereen heeft littekens. Je bent daar heus niet de enige in en je vriend ook niet. Neem je tijd nu even apart, kijk hoe het loopt. Komen jullie terug samen, probeer dan rustig vooruit te manoeuvreren. Stop met ruzieën over monopoly en andere kleine dingen. Als je samen woont dan kom je er achter dat iedereen (ook jij en ja, ook ik) dingen heeft die erg irritant zijn. Die "moet" je gaan accepteren op een gegeven moment. Probeer elkaar niet te veranderen maar probeer elkaar te accepteren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:20

Annet_Dottie schreef:
lieveli schreef:

Nou elkaar de tent uit vechten is een beetje overdreven denk ik, als dat zo was geweest zou ik echt niet hoeven te twijfelen over mijn relatie dan zou ik zelf ook nog wel weten en ook volwassen genoeg om toe te geven dat het dan einde verhaal is. Kan misschien zo lijken dus ik begrijp je reactie daar in wel maar is zeker niet zo. Het is dat ik niet letterlijk alles wil plaatsen anders kan ik zo foto's plaatsen van ons samen die we donderdag middag gemaakt hebben daar zal je ook alles zien behalve een stel wat elkaar de "tent uit vecht" omdat ze elkaar zo "haten" (even overdreven gezegd).

Aan de andere kant, als het zo lekker ging tussen jullie was het niet al een aantal keer uit geweest en had je dit topic niet geopend...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:34

Wij hebben gewoon hele andere ideeën over een gezonde relatie denk ik. En de dingen waar ik tegenaan loop met mijn vriend zijn van die futiele dingetjes zoals 'hij laat z'n vieze sokken slingeren' en 'de WC boven is al weken stuk maar hij repareert hem niet en ik mag geen loodgieter bellen'.

Maar de titel van je topic is 'never ending ruzies in relatie'. Hoe moet ik dat anders opvatten dan dat jullie continue ruzie hebben? Soms is houden van niet genoeg en moet je een keus maken die op de lange termijn beter is maar op de korte termijn heel pijnlijk. En ik ben het wel met Ayasha eens dat jullie/jij je heel onvolwassen opstellen naar elkaar. En eigenlijk wil je dat niet horen in je topic, misschien dat je buurvrouw je naar de mond praat maar op bokt lees je nu dingen die je misschien liever niet had willen lezen.

Een relatie moet iets toevoegen in je leven, iets leuks en geen frustraties. Ik heb net zo'n relatie gehad met mijn ex als jij nu. Ik dacht dat we gewoon 2 lastige mensen waren, dat we anders waren dan andere stellen maar het was gewoon niet meant to be. Mijn huidige vriend is zo fijn, we hebben echt wel discussies maar geen ruzies. Het loopt gewoon lekker zonder dat we heel geforceerd ons best er voor doen. Dat gun ik jou ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:40

lieveli schreef:
Wij hebben gewoon hele andere ideeën over een gezonde relatie denk ik. En de dingen waar ik tegenaan loop met mijn vriend zijn van die futiele dingetjes zoals 'hij laat z'n vieze sokken slingeren' en 'de WC boven is al weken stuk maar hij repareert hem niet en ik mag geen loodgieter bellen'.

Maar de titel van je topic is 'never ending ruzies in relatie'. Hoe moet ik dat anders opvatten dan dat jullie continue ruzie hebben? Soms is houden van niet genoeg en moet je een keus maken die op de lange termijn beter is maar op de korte termijn heel pijnlijk. En ik ben het wel met Ayasha eens dat jullie/jij je heel onvolwassen opstellen naar elkaar. En eigenlijk wil je dat niet horen in je topic, misschien dat je buurvrouw je naar de mond praat maar op bokt lees je nu dingen die je misschien liever niet had willen lezen.

Een relatie moet iets toevoegen in je leven, iets leuks en geen frustraties. Ik heb net zo'n relatie gehad met mijn ex als jij nu. Ik dacht dat we gewoon 2 lastige mensen waren, dat we anders waren dan andere stellen maar het was gewoon niet meant to be. Mijn huidige vriend is zo fijn, we hebben echt wel discussies maar geen ruzies. Het loopt gewoon lekker zonder dat we heel geforceerd ons best er voor doen. Dat gun ik jou ook.

De titel van mijn topic zegt me niet zo veel. Ik moet een titel bedenken op het moment dat ik eigenlijk geen tot weinig ruimte in mijn hoofd heb, dan kies ik dus maar een titel, want de titel is voor mij niet zo belangrijk, tuurlijk is dat het eerste wat je ziet en vind ik het misschien ook niet de meest tactische titel die er is maar ik wist even niks anders als titel, ik kan prima schrijven, maar een titel bedenken ben ik dus helemaal niet goed in :x
Mijn buurvrouw is 45 en heeft zelf ook aardig wat mee gemaakt, de vader van haar kind die ineens vertrokken was toen zij zwanger bleek en haar met zijn schulden achter liet, dus dat is niet het type die mij gaat vertellen wat "ik wil horen", dus dat vind ik opnieuw een oordeel trekken over iemand die je niet kent. Ik ga niet mijn verhaal doen bij mijn naasten als ik weet dat die alleen maar gaan zeggen wat ik wil horen, dan zou ik daar niet eens naar toe gaan. En dat geldt ook voor hier, als ik hier alleen maar wil lezen wat ik maar wil lezen en niet verder kijk dan dat en naar de goed bedoelde adviezen dan zou ik niet nu al een uur achter mijn computer zitten terwijl ik allang in de tuinland had willen staan om mezelf te proberen uit te leggen...

Wij hadden ook sinds we weer bij elkaar waren enkel wat discussies en verder heel veel plezier samen, en nu is dat naar mijn gevoel in korte tijd zo veel veranderd dat ik gewoon niet meer weet wanneer dat veranderd is en hoe het kan dat dat veranderd is en op en duur dan ook niet meer weet wat ik (wij) er aan moet doen om het wel weer zo te krijgen zoals het eerst was. Want ik weet niet helemaal waar het mis gegaan is.. Dat is dus het grote probleem.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:42

Annet_Dottie schreef:
De titel van mijn topic zegt me niet zo veel. Ik moet een titel bedenken op het moment dat ik eigenlijk geen tot weinig ruimte in mijn hoofd heb, dan kies ik dus maar een titel, want de titel is voor mij niet zo belangrijk, tuurlijk is dat het eerste wat je ziet en vind ik het misschien ook niet de meest tactische titel die er is maar ik wist even niks anders als titel, ik kan prima schrijven, maar een titel bedenken ben ik dus helemaal niet goed in :x
Mijn buurvrouw is 45 en heeft zelf ook aardig wat mee gemaakt, de vader van haar kind die ineens vertrokken was toen zij zwanger bleek en haar met zijn schulden achter liet, dus dat is niet het type die mij gaat vertellen wat "ik wil horen", dus dat vind ik opnieuw een oordeel trekken over iemand die je niet kent. Ik ga niet mijn verhaal doen bij mijn naasten als ik weet dat die alleen maar gaan zeggen wat ik wil horen, dan zou ik daar niet eens naar toe gaan. En dat geldt ook voor hier, als ik hier alleen maar wil lezen wat ik maar wil lezen en niet verder kijk dan dat en naar de goed bedoelde adviezen dan zou ik niet nu al een uur achter mijn computer zitten terwijl ik allang in de tuinland had willen staan om mezelf te proberen uit te leggen...

Wij hadden ook sinds we weer bij elkaar waren enkel wat discussies en verder heel veel plezier samen, en nu is dat naar mijn gevoel in korte tijd zo veel veranderd dat ik gewoon niet meer weet wanneer dat veranderd is en hoe het kan dat dat veranderd is en op en duur dan ook niet meer weet wat ik (wij) er aan moet doen om het wel weer zo te krijgen zoals het eerst was. Want ik weet niet helemaal waar het mis gegaan is.. Dat is dus het grote probleem.

Je hebt overal een weerwoord op en je neemt niks aan. Verder verwijder je je berichten, ik kan hier niks mee. Heel veel succes verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:43

En voor de duidelijkheid misschien komt het over dat ik alle adviezen weg praat en iedereen ongelijk geef of overal mijn zegje klaar heb maar ik ben echt dankbaar voor alle tips en ben gewoon niet zo goed in communiceren via computer, helemaal niet over zo'n onderwerp, helemaal niet gezien ik hier niet alles open en bloot wil plaatsen en mensen dan dus hoe dan ook hun oordeel trekken, dat weet ik maar hoe graag ik het ook wil uit respect voor mezelf én voor mijn vriend doe ik dat niet, dus ik hoop daar in wel op een beetje begrip dat ik niet letterlijk alles hier plaats. Verder zal ik zeker later vandaag of morgen of wanneer dan ook er nog even voor gaan zitten en alle reacties nog eens door lezen en daar voor mezelf ook antwoorden geven op jullie adviezen/vragen/tips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:44

lieveli schreef:
Annet_Dottie schreef:

Je hebt overal een weerwoord op en je neemt niks aan. Verder verwijder je je berichten, ik kan hier niks mee. Heel veel succes verder.

Nee klopt helemaal, uiteraard neem ik niks aan. Ik zit voor mijn lol sinds ik mijn bed uit kom achter de computer in een topic te reageren waar ik uiteindelijk toch niets mee doe, nee waarom zou ik ook, heb toch niets beters te doen, vind ik zo leuk, mensen hun tijd laten verspillen aan mij tips geven om er vervolgens niks mee te doen. :') _/-\o_ Maar bedankt hoor +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:46

Annet_Dottie schreef:
Nee klopt helemaal, uiteraard neem ik niks aan. Ik zit voor mijn lol sinds ik mijn bed uit kom achter de computer in een topic te reageren waar ik uiteindelijk toch niets mee doe, nee waarom zou ik ook, heb toch niets beters te doen, vind ik zo leuk, mensen hun tijd laten verspillen aan mij tips geven om er vervolgens niks mee te doen. :') _/-\o_ Maar bedankt hoor +:)+

Joe even relaxed doen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:47

lieveli schreef:
Annet_Dottie schreef:

Joe even relaxed doen hoor.

Ik ben heel relaxed, vind het jammer dat het topic ineens af dwaalt door 2 mensen die hun oordeel trekken over mij, mijn vrienden en mijn kennissen. Vind ik heel knap. Maar ik dacht dat je je tijd niet wou verdoen aan mij helpen want ik doe er toch niets mee dus waarom reageer je dan nog? Gewoon een stukje respect voor je medemens en jezelf, gewoon niet meer reageren. :)
Je mag me gerust een pb sturen als je dingen kwijt wil aan mij maar ik open zeer serieus een topic waar ik zeer oprecht en bloedje serieus vraag om advies/tips over iets wat voor mij best wel belangrijk is. Momenteel zit ik dus liever achter de computer daar mee bezig dan dat ik in het zonnetje in de tuin bezig ben. Vind het oprecht vervelend als het over komt alsof ik het toch allemaal niet wil horen maar vind jou vooral erg vooroordelend, niet alleen tegen mij maar zodra ik mijn buurvrouw noem trek je al je oordeel dat die eigenlijk alleen maar zal zeggen wat ik wil horen. Zo lees ik het in ieder geval. Verder open ik dit topic niet om te discussiëren maar om serieus advies te vragen. Dat heb je me ook gegeven, dat zal ik ook mee nemen, dank daarvoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-17 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:49

Jeetje goeiemiddag ts. Gaat ie lekker? Mensen hier proberen je oprecht te helpen.

En dat je niet alles openbaar wilt zetten is te begrijpen. Maar begrijp dan ook dat we het hier moeten doen met de informatie die jij geeft en hoe je het overbrengt. Die aangevallen houding is nergens voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:51

__Sannne schreef:
Jeetje goeiemiddag ts. Gaat ie lekker? Mensen hier proberen je oprecht te helpen.

En dat je niet alles openbaar wilt zetten is te begrijpen. Maar begrijp dan ook dat we het hier moeten doen met de informatie die jij geeft en hoe je het overbrengt. Die aangevallen houding is nergens voor nodig.

Goedemiddag Sanne :) Hier gaat alles prima hoor, niks aan de hand. Bijzonder om weer te zien hoe mensen via een scherm nu denken dat ik hier heel opgefokt ben. Stukje zelf bescherming en bescherming voor de mensen om mij heen.
Dankjewel voor je tips :)
(Overigens heb ik al zo'n 10 keer reacties geplaatst met enorm bedankt voor alle tips en iedereen die me probeert te helpen en dat ik daar zeker wat mee doe, ook met reacties waar ik het misschien niet mee eens ben, maar dat hoef je natuurlijk niet te lezen dat ik ook zulke dingen zeg)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-17 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:51

Wat hoop je nou precies te bereiken met zo'n botte reactie? Je kunt ook denken 'Joh, bedankt voor je reactie, maar ik zie dat toch anders'. Houd de eer bij jezelf..

Het valt me op in de OP (ik heb niet alle reacties even goed doorgelezen), dat er weinig gecommuniceerd wordt. Jullie gunnen elkaar de ruimte - wat in mijn ogen heel belangrijk is in een relatie - maar ook op momenten dat er gepraat moet worden gaan jullie dat beiden uit de weg. Zodra er dan wel een confrontatie volgt (hij zit achter zn computer en is eigenlijk een beetje 'bozig') ontploft de boel meteen omdat alles is opgekropt. Daarin zit denk ik het grootste leerpunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:54

Saintelette schreef:
Wat hoop je nou precies te bereiken met zo'n botte reactie? Je kunt ook denken 'Joh, bedankt voor je reactie, maar ik zie dat toch anders'. Houd de eer bij jezelf..

Het valt me op in de OP (ik heb niet alle reacties even goed doorgelezen), dat er weinig gecommuniceerd wordt. Jullie gunnen elkaar de ruimte - wat in mijn ogen heel belangrijk is in een relatie - maar ook op momenten dat er gepraat moet worden gaan jullie dat beiden uit de weg. Zodra er dan wel een confrontatie volgt (hij zit achter zn computer en is eigenlijk een beetje 'bozig') ontploft de boel meteen omdat alles is opgekropt. Daarin zit denk ik het grootste leerpunt.

Ik zou graag deze discussies willen beëindigen en verder on topic willen gaan.
Volgens mij heb ik dat ook al een paar keer (op een iets andere manier) gezegd maar goed.

Bedankt voor je advies, ik zal het zeker even mee nemen en zoals ik al eerder zei een deze dagen (nog genoeg op de planning) even voor gaan zitten op een rustig moment alle reacties door lezen en de tips eruit halen en daar verder over denken :)

Spoiler:
Laatste off topic, zoals ik al meerdere malen heb gezegd ben ik niet zo goed in communicatie via de pc, met de ene vriendin die ik heb spreek ik ook af als er iets is (als dit bijv.) om met haar te praten,
gezien zij ook in een soort gelijke situatie heeft gezeten, maar dat kan ik wel via whatsapp proberen maar daar ben ik niet goed in, dus mijn excuses als mensen het gevoel hebben dat ik hun adviezen weg wimpel en ik het allemaal wel beter lijk te weten, ik kan het gewoon niet goed over brengen/uitleggen via de pc.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-17 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:56

Annet_Dottie schreef:
__Sannne schreef:

Goedemiddag Sanne :) Hier gaat alles prima hoor, niks aan de hand. Bijzonder om weer te zien hoe mensen via een scherm nu denken dat ik hier heel opgefokt ben. Stukje zelf bescherming en bescherming voor de mensen om mij heen.
Dankjewel voor je tips :)
(Overigens heb ik al zo'n 10 keer reacties geplaatst met enorm bedankt voor alle tips en iedereen die me probeert te helpen en dat ik daar zeker wat mee doe, ook met reacties waar ik het misschien niet mee eens ben, maar dat hoef je natuurlijk niet te lezen dat ik ook zulke dingen zeg)

Wat een nare toon heb jij in je berichten zeg.

En ja je bedankjes heb ik wel gelezen. Mijn opmerking ging voornamelijk over je rare uitval naar Lieveli.

Verder wens ik je oprecht veel succes met relatie en hoop dat het weer goed komt. Zelf ben ik wel van mening dat een relatie juist leuk hoort te zijn, en niet iets wat heel veel moeite kost of waar je continue aan moet werken. Wie weet heb je er wat aan. :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:57

Annet_Dottie schreef:
Saintelette schreef:

Ik zou graag deze discussies willen beëindigen en verder on topic willen gaan.
Volgens mij heb ik dat ook al een paar keer (op een iets andere manier) gezegd maar goed.

Bedankt voor je advies, ik zal het zeker even mee nemen en zoals ik al eerder zei een deze dagen (nog genoeg op de planning) even voor gaan zitten op een rustig moment alle reacties door lezen en de tips eruit halen en daar verder over denken :)

Niet de bedoeling, maar jullie gingen zo snel, dat kon ik niet bijhouden haha :Y)

Goed dat je op een 'rustiger' moment nog even alles terug gaat lezen. Misschien kun je dan ook kijken waarom bokkers denken dat je je net hiervoor zat op te fokken, terwijl jij dit helemaal niet zo vond. Misschien speelt dat ook wel mee in het dagelijks leven. Wat zeg ik eigenlijk vs. wat denk ik? Hoe kom ik over vs. hoe zou ik over willen komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:00

__Sannne schreef:
Wat een nare toon heb jij in je berichten zeg.

En ja je bedankjes heb ik wel gelezen. Mijn opmerking ging voornamelijk over je rare uitval naar Lieveli.

Verder wens ik je oprecht veel succes met relatie en hoop dat het weer goed komt. Zelf ben ik wel van mening dat een relatie juist leuk hoort te zijn, en niet iets wat heel veel moeite kost of waar je continue aan moet werken. Wie weet heb je er wat aan. :)

Ja maar hoe zie je het nu voor je als iedereen nu gaat reageren op het feit dat ik "bot" reageer (wat ik overigens helemaal niet zo bedoel) maar ik ben nou niet echt heel goed in communiceren via een beeldscherm en toetsenbord, laat staan over brengen hoe ik iets bedoel, dus excuses als dat bot over komt. Ik vind sommige reacties (o.a van lieveli) ook erg bot over komen en kan dan niet met een stalen gezicht daar om heen lezen en dat negeren, sorry dat lukt mij gewoon niet. Ik weet ook wel dat ze het goed bedoeld en heb haar ook bedankt voor haar advies. Ik was in het verleden ook een type die heel makkelijk van alles typte maar waarmee ik alleen maar ellende op mijn hals haalde omdat ik te snel mijn oordelen klaar had over mensen en dan vooroordelend of kattig ging reageren. Zo ben ik nu alleen niet meer dus ik vind dat gewoon ook niet prettig als anderen dat bij mij doen en dat wou ik daar mee aan geven :)

Nogmaals bedankt voor je advies, ik neem het zeker mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:04

Saintelette schreef:
Niet de bedoeling, maar jullie gingen zo snel, dat kon ik niet bijhouden haha :Y)

Goed dat je op een 'rustiger' moment nog even alles terug gaat lezen. Misschien kun je dan ook kijken waarom bokkers denken dat je je net hiervoor zat op te fokken, terwijl jij dit helemaal niet zo vond. Misschien speelt dat ook wel mee in het dagelijks leven. Wat zeg ik eigenlijk vs. wat denk ik? Hoe kom ik over vs. hoe zou ik over willen komen?

Geen probleem hoor, wil van dit topic alles behalve een discussie topic maken ik waardeer het oprecht alleen al als mensen de tijd hebben genomen de OP te lezen, en dat hoop ik ook duidelijk te maken en over te brengen.

Ik ben nooit zo goed geweest in communiceren via computer/whatsapp/facebook noem maar op, dus ik begrijp wat je bedoeld met misschien speelt dat ook mee in dagelijks leven, misschien ook wel deels, maar niet zo erg als via computer/social media omdat je dan toch iemands toon/gezichtsuitdrukking etc er wel bij ziet. Ik ga daar uiteraard ook even over na denken snap zeker wel wat je er mee bedoeld, en zal ook zeker al is het maar voor een klein deel wel mee kunnen spelen ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:16

Even een vraagje in het algemeen, niet iets heel belangrijks maar even iets wat ik me af vraag hoe andere mensen tegen zoiets aan kijken. Stel je voor, jij bent dus een vrouw en diep van binnen zou je graag willen trouwen, mooie sprookjes bruiloft (kleine meisjes dromen enzo :+ ?), je hebt een relatie met iemand bent jaren samen en op een gegeven moment komt trouwen, kinderen, samenwonen al dat soort dingen ter sprake. Je bent lekker aan het fantaseren over de toekomst met een serieuze ondertoon er tussendoor geeft je man/vriend/partner aan niks met trouwen te hebben en dat van hem niet zo hoeft.
Zou je dat een issue vinden op het moment dat jij wel graag wil trouwen maar je vriend/man/partner wil dat niet?
Kijk ik ben Disney fan van kleins af aan dusja meestal droom je dan zelf ook wel van een sprookje met mooie bruiloft, koets, prachtige jurk etc. Misschien niet realistisch maar goed dromen mag toch. En inderdaad mijn vriend heeft daar helemaal niks mee, vind trouwen niks toevoegen aan de relatie hoeft van hem gewoon niet (lekker nuchter :P ). Ik vind dit geen probleem. Ik vind gelukkig zijn en samen zijn veel belangrijker dan een ring om mijn vinger en zijn achternaam ofzo.